FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Bylo mně povoleno vyjmutí části bytového prostoru v I.NP rodinného domku na prostor pro obchodní účel. Jaká je výše daně z obch. prostorl v Brně.Ivanovice děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Jsem zaměstnanec v hlavím pracovním poměru a zajímalo by mě, jak se vypočítává daň z příjmů. Vím, že se platí zálohově každý měsíc a na konci roku se to sečte a přeplatek se vrací. Kolik je to procent? Chci totiž zjistit, kolik ušetřím, pokud si nechám snížit daň o příspěvky na penzijní připojištění, a nikde jsme nenašel, jak se to přesně počítá. Prosím napište to pro všechna rozpětí platu, ať mám přehled. Také by zajímalo, zda lze z odečíst 2 000 Kč za bezplatné darování krve, jak jsem někde slyšel. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dozvěděl jsem se, že od 1.1.2001 nebude možné uplatnit odpočet DPH při koupi užitkového vozu do firmy.Je tato informace pravdivá? Případně jakou vyhláškou či novelou je to upraveno?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, zakoupil jsem si zboží na fakturu ale omylem jsem částku uhradil dvakrát.Jak mám postupovat při zaúčtování obou částek, když vrácená částka mi bude zaslána až po 1.1.2001. Je postup zaúčtování stejný, když při splácení úvěru mi banka uhradila poslední splátku 2x a vrácení proběhne až po 1.1.2001 ? Účtuji v jednoduchém účetnictví. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Od příštího roku má prý být daňově uznatelným nákladem pojistné na životní pojištění. Můžete mi napsat za jakých podmínek? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o radu z účetnictví příspěvkových organizací. V roce 1999 jsme dostali dotaci od obce až 28.12.1999 a nestihli jsme ji vyčerpat. Dala jsem ji do rezervního fondu. Můžu z rezervního fondu hradit i některé faktury týkající se provozu školy a jak ji zaúčtovat? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosíme o zodpovězení následujícího dotazu: Problematika certifikace ISO Jsme poradenská firma, s.r.o., plátce DPH. V listopadu 2000 jsme získali certifikát ISO na období od 15.11.2000-14.11.2003. Práce spojené s přípravou na certifikaci, zpracováním příručky jakosti jsme si prováděli sami. Za tímto účelem byl v únoru 2000 vyslán náš zaměstnanec na pětiměsíční kurz s akreditací MŠMT ?Manažer jakosti?. Interní prověrku systému jakosti nám provedla externí auditorka, zabývající se poradenskou a kontrolní činnosti v oblasti zabezpečování jakosti. Vstupní certifikační audit ISO 9002 mám provedla externí firma MOODY International. Vzniklé náklady na certifikaci jsme rozdělili do dvou skupin a zaúčtovali následujícím způsobem: I. náklady na přípravu certifikace účetní případ částka bez DPH MD DAL 1. kurz Manažer jakosti v únoru 2000 25.640,- 518.5 321 2. registrační poplatek za certifikaci personálu 1.500,- 518.5 321 3. poplatek za certifikaci pro funkci manažer jakosti 8.600,- 518.5 321 (oba poplatky souvisí s kurzem Manažer jakosti, který byl zakončen zkouškou a vydáním osvědčení ?Manažer jakosti?) 4. faktura za návrh a pomoc při zpracování rámce elektronické příručky jakosti 13.000,- 518.9 321 5. faktura za nákup SW BP Model pro využití při zavádění systému jakosti (program na modelování procesů) 35.000,- 518.92 321 6. nákup razítka pro evidenci řízené dokumentace dle ISO 330,- 501 211 7. nákup norem ISO 1.636,- 501 211 8. pořadače, kanc. potřeby, diskety, CD, archivní krabice 3.228,80 501 211 celkem 88.934,80 II. náklady na vlastní certifikaci účetní případ částka bez DPH MD DAL 1. interní prověrka systému jakosti externí auditorkou 10.000,- 381.1 321 2. vstupní certifikační audit ISO 9002 ( firma MOODY International) 46.000,- 381.1 321 3. časové rozlišení nákladů příštích období rok 2000 ( 47 dní) 2.403,65 518.91 381.1 rok 2001 ( 365 dní) 18.666,67 518.91 381.1 rok 2002 ( 365 dní) 18.666,67 518.91 381.1 rok 2003 ( 318 dní) 16.263,01 518.91 381.1 Nevíme, zda jsme postupovali správně při účtování nákladů (zejména nákladů v bodě I). Pokud né , prosíme o správné řešení. Na účtování nákladů na certifikaci jsme slyšeli různé názory např.: - že náklady ( 35.740,-Kč) spojené s kurzem ?Manažer jakosti? včetně poplatků bod bodem I)2,3 se mají časově rozlišovat po dobu platnosti certifikátu, - nebo že náklady pod bodem I. se mají sečíst dohromady (celkem bez DPH 88.934,80) a odepisovat jako nehmotný majetek. účty: 501 spotřeba materiálu 518.5 náklady na školení 518.9 externí spolupráce 518.91 alikvotní část nákladů na ISO 518.92 DNHM 381.1 nákl. příštích období - ISO Děkujeme.
odpovídal(a): | Redakce |
Jsme nezisková organizace, provozujeme činnost v oblasti kulturní, účtujeme v soustavě jednoduchého účetnictví, nemáme žádné příjmy. Prosím o sdělení jaká je potřebná evidence, zda budeme podávat přiznání daně z příjmu.
odpovídal(a): | Redakce |
Jsem společenství vlastníků bytových jednotek v bytovém domu. Na zimní sezónu si chceme sjednat brigádníka-studenta na odklízení sněhu. Jak máme zaúčtovat odměnu za tuto práci, jakou daň máme odvést a jaký druh smlouvy (dohoda o provedení práce?) máme s brigádníkem uzavřít. Děkujeme
odpovídal(a): | Redakce |
Jsme S.R.O., doltali peníze 1mil.Kč dárem na pronájem prodejny. Musíme tyto peníze zdanit? V jeké výši? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Jak zaúčtovat nákup počítače formou úvěru od Multiservisu v JÚ? Jak se počítač promítne do výdajů ovlivňujících základ daně z příjmu? Cena počítače: 40 500,00Kč - celková faktura je vystavena na jméno fyz.osoby, záloha poč. firmě 10 000,00Kč zaplacena hotově, výše úvěru od Multiservisu 30 500,00Kč + navýšení cca 7 000,00Kč. 12 měsíčních splátek. Děkuji Lippertová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měl bych dva dotazy. 1.Jsem živnostník a vlastním užitkové auto koupené s odpočtem DPH. V lednu tomu budou tři roky a chtěl bych toto auto prodat. Musím ho prodat zase jen jako auto bez daně? Nebo ho mohu prodat komukoliv? 2. S tím se váže druhý dotaz. Chtěl bych si pořídit nové užitkové auto respektivě dvě, ale už teď předpokládám, že budu svoji podnikatelskou živnost provozovat pouze 1 a půl roku.Mám i přesto nárok na odpočet DPH ? Když ano mohu si pořídit dvě vozidla nebo jen jedno? Popřípadě kde bych se dozvěděl o této problematice víc?
odpovídal(a): | Redakce |
Mám v jisté záložně zablokované podnikatelské peníze. K účtu nemůžu, výpisy mi chodí pouze e-mailem. Zablokovaný zůstatek na účtu se mi dále trochu úročí. Jak tyto úroky zdaním? Je záložna povinna vydat na konci výpis stavu účtu? V případě velice pravděpodobné likvidace záložny v 1. pol. roku 2001 mi bude vyplaceno 80% vkladů (vejdu se do pojištěného limitu), jak daňově zohledním ztrátu 20%?
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o upřesnění z jakého druhu pojištění lze uplatnit částku dle § 15 ods. 12. Jedná se pouze o penzijní připojištění? Zástupce pojišťovny tvrdí, že lze uplatnit i z pojistné smlouvy pro kapitálové životní pojištění (Kooperativa) Dále prosím o vyjádření k vzájemnému zápočtu závazků a pohledávek. V JÚ poskytujeme pro jednu firmu služby a zároveň jsme v jejich budově v nájmu. Cena našich služeb přesahuje výši nájmu a kdykoliv vypracujeme návrh na vzájemné vyrovnání zůstane bez odezvy. Takže nám vesele narůstají závazky a zároveň pohledávky. Co s tím na konci roku a co jestliže se situace povleče až do přelomu roku 2001/2002. Ponechat v JÚ jako neuhrazený závazek a pohledávku? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Jakým způsob je zdaňováno obchodování na komoditních burzách, jedná-li se o fyzickou osobu nepodnikatele? FO má založen účet u tuzemského brokera. Může si založit účet i u brokera v zahraničí? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Kdysi se hovorilo o moznosti spolecneho zdaneni manzelu. Zajimalo by mne, zda tato moznost existuje a jakym zpusobem se dan vypocitava. Dale by mne zajimalo, zda se do prijmu zapocitava i stipendium na VS. Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Od 18.9.2000 jsem zamestnancem nemecke spolecnosti a do tohto data za mne provadel vsechny odvody Cesky zamestnavatel. V soucasne dobe plat dostavam v EUR-ech se zahranici, ale zatim jeste pusobim v Ceske Republice. Od Ledna 2001 budu jiz prestehovan do Nemecka a vsechny srazky bude provadet zamestnavatel. Otazka zni jestli musim do konce Prosince zaplatit zalohu na dan za predchozi 3 mesice. Kdyz ano, tak kolik % a jakym kurzem mam prepocist tuto zalohu na dan, kdyz mam prijem v EUR-ech. Take bych uvital kdyby bylo mozne mi pomoct s pripravou danoveho priznani. Nemam problem zaplatit za odpovezeni teto otazky. Dekuji Vam. Vladimir G. Kdyz tak mne kontaktujte na 0604/505 597. Dekuji Vam.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím Vás mám následující dotaz. jsem OSVČ v oblasti zprostředkování spoření, penzijní, stavební, apod., vím, že oblek si do nákladů dát nemohu, ale slyšel jsem, že kufřík, nebo koženou tašku, diplomatku údajně mohu, co je na tom pravda a případně jak má znít text na účtence za tuto tašku ?
odpovídal(a): | Redakce |
Manzelka je na materske dovolene a pobira davky statni socialni podpory. Jako podnikatel bych na ni chtel na konci danoveho obdobi prepsat penize, jako na spolupracujici osobu. Jaka to muze byt castka, aby neprisla o socialni podporu, je nutne podavat danove priznani a delat doplatky na socialni a zdravotni pojisteni ?
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím Vás o radu v následujícím problému : Akciová společnost vlastní nemovitosti v zůstatkové hodnotě 200 mil Kč. Tyto nemovitosti vloží do společnosti s r.o.. Před vkladem dojde k přecenění na základě znaleckého posudku na hodnotu 500 mil Kč. Akciová společnost získá podíl ve spol. s r.o. v hodnotě 500 mil Kč. V rozvaze akciové společnosti se objeví podíl v hodnotě 200 mil nebo 500 mil Kč ? V případě, že 500 mil Kč, bude rozdíl ve výši 300 mil Kč daňovým výnosem ? Děkuji Vám za odpověď.