Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Poradna Finance.cz

Máte dotaz z oblasti investování, pojištění, penze, daní a účetnictví, mezd nebo financování bydlení? Využijte služeb našeho poradenského centra a obraťte se na nás!

Vyhledávání v poradně

Pro pokládání dotazů se musíte nejdříve přihlásit:

Přihlášení

  • Darování pozemku

     23.05.2017 08:06  |   23.05.2017 14:21   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den. Lze pozemek, který je majetkem s.r.o. darovat? (jde mi o to, ze jsem loni koupil stavební pozemek od firmy - s.r.o., nyni se resi jeste prilehajici kousky pozemku - cca 4Om/2, které byli prislíbeny prevest bezuplatne. Bohuzel ted zmenili nazor). Pokud darovat lze, jakym zpusobem? Dekuji a hezky den.

  • Nevyplacená mzda

     16.05.2017 13:19  |   17.05.2017 12:54   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, ráda bych se zeptala jak máme zaúčtovat vrácení peněz zpět na účet od našeho zaměstnance. Zaměstnanci, který zemřel byla zaslána výplata 331/221, jelikož došlo k zablokování jeho účtu (kvůli notáři), peníze nám byly vráceny zpět na účet. Dodnes nám "visí" na účtu, protože notář se ještě neozval. Nemůžeme to přeci jednoduše dát jen na 221/331, ale použít nějaký závazkový či pohledávkový účet? doufám, že je můj dotaz trošku srozumitelný a předem děkuji za odpověď. Přeji příjemný den

  • Platba daně

     12.05.2017 12:59  |   17.05.2017 12:30   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdali po podání daňového přiznání mám zaplatit daň hned rovnou na účet příslušného FÚ nebo čekat nějakou výzvu/složenku/platební výměr? Děkuji.

  • Výdajový paušál

     10.05.2017 07:47  |   10.05.2017 11:05   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, mám dotaz, zda si může podnikatel uplatnit DPH z pohonných hmot (z paragonů) i když uplatňuje daň z příjmu výdajovým paušálem a z toho důvodu nevlastní žádný obchodní majetek? Děkuji

  • Podnikání ve více oborech

     03.05.2017 13:54  |   10.05.2017 10:53   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den ráda bych se informovala ohledně podnikání. Mám sice svou účetní, ale je k zastižení až v příštím týdnu. Podnikám v zemědělství,jsem plátce DPH, platím si sociální a zdravotní a příjmy mám z dotací a z prodeje telat, vedeme daňovou evidelci-paušálově...zatím se mě netýká EET, příjmy nejsou v hotovosti. Moje práce se týká administrativní činnosti a ráda bych si jako koníček otevřela krámek s oblečením. ( z dřívější doby mám žl na prodej a obchod)..zajímá mě zda je možné provozovat tyto dvě činnosti naráz?...Jak to prosím funguje v těchto dvou odvětvích? musela bych mít dva účty? Musela by se vést daňová evidence nějak zvlášt? ..když z jednoho podnikání mám faktury a z druhého účtenky? Děkuji za odpověď.

  • Doklady pro banku

     02.05.2017 09:35  |   04.05.2017 11:50   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, mel bych dotaz ohledně potvrzeni o vyšší prijmu. Před 5 měsíci jsem si vzal 16000 půjčku a mel jsem na priznani uvedeno 13000. Ted si vyrizuji půjčku 800000 ohledne prestavby bytu. S pani jsme se dohodli ze ten zbytek půjčky doplatil tou novou. Kvůli výšce půjčky a splaceni mne zaměstnavatel napsal do priznani vyšší mzdu o 4 tisíce. Bude to banka nějak řešit nebo někoho popotahovat? Dekuji. Bohužel su,jeden z případu, který dostava peníze k výplatě bokem.

  • Doklad pro platbu

     29.04.2017 12:31  |   04.05.2017 11:39   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mohu z pokladny OÚ proplácet i ručně vystavené paragony, jedná se většinou o občerstvení nebo dárky na obecní akce, kupované v místních obchůdcích ( obchůdky mají EET, ale pravděpodobně je pro ně rychlejší a jednodušší napsat papírový paragon, a do EET si vše zadají později). To, že zboží bylo opravdu pořízeno, je prokazatelné, neboť dárky i občerstvení bylo opravdu předáváno. Prostudovala jsem vše možné, ale konkrétní odpověď jsem nikde nenašla, snad jen to, že prodejce může vystavit papírový paragon v případě poruchy pokladny. Konzultovala jsem tento případ s jednou profi-účetní, která mi říkala, že zákon o účetnictví, kterým se řídíme my, účetní, se nezměnil, a že nejsme povinni sledovat, proč obchod vystavil papírový paragon a zda obchod platbu zaregistroval, že to je "problém" prodávajícího. Papírový paragon prý náležitosti podle zákona o účetnictví má a tak jej můžeme z pokladny proplácet. Proplácím je tedy, ale mám trošičku strach, a tak se chci zeptat na Váš názor, a případně, na jaký zákon se mám odvolat ... moc Vám děkuji, P.

  • Doklad pro pokladnu

     29.04.2017 12:31  |   04.05.2017 11:42   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mohu z pokladny OÚ proplácet i ručně vystavené paragony, jedná se většinou o občerstvení nebo dárky na obecní akce, kupované v místních obchůdcích ( obchůdky mají EET, ale pravděpodobně je pro ně rychlejší a jednodušší napsat papírový paragon, a do EET si vše zadají později). To, že zboží bylo opravdu pořízeno, je prokazatelné, neboť dárky i občerstvení bylo opravdu předáváno. Prostudovala jsem vše možné, ale konkrétní odpověď jsem nikde nenašla, snad jen to, že prodejce může vystavit papírový paragon v případě poruchy pokladny. Konzultovala jsem tento případ s jednou profi-účetní, která mi říkala, že zákon o účetnictví, kterým se řídíme my, účetní, se nezměnil, a že nejsme povinni sledovat, proč obchod vystavil papírový paragon a zda obchod platbu zaregistroval, že to je "problém" prodávajícího. Papírový paragon prý náležitosti podle zákona o účetnictví má a tak jej můžeme z pokladny proplácet. Proplácím je tedy, ale mám trošičku strach, a tak se chci zeptat na Váš názor, a případně, na jaký zákon se mám odvolat ... moc Vám děkuji, P.

  • Podnikání v Africe

     25.04.2017 08:47  |   30.11.-0001 00:00   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den,s mojí agenturou, prozatím neplátcem DPH, se chystáme spolupracovat se zahraničním partnerem, který je v Africe, konkrétně z Republiky Mali,a rád bych se zeptal, jak bychom obě strany měly řešit otázku DPH, případně jaké další daně mohou vzniknout na straně příjemce našich služeb a námi dodávaného zboží (spotřební daně, srážkové daně, případně další, které b u nich připadaly v úvahu...). Jedná se o poskytování služeb při organizování meetingů, workshopů, konferencí, školení, zájezdů, sportovních soustředění apod..V oblasti dodávek zboží by se jednalo o dodávky spotřebního zboží, sportovního oblečení, obuvi, vybavení pro různé zájmové činnosti apod. Předem moc děkuji za odpověď a přeji pěkný den. ZS

  • Účtování zásob vlastní výroby

     11.04.2017 19:29  |   17.04.2017 08:07   odpovídal(a): Gola Petr

    Hezky den, vyhodnocují výsledek hospodaření a stává se ze mi ho výrazně ovlivňují položky změna stavu výrobku a polotovarů. Chtěla bych se zeptat jak je možné ze jeden měsíc je na tomto účtu stav minus a jeden plus. Pokud je plus tak mi to výrazně navyšuje výsledek hospodaření, pokud je minus tak mi to zase výrazně ovlivňuje dolu. Děkuji za vysvětlení.

  • Podnikání a rozvod

     11.04.2017 14:28  |   17.04.2017 07:46   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěla bych požádat o radu. Manžel podniká v maloobchode jako OSVČ, já mu dělám spolupracující osobu. Manžel je plátce DPH. Nyní se budeme rozvádět a v rámci nesporného rozvodu a vypořádání jmění přejde podnikání na mě. V praxi to znamená v podstatě jen zboží co je na prodejně, nemovitosti ani hodnotnější movitost žádná není. Dále budu pokračovat v podnikání na své IČ, DIČ. Nevím ale jak má správně proběhnout vyrovnání DPH u zboží co ted leží na prodejně. Manžel podnikání ukončí s nulovými zásobami zboží a já budu dál prodávat už na své DIČ a nové zboží nabírat na svoje DIČ? Nebo manžel ukončí podnikání, bude muset vrátit DPH ze zásob a já si pak DPH z těchto zásob co přejdou na mě odepíšu? Pokud ano, na základě jakého dokladu? Předem děkuji.

  • Možnosti dalšího podnikání

     09.04.2017 11:18  |   10.04.2017 09:35   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den Mel bych jednu otazku. Ja jsem OSVC a danim vydajama. Chtel bych od Vas vedet jestli by se me v budoucnu vyplatilo udelat si s.r.o cko a jake bych mel v mem pripade danove vydaje. Cisla podnikani v roce 2016: Prijmy: 2700000 Vydaje: 2300000 Zisk: 400000 Dan z prijmu: 400000 x 0,15- 24840= 35160 Korun Zdravko: 200000 x 0,135= 27000 Korun Socialni: 200000 x 0,292= 58400 Korun V sume jsem musel zaplatit 120560 Korun Me by ted zajimalo kolik bych zaplatil pokud bych mel s.r.o a danil tam jako spolecnik Dekuji moc za info S pozdravem

  • Hodnota skladu

     05.04.2017 14:41  |   10.04.2017 08:58   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, píši DP na téma řízení nákladů u firmy vyrábějící stroje. Možná úspora nákladů se jeví ve výrobě převodovek v dávkách. Otázkou je , kolik si firma může dovolit vázat finančních prostředků na skladě, aniž by ohrozila chod firmy. Případně, jestli se vyplatí peníze investovat jinam. Aby byly zohledněny náklady na skladování, inflace, rizika spojená se skladováním apod. Měl by někdo tip jak na to? Děkuji

  • Elektronická evidence tržeb

     02.04.2017 13:21  |   03.04.2017 08:18   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jelikož začíná sezóna, začínáme prodávat " kopečkovou zmrzlinu ". Je nutné její prodej evidovat v II. vlně eet, když ji prodáváme do kornoutů v prodejně bez posezení anebo na poutích? Děkuji za odpověď. Hrubá.

  • Daňový poradce

     01.04.2017 15:44  |   03.04.2017 08:06   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, daňovým poradcem a jeho účetní firmou, kdy naší firmu daňový poradce účtoval a sestavoval účetní závěrky, vedl kompletní účetnictví i mzdy a podával, jako daňový poradce, daňová přiznání a přehledy pro FÚ a OSSZ a pojišťovny. Po 2 letech ale finanční úřad údajně zjistil problémy se zaúčtováním některých faktur (nebyly fiktivní), ale např. špatně zaúčtované nedaňové náklady na prezentaci, úklidové prostředky apod.. Požádal jsem daňového poradce aby prověřil tvrzení FÚ je-li jeho tvrzení správné a oprávněné. To však poradce odmítl a nakonec vypovídal i jako svědek a tvrdil, že jsem to byl já kdo rozhodl o zaúčtování dokladů, aniž byl zbaven mlčenlivosti, u Policie i u soudu, která mě nejprve odsoudil na 5 let za krácení daně. Po zásahu odvolacího soudu jsem byl nakonec zproštěn obžaloby, po 5 letech stíhání. Myslíte, že je daňový poradce svým povinným pojištěním může uhradit škodu mě způsobenou jeho nezákonným a nepravdivým svědectvím? Předem děkuji za informace. Šimík

  • Základ daně

     31.03.2017 08:59  |   03.04.2017 07:56   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěla bych požádat o odpověď v jednoduché záležitosti, doby uplatnění nájmu jako nákladu. Velmi jednoduše. Jako OSVČ: - 5/2016 jsem si pronajala nebytový prostor - 8/2016 jsem zřídila ŽL - 11/2016 jsem přihlásila úředně prostor k podnikání a začala vytvářet zisk Od kdy si mohu nájemné za prostor, který samozřejmě platím od května, uplatnit do nákladů? Děkuji předem za odpověď a přeji hezký den L. Nováková

  • Odpisy nemovitosti

     28.03.2017 06:25  |   30.03.2017 10:31   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, rad bych se zeptal na odpisy u pronajmu. Vlasnim 3/4 bytu ktery pronajimam a odepisuji z odhadu 3/4 dle sazby dva roky. Nove odkupuji zbyvajici 1/4 bytu. Jak dal odepisovat? A, prictu kupni cenu podilu k 3/4 z odhadu a dal pokracuji v odpisech B, jelikoz se provadi novy odhad na cely byt a jelikoz ceny jsou ted vyssi mohu odepisovat z vyssiho odhadu coz je pro mne nejlepsi reseni C, jinak... Dekuji za radu.

  • Náhrada za dovolenou

     27.03.2017 09:43  |   28.03.2017 17:25   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, zajímalo by mě, z jakého období se počítá průměr dovolené, když jsem ukončila mateřskou a nyní pobírám rodičovský příspěvek a zároveň čerpám 36,5 dne dovolené. Před nástupem na mateřskou jsem byla v pracovní neschopnosti. Počítá se průměr z doby, kdy jsem už byla na mateřské, nebo se počítá z doby, kdy jsem byla na neschopence? Čerpat dovolenou budu 8 dni v březnu, 20 v dubnu a 8,5 v květnu. Moc děkuju za informaci.

  • Daňová evidence

     21.03.2017 16:12  |   22.03.2017 08:05   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chci se zeptat ohledně účtování přijaté faktury zaplacené hotově a dobírkou,týká se to danové evidence.Když mám fakturu přijatou zaplacenou hotově,FAP přenesu do peněžního deníku a vystavim k tomu výdajový doklad? A když je FAP placená dobírkou a k tomu mám potvrzení platby(příjmový doklad)od dodavatele, jak mám postupovat při zaúčtování této FAP.Děkuji předem za odpověd.S pozdravem Aja

  • Zpracování účetnictví

     21.03.2017 11:44  |   21.03.2017 12:38   odpovídal(a): Gola Petr

    dobrý den, jsme nezisková sportovní organizace.Koncem roku nám paní,která je důchodce zpracuje účetnictví a vyplní daň z příjmu. Platíme ji jednorázovou odměnu 6 000 Kč.. Můžeme to vést jako příležitostnou práci? Dvakrát za rok pořádáme závody a rozhodčím vyplácíme odměnu 500,-Kč. Je to příležitostná práce? Děkujeme za radu. jacht klub KM

  • Nájem a paušál na auto

     21.03.2017 11:25  |   21.03.2017 12:35   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli mohu využít paušální výdaj na automobil jako náklad k příjmu z pronájmu bytu. Automobil využívám min. jednou měsíčně ke kontrole bytu. Automobil je napsán na manželku a pořídili jsme si ho před dvěma roky, takže předpokládám, že by měl být ve společném jmění manželů. Děkuji

  • Daňové povinnosti s. r. o.

     20.03.2017 07:35  |   22.03.2017 08:24   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den,mám s.r.o. a vůbec nepodnikám,nenám žádný příjem ani výdaje.Musím podat"Daňové přiznání",nebo stačí prohlášení(formulář na FÚ).Mám datovou schránku.Děkuji za odpověď.

  • Pronájem a výdaje na auto

     18.03.2017 12:18  |   18.03.2017 15:49   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, pronajímám byt a z 50% používám přitom moje osobní auto bez placení silniční daně, ani nevedu cestovné, spotřeby PHM. Mohu uplatnit jakou slevu na dani za auto, když daňové přiznání provádím podle § 9; 1. otázka) P - V při použití daňového paušálu, 2. otázka při použití výdajů dle skutečných nákladů včetně ročních rovnoměrných odpisů bytu dle znaleckého posudku? Václav

  • Výpočet stravného

     14.03.2017 09:13  |   18.03.2017 20:11   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, Na jakou výši zahr.stravného mám nárok, když: V jeden den pobyt 9 hod. Polsko (35 EUR), 3 hod. Litva (40 EUR), 4 hod. Lotyšsko (40 EUR), 8 hod. Estonsko (40 EUR). Nejdéle v Polsku, takže 35 EUR, nebo sečíst Litvu+Lotyšsko+Estonsko, když stejné stravné 40, takže 40 EUR? Děkuji za odpověď.

  • Darovaná nemovitost a odpisy

     13.03.2017 00:23  |   15.03.2017 09:02   odpovídal(a): Gola Petr

    Danove priznani prijmu z pronajmu - nemovitost ziskana darem - odpisy: Matka zdedila po babicce polovinu bytu, vyplatila sveho sourozence, aby dostala celou nemovitost a byt prevedla na syna. Je toto povazovano jako DAR? Zajima me, zda syn (pronajimaci byt) muze u danoveho priznani udelat odpisy nemovitosti (jelikoz jsem se docetl, ze danove odpisy se nemohou uplatnit u nemovistosti, ktera byla ziskana darem)

  • Uplatnění paušálu na auto u pronájmu

     12.03.2017 00:56  |   15.03.2017 09:54   odpovídal(a): Gola Petr

    Priznani prijmu z podnajmu - vydaje na dopravu - vlastnictvi auta: Dobry den, pronajimam byt. Mohu u danoveho priznani dat do nakladu dopravu 4 000 mesicne v pripade, ze nejsem majitel auta? Auto si pujcuji od pritelkyne ci od rodicu. Jestli nelze, je pak toto mozne pokryt smlouvou, kde bude psano, ze mi pritelkyne/rodic pronajima auto za symbolickou cenu (př. za jednu korunu) a tuto dodat zaroven jako evidenci pri pripadne kontrole? Dekuji

  • Pronájem a paušál na auto

     10.03.2017 06:55  |   15.03.2017 09:37   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, pronajímám byt, ráda bych si uplatnila paušální výdaj na dopravu 4000 Kč měsíčně, ale nevím, je-li to možné, když sama vozidlo nevlastním, vlastníkem je přítel, se kterým bydlím (není to tedy společné vlastnictví manželů). Na dopravu veřejným dopravním prostředkem asi tento výdaj uplatnit nelze? Děkuji za odpověď.

  • Vedení daňové evidence

     03.03.2017 11:41  |   03.03.2017 14:01   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na rozdíly ve vedení jednoduchého účetnictví a daňové evidence? Moc prosím, pokud možno co nejpodrobněji. Dá se těžko dohledat... Jaký je formální rozdíl (kdo vede co a dle jakého zákona), to vím, potřebovala bych znát rozdíly v obsahu. Vím jen, že daňová evidence je jednodušší než vedení jednoduchého účetnictví. Předem moc děkuji za odpověď! Přeji hezký den.

  • Ukončení společnosti

     03.03.2017 01:08  |   03.03.2017 13:40   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, Prosím o radu, návrh řešení následujícího problému : Společníci firmy xxxxxxxxxxx s.r.o se usnesením valné hromady rozhodli ukončit svoji činnost prodejem 100 % obchodních podílů. Jsme tři společníci, každý má stejný třetinový podíl. Prodej nabízíme za cenu 4 mil. Kč s tím, že z této ceny budou uhrazeny všechny firemní závazky - dluhy, které firma eviduje. Jsou to : bankovní úvěry 1 125 000 Kč nebankovní půjčka 1 400 000 Kč Je to několik půjček poskytnutých společníkem na základě smluv, vše evidováno v účetnictví firmy nevyplacené mzdy společníků 580 000 Kč Závazky z obch. styku, po lhůtě splatnosti 700 000 Kč Provize zprostředkovatele. prodeje firmy 140 000 Kč = 3,5 % z ceny Vzhledem k tomu, že se některé položky - především závazky po lhůtě mění je požadovaná pevně stanovená cena 4 mil Kč. Otázka zní, jak tuto transakci účetně provést. Pokud dojde k realizaci, tak zájemce pošle peníze na účet společníků - soukromý - což nepodléhá dani z příjmů protože je doba trvání firmy delší než 5 let. Jak ale účetně a z hlediska daní provést to, co je dohodnuto - tj. vyrovnat všechny výše uvedené cizí fin,. zdroje - dluhy. Když společníci ze svých účtů převedou utržené peníze z prodeje podílů na firmu bude to již v okamžiku, kdy bude společnost patřit kupujícímu. Jak zajistit, aby tyto prostředky byly skutečně použity k úhradě dluhů a jak by to bylo se zdaněním – u firmy by se jednalo o příjem podléhající dani z příjmů? Nebo jakým způsobem tuto operaci provést ? Děkuji, přeji hezký den a jsem s pozdravem

  • Roční příjmy

     23.02.2017 10:12  |   24.02.2017 12:53   odpovídal(a): Gola Petr

    Uplatňuji daňový paušál u fotovoltaiky 40 %. Mám ji od října 2015 - první fakturu mám až v dubnu 2016 s úhradou za říjen až prosinec. Mohu ji dát do roku 2016. Mám to jako vedlejší činnost, jsem zaměstnanec. Bohužel mám výkon, že musím zdaňovat podle § 7c. Děkuji

  • Účtování SJM

     18.02.2017 12:11  |   24.02.2017 12:23   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Dovolte mi prosím otázku ohledně způsobu odpisů nákladů na rekonstrukci plynového topení u bytu v SJM určeném pro krátkodobé pronájmy dle §7. Původní vytápění kamínkami Waf nahradí topná tělěsa s ohřevem vody napojené na plynový kondenzační kotel (není nutný souhlas Stavebního úřadu ani ohláška, jak jsem se na úřadě informovala). Ráda bych se zeptala, zda je možné jednotlivé faktury 1)na investici do kotle, 2)na instalační práce, 3) na další materiál, rozpustit do nákladu daného roku (jednotlivě nepřesahují částku 40 tis. Kč)? Dle mého názoru nejde o technické zhodnocení, ale pokud se mýlím, jak je možno toto odepsat v případě, že byt není v obchodním majetku? Děkuji předem za Vaši odpověď.

  • Zahájení samostatné výdělečné činnosti

     16.02.2017 09:11  |   16.02.2017 09:49   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, pracuji na HPP a chci si otevřít na vedlejší činnost autoservis-pneuservis. Budu si muset vést účetnictví? Budu k tomu potřebovat účetního nebo daňového poradce? Děkuji Dan

  • Vydaná faktura

     14.02.2017 08:18  |   15.02.2017 17:47   odpovídal(a): Gola Petr

    Můžu dát do daňových příjmů za rok 2016 jenom zaplacenou část faktury? Nebo můžu celou fakturu přesunout do dalšího roku?

  • Stravné

     08.02.2017 09:50  |   16.02.2017 10:15   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, ráda bych se zeptala na tuzemské stravné pro podnikatelskou sféru. Pokud budu vyplácet stravné podle §163 (5 - 12 hod = 72,- Kč) a vyplatím více, např. 100,- Kč, bude rozdíl tj. 14,- Kč součástí zdanitelné mzdy zaměstnance. Pokud však vyplatím např. 80,- Kč, je rozdíl (80,- mínus 72,-) 8,- Kč pro zaměstnavatele daňovým nákladem nebo je nedaňovým? Děkuji za odpověď

  • Kontrola z finančního úřadu

     30.01.2017 15:36  |   30.01.2017 20:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, v listopadu roku 2014 jsme vystavili opravné daňové doklady k pohledávkám k insolvenci. v Listopadu roku 2016 přišla kontrola z FÚ s tím, že pohledávky nebyly zjištěné a proto jsme neměli nárok upravovat DPH. Vedení rozhodlo, abych udělala opravné daňové přiznání k PO roku 2014. V roce 2014 jsme účtovali Opravné daňové doklady 343/6. Nevím jak toto opravné daňové přiznání udělat. HV přeci nemůžu opravit, když ve výkazech je pořád stejný. Mám tento rozdíl dát na nějaký jiný řádek 100 až 162 přiznání? Vím že dodatečné přiznání se má vyplnit tak jak by to mělo opravdu vypadat, ale nepřijde mi správné opravovat Hv. Můžete mi prosím poradit? Moc děkuji a přeji hezký den

  • Vyřazení auta

     28.01.2017 12:53  |   02.02.2017 12:01   odpovídal(a): Gola Petr

    Jak mohu vyjmout firemní vozidlo z firmy s.r.o. ? Firemní vozidlo je přihlášeno na jméno jednoho z jednatelů firmy ( momentálně v LDN) , nemá platnou technickou kontrolu ( oprava vzhledem k počtu závad a stáří vozidla nerentabilní).. Musí se platit silniční daň , přeto , že Firma nevykazuje již žádné příjmy ? Lze pozastavit činnost s.r.o. aniž by proběhlo nějaké vyrovnání mezi společníky ?

  • Fakturace

     26.01.2017 11:11  |   28.01.2017 13:14   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den potřebovali by jsme poradit se zakládáním faktur.Využíváme u dodavatele dropsihipping dobírkou přímo k našemu zákazníkovi.Zákaznikovi vystavíme fakturu našim jménem platba dobírkou na faktuře jsme dodavatel my a odběratel zákazník.Zboží obědnám u dodavatele a on vystaví fakturu kde dodavatel je na faktuře dodavatel já jsem na faktuře jako odběratel a zákazník je na faktuřr jako konečný příjemce.zboží dodavatel předá dopravní společnosti a ta od zákazníka vybere peníze,které pošlou dodavateli a dodavatel nám vyplatí rozdíl mezi vystavenou fakturou co jsme účtovali my zákazníkovi a dodavatel nám jak tyto faktury máme k sobě přiložit jde to započíst nebo jak se to prosím řeší děkuji

  • Daňový a účetní odpis

     23.01.2017 12:46  |   23.01.2017 21:24   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. V dubnu 2016 jsme přeúčtovávali bývalé zaměstnankyni (účetní) náklady za opravu účetnictví účetní firmou. Je to samozřejmě nedobytná pohledávka. Jakým způsobem ji můžu odepsat (a zda vůbec) Nebo jak postupovat. Předem děkuji za odpověď. M.T.

  • Neplnění daňových povinností účetní

     23.01.2017 08:13  |   23.01.2017 20:37   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, zjistil jsem, že má účetní, která za mě měla podávat daňové přiznání, poslední dva roky toto neudělala. Zjistil jsem to teprve včera a je mi jasné, že je to třeba co nejdříve řešit. Mám z toho celkem strach. Chci se zeptat, co mám dělat? Co mi hrozí a jak přesně bych měl teď postupovat? Díky

  • Náběh EET

     20.01.2017 07:43  |   23.01.2017 20:51   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jsem OSVČ a mám následující podnikání. V přírodě připravuji hry pro děti ve formě krabiček, ukrytých na určité trase. Aby bylo možné krabičky najít, je třeba si na mém webu zakoupit a stáhnout herní plán, pomocí kterého je možné krabičky najít. Při nákupu plánu umožňuji platbu kartou. Plán je také možné si za úplatu (platba v hotovosti) zapůjčit přímo na trase hry. Pomocí tohoto plánu pak děti s rodiči krabičky hledají, plní různé úkoly a na konci dojdou k pokladu ze kterého si vezmou odměnu. Z mého pohledu je toto prodej služeb nikoli prodej zboží. Mám v tomto pravdu? Jde mi o to, do jaké fáze EET spadám. Podle mého názoru prodej služeb spadá až do poslední fáze a povinnost zavést EET tedy budu mít až v roce 2018. Mám v tomto pravdu? Děkuji za odpověď.

  • Podnikatel nebo s. r. o.

     18.01.2017 10:05  |   19.01.2017 08:54   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, mel bych dotaz ohledne dane a vsech odvodu. Mame maly rodinny obchod, pracuje tam 6 clenu nasi rodiny. Momentalne cinnost obchodu je napsan na otce jako OSVC a my jako rodinny prislusnici mu pomahame, na konci roku otec vzdycky poctive rozdeli vydelek. Ma otazka zni mame cca denni trzbu 17 000kč/denne, za rok cca 6 120 000kc, odecet vsech nakladu je cca 80%, takze zisk je pak cca 1 224 000kč, odecet zdravotni a socialni pojisteni + dane vyjde na cca 34%, takze uplne cisty vydelek je cca 807 840 kc/rok a kazdy clen rodinny dostane cca 134 640kc/rocne. Moje otazka zni neni pro Nas lepsi podnikat jako firmu sro, kdy rodinne prislusnici budou zamestnanci firmy? mohl byst emi uvest nejaky priklad vypoctu? dekuji moc za odpoved

  • Paušál na auto

     17.01.2017 01:04  |   19.01.2017 15:04   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jsem zaměstnancem a na vedlejší činnost jsem OSVČ. Mohu si do nákladů dávat auto které je psané na manžela ? On náklady neuplatňuje. Děkuji. Dobrý den, aby bylo možné uplatnit veškeré výdaje související s provozem auta, tedy včetně odpisů apod., tak musí být auto zařazeno do obchodního majetku. Zaměstnanci přivydělávající si samostatnou výdělečnou činností volí pro zjištění základu daně z samostatné výdělečné činnosti zpravidla výdajový paušál, v takovém případě jsou však ve výdajovém paušálu zahrnuty již všechny výdaje. S pozdravem Dobrý den, mám nákup a prodej, tak se mi výdajový paušál nevyplatí. Jakým způsobem bych mohla dát do nákladů alespoň paušál 4000.- nebo 5000.- měsíčně ? Děkuji

  • Podnikání v USA

     12.01.2017 13:24  |   16.01.2017 08:20   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, obracím se na Vás ohledně rady při podnikání v USA. Rád bych začal podnikat na Amazonu v USA ovšem není mi jasné pár formalit ohledně DPH. Rád bych se zeptal zda-li se musím stát identifikovanou osobou pokud využiji PPC reklamu od Amazonu a pokud využiji službu FBA (zboží bude ze skladu Amazonu odesláno přímo k zákazníkovy). Amazon mi poté zašle dvakrát týdně výdělek (mínus jejich provize a poplatky za FBA). US Amazon platí daně v USA nikoli v EU jako např. Facebook díky čemuž bych např. za reklamu musel být identifikovanou osobou. Předem děkuji za odpověď

  • Auto a výdaje

     08.01.2017 01:06  |   16.01.2017 08:40   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jsem zaměstnancem a na vedlejší činnost jsem OSVČ. Mohu si do nákladů dávat auto které je psané na manžela ? On náklady neuplatňuje. Děkuji.

  • Účetní doklady

     07.01.2017 23:06  |   10.01.2017 21:08   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda zaměstnanci lze proplatit doklad vystavený a zaplacený koncem minulého roku? A dále zda z účtenky-daňového dokladu do 10.000 Kč lze zaměstnanci proplatit pouze některé položky (doklad obsahuje i položky, které jsou pro soukromé účely zaměstnance - př. v papírnictví, kde nakupoval papíry pro firmu si koupil i modelínu pro vnuka a vše je na jedné účtence, nebo platba na benzínce, kdy je společně s PHM na účtence i nápoj - lze proplatit pouze papíry, resp. PHM?)děkuji moc za pomoc a za to, že poradnu provozujete!

  • Staré zásoby

     04.01.2017 10:21  |   05.01.2017 08:51   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý dne, v podnikání mám zásoby za cca stotisíc, které jsou neprodejné z důvodu záruční doby.Je nějaká možnost, jak se jich zbavit, abych nemusela doplatit DPH? Zásoby jsou staré cca deset let-jedná se o obuv. Děkuji

  • Rozpis fakturace

     29.12.2016 16:16  |   01.01.2017 16:46   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Obracím se na Vás s prosbou, Jsme s.r.o., plátci DPH. Hlavní činnost - dopravní značení. Zákazník si u nás objednal montáž dopravního značení včetně dovozu dopravních značek na určení místo. Montáž značek a vodorovného značení by se měla uvádět přenesená daň.Jak máme vyfakturovat práci a dopravu u které se uvádí daň 21%.Může to být vystaveno na jedné faktuře nebo dopravu musím vyfakturovat zvlášť na nové faktuře? děkuji

  • Pronájem nemovitosti

     27.12.2016 14:14  |   01.01.2017 17:06   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Pronajímám byt na §7, který mám v obchodním majetku, odpisuji i technické zhodnocení a leasing. Zároveň jsem na MD a ráda bych se odstěhovala na venkov k matce. Můžete mně prosím poradit, zda můžu toto své podnikání komplexně i se všemi odpisy a leasingem převést na manžela (pokračoval by v nich), s tím, že by si zařídil na tuto činnost ŽL? Byt je v SJM. Nebo mám ještě možnost ukončit podnikání a byt pronajímat podle §9 dlouhodobě, můžu v tomto případě rovněž pokračovat ve stávajících odpisech a splátkách ve výdajích (byt byt vyřadila z obochodního majetku)? Prosím o rozebrání obou variant a předem děkuji.

  • Účtování daně z příjmu

     26.12.2016 20:52  |   28.12.2016 08:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den,jsem účetní v malé obci,letos tuto práci dělám 1 rok a mám zaúčtovat odhadem daň z příjmů,ale vůbec nevím jak se to počítá.Mohl by jste mi prosím poradit jak nato?Děkuji Alena

  • Účtování nákladů

     23.12.2016 22:21  |   01.01.2017 16:54   odpovídal(a): Gola Petr

    Vážení, prosím o radu. Firma s.r.o. plátce DPH nakoupila od občana starý vysokozdvižný vozík ve výši 15.000,- Kč /naúčtováno na účet 501 Dr.H.M./. Vozík dala do servisu a ten provedl opravy a revize ve výši 29.000,- Kč bez DPH. Můj dotaz zní, zda mohu 29.000,- Kč naúčtovat na úč.511 nebo celkovou cenu 15.000,-/nákup/+29.000,-/servis/musím sečíst a účtovat na úč.022 ? Děkuji za odpověď. K.D.

  • Paušál na auto

     21.12.2016 10:34  |   21.12.2016 11:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, pokud majitel firmy (s.r.o.) používá k podnikání osobní automobil, který není zahrnut do majetku firmy, jaké výdaje na auto je možné použít kromě skutečných nákladů? Lze použít paušál 4.000,-/měsíčně nebo by pro použití tohoto paušálu bylo nutné mít automobil v obchodním majetku? Děkuji za odpověď.

  • Správné zaúčtování

     07.12.2016 09:56  |   09.12.2016 10:08   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, Je správné následující účtování? Schválená krajská dotace prosinec 2016: 348/691 - 120.000 Kč Příjem peněz na účet prosinec 2016: 221/348 - 108.000 Kč zbytek v lednu 2017 po předložení nákladů, ID k 31.12.2016: 385/348 - 12.000 Kč Moc děkuji

  • Účetní a daňové odpisy

     05.12.2016 13:07  |   09.12.2016 10:31   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, v 11/2016 zakoupen a zařazen do majetku (do provozu) přívěs pro zemědělství za cca 88.600,-Kč. Odpisová skupina 1 - 3 roky. Účetní odpisy od 12/2016. Jaké budou daňové odpisy za rok 2016? V plné výši (tj. 20%) nebo je musím pokrátit, když zakoupeno až v listopadu? Jak? Děkuji předem za reakci. K.D.

  • Nákup společnosti s ručením omezeným

     03.12.2016 12:36  |   04.12.2016 09:51   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, Zajimalo by me zda pri koupi firmy s.r.o. mohu kupni cenu uhradit s firemnich penez nabyte spolecnosti (pokud bych mel stanovenou splatnost)? Pripadne kdyby puvodni majitel prevedl obchodni podil z "odsupnym" odpovidajici kupni cene. Je v nekterem z techto pripadu mozne ceprat firemni penize? Pripadne jaka varianta je ucetne jednodusi? Dekuji za odpoved.

  • Prodej s. r. o. a daň z příjmu

     02.12.2016 20:05  |   04.12.2016 10:02   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, dne 19.10.2010 založil manžel s.r.o., kde byl jednatel a měl 60% podíl, syn byl společník s podílem 40%. Dne 4.8.2015 manžel zemřel. Dne 3.11.2015 v usnesení o dědictví syn získal manželův podíl ve společnosti,byl tedy jediný vlastník a společnost k 1.1.2016 prodal jako celek. Chtěla bych vědět, jestli bude platit daň z příjmu za prodej. Peníze za prodej obdržel v lednu 2016. Děkuji

  • Mezinárodní přefakturace

     30.11.2016 15:43  |   01.12.2016 08:30   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, tuzemská firma má vystavit fakturu na slovenského zákazníka za přefakturaci nákladů (letenka-Airmarine, ubytování v Anglii) za lékaře, který se s jejími zaměstnanci účestnil školení v zahraníčí (UK). Jak to prosím bude s DPH na této vystavené přefakturaci, bude sazba 0% nebo jinak? Moc děkuji za odpověď,

  • Výdaje OSVČ před zahájením činnosti

     30.11.2016 14:12  |   01.12.2016 08:49   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, mám živnostenské oprávnění které nemám "aktivní" (není nahlášené na finančním úřadě atd.) Nahlásit ho hodlám až od nového roku, abych nemusel podávat daňové přiznání za rok 2016. Teď v prosinci bych chtěl koupit e-shop a rád bych se zeptal jestli se výdaje spojené s koupi eshopu mohou zahrnout do celkových výdajů do daňového přiznání za rok 2017. Ve zkratce řečeno, koupím e-shop v roce 2016 bez aktivní živnosti a v roce 2017 si výdaje za koupi vyúčtuji v daňovém přiznání. Je to vůbec možné? Děkuji za informace

  • Daňová evidence

     29.11.2016 14:49  |   30.11.2016 08:57   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, prosím o radu, jak správně zaúčtovat „odtočené pivo“ (tzn. při narážení sudu je třeba odtočit pivo). Jsme neplátci DPH, vedeme daňovou evidenci. Děkuji a přeji hezký den

  • Ukončení činnosti

     29.11.2016 11:51  |   30.11.2016 09:06   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Podnikám na ŽL, vedu daňovou evidenci ale, jsem povinným plátcem DPH. Předmětem podnikání je obchodní činnost. V současné době již o nakoupené zboží není zájem a tak přemýšlím o ukončení činnosti. Na skladě však mám zboží, které bylo v pořizovací ceně již zahrnuto do výdajů a do odpočtu DPH v průběhu předešlých 5ti let. Skladové zásoby jsou v poř. ceně ve výši asi 3 milionů. Jak se zásoby řeší v případě, kdy toto zboží je neprodejné nebo hluboko pod pořizovací cenou... a chci s činností skončit. Jak v tomto případě postupovat, co mne čeká ? Děkuji

  • Srážky ze mzdy

     28.11.2016 11:26  |   29.11.2016 12:13   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, mám dotaz, můj zaměstnavatel má na účtě ještě jednu deponovanou částku z exekuce VZP 16 Ex 244/08 č. 5640700240 z roku 2013, měnil se zde exekutor. Nejdříve to měl na starosti Exekutorský úřad Plzeň-jih Judr.Jiří Doležal a pak to převzal exekutor Homola. Podle čísla jsem zjistila, že se přihlásili do insolvence. A můj dotaz zní jestli deponovaná částka u zaměstnavatele náleží mě nebo spadá do insolvence. Děkuji předem za odpověď.

  • Cestovní náhrady

     28.11.2016 08:24  |   30.11.2016 09:13   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat- Zaměstnanec jel na služební cestu autem jiného zaměstnance (jeho syna), jelikož všechny firemní vozy byli pryč. Jakým způsobem udělám vyúčtování cestovného? Jako když jel svým soukr. autem a náhradu za auto pak pošlu zaměstnanci, který je vlastníkem auta a tomu druhému jen stravné? Nebo jak na to? Předem děkuji za odpověď.

  • Daňové doklady

     25.11.2016 18:33  |   29.11.2016 12:26   odpovídal(a): Gola Petr

    Prosím o vysvětlení, co vše musí být na příjmovém dokladu. Jak to, že v obchodech není nutné na příjmovém dokladu vypisovat adresu klienta? Jedná se pouze o paragon, tedy zjednodušený daňový doklad ? Mohu takto vystavovat paragony na příjem platby i jako s.r.o.?Děkuji za odpověď

  • Změna pronajímatele

     16.11.2016 11:00  |   16.11.2016 11:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, můj dotaz se týká nájemní smlouvy a problematiky DPH. Rád bych se zeptal na situaci, kdy z důvodu prodeje nemovitosti dojde k převodu stávající nájemní smlouvy na straně pronajímatele z plátce DPH na neplátce. Nájemce zůstává stejný a je plátcem DPH. (Dle nájemní smlouvy činilo nájemné např. 100 Kč + 21 Kč DPH.) Může nový pronajímatel požadovat po nájemci 121 Kč (tj. částku vč. DPH, i když není jejím plátcem), nebo by měl v tomto případě žádat 100 Kč? (V případě požadavku vyšší částky by se zde nájemci neúměrně zvýšily náklady, jelikož by nemohl žádat o vrácení DPH.) Děkuji za odpověď.

  • Účtování mezd

     16.11.2016 09:08  |   16.11.2016 11:52   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den. Na jaký účet se dávají odměny (mzda za výkon funkce) jednatelům - členům statutárního orgánu? 366. jako společníkům, nebo 331. ?? Předem děkuji

  • Stravenky a daňová uznatelnost

     14.11.2016 07:03  |   16.11.2016 12:02   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, zaměstnavatel dává stravenky v hodnotě 75 Kč, ale zaměstnanci si musí 50 Kč uhradit sami. Je to tak v pořádku, když v dnešním rozhovoru o benefitech v televizi, bylo řečeno, že zaměstnavatel kvůli zvýhodnění zaplatí přibližně jen 2/3? Neznamená to náhodou, že v podstatě nezaplatí nic i když zaměstnanci dá vlastně 25 Kč?

  • Samostatná výdělečná činnost

     13.11.2016 16:58  |   14.11.2016 11:47   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, vyřídila jsem si ŽL na správa a udržba nemovitostí a domácností, zatím však jedinou mou zakázkou (prací) je úklid hotelových pokojů a údržba hotelových prostor v jednom hotelu,tuhle práci pro hotel vykonávám asi 5 měsíců.Chci se zeptat jestli dál mohu vykonávat práci pro tuhle jednu firmu? není to švarcsystém?Finančně i časově mi tahle práce pro tuhle firmu vyhovuje a zatím neuvažuji, že bych hledala něco jiného nebo přibírala další zakázky.Práci vykonávam podle potřeby né každý den ani pravidelně časově, jak příjdu tak odejdu jak mám hotové.Používám vlastní pracovní prostředky někdy i auto.Fakturu pak vystavuji jednou za měsíc na celkovou částku jako "fakturuji vám za provedené práce za měsíc...". díky za info

  • Benefity pro zaměstnance

     11.11.2016 14:10  |   13.11.2016 09:24   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, existují nějaké tipy benefitů, aby měl zaměstnavatel možnost si je odečíst z daňí? Jedná se o benefity pro zaměstnance tipu poukazů na zábavu atd. Děkuji

  • Mzda při přidělení zaměstnance

     10.11.2016 07:15  |   10.11.2016 13:15   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, chci se zeptat, když by si firma na dobu počas dlouhodobé prac.neschopnosti zaměstanace -řidiče kamionu, domluvila u jiné firmy zapůjčení řidiče jak to řešit. Ne dohododou, protože zaměstanec by si v mateřské firmě musel čerpat dovolenou. Můžeme přefakturovat jen službu - práce. Nebo přefakturovat mzdu včetně odvodů firmy - sociální, zdravotní firmy + dph. Musí být smlouva o zapůjční zaměstnance? Nebo to lze řešit jinak?Děkuji.

  • Opomenutí na faktuře

     08.11.2016 09:26  |   09.11.2016 15:12   odpovídal(a): Gola Petr

    dobrý den, zjistila jsem, že jsem opomenula na faktuře do SR (plátci DPH) uvést větu "přenesená daňová povinnost" i výši DPH. podávala jsem samozřejmě i souhrnné hlášení, bylo to začátkem roku. jedná se o vážné pochybení? předpokládám, že odběratel odvod DPH uskutečnil, pokud ne, bylo by se to snad projevilo ve vzájemném propojení fin.úřadů na Slovensku a zde (právě souhrnné hlášení). děkuji

  • Zaměstnanecký benefit a daňová uznatelnost

     03.11.2016 16:51  |   10.11.2016 13:30   odpovídal(a): Gola Petr

    Danova uznatelnost zamestnaneckeho benefitu - flexi pass Dobry den, chci se zeptat, pokud bychom ve firme chteli poskytovat zamestnanecky benefit ve forme flexi passu, jaky to bude mit dopad na zamestnance a zamestnavatele z danoveho hlediska. dekuji za odpoved

  • Den uskutečnění zdanitelného plnění

     02.11.2016 23:30  |   07.11.2016 12:13   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den,prosím o informaci,jaká použít datum účtování.Faktura vystavená 31.10,DUZP 31.10,ale přijali jsme materiál 2.11.Jestli dat ještě datum účtování do října nebo už do listopadu,děkuji

  • Manželé a obchodní vztahy

     01.11.2016 12:38  |   03.11.2016 08:15   odpovídal(a): Gola Petr

    Mam cestovni agenturu, kde nejsem platcem DPH a manzel ma pension, kde je platvem DPH. od roku 1992 mame notarsky zuzene spolecne jmeni manzelu s tim, ze si muzeme fakturovat.Moje cestovni agentura spolupracuje s cestovnimi kancelaremi a subjekty (u nas i na Slovensku), kterym vystavuje faktury bez DPH a pak ubytovava hosty v pensionu manzela, kteremu plati jen urcitou castku z teto sumy (z teto castky on odvadi DPH) a zbytek si nechava jako svou provizi.Manzelovi tak vznika narok na odpocet. Takto to delame mnoho let, nyni (p zavedeni kontrolniho hlaseni) byl manzel z FÚ upozornen, ze ma vysoky preplatek, aby dolozil faktury. Muj dotaz tedy zni: Nedelame nic nezakoneho, vsechny platby mame priznane, ja danim vsechny prijmy, na platby memu menzelovi vystavuji faktury nebo hotovostni danove doklady, z kterych on odvadi DPH. Je nekde urceno, v jake procentualni vysi muze byt maximalni vyse provize (ponechavam si ji ve vysi 50 - 80%, protoze manzel podnika v mem dome). Mohu tato fakta napsat na FÚ a dolozit fakturami, aniz bych mela nejaky problem? Diky za info.

  • Regály v účetnictví

     01.11.2016 09:18  |   03.11.2016 08:46   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den nejsem si jistá, na základě reklamní smlouvy jsme museli zakoupit do prodejny nové regály, hodnota regálu je 218 tisíc bez DPH, ovšem firma nám 50% vrátí jako za poskytnutí reklamy, kolik stojí jednotlivé kusy není vyčísleno, můžu dát regály rovnou do nákladů nebo to zařadit jako majetek a odpisovat ?

  • Insolvence a srážky ze mzdy

     27.10.2016 14:45  |   28.10.2016 11:24   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, bohužel jsem se ocitla s manželem v insolvenci. Jsou nám prováděny přednostní srážky ze mzdy. Nevím jak by to bylo, kdybychom si chtěli přivydělat na dohodu o provedení práce. Jednalo by se o částky do 6000,- Kč měsíčně. Jaká část by se nám srazila? Děkuji za zprávu

  • OSVČ a parkovné

     26.10.2016 11:30  |   28.10.2016 12:38   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, můj dotaz se týká parkovného. Příklad z praxe. Advokátka jede svým osobním autem (není součástí firmy) za klientem, který si její právní službu nakonec nevezme. Advokátka při cestě za klientem využila parkování. Může si nárokovat peníze za parkovací lístek a může si lístek dát do účetnictví jako daňově uznatelný či neuznatelný náklad? Knihu jízd nevede. Má svou advokátní kancelář. Předem mockrát děkuji za odpověď.

  • Výdajový paušál

     26.10.2016 09:48  |   28.10.2016 11:18   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, podnajímám družstevní byt. V daňovém přiznání budu uvádět výši podnájmu jako příjmem dle § 9 zákona o dani z příjmu. Ráda bych uplatnila výdaje 30% výdajovým paušálem. Pokud se použije výdajový paušál, je potřeba ho dokladovat? Nebo stačí pouze vyplnit příslušnou kolonku v daňovém přiznání a již nic dalšího není potřeba k přiznání dokládat? Naopak, pokud by bylo potřeba výdajový paušál dokladovat, lze výdaje doložit fakturou/dokladmi o zaplacení např. podlahy, osvetlení, nákupem kuchynské linky na kterých je jako adresa doruceni uvedena adresa bytu? A stačí mi pak dokladovat pouze do výšky výdajového paušálu tj. 30 % z příjmu z podnájmu? Děkuji

  • Účetnictví škol

     24.10.2016 11:04  |   28.10.2016 11:45   odpovídal(a): Gola Petr

    Vážení přátelé, prosím o zodpovězení zdánlivě jednoduchého problému. V naší škole pořádáme koncerty v kulturním domě. Za pronájem sálu zaplatíme. Vybíráme vstupné a zde se ptám, kam vstupné ve škole naúčtovat v rámci účetnictví školy? Domnívám se na jedné straně máme náklady (tedy pronájem) a na druhé straně máme výnosy (tržba ze vstupného). Umíte poradit? S pozdravem a poděkováním

  • Účetnictví školských příspěvkových

     24.10.2016 11:04  |   28.10.2016 11:47   odpovídal(a):

    Vážení přátelé, prosím o zodpovězení zdánlivě jednoduchého problému. V naší škole pořádáme koncerty v kulturním domě. Za pronájem sálu zaplatíme. Vybíráme vstupné a zde se ptám, kam vstupné ve škole naúčtovat v rámci účetnictví školy? Domnívám se na jedné straně máme náklady (tedy pronájem) a na druhé straně máme výnosy (tržba ze vstupného). Umíte poradit? S pozdravem a poděkováním

  • Zanesení dat do účetnictví

     14.10.2016 09:03  |   19.10.2016 15:37   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, Potřebuji poradit, k podnikání jsem přistavěl dílnu k rodinnému domu. Teď potřebuji k dílně, zámkovou dlažbu cca 130 m2. Problém je v tom, že po části zámkové dlažbě budu zároveň jezdit i autem do garáže. Doposud tam pro vjezd do garáže ,cca 30 m2, byla pouze zatravňovací dlažba, ta pro auto stačila. lze zamkovou dlažbu zanést do podnikání - DPH a účetnictví? Děkuji

  • Daňová evidence

     11.10.2016 07:45  |   11.10.2016 08:55   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, vedu ucetni evidenci. Nyni jsem koupila stroj. Zaplatila jsem 10% akontaci a DPH, na zbytek jsem si vzala úvěr. Jsem platce DPH. Nyni nevim , jak to zauctovat. Kdyz mam fakturu na celou castku, tak ji zauctuji jako bych ji zaplatila normálně? Kdyz dam cele DPH, tak musim mit i cely zaklad??? A castku bez DPH dam do kolonky Nakup DHM a DNM? Uver zauctuji jako bych ho dostala v hotovosti do prijmu?Predem dekuji za názor

  • Daň z příjmu a darování

     10.10.2016 11:15  |   13.10.2016 20:49   odpovídal(a): Gola Petr

    kdyz s.r.o. jehož jsem majitelem, převedu toto s.r.o. na mého syna darem, jaké platby z hlediska dani vzniknou mne a jaké synovi?

  • Odměna jednatele

     07.10.2016 07:43  |   11.10.2016 09:05   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jak je to prosím s vyplácením zisku jednatele ze společnosti? Jsem jediný jednatel, vím že podíl na zisku si mohu vyplácet. Ale účetní mi řekla, že si ho mohu vyplatit až na konci účetní období. Ale moje firma začla "podnikat" tento rok. Jak si tedy vyplatit každý měsíc podíl na zisku? DPP nebo DPČ nechci. Lze si z účtu vzít např. 20tis každý měsíc, uvést do poznámky "jednatel" a na konci účtovacího období nějak zaevidovat? Děkuji

  • Doklad pro příležitostný prodej

     06.10.2016 10:34  |   06.10.2016 12:58   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, potřebovala bych poradit, jak má správně vypadat doklad na příležitostnou práci (prodej), výroba koláčů, v celkové částce 3 000 Kč. Koláče jsem připravovala pro jednu organizaci, a je po mně požadován akceptovatelný doklad pro jejich účetnictví (napsala jsem na obyčejný papír jen "výroba koláčů za 3 000 Kč, datum, jméno, adresu a podpis" a toto mi bylo vráceno (prý nemá znaky účetního dokladu). Předem děkuji za radu.

  • Cestovní náhrady

     04.10.2016 13:05  |   06.10.2016 13:28   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, mohu počítat ve vyúčtování cestovních náhrad soukromým vozidlem s opotřebením vozidla i v případě, že vozidlo není psané na mé jméno? Děkuji předem za odpověď

  • Zhodnocení nebo oprava

     29.08.2016 12:16  |   01.09.2016 10:34   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, v lednu 2016 byl zakoupen byt za účelem pronájmu. Do tohoto byla zakoupena úplně nová kuchyňská linka a vestavěné spotřebiče v ceně 80 000 Kč. Stará linka cca 30 let vč. starých spotřebičů byla vyhozena. Je tato KL technické zhodnocení (přičtu k hodnotě bytu) nebo je to oprava? Děkuji moc za radu.

  • Postup účtování

     22.08.2016 07:23  |   28.08.2016 12:12   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, zpracovávám účetnictví společenství vlastníků a chtěla bych se zeptat, zda lze započítat přeplatek na "nájmu" od vlastníka a úroky (poplatky) z prodlení. Občas se stane, že vlastník zašle na účet SV vyšší částku, než by měl měsíčně zaplatit a vznikne mu přeplatek. Pokud mu je vyčíslen úrok (poplatek) z prodlení za pozdní úhradu (např. z minulých měsíců) a vlastník dosud tento úrok (poplatek) neuhradil, můžu provést zápočet předepsaného úroku (poplatku) a přeplatku na "nájemném" nebo přeplatku z ročního vyúčtování? Jakým paragrafem se tento případ u SV řídí? Předem velice děkuji za radu.

  • Nárok na zahraniční stravné

     18.08.2016 13:37  |   23.08.2016 10:42   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, prosím Vás o pomoc s výpočtem stravného pro zaměstnance. Zaměstnanec byl na služební cestě v Polsku, během dne musel zajet na instalaci do Čech. Pracovní cesta v česku trvala 7 hodin a 17 hodin strávil v Polsku. Na jakou výši stravného má nárok, pokud mu strava nebyla poskytnuta? Děkuji za odpověď.

  • Dítě a srážky ze mzdy

     17.08.2016 16:29  |   18.08.2016 14:59   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, chtela bych se zeptat.nedavno sem se rozvedla a insolvencni spravkyne po nas chce kdo z nas bude dítě zohledňovat při provádění srážek ze mzdy.jenze se s byvalym mazelem zrejme nedohodnem(mame totiz stridavou peci).chci se zeptat kdo ma jaky narok.vim, ze odpocet na danich muzeme mit kazdy pul roku.tak zda to jde i u tohoto.dekuji

  • Daňové dopady účtování obchodní operace

     11.08.2016 07:58  |   31.08.2016 09:33   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, v 06/2012 jsme uzavřeli smlouvu o nájmu a poskytování služeb. Jednalo se o nájem kopírovacího stroje s tím, že po uplynutí celé doby trvání smlouvy má zákazník přednostní právo k odkupu zařízení za 1 000,- Kč bez DPH. Doba trvání smlouvy byla sjednána na 48 měsíců, platby měsíčně, cca 2 000,- Kč bez DPH, z toho platba za zařízení 1 700,-, za stránkový paušál 300,- Kč.V 06/2016 byla uhrazena poslední splátka, v 07/2016 bylo zařízení odkoupeno. Splátky byly účtovány po celou dobu na účet 518 jako daňově uznatelné. Dodavatel toto zařízení zakoupil jako nové v 06/2012 ve výši cca 64 000,- Kč bez DPH. Znamená to, že veškeré uhrazené splátky za předchozí roky jsou nedaňové, musím je v přiznání za rok 2016 dodanit a vstupují do PC majetku? A tato PC bude činit tedy cca 48 * 2 000 + 1 000,- Kč? Započítává se do PC i částka za stránkový paušál? Jak zaúčtovat FA za odkup stroje ve výši 1 000,- Kč? Děkuji.

  • Výzva finančního úřadu

     11.08.2016 07:37  |   15.08.2016 08:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jak se má správně postupovat v případě obdrženého opravného daňového dokladu, pokud je např. na něm uvedeno DUZP 29.06., datum vystavení 02.07. a datum doručení 05.07.? Ze školení (ale také ze zákona a dalších komentářů k němu, taktéž i z otázek a odpovědí zveřejněných na netu) jsem získala pocit, že pokud obdržím opravný DD, snížím svůj nárok na odpočet dnem, "kdy jsem se o okolnostech rozhodných pro vznik povinnosti provést opravu DPH, dověděla", tzn. když ODD obdržím až v 07/2016, ale DUZP je už 06/2016, pro jistotu uvedu tento doklad do DPH za 06/2016 s DUZP uvedeným na ODD. Držím se zásady "když odvedu dříve, je to lepší než později". Ostatně klidně bych dle dalších výkladů čistě teoreticky mohla tento doklad dát do DPH i v 05/2016, pokud už v této době jsem s dodavatelem řešila např. reklamaci dodaného zboží, na které mi v 06/2016 vystavil ODD. Nebo ne? Jenže: náš dodavatel SW přišel s tím, že na základě výzvy FÚ ve Vsetíně (související s KH a kontrolou nějaké firmy) se datum zdanitelného plnění u opravného DD přijatého musí rovnat datu přijetí, což výše uvedené tvrzení celé neguje. Takže: pokud vím již v červnu, že dostanu ODD, ale ODD mi přijde až v červenci, pak datum povinnosti přiznat daň, DUZP a i datum, kdy si snížím nárok na odpočet, bude až v červenci. Je to tak správně?? Co se vlastně rozumí pojmem "zdaňovací období, kdy se plátce o daných okolnostech rozhodných pro vznik povinnosti provést opravu "dověděl"? Kdy jsem se vlastně o dané okolnosti dověděla? A když vydávám opravný daňový doklad, je pro mě rozhodující datum pro uvedení jako DPPD do KH datum, které mi uvede odběratel na ODD (když jej potvrzuje) anebo den, kdy mi ODD přišel potvrzený zpět?

  • Podnikání v Německu

     10.08.2016 20:41  |   17.08.2016 07:28   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, uvazuji o prodeji produktu na Amazone v Nemecku pres fullfillment. Znamena to ze zbozi zaslu do skladu v Nemecku odkud bude odesilane koncovym zakaznikum. Chtel jsem se zeptat jake povinnosti jsou s tim spojene. Registrace k DPH v cr, nemecku? existuje treba hranice obratu kdy se treba registrovat? Podnikam na zivnost, neplatce DPH. Mockrat dekuji S pozdravem Martin

  • Výdaje na auto

     27.07.2016 08:02  |   29.07.2016 07:41   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jsem OSVČ, plátce DPH a plánuji koupit do firmy nový vůz,který bych ale chtěl současně legálně používat pro soukromé účely. Jak se dříve říkalo, že se mají náklady procentuelně dělit atd, to se mi zdá v praxi nerealizovatelné, je prosím nějaká jiná varianta ? Jeden známý říkal, že snad lze odepsat celé DPH z ceny vozu, ale neuplatňuje DPH z PHM a dál už neví. Děkuji za radu.

  • Fakturace fyzické osobě

     26.07.2016 08:53  |   29.07.2016 07:11   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, jsem OSVČ - Neplátce DPH. Živnost mám jako vedlejší při zaměstnání. Dělám webové stránky a grafiku, hostingové a poradenské služby. Chci se zeptat, jestli mohu fakturovat pouze firmě/OSVČ, nebo je možné vystavit fakturu/doklad za provedené práce/za službu také fyzické osobě? Pokud ano, prostě tam jen neuvedu DPH? Děkuji za odpověď,

  • Více daňových základů na faktuře

     13.07.2016 09:12  |   17.07.2016 14:22   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, 30.06. jsme dostali FA s datem vystavení 28.06.2016, DUZP 31.05.2016.Část FA je s DPH (odběr energií, úklid, odvoz odpadů - 22 554,- Kč), část (stavební úpravy - 5 000,- Kč) je v režimu PDP.Lze takto vystavit FA? Různá zdanitelná plnění s různými sazbami DPH na jedné FA? Lze ji rozdělit s tím,že část FA s DPH bude až v červnovém DPH (dle data doručení) a část musíme "dodanit" dodatečně v květnovém DPH a KH? Nebo musí být vydány 2 FA? Nebo má být vše fakturováno buď s DPH či vše bez DPH? Děkuji.

  • Daňově uznatelný náklad

     07.07.2016 09:02  |   17.07.2016 14:15   odpovídal(a): Gola Petr

    Daňově uznatelný náklad - pitný režim. Dobrý den, prosím o názor jak postupovat při účtování nákladu - A) pitná voda (neochucená) pro zaměstnance, B) pitná voda (neochucená) pro klienty ? Jsou daňově uznatelné ? Děkuji

  • Podnikání a daně

     01.07.2016 16:57  |   03.07.2016 17:31   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den, chtel bych se prosim zeptat. Rad bych zacal podnikat a chci si zalozit s.r.o. Pokud bych napr. rok nic nevydelaval. Jake jsou dane? Kolik musim odvadet statu? Existuji nejake postihy?

  • Účtování ve spolku

     01.07.2016 09:32  |   05.07.2016 13:05   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, můžete poradit jak správně zaúčtovat nákup a pokládku (včetně lišt a lepidla) nového koberce. Dříve tam byly parkety. Jsme zapsaný spolek a jsme v pronájmu. Děkuji Viky

  • Zdanění dohody o pracovní činnosti

     29.06.2016 19:23  |   01.07.2016 07:13   odpovídal(a): Gola Petr

    Jako SVJ máme pro uklízečky DPČ do 2000kč měsičně. Někteří chtějí uplatnit slevu na dani. Je možnost, aby podepsali prohlášení o tom že podají daňové přiznání sami a dostávali částku nezdaněnou? Případně co musí udělat zaměstnanci a co SVJ pokud chtějí uplatnit slevu na dani?

  • Obchodní vztahy

     18.06.2016 08:04  |   22.06.2016 10:31   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobrý den, firmě někdo tzv. zapůjčí na nějakou propagační akci název svojí firmy(chráněné ochrannou známkou) a za tuto službu fakturuje více než 60.000,--Kč, je třeba odepisovat jako nehmotný majetek, nebo lze zaúčtovat jednorázově jako službu? Moc děkuji za Vaši odpověď...

  • Práce na rodičovské dovolené

     18.06.2016 07:25  |   22.06.2016 10:18   odpovídal(a): Gola Petr

    Dobry den. 10.9.2016 nastupuji na materskou dovolenou. Zhruba do konce brezna 2017 po te prechazim na rodicovskou dovolenou a budu mit dohodu na dva dny v tydnu chodit do prace. Dite bude hlidat babicka.Skolka mi ve dvou letech dite do skolky vezme. Je dobre si dat pouze dvouletou variantu rodicovske dovole ne a nastoupit plne po dvou letech do prace a nebo si mam nechat triletou variantu s tim ze ve dvou letech mi ho vezmou do skolky a jit plne pracovat jde to nebo bych musela vratit rodicovsky prispevek? Co mi doporucite jako nejlepsi variantu? Dekuji za odpoved.

 
« Předchozí 1 2