FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, jak postupovat v pripade, ze jsme z nedbalosti za zamestnankyni, ktera si u nas v dubnu z dohody o provedeni prace vydelala 7500 Kc a my odvedli financnimu uradu pouze 15% srazkovou dan. Jak spravne vyuctovat a doplatit onen rozdil 15/20%? Děkujeme za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den.Mam plnou hlavu co je obrat a co neni.Moc prosim o výsvětlení.Za provedené montaž.prácí účtují firmě hromadnou fakturu(např.150000Kč)Hned jak jí dostanu proplacenou vyplátím dalším monterum dle jejích vystavených faktur.Nejsme sdružení.Z došle faktury mi zbýde 30000Kč.Kterou častku mam brat jako obrat?Jde o povinnost k registraci DPH.Pro mně DPH velice nevohodné t.k.nic nevýrabim jen poskytují služby.Pokud do obratu vezmu vše"hromadné faktury"tak 1000000Kč jsem překročil,pokud do obratu započitam jen to co"fizický"skutečně mám,tak nemusim byt platcem DPH.Předem děkují za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane doktore, s přítelem jsme koupili byt do OV, jedná o střešní nástavbu, která není zkolaudována, jelikož ji dostavujeme svépomocí. V katastru jsme napsáni jako vlastníci od května 2005. Máme samozřejmě podíl i na pozemku. Musíme podat hned daňové přiznání k dani z nemovitosti za pozemek,když stavba ještě není zkolaudována? Každý zvlášť na svou polovinu,když nejsme manželé a máme každý ideální polovinu? Je pravda, že nástavba domu, ve které se byty nachází není osvobozena po 15 let od placení daně, i když se jedná o novostavbu? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, vedu JÚ,do konce roku 2004 jsem měla v živnostenském listě provozovnu např.ABC.31.12.2004 jsem zde skončila činnost ,podala daňové přiznání s tím že mi tam zůstaly zásoby v hodnotě 90 000.Od 1.1.2005 jsem v jiné provozovně v nájmu a podnikám dále.Jen se chci zeptat,jakým způsobem mám vyřešit ty zásoby,když se týkají té původní provozovny.Jedná se o hostinskou činnost.Můžu tyto zásoby převést ? nebo jakým způsobem je nehlépe zlikvidovat.Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Máme pohledávku splatnou v roce 2002. V roce 2003 k ní byla vytvořena daňově účinná opravná položka ve výši 30%. V prosinci 2004 dlužník podepsal uznání závazku a zavázal se splatit pohledávku ve třech splátkách v průběhu roku 2005. Náš daňový poradce se domnívá, že daňově účinná opravná položka musí být v důsledku toho k 31.12.2004 zrušena. Má pravdu? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,živnostník provozuje autodopravu(plátce DPH).Prováděl pro FIRMU s.r.o. ve svém volném čase zahradnické a terénní úpravy(nejedná se o opakovanou činnost jen jednorázová-není náplní živnosti).Lze vyfakturovat tyto výše uvedené práce na základě uzavřené "Smlouvy o dílo"?Nebo jiným způsobem? Děkuji za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Jsem zaměstnanec. Sociální a zdravotní pojištění platí zaměstnavatel z mého příjmu. Letos budu mít příjmy z prodeje cenných papírů. Budu tedy podávat daňové přiznání/cenné pap. drženy méně než 6měs/. Otázka zní:Musím platit zdravotní a sociální pojištění z tohoto prodeje CP.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mám dvě otázky/ respektive dva scénáře a nevím co z nich vyplývá pro mou daňovou povinnost. Lze vykonávat práci v ČR na DPP uzavřenou ve Švýcarsku? "Zusammenarbeitsvertrag", pokud mi jsou provize převáděny na Švýcarský účet, budou mi daněny v CH, nebo je mám přiznávat v ČR a dodaňovat? Co se stane když můj potenciální zaměstnavatel nemá pobočku v ČR, může mě zaměstant a platit mateřská společnost ve Francii pro výkon práce v ČR? Jak by pak vypadala moje daňová povinnost? Co se bude dít se zdravotním a sociálním pojištěním? Existuje smlouva o dvojím zanění mezi ČR a Švýcarskem a mezi ČR a Francií? Snažil jsem se dohledat odpovědi. ale bohužel jsem nenašel nic, co by mi pomohlo. Předem děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o odpověď na dotaz. Naše firma dodává investiční celek na Ukrajinu.Zakázka zahrnuje projekt, dodávku a šéfmontáž zařízení, dodávku a montáž elektroinstalace, SW vybavení, technickou pomoc při uvádění zařízení do provozu. Uvedené poddodávky nakupujeme u tuzemských firem. Smlouvu o dílo na celou zakázku máme uzavřenou také s tuzemskou firmou, která vývoz hmotných dodávek uskutečňuje. 1.Budou firmy. které nám fakturují služby nebo dodávky včetně montáže, popř.SW, fakturovat s DPH? 2.Máme tuzemské firmě smluvní cenu celé uvedené zakázky fakturovat s DPH?
odpovídal(a): | Redakce |
Jako SVOČ vedoucí daňovou evidenci jsem získal živnostenský list dne 5.4.2005 se vznikem oprávnění provozovat živnost od 1.5.2005. V dubnu 2005 jsem již měl výdaje, které souvisely se zahájením podnikatelské činnosti (úprava provozovny-nové obklady, dlažba, dveře a nákup drobného nářadí ). Mohu v daňovém přiznání uplatnit tyto výdaje jako položky snižující základ daně? Pokud ano, vadí, že na fakturách není uvedeno moje IČ a jsou tedy vystaveny pouze na mé jméno a adresu?
odpovídal(a): | Redakce |
E-mail:karelharapat@tiscali.cz Pane JUDr.Dytrichu obracím se na Vás opět s prosbou na F.Ú.Šumperk kde se jedna o dosti nemilou záležitost,v mnohem jsem Vám vděčny za Vaší pomoc ale jedna se o konkrétní, Pracovníci Finančního úřadu doslova napomáhali v trestné činnosti kde za určité služby tito vypovídaly u soudu v jejích prospěch: 1. Může finanční úřad zadržovat účetní podklady 7-lét,bez jakéhokoliv upozornění pro jeho další držení. 2. Pokud je vydá na základě protokolu veškera účetnictví a když se proti němu odvoláme , změní protokol pry se zmýlil. 3. Pokud je dotazován na otázky je ze slušnosti odpovědět na dány subjekt o který se jedná. 4. Po předáni někdo poslal další účetní podklady a originál protokoly o průběhu jednání osob kde udávají a tím pak je napomáháno ze strany Finančního úřadu. Teď jen čekáme na odpověď a pak asi budem nuceni dat na veřejnost co se zde děje a jak určití lide hanobí slušnost druhých. Děkují předem za pochopení a jsem ochoten Vám poslat i podklady
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jaká sazba daně se používá při zrušení a vypořádání spoluvlastnictví u nemovitostí?Podíl který po zrušení budu mít bude o 500tis menší, budu platit daň ja nebo druha strana? zajima mě zda se na můj případ použije §9 odst.1 písm a) , §10 písm.h zák. č. 357/1992 .Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,pane doktore! Jako soukromá osoba jsem si za pomocí kamarádů a z větší části ze svého materiálu postavil prodejní stánek.Zkolaudoval jsem ho koncem loňského roku a letos bych ho chtěl vložit do majetku firmy(fyzická osoba,nejsem plátce DPH).Nechal jsem udělat znalecký posudek,ale od daňového poradce jsem slyšel,že pokud stánek nebyl postaven před více než pěti lety,můžu ho do majetku firmy vložit výlučně za součet prokázaných materiálových dokladů,bez započtení vlastní práce a neprokázaných jiných nákladů. A teprve tento náklad odečítat rozloženěn na dobu zkolaudované dočasné stavby,max.10 let.Je tomu tak,nebo mohu pro účely daňových odpisů použít cenu znaleckého posudku? Děkuji za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den. Mam dotaz ohledne danoveho priznani. V roce 2003,v kvetnu, jsem odjela do zahranici na dvoulety studijni pobyt. Do te doby jsem byla zamestnana,ale v roce 2004 jsem nepodala ze zahranici me danove priznani. Nyni se vracim do vlasti a zajimalo by mne zda je moznost podat danove priznani dodatecne. Dekuji za odpoved.
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím pěkně, od jaké částky (ročně/měsíčně) se příjem z dohody o provedení práce musí zdanit 20%? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Prosím o zodpovězení dotazu - podnikatel, neplátce DPH, zakoupí od rakouského partnera cca 50 ks lyží za účelem jejich půjčování v tuzemsku. Má nějaké povinnosti ohledně DPH? Může si v prvním roce podnikání dát celou pořizovací hodnotu lyží do nákladů? Musí být stanovena cena na jednotlivé lyže nebo může být fakturováno celkem?Lyže se povedou v daňové evidenci jako zásoby? Velmi děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Ráda bych se zeptala na něco ohledně účetních dokladů. Máme klienta, který nám nedal žádné doklady ohledně plateb pohledávek a závazků (jelikož vše přijímal a odesílal ze svého osobního účtu a který nechce poskytnout) a prohlásil ke konci roku, že veškeré závazky i pohledávky byly vyrovnány. Jakým způsobem to máme účtovat a na základě jakých dokladů. (Šlo by to eventuálně souhrnně ke konci roku na základě čestného prohlášení jednatele?) Předem děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu týkající se daně z příjmu při prodeji bytu. Mám v bytě v OV trvalé bydliště, ale kratší dobu než 2 roky. Budu byt prodávat a peníze využiji s pomocí stavebního spoření na koupi většího, družstevního bytu. Jak bylo v této rubrice již uvedeno, vztahovalo by se na mne osvobození dle §4, odst.1. Došlo ale ke komplikaci, kdy mám dojednanou koupi většího bytu, ale kupec na můj byt si koupi rozmyslel a musím tedy hledat kupce jiného. Nerada bych přišla o vyhlédnutý byt a tak bych si dočasně půjčila peníze od matky, než byt prodám a peníze jí vrátím. Koupě nového bytu by tedy časově předcházela dni prodeje bytu původního. Obě transakce by se uskutečnily v jednom zdaňovacím období (byt do konce roku se mi podaří prodat). Lze využít i v tomto případě osvobození dle §4, odst.1 ? Peníze použiji na bytové účely, i když poněkud komplikovaně. Mnohokrát děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den ! Dovoluji si zaslat dotaz ohledně problému - neplátce DPH. Konkrétně chci podnikat v prodeji použitého zboží, většinou nákupem od soukromých osob a následným prodejem soukromým osobám, někdy i ze zahraničí (ne zastavárna). Musím být plátcem daně z přidané hodnoty či nikoliv. Za odpověď děkuji předem.