FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
Témata v sekci: DANĚ
DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU FO
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den pane doktore, ráda bych se zeptala jak platit daň z nemovitosti pri koupi nového bytu v osobním vlastnictví s garážovým stáním v nově postaveném domě.Myslím že budeme osvobozeni na dani z nemovitosti (pokud to tak je,je nutné daňové přiznání podávat a přikládat nějaké doklady?Jak to bude s daní na garážové stání,které se nachází v suterénu stejného domu.děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, rada bych se vas zeptala kam se plati pololetni zaloha na dan z prijmu, CNB? Predem dekuji za odpoved
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, můj dotaz je ohledně data uskutečnění zdanitelného plnění u rekreačních-cestovních služeb. K jakému dni se váže DUZP?? Ke dni odletu na dovolenou, či nikoliv?? Mohu vystavit daňový doklad s DUZP i když ještě objednatel na pobyt nenastoupil a má se uskutečnit např.až v srpnu?? Nebo teď pouze vystavím zálohovou fakturu a po uskutečnění dovolené mu vystavím konečnou fakturu??? Děkuji, s pozdravem
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, na os.automobilu nám způsobil jiný subjekt škodu.Tu jsme nechali opravit v servisu a servis se sám spojil s pojišťovnoum, že se jedná o pojistné plnění a pojišťovnu servisu fakturu za opravu uhradila. Nyní nám však přišla od servisu požadavek na doplatek DPH, které servisu pojišťovna neuhradila a připojili k tomu daňový dokad na celkovou částku za opravu. Lze nyní pouze zaúčtovat DPH a uhradit ho servisu, když toto DPH nebudu mít spojeno s žádnými zaúčtovanými náklady??? Prosím o radu. Děkuji s pozdravem
odpovídal(a): | Redakce |
dobry den, prosim o radu, jakym zpusobem postupovat, pracuji-li od brezna v zahranici. Kde musim podavat danove priznani? V CR jsem mel prijem presahujici 120 tis. kc. Jakou metodu zapocteni dane volit? Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, prosim o radu. Koupil jsem byt, investoval jsem do jeho opravy a do 1 roka tento odprodal (nova cena=nakup+cena opravy). Jakym zpusobem muze toto ovlivnit moji danovou povinnost - dan z prijmu. V byte jsem nemel trvale bydliste. Dekuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Chceme zasílat našim odběratelům faktury e-mailovou poštou. Někteří ale stále požadují, aby na faktuře bylo i razítko firmy a podpis účetní. Je to opravdu nutné? Nařizuje to přímo některý zákon? Zatím jsem žádný paragraf, věnující se tomuto problému Nenašla. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobré ráno, prosím o radu. V současné době je mým trvalým bydlištěm Německo. Chtěla bych si obnovit živnost v ČR, kterou jsem provozovala již dříve a chtěla bych vědět, zda je to možné, když bydlím v cizině, zda bych daně a pojištění odváděla v ČR (v Německu nepracuji, ale mám placené zdravotní pojištění). Děkuji, přeji hezký den.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu. Odpisuji nemovitost, na které bylo v roce 2004 provedeno technické zhodnocení. Nemovitost byla uvedena do užívání v roce 2002. Účetní, která počítala odpisy/zrychlené/ za rok 2002,2003a 2004, v roce 2004 po technickém zhodnocení znovu začala odepisovat jako by to bylo první rok, kdy byla nemovitost dana do užívání. Nevím zda je to dobře nebo ne. Prosím o radu. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Jsme s bratrem spoluvlastníky domu, ve kterém provozujeme ubytovací služby na základě živnostenského oprávnění (každý máme svůj živnostenský list). Do konce r. 2004 jsme fungovali jako sdružení fyzických osob a účtovali v podvojném účetnictví. K 1.1.2005 jsme se rozdělili na dvě samostatné fyzické osoby a účtovali nadále v podvojném účetnictví. Můj 1. dotaz se týká možnosti přechodu jednoho z nás na daňovou evidenci, zatímco druhý by pokračoval v účetnictví. Můj 2. dotaz se týká možnosti ukončení podnikání jednoho z nás a přechodu na pronájmy. Druhý by dále vedl účetnictví. Prosím o laskavou odpověď za jakých podmínek jsou tyto přechody možné. Nejsme plátci DPH. Za zodpovězení mnohokrát děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím o radu. Manžel, jako jediný dědic, zdědil po své matce nemovitost. Musí podat nové daňové přiznání k dani z nemovitosti , nebo se na FÚ pouze přepíše jméno majitele ? Pokud je nutno podat nové přiznání, jaká je lhůta pro podání ? A musí se podávat v místě, kde je nemovitost, nebo lze podat na kterémkoli FÚ ? Děkuji .
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den Pracuji v GB na castecny pracovni uvazek a chtel bych se zeptat, jestli po navratu do CR mam nejaky narok na vraceni dane z prijmu. Ptam se pro to, ze kamarad pred vstupem CR do EU pracoval v SRN a po navratu do CR mu byly dane"nebo jejich cast" vracena.Pripadne jestli mi nemuzete poradit jak se dostat do danove nejvyhodnejsi skupiny, nyni sem ve skupine "503L" a platim 22% dane z prijmu. Muj rocni prijem je cca 9000 liber rocne " hrubeho ".
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den,v uterý bych měla podepsat Mandátní smlouvu a rovnou si vyřít ŽL-nemám s tím však žádné zkušenosti,tak by Mě zajimalo kolik bude činnit soc.a zdr.daň z 12000,-a na co si mám dat pozor při podepisování Man.smlouvy-Jde o práci učetní,tak mám obavy,abych vic neprodělala než vydělala.Je možná nějaká pojistka-jak se chránit při připadných potižich?děkuji moc za
odpovídal(a): | Redakce |
Děkuji velice za odpověď ohledně odpisu budovy. Ještě bych si to chtěla upřesnit. Našla jsem si výpis z katastru nemovitostí a zde je zapsána tato budova jako aministrativní a je zapsána na jeho jméno a rodné číslo,ale IČO jsem zde nikde nenašla. V obchodním majetku je budova vložena jako celek na základě kupní smlouvy již asi deset let a před třemi lety proběhla rekonstrukce, kdy se zde vybudoval v podkroví byt, který teď podnikatel pronajímá. Je tedy možno odpisy uplatňovat v plné výši? Ještě jednou děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, prosím o radu jaký kurz použít při zaúčtování dovozu zboží z EU. Používáme denní kurz. Faktura byla vystavená dne 18.5.06 a zboží bylo předáno 26.5.06. Platba byla provedena 19.5.06. K jakému datu bychom měli použít kurz přepočtu u DPH na vstupu? Děkuji za odpověď
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, O kolik procent se snižuje silniční daň? Auto terenní s přepážkou vzadu, takže v tech. průkazu je psáno: nákladní N1G, auto splňuje limity Euro III. Mohu při zrychlených odpisech uplatnit v prvním roce ještě 10% navýšení? Děkuji Ivana
odpovídal(a): | Redakce |
Má v dnešní době přiděleno DIČ plátce i neplátce DPH?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Podnikatel FO uzavře kupní smlouvu na provozní halu jde o starší objekt. smlouva je sjednána na splátky 1/2 kupní ceny při podpisu a pět splátek na dva roky. Cena je vyčíslena s DPH 19 %. jde o to zda může FO uplatnit DPH na vstupu hned ,na smlouvě je DZP 1.6.2006 a také je -li možno uplatnit DPH případně až v dalším čtvrdleti. děkuji za odpověd G.
odpovídal(a): | Redakce |
Dotaz: Dobrý den pane doktore, mohl byste mi poradit? Byla jsem zaměstnaná a v současné době jsem na neschopence( po ukončení pracovního poměru v ochranné lhůtě). Mohla bych začít pracovat jako telefonistka na ŽL( z domova), který si budu vyřizovat a mám dotaz. Když se přihlásím k SP a ZP ve lhůtě dle zákona můžu vykonávat činnost i když jsem práce neschopná? A jak by to bylo s platbami na SP a ZP.? Moc děkuji za odpověď. Švábová Odpověď: Dobrý den, po dobu nemoci nesmíte vykonávat činnost, z které Vám vzniká nárok na vyplácení nemocenských dávek. Po přihlášení na zdravotní pojišťovně a na správě sociálního zabezpečení jako OSVČ Vám vzniká povinnost hradit zálohy na pojištění za OSVČ. OSVČ, které jsou celý kalendářní měsíc v pracovní neschopnosti tyto zálohy v daných měsících hradit nemusí, ale to není Váš případ. Jedná se o OSVČ, které mají celý měsíc nemocenské dávky z plateb OSVČ. U Vás jsou tyto nemocenské dávky vypláceny z již ukončeného pracovního poměru. Děkuji za odpověď, znamená to, že když se nepřihlásím na SP k nemocenskému pojištění nemám nárok na vyplácení dávek a můžu podnikat?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, jsme spolecnost s.r.o. ktera se zabyva poskytovanim telekomunikacnich sluzeb, vcetne montazi pripojek. Zamerujeme se pouze na jedno mesto, po kterem casto najezdime soukromym automobilem i 40km denne. Nejcastejsi prace Montaze, servis, opravy, upravy zarizeni, jednani s klienty. Staci psat knihu jizd, takto obecne je to dostatecne prukazne? Nebo je potreba na kazdou cestu mit nejaky doklad? Pokud bych byl jednatelem spolecnosti s mandatni smlouvou jake nahrady se na me vztahuji? Muze byt stanovena odmena v mandatni smlouve za cely rok, vyplacena vzdy na konci roku. Dekuji za odpoved