FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Omlouváme se čtenářům a uživatelům našeho Poradenského centra, ale poradna mzdy je dočasně uzavřena. Děkujeme za pochopení.

DOTAZY NA TÉMA DAŇ Z PŘÍJMU

odpovídal(a): Redakce

Výplata podpory v nezaměstnanosti

Kamarád je zaevidován od 30. září na ÚP a obdržel rozhodnutí o podpoře v nezaměstnanosti. Na účet mu přišla dávka za 1 den měsíce září a 30 dnů měsíce října ve výši 65 %. Jelikož si přesně nedovedeme vysvětlit zákon o podpoře, tak by nás zajímalo, zda dostane za listopad zaplaceno 29 dnů ve výši 65 % a 1 den ve výši 50 % anebo ten 1 den v měsíci září bude brán jako 1. měsíc výplaty podpory? Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Vrácení daní

Dobrý den, jsem student a toto léto pracuji v Rakousku (pracovní smlouva). Zajímalo by mě, pokud mám nárok na vrácení daní, když odvádím soc. a zdrav. poj. Děkuji



odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda musím…

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda musím podávat dan.přiznaní v CR, kde mám trvalé bydliště, pokud jsem zaměstnaná na Slovensku na Dohodu o provedení práce, za cely rok byla moje čistá mzda asi 600 Euro, a dalších asi 7600 Euro tvoří cestovní náhrady, k tomu pobírám v ČR vdovský důchod. Jak se přepočítávají Euro na Kč, když se v průběhu roku měnil kurz. Děkuji za odpověď, s pozdravem M. Nováková


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, prosím o kontrolu výpočtu mzdy …

Dobrý den, prosím o kontrolu výpočtu mzdy (výplatnici ještě nemám).Byla jsem v novém zaměstnání od 10. do 31. 10. 2013. Pracovní smlouvu mám na 34 h týdně (po, st - 5 h, út, čt, pá - 8 h). Mzdový výměr 12 600,- Kč měsíčně. V tomto období byl 1 svátek. Odpracovala jsem 14 dní, 1 den jsem čerpala volno na výkon funkce (refundace). Slevu na dani uplatňuji pouze na sebe. Na účet mi přišlo 6030,- Kč - což mi připadá málo. Dle mého laického propočtu mi vychází zhruba o 1600,- Kč čistého více. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, potřeboval bych vědět, jestli…