NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den. Může si poplatník uplatnit slevu na manželku za 12 měsíců, když manželka pobírala od září starobní důchod? Podmínka limitu 68 tis i společná domácnost splněna. Díky.
Dobrý den, jsem studentka VŠ(růžové prohlášení nemám na DPP podepsané), mám podepsanou dohodu o provedení práce a ráda bych ještě další práci, chci vědět, jak to bude v případě podepsání dohody o pracovní činnosti či pracovní smlouvy na částečný úvazek, zda budu muset odvádět daně i za DPP či se to nekryje s dalším pracovním vztahem. Děkuji. Nábělková
Dobrý den. Od 1.3.jsem začal pracovat u společnosti kde mají rozdelen pracovní poměr smlouva+smlouva mandátní.Na HP mám smlouvu na 10000kč. Na MS mám 24500kč.Dostanu služebí auto,telefon a podporu kancelářských věcí jako papír, barvy do tiskárny. Jen si neumím představit co budu vykazovat v daňovém přiznaní za výdaje spojene s MS. Nebo MS je osvobozena od daní???? Děkuji za odpověď.
Prosím o radu ohledně sociálního a zdravotního pojištění.
1) pobírám starobní důchod
2) jsem OSVČ, mám příjmy z jiné činnosti, konané výdělečně na základě oprávnění podle zvláštních předpisů (znalectví),
3) na tuto činnost jsem měl po část roku 2010 i živnostenské oprávnění, které jsem v listopadu 2010 odhlásil
4) Mám příjem jako lektor na škole č.1, s níž mám dohodu o provedení práce na celý rok (platí za mě daň z příjmu a zdravotní a sociální pojištění)
5) Mám i občasný příjem ze školy č.1 formou jednorázového autorského honoráře
6) Mám příjem jako lektor ze školy č.2, s níž mám dohodu o pracovní činnosti na celý rok (platí za mě daň z příjmu, nikoliv však zdravotní a sociální pojištění)
7) nepravidelně mám jednorázový příjem formou autorského honoráře od příslušného nakladatelství (jestliže např. vydají dotisk mé knihy)
8) relativně nejvyšším je příjem ad 4), poté následuje ad6), příjem ze znalectví ad2) je nejnižší.
Prosím o radu, jak vypočítat základ pro sociální a zdravotní pojištění a jak rozdělit příjmy na hlavní a vedlejší. Díky.
Ještě jednou zdravím a upřesňuji mou včerejší otázku.
Jsme občanské sdružení vytvořené za účelem vytváření kulturních aktivit a dostali jsme od firmy částku sto tisíc jako sponzorský dar ke spolufinancování kulturní akce, která je v souladu se stanovami sdružení. Tato částka byla náš jediný roční příjem, akce nás stála zhruba jednou tolik, což jsme financovali z vlastních zdrojů. Podle mnou získaných informací by se z této částky dan platit neměla, i tak bych se ale rád zeptal zda je nutné podávat daňové přiznání i v tomto případě.
Děkuji za odpověď,
Petr Bystřický
Dobrý večer, mám dotaz ohledně peněžité pomoci v mateřství. Zajímá mě, do jakého roku se započítá peněžitá pomoc v mateřství, když nárok na tuto dávku měla manželka v roce 2009, ale k vyplacení došlo až v roce 2010. Nárok na pomoc v mateřství manželce zanikl 5.1.2010. V lednu a v únoru 2010 došlo k vyplacení peněz za prosinec 2009 a část ledna 2010. Jde mi o to, že jsem chtěl uplatnit odpočet na manželku v daňovém přiznání za rok 2010, ale bylo mi řečeno, že na to nemám nárok, protože součet příjmů u manželky o několik stokorun překročil částku 68 000 Kč. Manželce byla totiž ještě zaměstnavatelem proplacena nevyčerpaná dovolená. Započítá se v tomto případě pomoc v mateřství podle skutečného období nároku na tuto dávku (do roku 2009), nebo podle data převodu peněz na bankovní účet (2010)? Mohu v tomto případě uplatnit odpočet na manželku, nebo nikoliv? děkuji za odpověď
Dobrý den,jsem OSVČ.Za rok 2009 jsem měla díky dceři (ř.72) daňový bonus, tj. přeplatek na dani.Pro rok 2010 mě tedy minula nutnost platit zálohy na DzP.Letos mi opět vyšel "přeplatek" díky daňovému zvýhodnění na dceru. Je možné požadovat opět přeplatek, ikdyž jsem vlastně žádné zálohy ani daň neplatila?
Děkuji za odpověď.
Menzelová
Dobrý den,
jsem studentkou VŠ, která v loňském roce pracovala na dohodu o provedení práce až u 3 zaměstnavatelů zároveň. U jednoho z nich (resp. postupně u dvou) jsem měla vždy podepsané Prohlášení a další dva mi strhávali ze mzdy srážkovou daň. U žádného z nich jsem si přitom nevydělala víc než 5000 měsíčně. A celkově jsem si během roku 2010 vydělala kolem 20000,- Kč.
Zajímalo by mě, jestli si musím za rok 2010 podat daňové přiznání a pokud ano, které příjmy do něj uvést. Dočetla jsem se, že mzdy se srážkovou daní se do DP neuvádějí. Je to tak? Mám tam případně tedy uvést jen příjmy s Prohlášením?
Předem děkuji za odpověď.
Prosím o radu - v 10/2007 mamka prodala byt, ale nenapadlo ji, že by měla podat daňové přiznání. V 5/2010 podávala (na podnět FÚ) dodatečné daňové přiznání a zároveň věc předala daňovému poradci. Věc se však docela táhne a máme strach, abychom nakonec neplatili ještě mnohem víc. Nevíte, jak je to s úrokem z prodlení - jestli běží stále, i když je záležitost v řešení. Děkuji!
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně daňového přiznání OSVČ. Vykonávám hostinskou činnost a ke konci roku 2009 jsem činnost přerušila a byla 3 měsíce na úřadu práce(1.1.-31.3.2010). Živnost jsem znovu obnovila 1.4.2010. Jelikož podnikám v oblasti provozu cukrárny, musím mít v pronájmu provozovnu, kterou jsem po dobu evidence na úřadu práce stále udržovala, tzn. platila za pronájem. Jedna otázka zní, zda si mohu v období evidence na úřadu práce uplatnit tyto výdaje za pronájem jako daňové výdaje? Žádné příjmy v tomto období jsem neměla. Další otázka by se týkala období po znovu zahájení činnosti - činnost byla znovu zahájena 1.4.2010, ale provoz cukrárny byl uskutečněn až v červnu roku 2010. Během dubna a května jsem nakupovala různé zboží do cukrárny a žádné příjmy jsem neměla. Mohu si i tyto výdaje za nákup zboží před otevřením provozovny uplatnit jako daňové výdaje? Děkuji moc za zodpovězení.
Pěkný den, měla bych dotaz ohledně daňového přiznání za roky 2009 a 2O1O. V průběhu těchto dvou let jsem byla na pracovním pobytu v zahraničí(Velká Británie). Během roku 2009 jsem cca 3měsíce pobývala v ČR, ale vedená jsem byla na pracovním úřadě. Obdobná situace byla v roce 2010.V ČR jsem neměla žádnou vydělečnou činnost - pouze podporu v nezaměstnanosti. Daně ve Velké Británii mám vyřešeny a potvrzeny na formuláčích E104,E205,E306.Můj dotaz spočívá v tom, zda musím vyplňovat daňové přiznání a také jak je to v tomto případě se započtením doby do důchodu. Na internetu jsem vynašla ne zcela jasnou odpověď a to, že není nutné daňové přiznání podávat, ale byla zmíněna informace, že v případě nepodání daňového přiznání mi nebudou tyto 2roky pošítány do důchodové doby. Předem Vám moc děkuji za zodpovězení tohoto dotazu. S pozdravem Veronika
Dobrý den,
prosím o radu, zda je možné dát do uznatelných nákladů s.r.o. dálniční známku, která je koupena pro soukromé vozidlo jednatele používané na služební cesty (které zahrnují jízdy po dálnici).Jednatel má v mandátní smlouvě, že mu náleží cestovní náhrady. Účtovalo by se to případně jako 538/211 nebo musím nějakým jiným způsobem,vzhledem k tomu, že se jedná o cestovní náhrady? Děkuji
Dobrý den pane Dytrichu ,
mohu ještě poprosit o rozvedení Vaší odpovědi, začátek viz níže.
Z jakého ustanovení zákona o DPH vycházíte?
Pro upřesnění uvádím datumy a postup, který jsem zvolila.
Moc Vám děkuji za konzultaci.
Já jsem ke svému závěru došla následovně :
poplatník si neuplatňoval DPH na vstupu, poněvadž leas. smlouvu uzavřel v 4/2008.
U os vozů bylo možné si uplatnit DPH poprvé od 1.4.2009
Za výše uvedené skutečnosti , lze pak použít § 62, odst. 2 zákona o DPH.
Plněním osovobozeným od daně je dodání zboží , při jehož pořízení neměl plátce nárok na odpočet podle § 75, zákona DPH.
------------ Původní zpráva ------------
Od:
Předmět: Dotaz do poradenstvi.finance.cz
Datum: 15.3.2011 07:31:02
---------------------------------------------
Dobrý den,
Váš dotaz na serveru poradenstvi.finance.cz byl zdarma zodpovězen
a označen jako diskretní, tzn. není vystaven mezi ostatními zodpovězenými dotazy
Sekce: Daně a účetnictví
Typ dotazu: Zdarma, diskrétní
Dotaz:
Přesčasně ukončený leasing Klient, FO , plátce DPH , si vzal osobní vozidlo na leasing, který nyní zvažuje předčasně ukončit. DPH na vstupu si neuplatnil. Kupní cena od leas spol bude vyšší než zůstatková, která je vypočtená z pořizovací ceny vč DPH, tzn že dle § 24, odst 5 , bude dosud uplatněné nájemné daňovým výdajem. Kupní cena od les.spol je 558 tis Kč ,ZC dle propočtu odpisů je 525 tis. Kč Klient vozidlo odkoupí od leas společčnosti a chce vozidlo následně prodat. V roce 2011 neuplatní odpis , ZC bude v podtatě kupní cena ve výši 558 tis a prodejní cena předpokládám bude o něco málo vyšší a nebude odváděna DPH. poněvadž se neuplatnil nárok na odpočet DPH. Prosím o vyjádření k výše popsanému postupu, zda je správny a velmi děkuji.
Odpověď:
Postup je správný až na odvod DPH na výstupu při prodeji. Z prodeje odvede DPH.
Odpověděl: Dytrich Petr, JUDr.
Dobrý den,
chtěl bych se informovat, jak mám postupovat při prodeji osobního automobilu od společníka(auto je napsané na mě fyzická osoba)do společnosti(spol. s r.o.)kde jsem společníkem?
Děkuji
P. Slavík
Dobrý den, vedu DE, v loňském roce jsem zakoupila vozidlo, složila akontaci a na zbytek si vzala půjčku.
Automobil odepisuji jako majetek a ráda bych věděla zda si mohu zmíněnou půjčku dát do nákladů. Děkuji
Stříbrná
Dobrý den,jsme malé s.r.o, u dvou zaměstnanců se mi
stalo, že v ročním zúčtování za rok 2009 jsem špatně
vypočítala přeplatek daně. U zaplaceného penzijního
připojištění jsem neodečetla 6000 Kč. Zjistila jsem to
nyní (už je to 13 měsíců). Přeplatek měl činit 450 Kč, ale bylo mu vyplaceno
1350Kč. Za rok 2010 v ročním
zúčtování jim vyšel přeplatek 900 Kč. Tenhle rok bych jim
tedy 900 Kč nevyplatila. Je to tak správně? A kde a jak mám
ještě chybný výpočet opravit? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
je důchodce povinen podávat daňové přiznání, když pronájímá příležitostně byt na několik měsíců v roce a zisk nepřesáhne 25000,-Kč. Byla by daňová povinnost jiná, kdyby byl byt pronajatý na celý rok a zisk by nepřesáhl 80000,-Kč? Musel by mít živnostenský list, platit zdravotní a sociální?
Jak lze uplatnit výdaje při prodeji bytu a podílu nebytových prostor v daňovém přiznání OSVČ za rok 2010.
Děkuji.
Dobry den, na mem stavebnim sporeni jsem temer na cilove castce, ktera cini 100t. Muzete mi prosim poradit, zda je vyhodnejsi navysit cilovou castku a dal sporit nebo penize prevezt na sporici ucet napr. od ING ? Nutno dodat, ze sporeni mam zalozeno asi pred 12 lety a na penize bych tak za 2 roky chtel sahnout. Lze udelat kompromis, u ktereho bych polovinu dal na sporici ucet a druhou pulku nechal na stavebku ? Dekuji za odpoved
Před nějakým rokem jsme koupili družst.byt 2+1,na hypotéku, zbývá doplatit 1.100.000, Byt jsme zrekonstruovali. Problém je ten,že jsme byt koupili v době,kdy byly ceny na vrcholu,do bytu vložili další prostředky a nyní bychom ho nejspíše neprodali ani tak,abychom doplatili úvěr. Do 2let potřebovali koupit větší byt. Pronájem našeho nynějšího bytu nám také splátku hypotéky nepokryje,dopláceli bychom. Hypotéka na stávající byt je psána pouze na manžela a ručí bytem svých rodičů. Situaci na trhu bytů mapujeme a aktuálně máme vyhlídnuté 2 byty, o jaké bychom měli zájem, případně v budoucnu podobné těmto. Jeden 3+1 v DV za 2.250.000, novostavba, vybavený i nábytkem, tedy naprosto bez dalších investic. Nicméně svou velikostí zhruba na 10-15let,poté by nám byl "malý". Nebo byt v OV v cihlovém domě, výměra 120m2. Jak byste řešil naši situaci? (zkrácená verze)