FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Student stř. školy ukončil maturitou. V září pokračuje ve středoškolském studiu v jednoletém kurzu studia cizího jazyka /Z. 117/1995 Sb, § 15/. Jak posuzovat dobu prázdnin pro daň z příjmů? Pracuje po celý srpen. Přísluší mu i v tomto měsíci statut studenta, když bude v září pokračovat ve studiu? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den preji, do srpna lonskeho roku jsem pracoval v cechach a od zari pracuji v anglii,kde je danove obdobi od dubna do brezna a v cechach od ledna do prosince.Dan mi strhavaji v anglii podle jejich danovych predpisu a zalohy do konce srpna mi strhavali v cechach.Kdyz Vam dam priklad dokazete mi rici jestli budu platit dane dvakrat?V cechach jsem byl zamestnan 6mesicu hruba mzda asi 130000,-- zaloha na dani asi 17000,-- socialni a zdravotni poj. 12000,---, dva mesice nezamestnany s podporou mesicne asi 9000,--,v anglii jsem si vydelal do konce roku 5800,--liber z toho dan 150£ a pojisteni 350£,zde jsou dane prvnich 5000£se nedani dalsich 2150£ 10% a vse nad 22%,zamestanvatel mi v anglii zacal strhavat dan podle platu takze kdyz jsem se dostal nad 71250£ zacal strhavat 22%,ted se obavam,ze kdyz prijedu do cech tak mi me prijmy zdani dvakrat?Bohuzel danove priznani za lonsky rok jsem nemohl v cechach podat jelikoz jsem necestoval domu pojedu tam az ted v lete.Jen telefonicky jsem informoval fin.urad o me situaci.Dekuji za odpoved,svobodny bezdetny
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, rad bych se zeptal zda je mozne mezi zdanitelne naklady uvest naklady z reklamy (reklama na internetu). Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, za pronájem salonku a služby s tím spojené jsem obdržela fakturu, kde byly rozepsány částky za pronájem, občerstvení a materiál. Mohu celkovou částku této faktury zaúčtovat jako daňové náklady? Děkuji za odpověď. Karla
odpovídal(a): | Redakce |
dvě firmy _ prosím o radu zabýváme se ostrahou objektů, máme s.r.o. a další fyzickou osobu s obdobnou činností, počet převýší 25 osob, z hlediska daní a účetnictví , bylo by řešením jít do velké firmy nad 25 lidí/účetní, nemocenská atd./ nebo zústat u těchto dvo subjektů s.r.o. a fyz. osoba. děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,prodali jsme druž.byt budem platit daň z příjmu?Bydleli jsme necelý rok,prodali za stejnou cenu jako koupili a peníze použili na bydlení.Předem děkuji za odpověd Veronika
odpovídal(a): | Redakce |
Jsem vlastníkem bytu zhruba dva a půl roku a chystám se jej prodat. Zajímá mě, jestli je tento prodej osvobozed od daně z příjmu fyzických osob, kdy jsem sice v bytě po celou dobu bydlel, ale neměl zde trvalé bydliště. V Zákoně č.586/1992 Sb. paragraf 4-osvobození od daně je, že od daně jsou osvobozeny "příjmy z prodeje rod. domu, bytu......, pokud v něm prodávající měl bydliště nejméně po dobu 2 let bezprostředně před prodejem." V bytě jsem byl přihlášen a mám doklady o rozpisu nájmu a služeb, SIPO a jiné doklady. Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,pane doktore,mám dotaz týkající se odpočtu DPH.Klient,čtvrtletní plátce DPH, dodá v červnu daňový doklad s DUZP 3.3.07. Musím opravit přiznání k DPH za 1/Q anebo můžu doklad zahrnout do přiznání za 2/Q? je rozdíl zda je doklad zaplacený anebo ne? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
FO plátce DPH ,používá auto dle smlouvy o výpůjče (zdarma od FO nepodnikatele). Co lze dát do nákladů a lze odečíst DPH od nafty, myčky .... ?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně snižování základu daně. Jsem OSVČ a podnikám v oblasti internetového obchodu. Chci se zeptat, jestli si můžu snížit základ daně příspěvky na životní pojištění? Mohu si dát do daňových nákladů pracovní stůl, který budu používat k podnikání - byl zakoupený před třemi měsíci, ale podnikat oficiálně začnu až příští týden. Předem mockrát děkuji. Zdraví David
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,ráda bych využila osobní automibil,který je přihlášen na mou matku,ale který já využívám (platba pojistky) k podnikání.Abych se dobře vyjádřila - ráda bych si odepisovala náklady na využití tohoto auta.Tedy pouze amortizaci a náhradu PH.Týdně najezdím pro zboží max 100km. Jaké doklady a na čí jméno potřebuji k tomu,abych tak mohla učinit? Děkuji Čížková
odpovídal(a): | Redakce |
Naše firma zavedla od 1.6.tr. tzv.stravenky. Zaměstnancům se poskytují měsíc dopředu na základě jejich požadavku(plánovaná dovolená a pod).Při neplánovaných absencích v práci máme potíže s vymáháním stravenek zpět, rovněž tak opačně-doplácení stravenek. Existuje nějaký právní předpis, který stanovuje, jak mají být stravenky zaměstnancům poskytovány, lze je vydávat "zpětně" podle skutečně odpracovaných dní v minulém měsíci?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych požádat o tip, zda je v prodeji nějaká kniha, kde bych se dozvěděla vše potřebné ohledně tvorby a čerpání fondů (hlavně sociálních). Chtěli bychom čerpat z již vytvořeného fondu, ale nevím, co vše je potřeba, aby čerpání proběhlo v souladu se zákonem. Předem moc děkuji a přeji pěkný den
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,chtěla bych se zeptat na následující: firma v Německu pořídí pro naši firmu v CZ výtah (výtah vyrobí česká firma, místo plnění je tedy CZ), může si firma v Německu nějak u nás nárokovat DPH? Jde to nějak jednoduše zařídit, aby Něm. získala DPH nazpátek? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Služby do EU Jsme firma SRO, podvojné účetnictví, měsíční plátce DPH. Šijemem pro jednu nizozemskou firmu z dodaného materiálu. Hotové výrobky fakturujeme této nizozemské firmě. Ta však nechce výrobky zpět do NL, ale hotové zboží (ložní povlečení) se odesílá přímo zákazníkům (různým hotelům a prádelnám) v různých zemích EU. Objednatel (nizozemská firma) v takovém případě požaduje, abychom na štítku pro kurýrní službu DPD uváděli jako příjemce daný hotel či prádelnu a jako odesilatele objednatele (NL-firmu). My nejsem nikde uvedeni. Faktury za DPD chodí nám a my je přefakturováváme objednateli. Není tento postup z nějakého důvodu napadnutelný?? Majitel firmy se obává, že není v pořádku, pokud na štítku pro DPD nejsme vůbec uvedeni jako odesilatel. Stejné je to i při odesílání spedicí, i zde se na nákladový list CMR uvádí jako odesilatel objednatel. Hrozí naší firmě SRO nějaká rizika?? Děkuji za odpověď. Jitka Vaňková
odpovídal(a): | Redakce |
Poskytnutí licence Prosím o radu, kolik % DPH se odvádí ze služby - poskytnutí licence. Jde o živnostníka vedoucí podvojné účetnictví, plátce DPH čtvrtletně, který vytvořil scénografické dílo pro Národní divadlo. K tomuto dílu samostatně fakturuje poskytnutí licence na základě licenční smlouvy. Kolik % DPH je prosím na vytvoření scénografického díla a kolik % DPH na poskytnutí licence?? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Jitka Vaňková
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o konzultaci. Byla nám postoupena pohledávka,jakým způsobem se postoupení účtuje na straně postupníka a zda se postupníka týká §54 odst.u zákona o dani z přidané hodnoty - jsme povinni uvést nominální hodnotu v daňovém přiznání DPH v řádku 530 a na konci roku přepočítat koeficient pro krácení daně na vstupu? Děkuji Blanka Kadlčíková
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, pri porizeni noveho serveru nabizi dodavatel(zahranicni subjekt, sidlo ve Svycarsku, DIC v Nemecku) i nahradu za stare zarizeni, ktere se zasle do jeho sberneho dvora na uzemni Nemecka. Jak prouctovat tuto nahradu ? Jde o prodej materialu do zeme EU ? A jak se postavit k DPH, kdyz pri porizeni stareho serveru byl uplatnen narok na odpocet DPH ?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,chtěla bych se zeptat z oblasti cestovních náhrad. Náš zaměstnanec má stanovenou pracovní dobu od 6.00 do 14.30 hod., ale byl hlídat náš majetek od 18.30 večer do 6.30 hod. následujícího dne celý týden, mimo své pracoviště. Nevím jestli má nárok na stravné zvlášť za každý kalendářní den nebo se těchto 12 hodin ve dvou dnech sčítá a tudíž má nárok na vyšší sazbu stravného. Př.: 18.6. pracoval od 18.30 do 24.00 hod. (tj. 5,5 hod. Kč 58,--), 19.6. pracoval od 0.00 do 6.30 hod. (tj. 6,5 hod. Kč 58,--), 19.6. znovu od 18.30 do 24.00 hod. (tj. 5,5 hod. Kč 58,--), 20.6. od 0.00 do 6.30 hod. atd. celý týden.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, kolik bych zhruba musel odvádět měsíčně zdravotní a sociální pojištění, kdybych podnikal na vedlejší činnost? Děkuji. Zdraví David