FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím musím vést PÚ když licence na výrobu elekřiny z FVE mi byla udělena 8.6.2010?Slyšela jsem,že jsou v tom rozpory.Lektorka z MF při školeních tvrdí, že je možné vést DE ale nikde to není fyzicky napsané.Děkuji
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, na jeden osobní automobil uplatňuji paušální výdaj 5.000,-Kč měsíčně, tuto částku účtuji měsíčně pokladna - výdaj. Vedu DE. Je to velká chyba? Dočetla jsem se, že by se o této položce nemělo účtovat, pouze promítnout v příloze č. 1 E - úpravy, následně ř. 106. Je to zásadní a je nutno opravit? Základ daně se nemění. Děkuji. Selingerová
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, od února do srpna 2010 jsem byla na mateřské a zároveň jsem podnikala na vedlejší činnost a od září do prosince 2010 jsem podnikala na hlavní činnost. U vedlejší č. se jednalo o jiný druh podnikání než u hlavní čin., musím v daňovém přiznání tyto příjmy rozdělit nebo je mohu spojit dohromady? Výdaje budu uplatňovat paušálem.Ještě jsem během roku obdržela od minulého zaměstnavatele odstupné, to zapíši do závislé činnosti? Děkuji za odpověď.
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, při zpracování přiznání za rok 2010 jsem zistila,že jsem si v minulých letech chybně zvolila výší paušálu-místo 80% pouze 60%,na výši daně ani sociální a zdravotní pojištění to vliv nemá,jsem na minimálních zálohách,dan z příjmu je 0.Mám nebo musím přiznání opravovat? Děkuji za odpoved Horáková
| odpovídal(a): | Redakce |
Jako OSVČ používám vlastní auto pro podnikatelské i soukromé účely. Auto není v majetku firmy. Náklady na provoz odečítám paušálem 4000 /měs.+ ostatní náklady krácené 20%. Je to v pořádku a lze do těchto ostatních nákladů zahrnout i povinné a havarijní pojištění?
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Mám tady faktury a dobropis od společnosti Shell.Dobropisují nám dph o které jsme si u nich žádali.Nevím jak mám zaúčtovat tu vratku dph a nevím zda to musí být někde uvedené v přiznání dph.Vedem DE.Děkuji za názor
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, mela bych dotaz tykajici se me danove povinnosti vuci CR. Ziji od roku 2008 trvale v zahranici, kde si platim pojisteni, dane atd. Ze socialniho i zdravotniho pojisteni CR jsem celou dobu odhlasena, nyni jsem zrusila i trvaly pobyt. Loni jsem prodavala na serveru www.aukro.cz, prijem danim zde. Muj dotaz je, jestli mam jakoukoli povinnost vuci FU v CR, zda-li maji pravo me kontaktovat, prestoze nejsem v CR danovym residentem a nyni ani s trvalym bydlistem. V pripade, ze budu kontaktovana, na jake adrese, respektive jakym financnim uradem, nemam-li tam pobyt. Pokud budu kontaktovana, jsem povinna dokladat FU CR danove priznani podane v zahranici nebo pouze doklady dokazujici, ze cely rok ziji zde, platim si zde pojisteni, pojistku auta, najem atd.? V CR vlastnim napul s bratrem nemovitost, ve ktere neziji a ani zit neplanuji, dan z nemovitosti je kazdorocne odvadena radne. Dekuji Vam za odpoved, Veronika
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, leasingová smlouva na nákl. automobil byla změněna: 8/2007 na 48měsíců, 1/2009 na 71 měsíců, 10/2010 na 51 měsíců. Leasing od 8/2007 do 9/2011. Kupní cena 1000,-. Splňuje podmínky pro daň.uplatnění finanční služby-nájemného do nákladů a můžu si dát do běžných nákladů poplatek za změnu smlouvy 5000,-? A ještě prosím, zůstatek akontace jsem vždy po změně smlouvy rozpočetla na nový počet měsíců a uplatnila podle příslušného počtu měsíců a při další změně zase, co zůstalo, vydělila počtem nových zbývajících měsíců, je to správně? Předem děkuji.
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím Vás o radu. V loňském roce jsem byla OSVČ do 27.11.2010, od 28.11.2010 mám pozastavenou živnost a jsem na ÚP. Pobírám již od 11/2010 podporu. Dotaz spočívá - zda-li se uvádí do DAP příjem od ÚP (prosím kam?) a uvádíli se tam případně zapl.zálohy na soc. a zdr. pojištění - a zda-li si mohu odečíst celou částku 24 840,- Kč Předem moc děkuji.
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat - pronajímám byt,uplatňuji skutečné výdaje, občas musím použít vlastní vozidlo - odvoz věcí do a z bytu, cesty do bytu za účelem inkasování nájmu apod. Dočetla jsem se, že můžu započítat paušální výdaj na dopravu mot. vozidlem - měsíčně 4000,- a ani nemusím platit silníční daň, ani vést knihu jízd. Je to pravda? Děkuji za odpověď. D. Rubicková
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Sepsala jsem v rodině Smlouvu o pronajmu bytu za 200,- měsíčně tj. 2400,- za rok. Je povinnost tento příjem zahrnout do ročního zdanění 2010 a zdanit? Děkuji za odpověď.
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den , rada bych se poradila o nutnosti podavat daňove přiznani. Jsem na rodičovske dovolene, v loňskem roce jsem mimo to pobrala 75 000 na dohodu o pracovni činnosti, kterou firma danila 15%. Je v mem pripade nutne nebo nejak vyhodne podat daňove přiznani. Predem děkuji
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,prosím o radu ohledně silniční daně.Služební auto - objem 1198 cm3 má roční sazbu 1800 Kč. Ve vlastnictví firmy je od 2.2.2011 - takže za rok 2011-1650 Kč. Ale datum 1.registrace v TP je 10.11.2008 - jak to bude se slevou - týká se nás sleva 48% nebo jen 40% když 36 měsíců od registrace končí 10.11.2011? Jaká by byla pak roční sazba? děkuji moc!!!
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsme s.r.o.Můžeme jako PO uplatňovat výdaje na PHM na auto ve vlastnictví firmy paušálem ve výši 5000/měsíc? Auto bude používáno jednatelem pouze pro služební účely.Zároveň jsme plátci DPH a pokud bysme uplatnovali i odpocet DPH z uctenek z benzinu musime vest knihu jizd nebo staci pouze nejaka evidence (např. k uctence kde narokuji odpocet, napisu udaje o sluzebni ceste)? Pokud bysme na odpocet DPH z benzinu rezignovali, knihu jizd vest vubec nemusime? Musim vest knihu jizd u druheho jednatele ktery poziva soukrome auto ke sluzebnim ucelum nebo staci vyplnit ke kazde ceste cestovni prikaz? Velmi dekuji!
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, moc prosím o radu. Převzala jsem účetnictví s.r.o. a zjistila, že mají na Drobný hmotný majetek sepsaný sezanm na papíře,ale v účetnitví není jeho evidence na účtech 02. a 08.-je 100% odepsán,takže by se oba účty rovnaly. Je to chyba? Nebo mám oba účty zavést? Při pořízení ho účtovali rovnou do nákladů. 2) Loni jim FÚ vyřadil z nákladů(2007) dopravu na pořízení DHIM ve výši 12000,- Kč A dodanil. Jenže se o tom nijak neúčtovalo, takže teď nesouhlasí účet 02.(DHIM) se seznamem,kam se těch 12tis přidalo k pořizovací ceně majetku. Jak to mám zaúčovat? Mohu na 02./5..(nedaňový)? Majetek není odepsán. Nebo co stím? Moc děkuji. Jana
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Jsem studentem a mám u jedné agentury podepsané prohlášení poplatníka daně. Poslední práci jsem přes tuto agenturu měla v únoru tohoto roku. Nyní jsem si našla brigádu u jiného zaměstnavatele a chtěla bych u něj využívat slevu na dani, ale nevím jak to udělat, protože vím, že prohlášení poplatníka daně můžu mít podepsané pouze u jednoho zaměstnavatele. Moc děkuji za odpověď!
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Budu si nyní podávat sám daňové přiznání kde budu uvádět příjmy ze závislé činnosti - jsem běžný zaměstnanec. Mimo to jsem měl příjmy z dividend ze zahraničí, které však nepřevyšují částku 6.000 Kč. Musím toto uvádět do daňového přiznání, když si ho podávám sám nebo se na to vztahuje §38g. K prohlášení k dani jsem podepsal, ale prohlášení si podávám sám. Děkuji za radu.
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, žádám o radu v souvislosti s poskytováním příspěvku zaměstnavatele na životní pojištění. Poskytujeme zaměstnancům na základě směrnice příspěvek za životní pojištění, všechny podmínky daňové uznatelnosti těchto nákladů zaměstnavatele jsou splněny. Můj dotaz se týká ale povinností v momentě zrušení některé z pojistných smluv. K tomuto zrušení dojde buď ze strany zaměstnance a nebo ze strany zaměstnavatele, který z důvodů porušení pracovních povinností chce jednomu zaměstnanci přestat přispívat. Nedojde tedy k ukončení pracovního poměru. Lze v tomto případě ponechat v minulosti zaplacené příspěvky v daňových nákladech, nebo by se správně mělo podat dodatečné přiznání? A jak na straně zaměstnance neměl by se mu tento nepeněžní příjem přidat? Děkuji za informaci. Větrovská
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Vlastním chatu jako soukromý majetek a tu jsem pronajala dle dohody na dva měsíce. Přitom jsem byla na MD. Jsem povinna tento příjem uvést do přiznání? A pokud ano, stačí k tomu doložit zmíněnou dohodu, nebo je zapotřebí ještě nějaké papírování? Děkuji
| odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem OSVČ a používám osobní automobil. K vůli poruše na vozidle jsem 2.a 3. měsíc používal osobní automobil své známé, která si platí silniční daň. Zaplatil jsem ji 5,50Kč/1Km celkem částka činila 8.497,50Kč. Chci se zeptat, zda tuto částku mohu zahrnout do výdajů, i když nemám doklady za nákup pohonných hmot a také se chci zeptat, zda tuto částku musí známá zahrnout do své agendy jako příjem a zdanit ji. Děkuji za Vaši odpověď