FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně účtování knihy jízd. Jsem podnikatel a mám jeden vůz na podnikání. Platím silniční daň. Pravidelně píši knihu jízd s amortizací. Chtěla jsem se zeptat, jesli můžu dát celou knihu jízd do nákladů, nebo se dává poměrná částka. Vůz používám pouze k podnikání. Soukromé cesty nejsou započítávány. Děkuji za odpověď. S pozdravem Jaroslava Blažková
odpovídal(a): | Redakce |
Děkuji za odpověď na můj dotaz ohledně podnikání.Prosím Vás však o bližší informace o založení sdružení,jeho vyhody i nevýhody.Děkuji Smetanová
odpovídal(a): | Redakce |
jsme studentem vysoké školy a je mi 27let (narozeniny mám 6.5.). Mohl jsme si za rok 2000, kdy mi z části bylo 26 a zčásti 27 uplatnit celou odpočitatelnou položku v daňovém přiznání? Je rozhodné pro přiznání této položky pouze fakt přípravy na budoucí povolání, nebo také hraje roli věk? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Do kdy (presne) muzu uplatnit vyrovnani dane z prijmu TYP A za rok 1997 ? Dekuji
odpovídal(a): | Redakce |
minulý rok jsem byl zaměstnán a současně spolupracující osoba. Ze zaměstnání jsem měl vyšší příjem než jako spolupracující osoba.Když jsem se informoval,tak mi bylo řečeno,že nemusím platit zálohy na daň.Je to pravda ? Děkuji P.Tesař
odpovídal(a): | Redakce |
Rad bych pozadal o radu, ktera se tyka placeni dane z prijmu pri prodeji podilu na nemovistosti a zpetnem investovani utrzenych do te same nemovitosti. Konkretne: Pred tremi roky jsem koupil do osobniho vlastnictvi byt v cinzovnim dome (a soucasti kupni smlouvy a tedy i kupni ceny byly i podily na nebytovych a spolecnych prostorach domu). Nyni hodlame (vsichni majitele bytu v dome) prodat zajemci pudu za to, ze on opravi dum a postavi vytah. Na pude si pak on postavi byty. Prodavam tedy svuj podil na pude, nicmene zadne penize nebudu inkasovat (budou investovany do domu - nove stoupacky, fasada, vytah...). Pokud budu muset dan z prijmu platit, z jake casti to bude? V kupni smlouve, kterou jsem nyni prodavanou nemovitost nabyl totiz neni urceno, za kolik kupuji byt a za kolik podily na nebytovych prostorech domu, je tam pouze celkova cena. Za odpoved Vam predem dekuji s pozdravem Pavel Jirsa
odpovídal(a): | Redakce |
Můžete prosím vysvětlit pojem čisté obchodní jmění a jaký je výpočet? Je to ekvivalent vlastního jmění nebo se liší. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Do naší s.r.o. vložil společník výrobní budovu. K okamžiku vkladu byla účetní ZC 2022 tis. Kč a daňová ZC 1890 tis. Kč. Vstupní cena v s.r.o. je 6700 tis. Kč(dle znaleckého posudku).Doba životnosti je 70 let, u vkladatele se odepisovalo již 30 let. Otázka: Z jakých hodnot (prosím, uveďte konkrétní hodnoty dle zadání) budou v dalším období stanoveny účetní a daňové odpisy a jak dlouho (v letech) se bude ještě budova účetně odepisovat?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, můžete mi, prosím, poradit s následujícím problémem: jakým nejvhodnějším způsobem lze vést skladovou evidenci u OSVČ(truhlář) - nákup materiálu většinou na konkr. zakázku, je nutné uzavírat smlouvy o dílo s odběrateli(většinou soukr. osoby - nepodnikatelé), jak podrobně je nutné specifikovat výrobek na faktuře? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, promiňte, ze asi opakuji dotaz. Jsem studentka VŠ, v říjnu 2000 jsem dovršila 26 let. Do října 2000 jsem na dohody o provedení práce vydělala asi 5000 Kč, od listopadu 2000 mám platný živnostenský list na překlady a výuku jazyků a měla jsem příjem asi 40 000 Kč. Zaplatila jsem za listopad a prosinec 2000 zdravotní pojištění. Nezaplatila jsem dosud nic na ?sociální? pojištění. Prosím o odpověď, zda jsem postupovala správně: 1) V daňovém přiznání jsem uplatnila podíl 10/12 částky odpočtu za studium 2) V daňovém přiznání jsem uvedla příjmy z DPP a příjmy ze živnosti s odpočtem nákladů 25% a zaplacené ZP 3) Budu studovat ještě v r. 2001. Platím ZP, neboť mi je více než 26. Jako studentka nemusím platit SP - musím ale a případně jak platit ?sociální? pojištění z titulu živnostenského listu? S díky a pozdravem Daniela S.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, k 1.1.2001 dochází zřejmě ke změně režimu v účtování penalizačních faktur. Je pravda, že je nutno je účtovat do tržeb již při vystavení? Vztahuje se to pouze na faktury vydané od 1.1.01? Co penalizace starších faktur, zůstává původní režim? Účtuje se nově při účtování pen. faktury tržby i s daní z př. hodnoty? Prosím, zašlete mi jak má být tato problematika od 1.1.01 nově řešena. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosim o radu pri vyplneni danoveho priznani - trochu jsem na to zapomela a vyplnuji to poprve, takze v tom mam trochu zmatek. V polovine unora 2000 jsem ukoncila vysokou skolu, pak jsem byla 7 mesici registrovana na uradu prace, behem cehoz (v cervenci) jsem dosahla 26 let, posledni tri mesice roku jsem pracovala na 0,1 uvazku (Vseobecna fakultni nem. v Praze), po tuto dobu jsem tez studentkou denniho postgradualniho studia. Ktere casti roku se mi pocitaji jako priprava na budouci povolani? Posledni mesic roku jsem mela prijem na smlouvu o dilo a tak je pro mne dulezite, jak vypocitat nezdanitelnou castku. Pokud se vam podari odpovedet, budu vdecna. Diky.
odpovídal(a): | Redakce |
Manželka,fyz.osoba,plátce DPH,bez řidič. prukazu na osobní automobil,manzžl fyz. osoba,neplátce,v daň.priznání uveden jako spolupracující osoba.Muže manželka zakoupit auto na leasing nebo v hotovosti a to buď a}do osob. vlastnictví nebo b}zahrnuté do obchodního majetku.V knize jízd by byl manžel uváďen jako řidič.Manžele si na zákledě požadavku fin. uřadu mezi sebou neučtují. Je možné tímto zpusobem uplatňovat náhrady za použití vozidla?.Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Děkuji mnohokrát za nesmírně promtní odpověď, avšak zřejmě jsem nesprávně popsal problém, jež mě tíží. Po provedení roční účetní závěrky je jak v rozvaze, tak i ve výkaze zisků a ztrát vyčíslen ú č e t n í hospodářský výsledek - zisk, který je po převodu zůstatků do následujícího roku na účtě 429. Od ztráty z předchozích let je však nutno odečíst v účetnictví d a ň o v ý hospodářský výsledek, t.j. účetní zisk zvýšený dle daňového přiznání o výši účtu 513. To je problém, se kterým si nevím rady, jak toto v účetnictví správně provést. Pokud mě budete ochotni pomoci, budu Vám velmi vděčen. Zatím děkuje Pavel Slovák
odpovídal(a): | Redakce |
Mohli by jste mi prosím říci, zda musí s.r.o. posílat nějaké povinné přehledy na statistický úřad?
odpovídal(a): | Redakce |
Mohli by jste mi prosím napsat, jak je povinný příděl do zákonného rezervního fondu (421) ze zisku (u s.r.o.). Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Od kdy je povinně navýšeno základní jmění s.r.o. ze 100 na 200tis?
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o radu. Jsem zaměstnán a mimo to jako fyzická osoba podnikám. V r.2000 jsme měl přijem z podnikání (prg.7, 8) 0 Kc a výdaje dosáhly díky odpisu a provozu auta castky cca 120.000 Kc. Podnikani tedy skoncilo ztratou. Dotaz: Jak bude vyplneno danove priznani, tj. lze tuto ztratu z podnikani uplatnit pri vypoctu danoveho zakladu za rok 2000 /tj uplatneni ztraty pri vypoctu zakladu dane dle prg. 6,7,8 soucasne v jeden rok/, nebo je mozne tuto ztratu zapocist az v roce nasledujicim tj.2001? Dekuji za odpoved. Enco@atlas.cz
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, chtela bych Vas poprosit o radu ohledne zmen v zakone o DPH. Muzete mi jednoduse vysvetlit (na nejakem priklade), zda mam od 1.1.2001 uplatnovat DPH v jednoduchem ucetnictvi jinak nez v minulem roce? Jak? Dekuji a preji pekny den!
odpovídal(a): | Redakce |
Zdravím, Dotaz: firma si pronajme prostory jako kanceláře. Už ve smlouvě o pronájmu je zakotveno, že telefonní linky síť a příčky mezi kancelářemi si nechá zbudovat na své náklady a že má povolení od pronajímatele k odpisování, ale že po skončení pronájmu se tyto věci stávají buď majetekem pronajímatele nebo že musí prostory uvést do původního stavu, ale nepřísluší jí od pronajímatele žádná náhrada na vynaložené náklady. Jak postupovat, když se firma odstěhuje a většina těchto věcí je technickým zhodnocením stavby a navíc pronajatého majetku, takže odpisy jsou na dobu 30 let a v případě vystěhování, by měla firma vyřadit z odpisování, takže když nedostane žádnou náhradu od pronajímatele a nemůže odpisovat náklady se jí nevrátí. Je možný nějaký jiný postup? ptám se proto, že tato situace se vyskytuje velmi často.