FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Omlouváme se čtenářům a uživatelům našeho Poradenského centra, ale poradna studentská poradna je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

DOTAZY NA TÉMA UKONČENÍ STUDIA

odpovídal(a): Redakce

Přerušení studia

Dobrý den, obracím se na vás s dotazem. Studuji na ČZU, obor Veřejná správa a regionální rozvoj. Jsem nyní ve druhém ročníku. V prvním ročníku mám splněné všechny předměty, kromě jednoho, který jsem si přesunula do druhého ročníku, ve kterém jsem předmět znovu nedokončila. Ve druhém ročníku mi chybí méně než polovina předmětů. Chtěla jsem zažádat o opakování ročníku, v čemž by mi prý na základně žádosti vyhověli. V červnu jsem nastoupila do práce na Hpp a měla jsem v plánu požádat zároveň o kombinované studium. Nyní jsou to necelé dva měsíce, co pracuji, ale zjistila jsem, že jsem těhotná, nyní 10tt. Tudíž bych chtěla studium přerušit na dva až tři roky. Nevím ale, zda mi přerušení z tohoto důvodu (jelikož jsem v raném stadiu těhotenství), vyhoví. Můj dotaz zní, zda mohu studium z tohoto důvodu přerušit již nyní a pracovat dokud nenastoupím na mateřskou dovolenou? Za normálních okolností bych chodila do práce, i studovala dálkově, ale nyní v těhotenství toho tolik nezvládnu. Předem děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Sleva na studenta

Dobrý den, dnes jsem na vyplatni pásce zjistil, že mi už 3 měsíce prichazi bonus za studenta 335 Kč, když už jsem studium před 3 měsíci ukoncil. Stala se tam zrejme nějaká chyba, jelikož jsem mel ve stejné praci brigadu a pak hpp a zřejmě mi prevedli status studenta i do hpp. V tomhle se vubec nevyznam. Je mi jasné že ty penize budu muset odevzdat zpět. Jen nevim koho kontaktovat abych peníze odevzdal, jestli zdravotni pojistovnu, zamestnavatele nebo muzu pockat az do danoveho přiznání. U zamestnavatele si samozřejme ten neplatny status studenta hned zruším. Dekuji predem za odpověď



odpovídal(a): Redakce

Úřad práce