NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den ,
obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně uplatnění daňové slevy na manžela. Bohužel jsem dostala mnoho protichůdných informací a nevím co je správně.
Mám manžela, který je od roku 2014 v plném invalidním důchodu 3.st. Je mu 52 let a nemůže pracovat ani za zvlášť vyjímečných podmínek.
Má kartu ZTP. Dle informací co mám jsem si na něj nesměla uplatnit slevu na dani, protože se mu údajně započítává invalidní důchod jako příjem a překročí stanovený limit 68 000Kč. Změní se tato situace když mu v letošním roce změnili ZTP na ZTP/P? Budu si moci za poměrnou část 5-12/2017 uplatnit slevu dani u zaměstnavatele nebo také ne.Nikde se mi také nepodařilo dohledat zda-li se invalidní důchod doopravdy započítává jako příjem nebo spadá do kategorie dávky pro osoby se zdravotním postižením.
Moc děkuji
Dobrý den,
když neudělám státní bakalářskou zkoušku na první pokus a půjdu na opravný termín, třeba až příští rok, jak je to s poplatky za sociální a zdravotní? Děkuji
Děkuji za Váš názor, týkající se stanovení výše nájemného. Zakotvit růst nájemného přímo do nájemní smlouvy bez vazby na inflační vývoj není špatné řešení. Kdyby se ale neuvedlo ve smlouvě na dobu neurčitou nic o zvyšování nájemného, mohu pak např. za rok nájemné navýšit třeba o 10%? Když už nájemník tak prosazuje smlouvu na dobu neurčitou.
Opravujeme rodinný dům z firemního účtu. V tomto domě má firma sídlo. Ale není jejím majitelem. 1. jednatel firmy zemřel , druhý ( já) nemá tr. pobyt v opravovaném rod. domě ( sídle firmy) Jak má vypadat fakturace mezi dodavatelem a odběratelem?
Jedni dodavatelé vystavují fakturu na mé jméno a můj trv. pobyt,druzý na firmu a moje jméno, další na mé jméno a trv.adresu a do označení dodávky napíšou o jaký objekt se jedná. má se někde uvádět ico firmy ( objednavatele?
tipla bych si , že 3. varianta bude správná
Děkuji za odpověď
Dobrý den,prosím o odpověď-zaměstnanec ukončí prac.poměr na dobu určitou dne 31.5..Po dohodě nastoupí u téhož zaměstnavatele dne 25.6.na dobu určitou do 30.9..V případě,že mu nebude prac.poměr dále prodloužen,jaký mu bude vypočítán průměrný čistý měsíční výdělek pro nárok na podporu na ÚP? Počítá se jen výdělek z posledního zaměstnání,tzn.že mu bude vypočítán pravděpodobný průměrný výdělek ?
Dobrý den,prosím o odpověď-zaměstnanec ukončí prac.poměr na dobu určitou dne 31.5..Po dohodě nastoupí u téhož zaměstnavatele dne 25.6.na dobu určitou do 30.9..V případě,že mu nebude prac.poměr dále prodloužen,jaký mu bude vypočítán průměrný čistý měsíční výdělek pro nárok na podporu na ÚP? Počítá se jen výdělek z posledního zaměstnání,tzn.že mu bude vypočítán pravděpodobný průměrný výdělek ?
Dobrý den,
darem jsem od manželky před cca. 4,5 roku získal 1/3 podíl na nemovitostech, jednalo se o dům a přilehlé pozemky vedené jako zahrada, která je získala rovněž darem od svého otce před 11 lety. V domě mám trvalé bydliště od roku 2007, kde se již cca. rok nezdržuji z důvodu rozvodu. Nyní již bývalé manželce prodávám podíly na nemovitostech zpět, je to v rámci naší dohody o majetkovém vyrovnání. Bude se na tuto transakci vztahovat daň z nabytí nemovitosti a následně pro mě daň z příjmu z prodeje nemovitosti? Či můžete poradit nějaké elegantnější řešení jak se v mezích zákona vyhnout dani.
Předem děkuji za odpověď
Dobrý den, chci se zeptat:
1) jako fyzická osoba koupím pozemek, postavím na něm hrubou stavbu domu a tuto stavbu prodám...kolik a z čeho budu při prodeji platit daně?
2) ten samí příklad, jen stavitelem je podnikatel který je plátcem dph...kolik a z čeho bude tento podnikatel platit daně?
Děkuji
Dobrý den, s manželem máme výpis z katastra o nadobudnutí byrové jednotky.Bude stačit, když priznání k dani z nemovitosti podá jeden z manželu? Dekuji.
Prosím o radu. Co je pro mne, jako pronajímatele, výhodnější: uzavřít s nájemníkem smlouvu na dobu neurčitou s tím, že jako pronajímatel jsem oprávněn každoročně zvyšovat nájemné dle ustanovení § 2248 NOZ podle průměrné roční míry inflace dle vládního vyhlášení. Nebo uzavřít smlouvu na dobu určitou, kde se neujedná zvyšování nájemného. Jde mi o to, že nájemné je nyní uzavíráno na poměrně nízkou výši nájemného, v mém zájmu je, abych nejenom nájemníka „udržel“, ale měl šanci v budoucnosti nájemné zvýšit do výše nájemného obvyklého s vědomím, že celkový nárůst nájmu za 3 roky nesmí přesáhnout 20% výše nájmu. Mám obavu, pokud bude uvedeno ve smlouvě přímo zvyšování nájemného podle průměrné roční míry inflace, jak navrhuje nájemník, nájemné bude pro mne, coby pronajímatele, trvale nevýhodné.
Dobrý den, mám dotaz, který se týká daně z prodeje nemovitosti. Manžel v roce 2010 zdědil společně se svou sestrou činžovní dům. V prosinci 2013 na mne převedl část svého podílu (starala jsem se o celý chod domu i nájemníky). Nyní se se sestrou rozhodli dům prodat. Pokud k prodeji dojde tento rok 2017 budu muset JÁ ze svého podílu zapaltit daň z příjmů z prodeje této nemovitosti? Peníze z prodeje nechám manželovi, protože on dědil, já jsem se jen starala o chod. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem
Dobrý den.
Jsem důchodce a pronajímám nemovitost k podnikání. Pořeboval bych vědět
jestli si mohu od základu daně odečíst doplňkové penzijní spoření.Spořím
2000 kč měsíčně u penzijního fondu se státním příspěvkem .
Děkuji
Dobrý den,
prosím o pomoc - 31. 3. 2017 jsem uzavřel "Smlouvu o vytvoření literárního díla a o jeho užití a šíření". Jednorázová odměna za vytvoření literárního díla mi bude vyplacena v červnu 2017 a půjde o částku vyšší než 10 000 Kč.
Od ledna 2017 do května 2017 jsem zaměstnancem jedné firmy, od června 2017 budu v jiné firmě. Živnostenská oprávnění mám od roku 2015 pozastavená.
Jak se postupuje v tomto případě ve zdanění odměny a placení sociálního pojištění a zdravotního pojištění, když jsem po celý rok 2017 zaměstnancem?
Moc děkuji za zprávu a vstřícnost.
Dobry den, chtel bych se zeptat jestli mam pravo na vraceni dani. 31. brezna roku 2016 jsem ukoncil hlavni pracovni pomer u sveho zamestnavatele. Hned pote jsem se prihlasil na urad prace, kde jsem byl do 31. srpna. V zari 2016 jsem opet nastoupil ke stejnemu zamestnavateli, kde jsem byl do poloviny kvetna tohoto roku 2017. Opet jsem na UP. Mam tedy prosim narok na to, aby mi vratily dane? Dekuji za odpoved.
Dobrý den,
setkal jsem se se zvláštním chováním úřadů, dle mého názoru. Jsem studentem posledního ročníku na střední škole a na začátku jsem dostal potvrzení o studiu pouze do 31.5., tedy datum, kdy bych měl mít po závěrečné zkoušce. Což mě připadá v souladu s tím, že žák přestává být žákem školy den po úspěšném složení maturitní zkoušky. Poté jsem našel, že podle zákona o statní sociální podpoře 117/1995 Sb. § 13 odstavce 2 písmena b:
(2) Za soustavnou přípravu dítěte na budoucí povolání na střední škole se považuje také
b) doba od úspěšného vykonání závěrečné nebo maturitní zkoušky, je-li tato zkouška konána v květnu nebo červnu, do konce období školního vyučování školního roku,44) v němž byla taková zkouška konána; to platí též, bylo-li v květnu nebo červnu konáno absolutorium
Z tohoto mi vyplývá, že žákem školy jsem pouze do 31.5., ale status studenta resp. soustavnou přípravu na zaměstnání mám až do konce letních prázdnin tedy 31.8., za předpokladu, že nepůjdu pracovat atd...
Paní, která pracuje v účtárně, mě řekla, že škola napsala nesprávné datum a tudíž si musím jít pro potvrzení, které bude platit až do konce června. Jinak mě status studenta končí právě tímto datem 31.5. Stejnou informaci jsem dostal i na FÚ.
Zajímalo by mě, kde je pravda a jak se tato skutečnost posuzuje?
Předem děkuji za odpověď a mějte hezký den.
Dobrý večer.
Budu si dodatečně podávat daňové přiznání za rok 2016. Jsem zaměstnanec - pouze příjmy HPP.
Leden - v zahraničí na turistickém vízu, únor - ÚP, od 03/2016 až 12/2016 zaměstnanec HPP.
Můj dotaz zní - jak doložit, případně jak bude FÚ posuzovat jakoby chybějící měsíc a to leden 2016, kdy jsem byl v zahraničí na turistickém vízu?
Děkuji za informaci.
Dobrý den. Jsem jednou ze 4 spolumajitelek nemovitosti, sloužící k podnikání. V prosinci 2016 se spolumajitelky sešly (beze mne) a v únoru mi oznámily, že náš správce a současně i manžel jedné ze spolumajitelek, který v naší nemovitosti podniká, neplatil v letech 2014-2016 nájemné (vyčísleno na výši cca 330 tis. Kč), místo toho však údajně z titulu výkonu správy v těchto letech dluh "odpracoval" a to ve výši cca 400 tis. Kč. Práce oznámil až nyní, dodatečně, sám si určil i cenu za hodinu své práce na 260 Kč/hod. (převážně úklidové práce. Nyní mu tedy dlužíme cca 60 tis. Kč. Spolumajitelky se dohodly, že souhlasí s případným dluhem vůči správci (oznámily mi v únoru t.r.). Tento týden jsem dostala k podpisu "Dohodu o zápočtu pohledávek", kde je pohledávka konkretizovaná. Mám možnost ji nějak napadnout? Podotýkám, že nájem správce neplatil od roku 2000, ale to je již promlčeno. Nyní se snaží účelově dosáhnout, aby nemusel uhradit ani nájemné za poslední 3 roky, tedy roky vymahatelné, tak jak jsem žádala já.
Mám možnost aktuálně něco s tím dělat?
Jsem spoluvlastnicí nemovitosti, jež slouží k pronájmu firmám. Veškeré příjmy z pronájmů jdou z rozhodnutí většiny na společný účet, ke kterému nemám přístup, není mi vyplácen žádný zisk, jen se podílím na všech nákladech. Určený správce nemovitosti ani ostatní spolumajitelé se mnou nekomunikují. Chtěla jsem zrušit a vypořádat spoluvlastnictví, ale nedisponuji dostatečnou finanční hotovostí, abych byla schopna uhradit jak soudní poplatky tak právní zastoupení, proto musím v tomto spoluvlastnictví dál setrvat. Mám nějakou možnost, jak donutit správce či ostatní spolumajitele, aby mi sdělili, jak se hospodaří i s mými prostředky?
Dobrý den, ukončila jsem pracovní poměr se zaměstnavatelem, u něhož v tu stejnou dobu končila mzdová účetní, a bývalý nadřízený si najal jinou účetní firmu. Vystavili mi daňové přiznání, ale bez potvrzení zaměstnavatele o zdanitelných příjmech. Pracovníkovi na finančním úřadě tvrdili, že mi potvrzení zaslali, ale že jej tedy zašlou přímo na úřad. O týden později mi pracovník z úřadu volal, že stále nic nezaslali. Kontaktovala jsem je a tvrdí mi, že mi potvrzení vystavit nemohou oni, ale mzdová účetní, která pracovala u bývalého nadřízeného v době, kdy jsem u něj byla zaměstnaná já. Mám osm dní na to to z nich dostat, nebo bude řízení zrušeno a na daňové přiznání prý nahlíženo jako na neplatné. Jak mám, prosím, postupovat dál? Dočetla jsem se, že na vydání potvrzení mají ze zákona povinnost deset dní, ale nevím, co můžu dělat a jak postupovat a potvrzení se domáhám necelý měsíc. Děkuji.
Dobrý den, ukončila jsem pracovní poměr se zaměstnavatelem, u něhož v tu stejnou dobu končila mzdová účetní, a bývalý nadřízený si najal jinou účetní firmu. Vystavili mi daňové přiznání, ale bez potvrzení zaměstnavatele o zdanitelných příjmech. Pracovníkovi na finančním úřadě tvrdili, že mi potvrzení zaslali, ale že jej tedy zašlou přímo na úřad. O týden později mi pracovník z úřadu volal, že stále nic nezaslali. Kontaktovala jsem je a tvrdí mi, že mi potvrzení vystavit nemohou oni, ale mzdová účetní, která pracovala u bývalého nadřízeného v době, kdy jsem u něj byla zaměstnaná já. Mám osm dní na to to z nich dostat, nebo bude řízení zrušeno a na daňové přiznání prý nahlíženo jako na neplatné. Jak mám, prosím, postupovat dál? Dočetla jsem se, že na vydání potvrzení mají ze zákona povinnost deset dní, ale nevím, co můžu dělat a jak postupovat a potvrzení se domáhám necelý měsíc. Děkuji.