NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den, pokud zaměstnanec je v prac. neschopnosti 4 prac.dny,tak veškeré tiskopisy prac.neschopnosti III.dil- hlášení o vzniku neschopnosti, IV.dil žádost o nemocenské, V. díl- rozhodnutí o dočasné prac.neschopnosti a potvzení o trvání dočasné prac.neschopnosti, kde je uvedeno datum ukončení neschopenky si založí zaměstnavatel do evidence nebo se má nekam odeslat?Je mi známo, že se zasílá prac.neschopenka na OSSZ až po uplynutí 14-ti dní prac.neschopenky včetně přílohy. Děkuji
Dobrý den,pokud je zaměstnanec v prac.neschopnosti od 29.8.(neděle) do 1.9., znamená to, že do pracovního poměru nastoupí od 2.9.?Zaměstnanci nenáleží žádná náhrada mzdy ze strany zaměstnavatele,jelikož byl v prac. neschopnosti pouze 3 prac.dny,je to tak??Děkuji
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Naše zaměstnankyně pracuje 9,5 hod.několikrát v týdnu jako obsluha solné jeskyně a kavárny, střídá se s majitelem firmy, který tuto práci začal dělat po odchodu druhé zaměstnankyně na mateřskou dovolenou. Jde mi o to, že program mi začal hlásit že u této zaměstnankyně nedošlo k naplnění fondu pracovní doby. Minimální mzdu dle mého názoru splňujeme, protože má 55Kč/hod. Majitel tam samozřejmě začal pracovat o to více, aby nemusel odvádět tolik na sp za tuto pracovnici a ona má stále méně odpracovaných hodin. Je to jeho manželka, takže o peníze jí nejde.
Může s tím být nějaký problém.
Děkuji za radu.
Krobová Petra
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda mohu zařadit všeobecné sestry do 10.platové třídy i když nemají na to požadové vzdělání, ale pouze maturitu? Sestry jsou registrované a nyní jsou v 9. platové třídě. Po 1.10.2010 je ale chceme ponechat v 9.platové třídě a změnit jim pouze náplň práce. Je možné to s jejich souhlasem udělat i když jsou registrované? Nevím, zda potřebuji jejich registraci prodloužit, když v popisu práce budou mít, že pracují pod dohledem. děkuji
Dobrý den.
Jsem student VŠ. Přes prázdniny jsem byl zaměstnán v průběhu třech měsíců na dohodu o provedení práce. Vydělal jsem si cca 15.000 Kč. Byla mi vyplacena čistá mzda ve výši hrubé mzdy, (nedošlo k žádné srážce). V tomto roce jsem u jiného zaměstnavatele nepracoval. V minulosti při práci na Dohodu mi byla vždy provedena srážka ze mzdy ve výši 15 %, (celkový příjem za rok byl však vyšší). Je současná situace, (žádná srážka ze mzdy), v pořádku, jak tvrdí účetní? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, v akciové společnosti je předseda představenstva klasicky zaměstnán jako obchodní ředitel. Nyní se mu má ještě vyplácet pravidelná měsíční odměna statutárního zástupce. Odměna se daní dohromady se mzdou. Jak je to ale se zdravotním a sociálním pojištění? Odvádí se i z této odměny? Děkuji
Pokorná
Dobrý den, do kdy nejpozději se musí zaslat na OSSZ příloha, když zaměstnanec bude v prac.neschopnosti déle než 14 dní, děkuji
Dobrý den, po skončení mateřské dovolené mi zaměstnavatel proplácí dovolenou z pruměru leden-unor-březen, i když jsem na mateřskou nastoupila 12.2.2010. Je to správně, nemělo by to být říjen-listopad-prosinec 2009 (naposledny odpracované celé čtvrtletí)? Děkuji.Hezký den Živčicová J.
Dobrý den,má právo zaměstnavatel vyžadovat po zaměstnanci, aby si psal každých 5 min. co jde třeba na toaletu? Může zaměstnanec odpracovat i více jak 12 h za den?Děkuji
Dobrý den. Známému jsem vedla účetnictví bez smlouvy a zdarma. FÚ mu zjistil při kontrole v účetnictví chybu a nárokuje po známém penále a úroky z prodlení. Ten požaduje náhradu škody po mě. Musím ji ze zákona uhradit, když prokáže že jsem ji způsobila?
Děkuji za odpověď
Dobry den, obracim se na Vas s zadosti o poskytnuti rady pri vyplneni dan. priznani FO - OSVC. Mam prijmy zaroven z Ceske rep., ale i z Recka. Dle smlouvy o zamezeni dvojiho zdaneni se ma pouzit metoda vyneti s vyhradou progrese. Do ktereho radku mam tyto prijmy z Recka a odvedenou dan, kterou jsem odvedla v Recku, uvest? Musim je do dan. priznani uvest, i kdyz uz v Recku byla odvedena dan z prijmu? Dekuji mnohokrat za odpoved. Radka U.
Dobrý den,
dá se odečíst naše DPH u nakoupeného zboží v USA?
Dobrý den,
podnikám jako OSVČ v oblasti „činnost účetních poradců, vedení daňové evidence a účetnictví“. Pro své klienty tedy v průběhu roku zpracovávám průběžně účetnictví (mzdy, fakturace, DPH apod.), po ukončení kalendářního roku pak účetní závěrku včetně přiznání k dani z příjmů. Dosud byl náš vztah založen pouze na ústní dohodě. Zajímalo by mě, jaký typ obchodní smlouvy by měl tento konkrétní obchodní vztah „zastřešovat“ a zda smlouva musí být vždy písemná (jako je tomu např. u smluv o dílo). Děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala. Vlastnim garsonku, na kterou mám meziúvěr ze stavebního spoření od ČMSS. Chtěla jsem ji nyní pronajmout a ostěhovat se k příteli, ale objevila se možnost byt vyměnit za větší v menším městě. Hodnota bytů by měla odpovídat. Majitelka druhého bytu požaduje výměnu, nemá peněžní prostředky. Já také ne. Zajímalo by mě, jakým způsobem bychom měli postupovat. Moje garsonka je totiž zastavená na poskytnutý úvěr. A jak má vlastně vypadat "kupní smlouva o výměně bytů"? Nevíte, kde bych našla informace? Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den,
jsem vlastníkem nemovitosti(bytu), na kterou máme hypotéku. Mohu manželovi darovat polovinu, aby byl zapsán v katastru nemovistí a mohl si tak odečíst z daňového přiznaní za rok 2010 úrok z hypotéky. Ve smlouvě na hypotéku už je dopsán jako spoludlužník.Lze uplatnit odpočet úroku z přiznání jak u mě, tak u manžela (50% já - 50%manžel)? A co vše budu muset při zápisu do katastru a převodu 50% bytu zaplatit? Děkuji za odpověď. Čermáková
Dobrý den,
Chci se zeptat jak se má najatá účetní zachovat při převzetí účetnictví a jak má vypadat předání účetnictví bývalým společníkem a spoluzakladatelem firmy.
Důvod: Bývalý společník úmyslně poškozoval účetnictví a lhal o platbách po předání mi dal pouze svou osobou podepsaný předávací protokol.
Učinil jsem zákonné kroky vyhledal jsem přes internet profesionální účetní a po následné schůzce jsem ji účetnictví předal neobdržel jsem ani přijímací protokol ani doklad o předání razítka firmy natož plnou moc o plném zastupování na úřadech.
Prosím o radu jak mám postupovat v celkové věci a jak řešit děkuji.
Vážený pane doktore,520co
děkuji Vám mnohokrát za odpověď k dotazu o ochraných
známkách. Mám k této problematice ještě další
dotazy:
1) podle § 32a, odstavec 1),bod 2 vstupní cena
ochranné známky nedosahuje 60.000,- CZK. Jak mám
tyto ochranné známky účtovat? Mám je účtova přímo
do nákladů,
2) náklady na obnovu známky nedosahují 60.000,- Kč
- jak mám tyto náklady účtovat?
3) Budu-li účtovat tyto náklady, které nepřesahují
při pořízení za l ochrannou známku 60.000,- CZK
přímo do nákladů, potom musím vést jejich
jejich evideni-inventuru k 31.12.?
Pane doktore mnohokrát Vám děkuji za odpověď, a
přeji Vám dobré zdraví a pěkné dny.
S pozdravem M.V.
Dobrý den, naše firma /provádí nákup a prodej zboží/by chtěla začít vystavovat dárkové poukazy pro zákazníky, odběratele. Jaký je správný postup vystavování dokladů, odvod DPH a proúčtování?
Děkuji za odpověď.J.J.
Dobrý den,
manželka byla 5,5let na rodičovské dovolené a po jejím ukončení dostala výpověď od zaměstnavatele. Dostala od něj 5 měsíční odstupné ca 100 000Kč. Nyní je nezaměstnána a vedena na úřadu práce.
1/na jakou finanční částku má manželka od úřadu práce nárok?
2/Započítává se odstupné do základu daňě u daňového přiznání na konci roku?
Děkuji za odpověď a s pozdravem hezkého dne
Pavel
Dobrý den, mám několik kamarádů sportovců, kteří si kvůli mým zkušenostem v branži přejí, abych je zastupoval ve vyjednávání s kluby na základě mandátní smlouvy. Odměnou poté bude procentuální část z ročního příjmu sportovce, který vyjednám. Nemohu ovšem zjistit na jakém základě já poté tuto částku budu fakturovat, na jakou činnost potřebuji živnostenské oprávnění či zda to vůbec lze. Pokud to nejde přes mandátní smlouvu, dá se to přes něco jiného? Předem děkuji.