FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Pro pokládání dotazů do poradny je nutné, abyste se přihlásili! Učinit tak můžete ZDE

DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO

odpovídal(a): Redakce

Zápočtový list a Potvrzení o zdanitelných příjmech

Dobrý den, od března již nejsem student, jsem OBZP. Také od března do současnosti pracuji u jednoho zaměstnavatele na DPP, do toho jsem párkrát (vždy jednorázově) měl brigádu pro jiného zaměstnavatele, také formou DPP. Nyní mám nastoupit do zaměstnání na klasickou pracovní smlouvu. Nový zaměstnavatel požaduje Zápočtový list a Potvrzení o zdanitelných příjmech. Nevím, jestli tyto dokumenty můžu po svém současném zaměstnavateli chtít (případně i po zaměstnavateli z příležitostných brigád), když jsem pracoval na DPP a jsem OBZP. Děkuji za radu.

Souběh DPP

Dobrý den, když budu mít souběh dvou dohod o provedení práce, jak je to s daněmi, zdravotním a sociálním ? Děkuji za odpověď. S pozdravem 

dovoz z Anglie

Dobrý den, můj přítel jezdí pravidelně do Anglie a má možnost vozit zboží do ČR, kde bychom ho chtěli prodávat přes internet pár maminkám, časem rozjet e-shop. Konkrétně se jedná o dětské jednorázové plenky, které jsou prodávány pouze v jednom nejmenovaném řetězci. Zboží by nakupoval v supermarketu, a doprava by byla pro nás zdarma. Jelikož jsem úplný amatér co se týká podnikání, chci se zeptat co je třeba zařídit, zaplatit aby z toho nebyl nějaký problém? daně? komu čr nebo anglii? musím vést nějaké účetnictví? Jsem na rodičovské dovolené a toto by byl můj přivýdělek. Můžou výrobci/prodejci těchto plenek nějak zakázat abych prodávala zboží v ČR? Nepotřebuji od nich nějaké povolení? Děkuji za info S pozdravem Michaela Valkonyová

Doklad na přijetí hotovosti za poskytnutí služby cizinci

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli má paragon na přijetí hotovosti za služby, které byly poskytnuty cizinci - turistovi, nějaké zvláštní náležitosti. Co musí obsahovat? Bude stačit jméno, příjmení a třeba země původu? Děkuji Vám za radu.