FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
K mému dotazu ohledně osobního automobilu, který měl v loňském roce zahrnutý v obchodním majetku manžel a v letošním roce bych ho chtěla zahrnout do obch.majetku já, nesouhlasím s Vaší odpovědí. Nemusím být uvedena v TP pokud je tam uveden manžel a automibil je součástí společného jmění manželů. V tomto případě může být kterýkoliv z manželů uveden v TP a druhý si může automobil zařadit do obch.majetku. Automobil ve společném jmění manželů se nemůže mezi manželi prodávat, protože už jej oba vlastní. A dále kterýkoliv z manželů může pokračovat v odpisování hmotného majetku, který druhý z manželů již dříve odepisoval - § 30 odst.12 zákona o daních z příjmů.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Dovolujeme si požádat o radu s DPH u nájmu. Naše firma bude pronajímat od 12/2006 služební byt (správce objektu) za 3.000,- Kč měsíčně. Smlouva určila platbu v hotovosti, složenkou nebo hotově v sídle Fi. Nejsme si jisti s DPH, které se obecně neúčtuje.Dotaz zní, zda se musí v daňovém přiznání uvádět částka nájmu v řádcích 510-540 nebo řádek 550-580, nějak nerozumíme, jak se vypořádat s "koeficientem".Děkujeme
odpovídal(a): | Redakce |
Vyplnuji DPFO, protože kromě zavislé čínnosti $6 mám ještě nezdaněný úrokový příjem na účtu finační společnosti kde obchoduji s CP. Lze využit sazbu 15% dle $36 pro tento úrokový příjem (případně kde jej uvest v DP) nebo je nutné jej danit jako ostatní příjmy. Předem děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den , jsme sdružení 4 FO v DE .2 členové pro účely sdružení pořídí auto na LE .Jeden je pov.zmoc. a vede DE druhý vede svou DE a jednou měsíčně se náklady na LE převedou na DE pro sdružení včetně DPH ze služby LE spol.Tzn. že DPH ze služby uplatňuje zmocněnec sdružení za obě auta .Jde to tak ? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den,chtěla bych se zeptat zda se daní prodej družstevního bytu. V případě že ano, tak co je k tomu třeba a jak postupovat.Děkuji a přeji hezký den.
odpovídal(a): | Redakce |
Pane doktore, prosím o informaci. Na nezastavěném pozemku -ostatní plocha-byla postavena budova. Pro účely daně z nemovitostí půjde o zastavěnou plochu. Jak ale postupovat v účetnictví. Výměra se nezměnila, jen se změnil charakter pozemku. Ocenění v účetnictví může zůstat stejné jako dříve, jen budeme evidovat nové rozdělení parcel nebo se musí provést i nové ocenění pro účely účetní a jak by se tento případ zaúčtovat ? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v DE jako FO jsem pořídil auto na LE , ten skončil letos v říjnu a za 1000kč jsem ho odkoupil a zařadil do majetku firmy. Mohu k 31.12.06 vyřadit z auto z evidence majetku ? V příštím roce bych v případě používáni pro podnikání zaplatil sil.daň a uplatňoval pouze cesťáky ? Lze to tak udělat ? Nemusím tento aut.sám od sebe odkoupit ?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den pane doktore, obracim se na Vas s prosbou o zodpovezeni mych dotazu: Firma sidlo ve Francii by chtela zalozit pobocku v Ceske republice - obchodni spolecnost pouze s jednim zamestnancem. Uvazuji o s.r.o. Ten zamestnanec by byl ochodni zastupce, ktery by se pohyboval po trhu. Tato myslenka vznikla, proto ze cesky pracovnik zamestnany u francouzske firmy potrebuje pracovni povoleni, na ktere se dloho ceka a je nakladne. 1)Veskere fakturace prodaneho zbozi budou dale ze sidla tzn. z Francie, veskere danove dokumenty budou vystaveny v materske firme. Financni reditel ma povoleni k auditu v jejich firme, tzn. financni kontrola spada pod neho. Firma v CR nebude mit zadne prijmy, protoze vse je fakturovano z materske spol. Muze financni dohled provadet i osoba ze zahranci nebo tento subjekt bude spadat pod financni urad v CR 2) Je nutno vest podvojne ucetnictvi? 3)Je nejaka moznost, ze by tu zahranicni subjekt zalozil svou pobocku, aby mohla byt veskere danove a financni zalezitosti rizeny pres materskou firmu ve Francii? Zastupce bude prostrednictvim s.r.o. pouze pobirat svoji mzdu. O fyzicke osobe se neuvazuje, aby zamestnanec zustal zamestnancem a ne podnikajici fyzickou osobou. Dekuji Vam predem za zodpovezeni mych dotazu. S pratelskym pozdravem, Kamila Slezarova
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, Chtěl bych vědět, zda zaměstnanec,ktrý pobírá mzdu u jednho zaměstnavatele cca 18 tis. hrubého měsíčně nemusí danit příjmyz příležitostné činnosti cca 20 tis. v roce. jak je tomu uOSVČ. Ta musí danit všechny příjmy (i těch 2O tis z přílžitosné činnosti. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám pozastavenou živnost a pracuji jako zaměstnanec. Koncem roku bych měla možnost udělat pro jednu společnost větší zakázku jako OSVČ a vyfakturoat jí do konce roku. Pokud bych si živnost 1.12.2006 otevřela, zakázku udělala a peníze obdržela do 31.12.2006, je možné podle par. 7, odst. (9) písm. c) Zákona o dani z příjmu uplatnit na příjmy z této zakázky 50% paušální výdaje? Nevadí, že jsem opětovně zahájila podnikání až 1.12.2006? jak to bude se zdravotním a soviálním pojištěním? Bude mít zahájení 1.12. nějaký vliv na výpočet? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím o radu ve věci zaokrouhlení průměrné spotřeby pohonných aut dle údajů ve velkém technickém průkazu. Pokud jsou to údaje,ze kterých je nutno vypočítat průměr jaký údaj se pro další výpočet náhrady cestovních výdajů bere. Údaje o spotřebě jsou uvedeny 9,7 / 6,2 / 7,4, z toho vychází aritmetický průměr 7,7666. V zákoně 119/92Sb. ani v novém zákoníku práce jsem nenašla pravidlo zaokrouhlení tohoto údaje. Zaokrouhlení jsem tedy hledala v 337/92Sb. v §46a, dle v odstavci 3 je uvedeno, že výpočet se provádí s přesností na dvě desetinná místa. 1. je stanoveno pravidlo, jak zaokrouhlit průměrnou spotřebu při aritmetickém průměru v zákona 119/92SB. o cest.náhradách do 2006 a novém zákoníku práce (popř. od 2007)? 2. pokud není stanoveno, tak se použije ustanovení zákona 337/92Sb. o správě daní a poplatků? 3. pokud má být výpočet proveden s přesností na 2 deset.místa, myslí se tím zaokrouhlení matematicky, tj. 7,77? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu ohledně dovozu zboží. Stává se nám, že nám odběratelé z třetích zemích zasílají nazpět části našeho dodaného výrobku k opravě. Dle konzultace se správkyní daně jsem např. v 7/06 nevypočítávala DPH, tedy ani jej neuváděla v přiznání k DPH, kdy nám čínský odběratel poslal řídící desku k opravě. Obdržené JSD (vyměřené clo 100 Kč) jsem pouze založila k záznamní povinnosti a kopii s průvodním dopisem poslala na FÚ s tím, že jsme desku opravili a bez fakturace poslali zpět do Číny. Nyní mám ten samý případ, výrobek k opravě dovezen, obdržené JSD neuvádím do přiznání k DPH, ale zřejmě se oprava bude čínskému odběrateli fakturovat v 11/06. Dále např. v minulém roce zapomněli zaměstnanci v Číně nářadí, které nám pak Čínani poslali do ČR, nářadí bylo procleno, ale v přiznání jej uvedené nemáme. Lze se v těchto případech odvolat na např. na § 71 odst. 3 (osvobození kd daně u vráceného zboží)?? Zde je však uvedeno, že tomuto zboží musí být přiznáno osvobození od cla (v mém v případě ze 7/06 to tak ale nebylo .. bylo vyměřeno clo 100 Kčj). V současné době máme kontrolu právě na JSD v přiznání k DPH, kontrolní pracovník mi poskytl sjetinu z celního úřadu, podle které kontroluje, že nemáme zaevidovány všechny JSD ... zde však také z velké části jedná o dovoz zařízení na opravu a jeden z nich je nazpět poslané nářadí z Číny .... JSEM POVINNA U TĚCHTO POLOŽEK POČÍTAT DPH Z DOVOZU?? Díky moc za odpověď PS: viděla jsem, že na dotazy tohoto typu odpovídáte často, neměla by jste nějakého tipa na odborný článek týkající se problematiky dovozů?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím o radu v případě souběhu zaměstnání a podnikání. Hodlám obnovit přerušenou živnost. V současné době jsem zaměstnán na HPP, kde mám podáno "růžové prohlášení" a jsou realizovány všechny povinné odvody. V případě že budu souběžně OSVČ jako vedlejší činnost, jak to bude s odvody na důchodové, zdravotní a daněmi? Pokud jsem zjistil, účast na důchodovém vzniká při zisku 42 922 Kč za rok, zdravotní se platí vždy a daň též, pouze nevím do jaké míry jsou uplatněny tzv. minimální vyměřovací základy, z nichž jsou počítány. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, manžel měl v roce 2005 zahranutý v obchodním majetku osobní automobil, v nákladech uplatňoval odpisy, opravy ,pohon.hmoty, pojištění vozu, silniční daň. Jelikož letos automobil k podnikání nepotřebuje, zahrnula bych ho do obchodního majetku já u své živnosti. Myslím si, že to lze a že budu pokračovat v odepisování započatém manželem - tedy 2.rok odpisování + ostatní náklady - opravy, pohon.hmoty atd. V technickém průkazu je uveden manžel.
odpovídal(a): | Redakce |
Moje kamarádka má pět let do starobního důchodu a pronajímá první rok byt. Někde slyšela, že by se jí měly částky získané za pronájem přičíst do částky potřebné pro výpočet důchodu. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám jeden dotaz. Nakoupila jsem dveře za 2.150 bez DPH, s 19 % daní 2.558,- a vyfakturovala jsem Slovákovi 2.150,- s 0% DPH. Mám uvedený v souhrným hlášením. Mě jde o to jak se to má správně vyfakturovat, jestli 2.150 s daní 0 % nebo 2.558 s 0% daní. A pokud ten druhej příklad tak jestli se to musí opravit nebo ne ty původní faktury? Protože to mám prvním způsobem. A ještě prosím když si slováci zažádají o vrácení daně (při mým prvním způsobem vyfakturování, tak co se jim vrací, když tam nebyla uvedená žádná daň? Jestli se neokrádá stát?
odpovídal(a): | Redakce |
Znám několik případů, kdy je poskytnuto zaměstnanci firemní auto i k soukromým účelům, přesto se mu nenavyšuje daňový základ o 1 % z pořizovací ceny automobilu. Můžete mi vysvětlit, jak je toto možné legálně provést? Napadá mě jen vykazování soukromých cest jako služebních se souhlasem zaměstnavatele, v knize jízd se tak neobjeví žádné soukromé kilometry. Jaký může být postih od FÚ pro firmu a zaměstnance? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. OSVČ má živnostenské oprávnění od 26.4., na finančním úřadě se ale zaregistrovala až k 18.9. z důvodů neznalosti zákona. Prakticky ale podnikala od toho 26.4. - vznikl zde nějaký problém?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jako OSVČ platím od ledna 2006, kdy jsem začala podnikat, zálohy na soc. a zdrav. Co je na tom pravdy, že poslední platbu za prosinec musim zaplatit jeste v prosinci, abych je mohla odecist jako naklady roku 2006? Jelikož jsem v prvním roce podnikání, vztahuje se na mne min.daň. Jelikož jsem si vydělala určitě více, budu muset doplácet zdrav.a soc. za tento rok?a z jaké částky se tyto dve polozky platí?a ovlivní nějak zálohy, které bude platit v následujícím roce můj zaměstnavatel, (jelikož od ledna nastupuji do zaměstnání)?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o vysvětlení poslední věty v §7 odst.(9) zákona o dani z příjmů (uplatnění výdajů paušálem). Praví se tam : "Způsob uplatnění výdajů podle tohoto odstavce nelze zpětně měnit". Znamená to, že když se rozhodnu výdaje uplatnit paušálem, nemohu už nikdy v dalších letech uplatnit výdaje ve skutečné výši ? Děkuji za odpověď.