FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně družstva, které má 5 členů - fyzických osob. Rozdělení zisku: nedělitelný fond a závazky vůči společníkům - zdanit srážkovou daní 15%. 1. Musí se každá z fyzických osob registrovat k dani z příjmů vybíranou zvlášní sazbou nebo registrovat družstvo jako celek? 2. A co se stane v případě, že nerozdělí zisk mezi sebou a nechají to v "Nerozdělený zisk minulých let", můžou se registrovat k dani vybíranou zvlášní sazbou až příští rok? 3. Když člen družstva používá soukromé auto k podnikatelským účelům, musí se také zaregistrovat k silniční dani, nebo stačí vyplnit Daňové přiznání k dani silniční a zaplatit tuto daň finančímu úřadu?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu: manželé, každý FO podnikající, vedou daňovou evidenci. Manžel přerušil podnikání k 31.3.2005, v majetku má osobní vozidlo, dosud neodepsané. Je možné, aby toto vozidlo vyřadil z majetku, manželka je zařadila do majetku a dále používala pro podnikání , uplatňovala odpisy, ostatní výdaje, silniční daň by byla placena pod RČ manžela, ale výdajem by byla u manželky? Jak správně uplatnit odpis v r.2005 - manžel 1/2 odpisů a manželka také 1/2? Domnívám se, že nelze uplatnit u manželky odpis v plné výši, třebaže bude mít majetek v evidenci ke konci účetního období.
odpovídal(a): | Redakce |
Pokud pobiram mzdu jako zamestnanec prvnich 8 mesicu v roce ve Finsku, zbyle 4 mesice jako zamestnanec v Cesku. Jakym zpusobem budu podavat danove priznani, jedna se o prijmy za rok 2005. Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, vlastním byt, který byl původně družtevní. Při převodu do osobního vlastnictví jsem zaplatila zbývající anuitu. Nyní byt pronajímám. Jak stanovit jeho cenu pro účely odpisů? Je to zaplacená anuita nebo mohu použít znalecký posudek? Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosim o radu - jsme obcanske sdruzeni, nasi vedlejsi cinnosti je poradani vytvarnych kurzu. Jeden zamestnanec nam z pobytu v Turecku privezl specialni barvy v cene cca 1500Kc. Je mozne mu uctenku v turecke mene proplatit v ceskych korunach? Je mozne tureckou uctenku zaradit do ucetnictvi? Dekuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosim Vam, kde mam podat danove priznanie (podala som ho v SR, ale neviem ci je to spravne), ked som mala v r.2004 prijmy - leden, únor - na Slovensku a ostatne mesiace tady v CR, zálohy mi zrážal a odvadzal zamestnavatel na FU v Praze. Na Slovensku vlastnim byt, ktory pronajimam - takze mam taky prijem z pronajmu.
odpovídal(a): | Redakce |
Jak je to s DPH u zboží z dovozu (mimo EU) ? Celní úřad mi při dovozu vystaví JSD, na kterém je uvedeno pouze clo. - Provádím tedy samovyměření DPH? 1. Jaký kurz mám použít pro přepočet, jestliže používám denní kurz. 2. Jaké bude datum zdanitelného plnění? 3. Tento dovoz by měl být zobrazen v přiznání DPH na řádcích 260 a 340 ?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o informaci, zdali existuje vzorec postupu propočtu paušálních cestovních náhrad dle §19 zákona 119/1992. Tento paragraf je dle mého názoru postaven v obecné poloze, kde nejsou přesně definované vstupy pro závazný a správný propočet. děkuji za Vaši radu.
odpovídal(a): | Redakce |
Jaké DPH se váže k práci stavebního dozoru
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Můžete mi poradit,jako začínající účetní,zda mohu do účetní evidence /pod.úč./ v letošním roce 2005 dát i daňové doklady z let 2004,nebo i starší,pokud ano,jaké datum bude zdanitelné plnění?Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o aktuální sdělení, kdy se má zvyšovat DPH na stavební práce. Chystám se postavit domek a slyšel jsem, že cca před 1,5 měsícem pan (tehdy ještě) ministr Paroubek prosadil odsunutí výše uvedeného zvýšení o jistou dobu. Je na tom něco pravdy?
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o radu ohledně ÚČETNÍCH odpisů u majetku, který je již celý účetně odepsán a je na něm provedeno technické zhodnocení. Jedná se o software z období let 2001-2003 velké hodnoty. Pokud vypočítám v roce 2004 odpis ze vstupní ceny (což je pořizovací cena+technické zhodnocení) tak mi vyjde odpis v takové výši, že vlastně to nové technické zhodnocení dám hned do nákladů. Je to v pořádku? Nebo vzít v úvahu jen cenu TZ a tu začít odepisovat stanoveným %. Potom ovšem budu odepisovat znovu 3 roky. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane doktore mám dotaz osobní automobil mého otce - nepodnikatele si chci pronajmout k mému podnikání,1. silniční daň platí majitel zapsaný v TP tedy můj otec? 2.já si uplatním do nákladů nájem za toto vozidlo a náhradu za PHM nebo i zákl. náhradu za použití vozidla za 1 km ve výši 3,80 Kč. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane doktore, Prosím o následující informace+zákony, které je upravují. 1.Občan ČR je od r.2002 ve starobním důchodu(řádném-64let).Výše důchodu cca12tis./měs. 2.Je společníkem ve slovenské firmě (s.r.o.) 3.Jede na služební cestu na Slovensko - má nárok na cestovní výdaje? (kde a jak v jaké výši je uplatní?Vlastní vozidlo-nepatí sil.daň)v současné době NENÍ zaměstnancem této ani jiné firmy. 4.Chtěl by být zaměstnancem výše uvedené firmy v SR, jaké povinnosti s tím souvisejí? (ZP, Soc.,Daň z příjmu,....)a kdo je platí. 5.Pokud se stane zaměstnancem, dojde ke KRÁCENÍ jeho důchodu?(v jaké výši, od jaké výše příjmů ze zaměstnaneckého poměru) 6.Současně by rád pracoval na menší úvazek pro soukromou firmu v ČR (opět důsledky-ZP,Soc,Daň, krácení důchodu?) V případě Vaší odpovědi prosím pošlete upozornění na můj e-mail, popř. odpovězte přímo na moji adresu. Děkuji za odpověď, pokud bude zpoplatněna, napište prosím PŘEDEM o jakou částku by se jednalo (ráda bych se rozhodla, jestli jsem částku schopna zaplatit). S pozdravem
odpovídal(a): | Redakce |
Uvažujeme o správě vozového parku formou operativního leasingu (full service). Jak řešit vozidla, kterým dobíhá finanční leasing?Jaký má daňový dopad předčasné ukončení finančního leasingu?
odpovídal(a): | Redakce |
Moje matka hodlá prodat byt, který v tomto roce bezúplatně obdržela do osobního vlastnictví. Na katastr nemovitostí byla podána žádost o vklad, která ještě z důvodů přetíženosti katastru nebyla vyřízena (je zaplombována). Může matka uzavřít už nyní smlouvu o prodeji s novým vlastníkem bytu a požádat o vklad na katastr nemovitostí? Jde mi také především o daňovou stránku věci. Předpokládám, že bude platit daň z příjmu, ale jak je to s daní z převodu nemovitostí?. Bude ji muset zaplatit v případě, že byt neužívala dva roky, ale na byt ji vznikl nárok již před více než pěti lety a byt v předchozím období užívala. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Prosím o pomoc při řešení pro mě problému, který se vyskytl, když jsem v měsíci dubnu překročila obrat Kč 1.000.000,- a tím jsem se stala plátcem DPH. Vedu oční optiku, kde prodávám brýle,pouzdra ap. a zároven fakturuji zdravotním pojištovnám. Můžete mi prosím poradit, jak se promítne mé plátcovství k DPH? Budu na všechny prodeje přidávat ještě DPH nebo částka za kterou prodávám je již včetně DPH a já ho budu z této částky odvádět? A jakou sazbu budu používat?Děkuji.Prosím pomozte mi, pracovníci FU mi "nějak" nedokáží poradit....
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o odpověď na otázku, který FÚ je příslušný pro podání daňového přiznání z příjmu FO a zaplacení daně. V roce 2004 jsem měla určitě trvalé bydliště a v roce 2005 v době podání daňového přiznání (před podáním) jsem ho změnila. V návodu k formuláři daňového přiznání bylo napsáno, že se podává FÚ místně příslušnému dle současného bydliště, tj. aktuálního v té době. Nyní mě ale FÚ napsal, že jsem nepodala správně přiznání a vrátil mi daň. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
V souvislosti s obsílkami ČT o úhradách dlužných částek za koncesionářské poplatky mám dva dotazy.1.jaká je lhůta vymahatelnosti nedoplatků pro podnikatele - restaurace, pokud je stále přihlášen jako koncesionář a dále v případě odhlášení (rok 2003).Po odhlášení nepřišlo žádné oznámení o dluzích. 2. ten semý případ, ale pro běžného občana. Děkuji Vám za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Vazeny pane doktore Jsem zamestnany na plny pracovni uvazek a platim dane jako kazdy zamestnanec.Prosim o odpoved na otazku,pokud si zalozim firmu se zamerenim na prodej a nakup zbozi a cennych papiru,aniz bych prestal byt normalnim a radnym zamestnancem v dosavadni firme ktera me zamestnava,budu muset platit jeste nejake dalsi dane,myslim tim socialni,zdravotni a duchodove pojisteni?A pokud budu mit ve firme nejaky zisk,jak platit tedy dan z prijmu? Zvlast nebo dohromady?Dekuji za odpoved. S pozdravem