FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Pro pokládání dotazů do poradny je nutné, abyste se přihlásili! Učinit tak můžete ZDE

DOTAZY NA TÉMA BRIGÁDY A PRÁCE

odpovídal(a): Redakce

Brigáda pro studenty a student nestudent.

Dobrý den.

Chci se zeptat, jestli by někdo na brigádě, která je pouze pro studenty, poznal to, že už nejsem student? Respektive... jsem student do začátku prázdnin, o prázdninách student nebudu a na začátku září zase studentem budu. Potvrzení o studiu si firma bere dvakrát ročně (na začátku školního roku a na začátku II. pololetí). Tím pádem bych na brigádu teoreticky mohl chodit i když bych 2 měsíce nebyl student, protože by se to nikdo nedozvěděl, ne? Zdravotní pojištění bych si platil sám, takže by to věděla pouze pojišťovna. Děkuji za odpověď

Zkrácený úvazek + dpp/dpč zároveň

Dobrý den, jsem studentka (cca do května 2020), čekají mě již jen státní zk. Byla mi nabídnuta pozice na zkrácený úvazek - výuka ve škole, pouze 6 hod + další hodiny nepřímé výuky/týden. Výdělek za měsíc nepřesáhne 10 000 Kč, je tedy fakt, že finanční ohodnocení dostanu v čistém a nic se z něho strhávat nebude (jednalo by se o hodnotu kolem asi 7 000 Kč, nevím přesně)? Chtěla bych si k tomuto přivýdělku najít ještě nějakou brigádu. Je to možné a jak by to bylo se strháváním peněz u té brigády, kdyby přesahovala výdělek 10 000 Kč a kdyby ho nepřesahovala? Budu muset odvádět daně atd. když budu mít zkrácený úvazek a zároveň dpč/dpp? Děkuji za odpověď. 

Sirotčí důchod a dálkové studium

Dobrý den, jsem studentkou třetího ročníku střední zdravotnické školy a chtěla bych si ten poslední rok dodělat dálkově na jiné škole. Akorát, že v denní formě to trvá 4 roky a v dálkové 5. Do jakého ročníku bych tedy nastoupila? Myslíte si, že je možné i do 5? A další otázka je, jestli bych měla stále nárok na sirotčí důchod? Vydělávala bych si pouze brigádně na dohodu.. Moc děkuju za odpověď

Sirotčí důchod