FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, v lednu 2005 jste na můj dotaz : 1) v prosinci 2005 jsem zaplatil úrok z hypotéky (3000Kč), mohu si snížit základ daně, když je hypotéka(účastníci jsme já a má manželka) zatím pouze na smlouvu o smlouvě budoucí na koupi bytu do os. vlastnictví, který bude postaven až v říjnu 2007(smlouva o koupi bytu bude až to bude postaveno) a k trvalému bydlišti se tudíž přihlásíme až budeme vlastníky. 2)Jestli dobře rozumím tak si odpočet mohu uplatnit až v roce 2008? Odpověděl: 1) Odpočet je možný, ale je třeba dát pozor, aby byla splněna podmínka tvalého bydlení po kolaudaci, jinak odpočty dodaníte. 2) V případě výstavby můžete uplatnit odpočet po první splátce úroků z úvěru na základě potvrzení banky nebo stavební spořitelny. Odpověděl: Dytrich Petr, JUDr. Já jsem tyto úroky uplatnil v daň. přiznání, ale finanční úřad mi to nechce uznat, že předmětný byt není ještě postaven, já nejsem vlastník a nemám tam trvalé bydliště. Mohl byste mi prosím napsat pasáž ze zákona o daních z příjmů, abych mohl argumentovat pracovnici fin. úřadu. Děkuji moc
odpovídal(a): | Redakce |
Mam asi hloupou otazku presto bych byl vdecny za jakoukoliv pomoc. Jsem zamestanany na HPP a mam moznost si privydelat na internetu zobrazovanim reklamy. Zatim je to predpokladany zisk asi 25tis rocne, ale nevim jak tento prijem zdanit, aby to bylo 100% legalni. Musim mit ZL nebo to jde i bez nej? kdyz budu mit ZL, tak asi budu platit takove mesicni pausalni odvody, ze se mi to nevyplati??? Diky za kazdou pomoc. Pavel
odpovídal(a): | Redakce |
Chtěla jsem se Vás zeptat. Když máme nějaký projekt. Ten projekt se týká dodání x- desítek kusů zboží. To zboží dodáváme po několika dodávkách v období třeba i několika měsíců. Můžeme to fakturovat pak až celkově jako celkový projekt a nebo to musíme rozložit do několika faktur. Co když je to ještě ke všemu na rozhraní roku. Tj. část zboží dodána v roce 2005 a část v roce 2006. může být faktura dohromady?? Jak je to s výnosem. Má se rozdělit výnosově na rok 2005 a na 2006?? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den pane doktore, chtela jsem se zeptat: firma nakoupila zbozi z SK a prodala ho zpet do SK. (Obe slovenske firmy jsou platci DPH) Zboži neprekrocilo hranice. Jak uplatnit DPH na vtupu a na vystupu a co s intrastetem? Asi se nejedna o tristranny obchod ze. Moc dekuji. Marketa S.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, je nějaký termín, do kdy Finanční úřad je povinnen vrátit přeplatek na daní z příjmu fyzických osob ?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, mohl byste mi prosím poradit, tuzemský plátce fakturuje naší firmě dopravu zboží do třetí země(plnění osvobozené s nárokem na odpočet DPH) s 0% DPH. Jak se prosím projeví zaúčtování přijaté faktury v přiznání k DPH? Mnohokrát děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,mám živnostenské listy na velkoobchod,maloobchod a zprostředkovatelskou činnost. Jsem plátcem DPH.Vyvážím zboží do zahraničí. Sestra má živnostenský list na maloobchod s oblečením.Jelikož není plátcem DPH,v italském velkoobchodě ji odmítli prodat zboží.Zboží se tedy nakoupilo na můj živ.list.Myslela jsem,že jí mohu jen toto zboží přefakturovat včetně vyměřeného DPH. Na finančním úřadě my však bylo sděleno,že zboží musím nafakturovat s obvyklou marží velkoobchodů s textilem.Tu mi ale neřekli.Můžete mi poradit s touto marží nebo jiný způsob řešení této situace? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Jsem OSVČ podnikám v autodopravě,vedu účetnictví,jsem plátce DPH, za čtyři roky chci odejít do starobního důchodu a předat celou firmu synovi. Jakým způsobem vypořádat značný obchodní majetek z hlediska daně z příjmů a z hlediska DPH,aby případné odvody firmu úplně nezlikvidovaly. Lze obchodní majetek synovi darovat a pokud ano je syn považován za osobu v 1.skupině tudíž by byl osvobozen od daně darovací?Při převodu některého majetku do osobního vlastnictví musím odvést DPH. Musí být znalecký odhad? Pokud obchodní majetek převedu do osobního vlastnictví a do 5 let neprodám předpokládám,že nebudu nic danit.Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den pane doktore, jako FO zapsaná v obch.rejtříku vedu PO, no také delam na hla.pracovní poměr. Sem vedená jako OSVČ vykonávajíci vedlejší samostatnou výdělečnou činnost. Za rok 2005 jsem v podnikání vykázala stratu. jak mám vypsat Přehled OSVČ ?Dekuji Sykorová
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane doktore, měl bych na Vás dotaz týkající se odpisů v daňovém přiznání příjmů fyzických osob. Odpisy se uvádějí v tab. E §5 a §23 - jaký je rozdíl oproti odpisům uvedeným v bodě 2A (příloha 1) dle §7? Mohou dále být odpisy uvedeny (součástí) ř. 102 Výdaje související s příjmy dle §7 zákona? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Vážený pane JUDr., mám k Vám 2 dotazy zda se vztahuje ustanovení o minimálním daně dle ZDP i na poplatníka OSVČ, který podnikal od roku 1999 a přerušil v únoru 2005 podnikatelskou činnost se ztrátou. Od března 2005 se stal zaměstnancem a zároveň společníkem firmy s.r.o. a za rok 2005 měl hrubou mzdu 100.000,- Kč 2.dotaz=Manželé-důchodci jsou společníci s.r.o. od roku 1990, kteří podnikají v polygrafickém průmyslu. Mají 10 zaměstnanců, ale oni jako zaměstnanci vedeni nejsou. Zúčastnili se letecky polygrafické výstavy IPEX 2006 v Anglii. Mohu do nákladů uplatnit 2 letenky, 2 vstupenky event. stravné? Moc děkuji předem za odpověd.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu: jsme společenství vlastníků byt. jednotek (prodej bytů do osobního vlastnictví), pronájímáme kotelnu. Pronájem z kotelny se dělí na jednotlivé byty dle podl. plochy bytových jednotek. Podle smlouvy nám měl nájemce zaptatit z nájmu roční částku 24 000,- Kč, ale do konce roku 2005 nám zaplatil pouze 12 000,- Kč, dalších 12 000 nám poukázal až v 28.3. 2006. Jakou částku jsme měli přiznávat v daňovém přiznání k dani z příjmu fyzických osob v roce 2005? Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, odpis pohledávky kryté opravnou položkou je daňově účinný náklad.Jak se ale postupuje s náklady např.na soudní řízení spojené s touto pohledávkou,které jsem zaúčtoval přímo do daňově účinných nákadů? Mohu tyto položky v těchto nákladech takto nechat, nebo se stávají při odpisu daňové neúčinnými?? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Společnost přenechala za odstupné finanční pronájem osobního automobilu měsíc před ukončením smlouvy. Za toto postoupení obdržela odstupné značně převyšující přeplacenou část nájemného. Jak postupovat u tohoto odstupného z hlediska daně z přidané hodnoty? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat: jednatelka firmy s.r.o. v ČR (zaměstnanec na HPP) jezdí často do Rakouska. Nakupuje tam různé kancelářské potřeby, kancel.nábytek apod. Mohu tyto doklady zaúčtovat do daňových nákladů (po přepočtení denním kurzem ČNB) aniž bych vystavovala cesťák? (Nechce si proplácet stravné, jezdí firemním autem). A jak se postupuje u DPH? Mohu si nárokovat odpočet? Předem děkuji za odpověď. Hezký den.
odpovídal(a): | Redakce |
Jakým způsobem se vloží vozidlo jednoho z účastníků sdružení do tohoto sdružení?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, pane doktore, ráda bych Vás požádala o zodpovězení následujícího dotazu. Společnost s r.o. pořizovala náklaďní automobil formou finančního leasingu a ve smlouvě byl stanoven počet splátek a tedy doba trvání 51 měsíců. Smlouva by měla vypršet příští měsíc, ale pan jednatel tento týden uzavřel dodatek (z neznámého důvodu), kterým se doba trvání prodlužuje ještě o dva roky. Společnost uplatnila do nákladů v jednotlivých letech splátky a poměrnou část akontace rozpočítanou na 51 měsíců. V případě, že teď došlo k prodloužení smlouvy o další dva roky a ke stanovení nějakých minimálních splátek ve výši 120,- EUR, měla by s.r.o. daňově uznatelné splátky zahrnuté do nákladů přepočítat na 51 + 24 měsíců (tedy snížit daňové náklady v jednotlivých zdaňovacích obdobích) a podat za jednotlivý roky dodatečné přiznání? Moc děkuji za odpověď. Sýkorová
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli došlo v zákoně o dani z příjmu k nějaké změně, která by měla vliv na povinnost placení záloh na daň vzniklou společným zdaněním. Jsem OSVČ, manžel je zaměstnán. Při společném zdanění se mi kvůli manželovým vyšším příjmům přehoupla daňová povinnost přes 30 000Kč, přičemž došlo k té paradoxní situaci, že on vlastně ty peníze nedlužil - zálohu na daň platil u zaměstnavatele a on sám ji tak vlastně bude platit i nadále. Záloha se má poslat do 15.6., tak jsem se chtěla ujistit, jestli ji opravdu musím platit. Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, mam nasledujici dotaz ohledne plateb na socialni a zdravotni poj.: Je nekde stanovena max.castka, kterou lze uhradit mesicne na SP, ZP z hlediska danove uznatelnych nakladu? V zakone jsem nasel pouze zminku o tom, ze max. dan.uznatelna castka za zdanovaci obdobi na tato pojisteni vychazi z maximalniho vymerovaciho zakladu, ktery cini 486.000,- Co kdyz v prosinci provedu optimalizaci dan.zakladu vyssi platbou na tato pojisteni (napr. 25.000,-)? Bude se jednat o dan. uznatelny vydaj? Dekuji za odpoved. Prijemny den Vam preje
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím o zodpovězení následujícího dotazu. Stačí, aby si podnikatel, který vede daňovou evidenci, vedl denní záznamy o tržbách /např. v sešitě/ anebo si musí zakládat kopie paragonů? A jaký předpis toto řeší? Děkuji za odpověď.