FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,při přerušení podnikání na tři měsíce jsem byla evidována na úřadu práce,přeruení bylo od měsíce 6.-9.2009.V měsíci srpnu jsem však obdržela platbu za práci odvedenou v době podnikání.Musím tedy za měsíc srpen zaplatit sociální pojištění jako za hlavní činnost /když jsem obdržela platbu a přitom jsem byla na ÚP/.Děkuji za radu.
odpovídal(a): | Redakce |
Přeji dobrý den, poraďte mi, jak je to s ročním zúčtováním daní za rok 2009, když zaměstnanec odešel ke dni 4.2.09 do starobního důchodu a pak již nikde nepracoval. Má nárok na slevu na dani za celý rok 2009? Děkuji za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
jak na placení silniční daně při použití soukromého vozidla s připojením brzděného přívěsu nad 750kg s 1nápravou psaného na občanské sdružení (nezisková organizace). Četnost použití je jen několikrát za rok. Případně i jak řešit náhrady za použití soukromého vozidla. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně daňové evidence. Podnikatel uzavřel v červnu 2009 smlouvu na koupi nemovitosti k podnikání. V této smlouvě bylo uvedeno, že má být v červnu zaplacena záloha na 300 000 Kč a zbytek částky cca 3 mil. korun musí být doplaceno do konce roku. Záloha byla zaplacena z běžného účtu, ale nakonec se od smlouvy odstoupilo a doplatek se již neplatil a záloha tedy propadla a nebyla podnikateli již vrácena. Nejsem si jista, zda můžu tuto zálohu zadat jako daňový výdaj. Původně se jednalo o nedaňový výdaj, protože by touto částkou byla ohodnocena nemovitost, která by byla zařazena do obchodního majetku a odepisována. Vzhledem k tomu, že nyní není co odepisovat, protože majetek nakonec nebyl pořízen, nevím jestli tedy zálohu mám změnit na daňový výdaj (protože se jedná o propadlou zálohu), nebo jestli by se měla odepisovat tato záloha, nebo jestli už to nelze uznat jako daňový výdaj nebo jak postupovat. Dále také nevím, zda stačí, že o zaplacení zálohy bylo zmíněno jen ve smlouvě, žádný jiný doklad na platbu zálohy není (např. nějaká zálohová faktura). Nevím jestli nemáme raději dodavatele požádat, aby nám nějakou zálohovou fakturu vystavil, aby to bylo průkaznější. Nebo jestli opravdu jen stačí platba v bance, bez jakéhokoli jiného závazku. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Firma nám začala poskytovat příspěvek na soukromé životní pojištění. Prý musí smlouva o ŽP obsahovat nějaké zákonné podmínky, aby bylo možno příspěvek poskytnout. Ale současně prý nesmí obsahovat připojištění (např.úrazové, denní příspěvek v nemoci,..) Můžete mi v tomto poradit, kde to najdu napsané.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím, může si OSVČ uplatnit 80% paušální výdaje v pohostinství, jedná se o denní tržby a příjem z automatů. Nebo se to musí rozdělit a z automatů jen 60%. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, rád bych vás požádal o info k následujícímu dotazu: V roce 2009 jsem byl po celý rok zaměstnancem ale navíc jsem provozoval činnost soudního znalce na základě jmenování soudu. Tím pádem si zhotovuji sám Daňové přiznání za rok 2009, kde kombinuji příjem od zaměstnavatele na základě jeho potvrzení a příjmy + paušální výdaje (60%) z činnosti znalce - je to tak v pořádku? Dále nevim, zda jsem v tomto případě povinen podávat také hlášení na sociální správu a zdravotní pojišťovnu, nebo zda v mém případě mám povinnost pouze u finančního úřadu. Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat,když jsem minulý rok pracovla a od 29.9. jsme na Md, tak mě zajímá kolik si můžu odpočítat úroky z úvěry při zúčtování daně, jestli celou částku nebo to bude nějak pokrácené? A počítá se PPM jako příjem? Děkuji. Lišková
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, v obdobi 01-06/2009 jsem pobirala materskou, 07-12/2009 rodicovsky prispevek - prekrocila jsem hranici prijmu 68000,- manzel si tedy na mne nemuze uplatnit slevu na dani ve vysi 24840,-, dale mam nejakou moznost uplatnit zaplacene penzijni pojisteni a zivotni pojisteni? Muze si tyto polozky odecist manzel - s tim ze dolozim cestne prohlaseni ze jinde neodcitam? Predem moc dekuji za Vasi odpoved. Jana.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat,zda si můžu dát do nákladů svého účetnictví platby za studium na Soukromé vyšší odborné škole zdravotnické? Za jakých podmínek by to bylo možné. Předem děkuji za vaši odpověď.S přáním hezkého dne.Amounehová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně přerušení odpisování z daňového hlediska. Jsme vlastníky budovy, kterou jak účetně tak i daňově odepisujeme již několik let (odpisy jsou schodné - rovnoměrné). V červnu 2009 začala rekonstrukce domu, která stále ještě probíhá i v roce 2010. Můžeme si daňově uplatnil odpisy za celý rok 2009 a nepřerušovat tak odpisování budovy? Děkuji moc za odpověď. Iva
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, Matka chce nám dvěma dcerám věnovat každé polovinu nemovitosti. Já bych chtěla ihned poté odkoupit od mé sestry její polovinu za odhadní cenu. Budu muset platit daň z převodu nemovitosti a pokud ano, v jaké výši? Druhý scenář je takový, že matka mi polovinu nemovitosti věnuje a druhou polovinu od ní odkoupím za odhadní cenu s tím, že druhá dcera dostane peníze. Opět dotaz - pratily bychom jedna z nás daň z nemovitosti? Musela by v tomto případě matka platit daň z příjmu? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Neuhrazená faktura odběratelem, protože je v konkurzním řízení. DPH z této faktury bylo odvedeno FÚ. Může se tento věřitel domáhat vrácení DPH a jak má naložit s fakturou, kterou nikdo neuhradí - v účetnictví. Existují nějaké možnosti? Např. nedobytná pohledávka a její likvidace v účetnictví ? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,jsem v částečném inval.důchodu a při něm pracuji,za rok 2009 si dělám sám daňové přiznání,zajímalo by mě,jestli v daň.přiznání musím mít i nějaké potvrzení o tom,že jsem v část.inv.důchodu.Moc díky za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,provádím rekonstrukci svého RD domu. K dalšímu financování rekonstrukce bych prodal byt, který nevlastním po dobu 2 roků. Jsem osvobozen od daně z příjmu když veškeré finance použiji na tuto rekonstrukci a nákup vybavení domu? Jsem nějak časově omezen do kdy tyto finance z prodeje utratit, myslím např. 2-5 let, rekonstrukce je vždy pracnější než stavba nového domu? Děkuji za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěl bych si ujasnit pojmy v §10,odst.5: "U příjmů z prodeje nemovitého majetku,který byl v bezpodílo- vém spoluvlastnictví manželů,je výdajem daň z převo- du nemovitostí zaplacená kterýmkoliv z nich." Znamená to tedy,že ze 100% zaplacené daně za oba manžele dohromady je výdajem 50% z této částky ? Za odpověď děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, od 1.5 jsem začal pronajímat nebytové prostory. Je možné odečíst náklady z roku 2008(výměna oken, rekonstrukce). Převážná část rekonstrukce proběhla v roce 2008. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, děkuji za zodpovězení mého dotazu týkajícího se uplatnění úroků z úvěru v případě, že úroky byly placeny jen do 15. 12., kdy byla nemovitost prodána a úvěr splacen. Pokud je potřeba k přiznání přiložit také výpis LV, jak to v tomto případě řešit, když nemovitost v rámci prodeje přešla na jiného vlastníka a tudíž již nejsme v LV uvedeni? K prokázání toho, že jsme tam do 15. 12. bydleli stačí mít na dané adrese trvalé bydliště? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Podnikiam v nemovitosti zahrnutou do obchodniho majetku OSVC. Mohu tuto nemovitost vyjmout z majetku firmy a prevest do meho soukromeho vlastnictvi a za 5 let ji prodat bez povinnosti platit dan z prijmu. Celou tu dobu v ni ale budu podnikat musim sepsat nejakou najemni smlouvu?
odpovídal(a): | Redakce |
Zdravím Vás a mám dotaz týkající se DPH při poskytování služeb do zahraničí. Případ kdy se jedna o 2 subjekty-plátce (tj. poskytovatel-odběratel), je mi snad jasný. Jsem ale teď v situaci, že při poskytování služby zákazníkovi využíváme smluvního partnera, tj. fyzicky službu vykonává 3. subjekt. Tento náš dodavatel nám fakturuje bez DPH (zakázka má plnění v EU mimo ČR) s tím, že uvádí, že my máme povinnost přiznat daň. Ale když my přefakturováváme zakázku klientovi uvádíme tam v podstatě totéž znění, tj. povinnost příjemce služby platit daň a rovněž fakturujeme bez DPH. Podle některých informací (které mám ale "z 2. ruky") se daň v takovémto případě 3 účastníků má přiznávat jen jednou, tj. v případě koncového zákazníka, kterému fakturujem my. Platí se DPH 2x (tj. my jako subdodavatel v ČR i koncový zákazník mimo ČR) nebo pouze koncový příjemce služby? Moc děkuji za radu - tipy.