NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobry den jsme neziskova organizace.vedeme danovou evidenci.odelila jsem si zvlast danove a nedanove prijmy a vydaje.prijmy ktere podlehaji dani mame za 8100 a vydaje ,ktere se zahrnuji do ZD mame za 16342.V zakoniku je psany ze pokud vydaje jsou vyssi jak prijmy tak nemusime odvadet dan.a ted nevim jestli se to tyka pouze rozdilu mezi danovimi prijmya vydaji nebo musim vzit vsechny dohromady danove i nedanove.Jeste mam jeden dotaz pokud by nebudeme muset podavat danove priznani jsme povinni registrovat se na financnim urade dekuji za vasi odpoved
Jsem druhým rokem důchodce a dostal jsem ještě doplatek cca 21.000,-Kč od zaměstnavatele,dostal jsem i POTVRZENÍ o zdanit.příjmech ze závislé činnosti. V daňovém přiznání z příjmu fyz.osob mám problém s vyplněním řádku 84-Úhrn sražených záloh ze záv.činn.(po slevách na dani). Slevu jsem uplatnil v ř. 64 a to 23.640,-Kč. Sražená záloha zaměstnavatelem byla 4.365,-Kč. Bude mi něco FÚ vracet,nebo nedostanu nic-jako důchodce bych asi do určité výše výdělku neměl zdaňovat? Jelikož je to závislá činnost,musím asi podat přiznání i když bude jen symbolické. Díky za odpověď, Krejbich
Dobrý den, mám dotaz, týkající se ročního zůčtování daní z přijmu, do června 2011 jsem byla studentka a po celý rok jsem pracovala na dvou místech na Dohodu o pracovní činnosti. V obou jsem uplatňovala možnost odčitatelné položky na studenta a v jednom zaměstnání jsem uplatňovala odečet na poplatníka. Jelikož mám povinnost si daňové přiznání vyplňovat sama požádala jsem zaměstnavatele o Potvrzení o zdanitelných přijmech..od druhého zaměstnavatele mi toto potvrzení přišlo s nulovými hodnotami a s vysvětlením, že jelikož nemám podepsané Prohlášení (růžový formulář), daní se mi mzda 15% daní, která je konečná a nelze toto zahrnout do daňového přiznání a navíc nebrali v úvahu, že jsem student (leden-červen-> dosažení 26 let), na vyplatní pásce je mi však odečítáno ZP a SP, jak za pracovníka, tak za zaměstnavatele (např. listopad 2011 -> hrubá mzda 4235 Kč, ZP prac. 191 Kč, SP prac. 276 Kč, ZP firma 382 Kč, SP firma 1058 Kč, zákl. daně 5676 Kč). V druhém zaměstn. je hrubá mzda 8800 Kč. V minulých letech jsem do daňového přiznání zahrnovala obě zaměstnání, proto mě tato zpráva překvapila a nevím o žádné změně, proto bych ráda, aby mi někdo tuto situaci objasnil. Děkuji mnohokrát. Přeji krásný den Vrbíková
Dobrý den, při auditu nám bylo vytknuto v zápisu:
"Upozorňujeme na skutečnost, že byly doloženy fyzické inventarizace pokladní hotovosti a cenin k 31.12.2011 za středisko „Český Těšín“ s datem vyhotovení (s datem provedení fyzické inventarizace) 13.01.2012. Upozorňujeme proto na §29 a §30 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, kde jsou stanoveny povinnosti pro inventarizaci majetku a závazků. Pro inventarizaci pokladní hotovosti a cenin k 31.12.2012 proto doporučujeme uvádět jako datum provedení inventarizace 31.12.2012."
Přičemž zákon o účetnictví v §30 bod 4) umožňuje provést fyzickou inventuru před a po ukončení účetního období.
Je názor auditora správný?
Fyzická inventura nemohla být provedena k 31.12.2011, jelikož nebyla pokladní přítomna v práci.
Děkuji.
Dobrý den,
mám dotaz k určení odpisů při příjmu z pronájmu. Jsem FO a letos poprvé jsem začala pronajímat svůj byt pořízený v roce 1999. Zajímá mě vstupní cena pro určení odpisů. V roce 1999 PC bytu byla 1,1 Mil.Kč. A nebo je možné vyhotovit současný odhad bytu (3 Mil.Kč) a počítat odpisy z této odhadní ceny ? Ten odhad musí být takový ten potvrzený od znalce, nebo stačí můj odhad podložený cenami bytů v okolí ? Já si mohu vybrat mezi variantou původní cena z roku 1999 nebo současný odhad 2012 ? Respektive odhad z roku 2011 kdy je ten první pronájem. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, zajímá mne, jak se počítá lhůta 5 let, po jejímž uplynutí již penzijní fond nemůže vyžadovat poplatek za přestup k jinému fondu. Počítá se ode dne vzniku PP do data podání výpovědi nebo do data skutečného ukončení smlouvy?
Konkrétně - den vzniku mého současného penzijního připojištění je 1. 3. 2007. Chtěl bych penzijní fond změnit. Pokud podám výpověď u stávajícího fondu v únoru 2012 (výpovědní lhůta je 2 měsíce, stávající smlouva by tedy byla ukončena k 30. 4. 2012), bude mít tento fond právo účtovat mi poplatek 800,- Kč? Děkuji za odpověď.
Dobrý den , mám dotaz - mám odpracováno v hornictví v kategorii 1AA 8roku a 11 měsícu a to v době od 1.8.1982 do 30.6.1991, z dúvodu uzavření dolu jsem z hornictví odešel ,otázka zní, když bych nyní nastoupil do hornictvi na 2 roky a 1 měsíc a pracoval v kategorii 1 AA, vztahoval by se na mne pak odchod do starobního důchodu zkráceny o 5 let ? Jsem ročnik 1958. Děkuji
Dobrý den. Ctěla bych se zeptat odkdy se počítají roky na důchod. Zda od ukončení základní školy , nebo až od 18 let?? Ctěla bych odejít do důchodu po odpracování 40 let , nevím však odkdy se ty roky na procenta počítají.Pracuji od 16,5 roků. Děkuji za odpověď.
Prosím Vás o radu:
Společnost si do řádného daňového přiznání k DPH zahrnula nájemné (je nájemcem) dva roky do minulosti, protože na druhé straně, u pronajímatele, tyto faktury nebyly vůbec vystavovány, až do doby, než tuto skutečnost napadl finanční úřad.
Původně jsem faktury za nájem naúčtovala na neuznatelné náklady a na účet 321, DPH jsem uplatnila v řádném daňovém přiznání a potom také podala dodatečné daňové přiznání k dani z příjmu, kde jsem si zvýšila ztrátu. Pronajímatel a nájemce však ví, že nájemné vyúčtované na těchto fakturách se již nebude nikdy platit. Přistoupila jsem tedy k tomu, že jsem faktury odúčtovala a zaúčtovala jen částku DPH, to celé mínusem, MD neuznatelné náklady, D 343. Chystám se sestavovat přiznání k DPPO a ověřuji si toto: je možné DPH za nájem dva roky do minulosti nechat na účtu neuznatelných nákladů a uvést jej s mínusem do části A. druhého oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob? Nebo je zaúčtování tohoto DPH chybné, mám zaúčtovat faktury a nechat je v závazcích, i když vím, že nikdy zaplaceny nebudou? Omlouvám se možná za zbytečné dotazy, ale nepracuji v oboru dlouho a účetní uzávěrka je pro mě ještě celkem novou záležitostí. Předem Vám děkuji. Chadimová.
Dobrý den,
v roce 2011 jsem byl do srpna zaměstnán. Po zbytek roku jsem byl bez práce / nebyl jsem ani v evidenci úřadu práce,nepobíral jsem žádnou podporu/.Tento stav je zatím stále. Platím si zdravotní pojištění. Musím si podat přiznání daně a pokud ano prosím o radu jak si toto podat sám za sebe.
Děkuji moc za radu.
Dobry den jsme neziskova organizace vedeme danovou evidenci.Chtela bych se zeptat ,ktere prijmy a vydaje jsouzahrnovane do ZK a ktere jsou osvobozeny
vydaje mame tyto
-nakup kancelarskych potreb
-nakup materialu
-uhrada Fa za najem
-dan z prijmu
-zaplacena prednaska
-zaplaceni jizdneho a obedu
-vyuctovani prevodu z pokladny na BU
prijmy mame
-poplatek za tabor,prijem prispevku na cinnost od charity
nase stanovy forma cinnosti jsou
1.programy na upevnovani manzelskych a rodinnych vztahu,2.priprava snoubencu na manzelstvi,3.nabidka programu pro skoly,4.poradani vzdelavacich programu,5.organizovani pouti,koncertu,pobytu a vyletu,6.aktivity pro osamele rodice.v pokladne mame zustatek 800korun,takze mame prijmy vyssi jak vydaje,potrebuji tedy zjistit ktere prijmy a vydaje jsou osvobozene od dane dekuji za odpoved
Dobrý den,mám byt v osobním vlastnictví(2+kk 50m2),na této adrese mám trvalé bydliště a zároveň místo podnikání na živnost.list- OSVČ(zahradní architekt-projekce).Byt neobývám,bydlím u přítelkyně,takže mi byt slouží výhradně k podnikání (1 místnost je pracovna,2.místnost slouží k jednání s klienty).Jestliže tento byt vložím do obch.majetku,mohu uplatňovat odpisy z ceny bytu (5.odpis.sk.) a vycházet z pořizovací ceny = kupní smlouva z 07/2008)a zároveň do výdajů uplatňovat náklady na elektřinu,topení a vodu?
V případě zahrnutí bytu do obch.majetku firmy mění se výše daně z nemovitosti?
Děkuji vám za odpověď.
Dobrý den,
Jsme elektrikářská firma,dostala jsem fakturu od externího revizního technika za provedení pravidelné revize elekt.zařízení,kterou pro nás udělal.Já tuto jeho službu přefakturovávám našemu zákazníkovi,který si to u nás objednal,naše firma je plátce ,konečný zákazník je také plátce dph.Takže já přijmula fakturu s dph od ext.rev.technika,uplatnila z ní odpočet a přefakturovala našemu zákazníkovi s dph,reverse nebyl použit.
2.Přijmu fakturu od rev.tech.na revizi elektro,my provedeme práci a stav.firmě budu fakturovat montáž + provedení revize a budu fakturova v režimu reverse.
Jsou oba tyto postupy správné?
Dobry den, mam dotaz tykajici se dane z prijmu. Od roku 2008 jsem zila (trvale bydliště) a pracovala v zahranici (Svycarsko). Letos v zari jsem se vrátila a nastoupila do zamestnani v CR. Rada bych uplatnila odpocet na nezdanitelne castky (urok z uveru). Je nutne uvest zamestnani v zahranici do prohlaseni. Pokud ano, pak bych prosila o radu, co kde vyplnit. Dan z prijmu jsem platila v zahranici. Dekuji za odpoved. S pratelskym pozdravem.
Dobrý den. Chci se zeptat na možné uplatnění slevy na studenta. Ve firmě máme zaměstnance, který ještě nedosáhl 26 let věku a studuje Metropolitní univerzitu Praha (soukromá škola) formou kombinovaného studia. Je zaměstnán na HPP s týdenním úvazkem 5 dní/ 40 hodin. Do školy prakticky jezdí v sobotu. Má tento zaměstnanec nárok na slevu na studenta? A mají současně jeho rodiče (je svobodný a bydlí s nimi v jedné domácnosti) na něj nárok na daňové zvýhodnění na dítě. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat kolik se dá přivydělat? když je člověk veden na úřadu práce a nebere žádnou podporu, protože nemá nic odpracováno.
Děkuji
Tereza Slačíková
Dobrý den, zaměstnanec měl pracovní smlouvu od 10/2010 do 10/2011 na plný pracovní úvazek 40h/týden. Od 11/2011 dostal zase smlouvu na rok ale na pracovní úvazek 20h/týden. Jak je to se zbylou dovolenou, kterou měl zaměstnanec z plného úvazku? Měla být proplacená? Nevím si s tím rady. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,bydlím v pronajatém bytě a z majitelem již nějákou dobu řešíme problém s vyúčtováním za energie(teplo,teplá voda,studená voda). Majitel po mě požaduje zaplacení nedoplatku za energie za rok 2010,ale dle mého názoru není situace jak jasná.Ve smlouvě mám napsáno pouze smluvní nájemné bez bližšího rozpisu(kolik za teplo,vodu,výtah atd.), elektřinu, internet.Bohužel jsem podepsal i ustanovení, kterým se majitel ohání, že případné nedoplatky se zavazuji uhradit po předložení příslušného vyúčtování, což majitel udělal. Můžu znát váš názor. Děkuji Kala
Dobrý den,
prosím o informaci ohledně prodeje na internetových stránkách. Jedná se o prodej šperků, jedná se mi o to, abych se nedopustila trestného činu z prodeje padělků. Nakupuji ze zahraničí sady šperků s nápisem Guess, v mém inzerátu zboží popisuji jako sada šperků s "NÁPISEM" Guess nikoliv jako značku Guess. Prosím tedy o radu, zda to takto mohu prezentovat. Děkuji E.
dobrý den,chtel bych se zeptat,byla jsem zaměstnána na dobu určitou za nemoc pani xxxxx.ale 19.1.2012 se mi stal pracovní uraz dne 20.1.2012 jsem nastoupila na neschopenku a pani za kteriu sem měla smlovu 27.1.2012 ukončila pn.tým dnem my teda končí pracovní smlova.od 30.1.2012 pro mě měl zaměstnavatel nachystanou smlouvu na dpč ale bouhžel na tu nemužu nastoupit jelikož mám ruku v dlaze,jak to ted bude s mojí pr.neschopností,bude mi ji zaměstnavatel i nadále platit marodku,mám narok na nějaké odškodnění za pracovní úraz a ušlou mzdu? děkuji