FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, pokud firma byla v roce 2007,2008,2009 ve ztrátě, nyní je v zisku, může si nyní v roce 2010 odečíst celou ztrátu za rok 2007-2009 naráz? Děkuji M.P.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jak je to s ročním zúčtování daní při úmrtí. Je možné za zaměstnance udělat roční zúčtování za rok 2010 nebo si musí podat pozůstalí přiznání daně (úmrtí 05/2010) Dále prosím, zda je možné odpočet zaplacené částky za životní a penzijní pojištění,zaplacené do května 2010, když bylo ukončeno vlastně smrtí a ne předčasně zaměstnancem. Je to pro mě nová věc, prosím o radu. M.P.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám dotaz ohledně předčasného ukončení leasingu na osobní automobil. FO vede PU, plátce DPH. Leasing uzavřen 10/2007 na 48 měsíců, odpočet DPH. V prosinci doplacen leasing ( 10 splátek na rok 2011 ) a prodej přes autobazar. Jak zaúčtovat fa na doplatek leasingu? Jak zbylou část akontace na účtě 381? Fa za prodej auta na 641? Zapomněla jsem na něco? Děkuji Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsme malá neziskovka (občanské sdružení) a potřebujeme radu ohledně bezúročných půjček. Jsou nějaká omezení pro případ, že bychom chtěli bezúročně půjčit jiné neziskovce, fyzické osobě (členu občanského sdružení) či našemu zaměstnanci? Kdo by to musel schválit (aby např. nedošlo k porušování povinnosti při správě cizího majetku), sleduje se vztah mezi spojenými osobami a je potřeba to upravit v našich stanovách? Neziskovka by použila půjčku na takové své činnosti, aby jiný majetkový prospěch vzniklý v souvislosti s bezúročnou půjčkou byl od daně darovací osvobozen, případně by využila § 19 odst. 4 písm. d) zákona č. 357/1992 Sb. - limit jiného majetkového prospěchu do 3.000,- Kč. Jak je to u fyzické osoby nebo zaměstnance? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu ohledně doby nutné úschovy účetnictví, nejsem schopen se v tom zorientovat a kupodivu ani moje externí účetní mi nedokáže dát důvěryhodnou odpověď. Jsem živnostníkem v oboru telekomunikací, převážně projektant, živnostničím již od roku 1990, před rokem 2000 jsem míval i jednoho zaměstnance. Vzhledem k tomu, že pracuji v prostorech sloužícím pro práci i bydlení, účetnictví za dobu podnikání již zabírá dost místa, které bych mohl využít jinak. Existuje nějaké datum, do kterého vzniklé účetnictví mohu bez jakéhokoliv rizika problémů vyhodit - skartovat ? Pro úplnost uvádím, že jsem s FÚ nikdy neměl žádný problém, jako např. jejich požadavek na nějaké upřesnění apod. Děkuji, Lubor Kovařík, kovarikl@email.cz
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, zahrnuje se do příjmů manželky rozhodných pro posouzení nároku na uplatnění slevy dle §35 ba, odst.1b) také odkupné (odbytné) vyplacené pojišťovnou při předčasném zrušení smlouvy o životním pojištění? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v letošním roce bychom chtěli udělat rekonstrukci bytu. Slyšela jsem,že od r. 2011, už nemá platit snížená sazba DPH u rekonstrukcí. Tato informace je pro nás důležitá kvůli financování. Mockrát děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den. Chtela bych uplatnit slevu na manzela v danovem priznani, a potrebovala bych vedet jaka potvrzeni (doklady) budu k tomu potrebovat. Dekuji a hezky den.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,snad svůj dotaz zformuluji dobře.Potřebuji radu ohledně možnosti sníženého nájmu třeba na 1,- Kč nebo i vyššího max do 1000,- za budovu penzionu,za těchto podmínek. Pokud pronajímatel převezme závazky firmy,které nový nájemce (právní firma) -dříve jen fyz. osoba, která je současně jednatelem právní firmy,poskytl finanční půjčku a do dnes nebyla splacena, je možno toto nájemné snížit a zároveň si tím snižovat pohledávku?? Je to možné i z účetního hlediska,zaměstnavatel mi řekl že by to takto chtěl uplatnit v účetnictví aby nemusel platit DPH a přitom se mu vraceli zpět nějak své investice. Protože jsou to firmy bývalých manželů a zřejmě neví jak by to mezi sebou zdárně vypořádali a já opravdu nevím jak to udělat a přitom to bylo dobře. Mnohokrát děkuji alespoň za nějakou radu.P.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem s.r.o. a plátce DPH, prodávám a dovážíme zboží na Slovensko, stačí k faktuře,kde je uvedená jen celková cena za zboží bez DPH, doložit dodací list,na kterém je datum převzetí zboží a razítko od slovenského plátce DPH, abychom se mohli osvobodit od DPH? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně DPH u záloh.Jsme PO - plátci DPH a pronajímáme bytový prostor fyzické osobě. Nájemné je bez DPH - osvobozeno bez nároku na odpočet. V daňovém přiznání k DPH řádek 50. Ale zálohy na energie platí zvlášť, otázka zní, zda z přijatých záloh na energie (elektřina a plyn) musíme odvést DPH?. Jakmile nám plynárna a elektrárna vyúčtují spotřebu, tak jak to máme přeúčovat nájemníkovi? S DPH nebo bez DPH?(Nájemník neplatí celý náklad budovy, část je využívaná firmou). Moc děkuji za odpověď. Alena Š.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v danovem prohlášení budu uplatňovat nárok na odečet hypotéky a živ.pojištění. Dnes jsem naší účetní /pracuji ve školství/ donesl obě dvě potvrzení nutná pro požadovaný odečet a ona mi sdělila, že ode mě ještě potřebuje kopie smluv /tzn.kupní smlouvu na nemovitost a smlouvu o životním pojištění/ a výpis z katastru nemovitostí, prý tento pokyn dostala na jakémsi školení účetních. Je to možné??? Nemám sebemenší potřebu sdělovat svému zaměstnavateli své interní majetkové poměry...Díky za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den pane doktore, děkuji Vám za odpověď týkající se daně z nemovitostí a nutných kroků, které musí učinit dárce. Dle Vašich informací musí podat dílčí daňové přiznání, opět do lhůty 31.ledna 2011 (darování proběhlo v říjnu 2010, stejně tak zaevidování v katastru nemovitostí). Znamená to tedy, že v dílčím daň.přiznání uvede souhrn darovaných pozemků+staveb s tím, že v kolonce 209 dílčího daň.přiznání uvede např. darování osobě v řadě přímé tj. dceři...., zápis do katastru dne....Domnívám se správně, že daň za tyto nemovitosti a stavby by měla být 0, neboť já jako dcera jsem podala řádné daňové přiznání na rok 2011 s aktuálním vyčíslením daně za nově získáné nemovitosti a stavby? Děkuji za informace. S pozdravem, Hortová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, potřebuji poradit ohledně daňí z příjmu FO. V loňském roce jsem uplatňoval slevu na daňi z životního pojištění, ale tu jsem zrušil. A teď to prý musím dodanit. Mám již jiné životní pojištění, ale nevím co a jak? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu.Dosud jsem uplatňovala skutečné výdaje v daňovém přiznání. Za rok 2010 jsem se rozhodla použít výdaje uplatňované paušálem. Dočetla jsem se, že musím při změně způsobu uplatňování výdajů podat dodatečné daňové přiznání za rok 2009, platí tato povinnost i v případě, že v roce 2009 byla daňová povinnost 0 Kč a při přepočítání s paušálními výdaji do dodatečného daň. přiznání bude zase 0 Kč ? Děkuji za radu
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Odepisuji si od daní IŽP ve výši 12.000,- Kč (splňuji všechny podmínky) a smlouvu po několika letech zruším. Následně nato si uzavřu jinou smlouvu ve stejné výši u jiného ústavu (smlouvy na sebe časově navazují). Musím i přesto následně dodanit odpisy ze zrušené smlouvy? Předem děkuji, DM
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,chci se zeptat na slevy na daň z příjmu. Já jsem pracoval do 31.7.2010 a pak jsem byl do konce roku bez příjmů, manželka byla zase od začátku roku do 30.6.2010 bez příjmů a pak už pracovala. Máme nárok na nějaké slevy na dani z příjmu z titulu toho, že druhý z manželů část roku nepracoval? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem majitelem podílu na domu. Společně s ostatními podílníky se rozhodujeme nad možností převést podíly do osobního vlastnictví. Toto rozhodnutí se však váže k vedení účetnictví, které v případě podvojného nejsme schopni vést sami. Potřebovala bych informaci, zda je nutné vést podvojné účetnictví v případě domu, ve kterém budou byty v osobním vlastnictví. Nebo je možné zůstat u jednoduchého účetnictví? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám hlavní pracovní poměr. Vedle něj jsem měl vedlejší pracovní poměr na DPP, na který jsem si každý měsíc vydělal do 5000Kč, tudíž mi odváděli 15% srážkovou daň. Musím tento vedlejší příjem uvádět u hlavního zaměstnavatele při ročním vyúčtování daně ("růžový papír"), popř. musím si podat přiznání k dani? Předem děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
V roce 2010 jsem měl smlouvu o provedené práce ve smyslu tzv. nekolidujícího zaměstnéní, tedy jsem do dnešního dne veden na úřadu práce jako nezaměstnaný. Měl jsem tedy v loňském roce osobní příjem 4000,- Kč hrubého, kromě podpory v nezaměstnanosti dle zákona - příslušný počet měsíců dle věku. Zaměstnavatel mi nedal informaci zda odvod daně z příjmu 4000,- provedl formou srážkové daně nebo zálohové daně. Jak zjistím formu této daně? Tato daň byla zaslána na účet fin. úřadu dle adresy mého zaměstnavatele, nebo dle mojí adresy - dle adresy fin. úřadu dle mého bydliště?