FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím o radu, jaký daňový formulář použít pro bezúplatný převod vlastnictví družstevní bytové jednotky a co vše musím doložit s přiznáním. Mám jen smlouvu opatřenou doložkou o povolení a vyznačení vkladu práv do katastru nemovitostí. Děkuji J. Páta
odpovídal(a): | Redakce |
OSVČ-vedoucí daňovou evidenci,plátce DPH zprostředkovává za provizi /konkrétně zprostředkování prodeje movité věci/. Kupující často využívají úvěrů, které jim zařizuje tatáž osoba/zprostředkovatel prodeje mov.věcí/. Za zajištění úvěru získává zprostředkovatel od banky rovněž provizi. Pokud kupující nemá zajištován úvěr, platí prodávající zprostředkovateli dohodnutou provizi na základě faktury ve stanovené výši. V případě, kdy zprostředkovatel již získává provizi za zprostředkování úvěru kupujícímu, prodávající se spolu se zprostředkovatelem dohodne, že provizi za zprostředkování prodeje věci již neobdrží a je O,-. Takže v daňové evidenci existují Smlouvy, doložené fakturami za provizi a dále Smlouvy, doložené úvěry bez provizních faktur s dovětkem " Provize O,- Kč vzhledem provizi za zajištění úvěru. Toto je praxe, ale je akceptovatelná ze strany správce daně? Děkuji Vám za posouzení. Králová J.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, vracím se ke včerejšímu dotazu : Částka 7,60 Kč/km jako základní náhrada za užití nákl.mot.vozidla je platná také pro podnikatele? Dohodli se na stanovení ceny dohodou dle skutečných nákladů - tzn. základní náhrada + spotřebované PHM. Děkuji za odpověď. Králová J.
odpovídal(a): | Redakce |
Vracím se ještě ke včerejšímu sdělení - údaj základní náhrady za užití nákladního vozidla pro rok 2007 -7,6O Kč/km se týká rovněž podnikatelů - daňová evidence ? Děkuji za odpověď. Králová J.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,měla bych dotaz ohledně bytu v OV a druhého družstevního bytu. Je možné příjmy z pronájmu bytu v OV (jsem majitelkou 1/2) zdaňovat podle §9 a druhý družstevní byt zdaňovat podle §7? Mohu si v obou případech uplatňovat zálohové platby el.en., plynu, odpad do nákladů?A ještě jedna otázka ohledně auta v obch.majetku - při přerušení činnosti k 4/2007 - mohu si uplatnit odpis auta za celý rok? Děkuji za odpověď a skvělou poradnu.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Dnes mi volali s FU ze se moje ůčetní mílí když si myslí že plátcem DPH musim být až od 1000000 zisku.Že prý od 1000000 obratu.Musím si nechat vše přepočítat."Jsem na prášky" Můžete mi nastínit co mě čeká.Každopádně měnim ůčetní.Díky
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, Mám dotaz ohledně DPH, platíme elektřinu dle platebního kalendáře. V 03/2007 jsem zaúčtovala zálohu vč. DPH, ale bylo uhrazeno až 04/2007. Můžu si DPH odečíst v 03/2007 nebo 04/2007 nebo vůbec? Z §28 odst.9 zákona o DPH teda moc chytrá nejsem.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jakou sazbou DPH bude fakturovat investorovi dodavatel stavby pronájem stavební buňky a mobilního WC. Jedná se o pronajmuté zařízení. Dodavatel zde staví objekt pro bytový účel a budovu pro nebytové účely. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den! Mám v úmyslu si pořídit na úvěr pozemek, kde si nechám postavit nemovitost /obchod/, která bude zařazena do obchodního majetku. Co vše si mohu dát do nákladů - úroky z úvěru, odpisy nemovitosti a jakým způsobem dostanu do nákladů pozemek? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím Vás, firma si pořídila 31.12.2006 software,mohou se udělat daňové odpisy již do roku 2006,v jaké výši? Nebo se začne odepisovat až od ledna 2007 měsíčně? Děkuji S pozdravem
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím Vás, můžete mi odpovědět na otázku: Firma účtuje v hospodářském roce od dubna 2006 do března 2007. V březnu jsme dostali doklad se zdanitelným plněním 20.12.2006.Můžeme si uplatnit odečet DPH v březnovém přiznání k DPH? Děkuji S pozdravem
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,děkuji za erudované odpovědi na otázky a za vaši poradnu. Poprosila bych o zodpovězení otázky ohledně pronájmu družstevního bytu podle paragrafu 9 ZDP: 1. lze zahrnout pořizovací cenu bytu do nákladů formou odpisů? (mate mě, že vlastníkem bytu je družstvo, tak si nejsem zcela jistá) 2. pokud ano, do které odpisové skupiny zařadit? 3. v loňském i předloňském roce jsme jsme měli ztrátu z podnikání OSVČ-vedlejší činnost(§7), v tomto roce jsme podnikání přerušili. Lze odečít ztrátu z podnikání z minulých let v DP za tento rok v případě, že budou existovat příjmy podle §9? 4. v loňském roce jsme odepisovali auto, které bylo v obchodním majetku, letos jsme podnikání přerušili, ale auto nevyřadili z majetku - je nutné pokračovat v placení silniční daně? lze náklady na toto auto (odpisy, PHM,pojištění,opravy) zahrnout jako náklad související s pronájem §9 (kontroly bytu .... ) nebo je možné uplatňovat 3,8/km+PHM? Nebo ani jedna varianta nelze uplatnit jako náklad? Děkuji za zodpovězení otázek.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím jaké bude zaúčtování odvodu DPH z banky . Mám předkontaci 343/221 , je to správné? děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Od 1. července 2007 se budu stěhovat za pracovní příležitostí do Velké Británie, kde hodlám žít a pracovat na dobu neurčitou, pravděpodobně po dobu mého zaměstnání. Potom počítám s návratem do ČR. Do této chvíle jsem zaměstnán na trvalý pracovní poměr u jedné tuzemské společnosti, kde hodlám svůj poměr ukončit k 30. 6. 2007. Jsem ženatý zatím bez dětí, nicméně, manželka plánuje přesun do VB někdy v období září – říjen 2007. V Praze nám zůstane byt, který hodláme po dobu našeho pobytu ve VB pronajímat. V Británii nastupuji k trvalému pracovnímu poměru. S budoucím zaměstnavatelem jsem si sjednal finanční ohodnocení. Jelikož jsem do této chvíle daňovým rezidentem v ČR, zajímalo by mě, jakým způsobem se věc změní po mém přesunu do VB. Předpokládám, že zaměstnavatel bude bez ohledu na mou situaci zdaňovat celou mzdu v Británii. Dovolte mi k tomu pár přímých otázek: 1.Budu muset v ČR podávat daňové přiznání za rok 2007? Pokud ano, jak zamezím dvojímu zdanění příjmu, který vyplynul z mého pobytu ve VB? 2.Budu stále daňovým rezidentem ČR? A co pro rok 2008? 3.Je rozumné odhlásit se ze zdravotního pojištění v ČR? Předpokládám, že jako zaměstnanec na plný pracovní úvazek budu odvádět zdravotní pojištění ve VB. 4.Budou se mi příjmy plynoucí z VB započítávat do důchodu? Předem děkuji za Vaše komentáře a názory. S pozdravem Václav Zajíček
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem FO plátce DPH. Můžete mi prosím poradit jak to bude s vykazováním (jaké řádky přiznání) a placením či neplacením DPH při nákupu ojetého os. automobilu z Německa jako investičního majetku do firmy? Nákupní cena je 9.900 EUR. 1. Prodejce je fyzická osoba 2. Prodejce je autobazar plátce DPH - prodává auta ve zvláštním režimu Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o sdělení základní náhrady za užití nákladního vozidla pro rok 2007 /nemohu tento údaj najít/. Za osobní vozidlo je 3,80 Kč/km. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Naše firma - s.r.o. - provozuje kromě jiného i pension. Náš poslední host ze Slovenska nás upozornil na fakt, že v případě, když mu účtujeme ubytovací služby, by tyto měl mít bez 5% DPH. Má pravdu ? A je nějaký rozdíl ve způsobu úhrady - hotově nebo na fakturu, kdy platba proběhne PP ? Do této doby jsme 5% DPH všem zahraničním hostům účtovali. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám dotaz ohledně dalšího postupu: Finanční úřad mi na mou "žádost o obnovení řízení" (Mim. opr. prostředek dle § 54 odst.1a zák. 337/1992 - ZSDP); poslal "rozhodnutí o zastavení řízení" a odůvodnil to tím, že v této záležitosti "mimořádný opravný prostřed" nelze použít. Odvolal jsem se a nyní - po více jak roce - jsem konečně obdržel od nadřízeného orgánu (Finanční ředitelství) dopis, že Rozhodnutí FÚ v plném rozsahu ruší (§50 odst.(6).) Co ale dál? Je další krok na FÚ nebo na mne? Bude FÚ pokračovat tam, kde skončil pře vydáním onoho rozhodnutí o zastavení řízení? tedy vlastně by měl nějak jinak reagovat na mou žádost o obnovení řízení? V této věci se názor jednoho právníka liší - on tvrdí, že Fin. ředitelství mi vlastně dalo za pravdu a zrušilo komplet Rozhodnutí FÚ - tedy nemusím platit daň za dlužníka (z titulu ručitelství). Ale dle mého názoru Fin. řed. zrušilo jen zmíněné Rozhodnutí o zastavení řízení. Mělo by se tedy pokračovat, FÚ by měl obnovit řízení a připustit dodatečně mnou navrhovaný důkazní prostředek. Ale udělá tak sám od sebe nebo ještě musím něco udělat? Nějak se připomenout? Kdo je na řadě? V zákoně ani v literatuře jsem nikde nenašel CO následuje po rozhodnutí odvolacího orgánu o zrušení rozhodnutí FÚ.... Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zaměstnance podniká - mel uzavrene 2 zivotni pojistky ze kterych si odecital v danovem priznani naklady, tyto pojistky letos v breznu zrusil, prosim o radu, jak postupovat pri oprave danoveho priznani a jestli oprava ma byt ucinena jeste letos (dodatecne priznani) nebo staci pristi rok (za rok 2007). Predem dekuji za odpoved
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane, mám obchod se smíšeným zbožím, který jsem otevřela od 3/2007. Jsem plátce DPH od tohoto data a moje měsíční tržba se pohybuje ve výši 150 tis. Pořídila jsem si registrační pokladnu s fistální paměti pro účely registrace prodeje zboží v sazbě DPH 5, 19 a 0 %. Účetnictví si vedu sama a pro snadnější provedení výpočtu uskutečněného zdanit. plnění jsem chtěla využít této reg. pokladny. Finanční úřad ale po mně žádá metodu výpočtu váženého arit. průměru. Ptám se, zda mám možnost se odvolat či ne. Děkuji