NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Můj otec má firmu (vede JU),onemocněl a je na invalidním důchodě,chtěli bychom firmu likvidovat a zbylé pohledávky odprodat. Za jakou nejnižší cenu je můžeme odprodat a jak se příjem zdaní u této FO. Jakou výši si uplatní do výdajů FO kující tuto pohledávku.
Děkuji za odpověď
Děkuji Vám za odpovědi na mé předchozí dotazy. Vaše poradna je velmi kvalitní a fundovaná a hodně mi pomáhá při mé práci. Pro mé poučení si pročítám i vaše odpovědi jiným tazatelům a narazila jsem na odpověď, o které si myslím, že není správná. Jedná se o odpověď pana Luďka Hrubého ze dne 2000/10/01 na otázku slevy na zdravotním pojištění podnikatelky se 3 dětmi do 15 let. Myslím, že tato paní splňuje podmínky zákona 592/92 v pozd. znění §3a odst.4a, a že tedy nemusí platit pojistné na zdr. pojištění. Pokud se pletu, budu ráda, když mi danou problematiku osvětlíte. Díky.
Jsem vlastníkem 3 bytových jednotek, v jedné mám trvalý pobyt. Ostatní pronajímám. Pojištění vybavení domácností mám u různých pojišťoven a ony mne přesvědčují, že si musím uzavřít na každou domácnost pojištění občanské odpovědnosti, že mi nestačí to, které mám pro trvalé bydliště. Musím mít opravdu na každou bytovou jednotku uzavřenu pojistku? Děkuji za odpověď . jinvo@seznam.cz
Dobrý den, chci se zeptat. Máme s manželkou obchod s dekoracema a přijel k nám obchodník pan Bomer z firmy DAPP spol. s r.o. a nabídl nám zboží, které jsme ale nechtěli. Přemlouval nás, ať si zboží zatím necháme do komise, že je nemusíme platit, pokud by se neprodalo, vezme si je zpět. Jednalo se dle jeho slov o několik papírovohedvábných ubrousků v hodnotě 1 balení cca 500 Kč. Po té, co z nás vymámil souhlas, že si jich část vezmeme na obchod, odjel a za několik dnů nám přišel balík, ve kterém bylo těchto ubrousků za cca 3000 Kč i s fakturou. Načež jsme pana Bomera kontaktovali, že takto zboží nechceme a uklidňoval nás tím, že se u nás zastaví a dá to do pořádku. Po pár dnech nám však přišla upomínka, že nemáme zaplacenou fakturu. Volali jsme tedy obchodnímu zástupci, který u nás byl a řekli mu o upomínce. Oznámil nám, že se o to nemusíme starat, že to vše vyřeší a pro zboží si přijede. Stejně tak jsme hovořili s ředitelem společnosti panem Kampfem, který nám řekl, že přijede on sám osobně a ke spokojenosti všech vše vyřeší. My jsme zboží připravili k převzetí zpět. Pro zboží si ale nikdo 2 měsíce nejede a teď nám z firmy DAPP přišlo oznámení, že nás předávají soudu pro nezaplacení faktury. My ale zboží nechceme, voláme jim, ať si pro ně přijedou, pokládají nám telefon, případně se nám vysmívají a že nemáme jinou možnost než jen zaplatit. Zboží nebylo písemně objednáno z naší strany. Abychom nepodporovali takovéto podvodné jednání ze strany dodavatele, jaké jsou naše možnosti, co můžeme dělat? Děkujeme za odpověď.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda je možné pracovat na DPP pro vlastní nestátní neziskovou organizaci.
Děkuji za odpověď
Koupil jsem automobil/AVII-jako fyzická osoba.Není zahrnuta v majetku firmy.Tento automobil jsem následně pronajal-podnikateli
v autodopravě. Kdo bude platit silniční daň?
V tech. průkaze jsem vedený jako držitel vozu.
Děkuji.
Mohu si od s.r.o. odkoupit auto na splátky, které budu splácet výší měsíčního pronájmu auta této firmě. Jsem její zaměstnanec a jednatel. Děkuji.
Mame pronajatou kancelář od soukromé osoby, které platíme
nájemné dle smlouvy.Nyní od nás požaduje zaplacení
plynu(za topení),ale předpložila nám pouze ofocený
doklad od plynárny,podle kterého máme zaplatit 1/3 z celkové
částky.Chtěla jsem se zeptat,zda nám stačí pouze tento doklad,
abychom si mohli odečíst i DPH nebo jestli musíme sepsat jěště
smouvu.Děkuji.
Jaky je mozno pouzit odpis na prijem ze zdedenych autorskych prav?
Odpovězte nám prosím na otázku, zda je možné tvořit rezervu na opravy hmotného majetku u pronajatého nemovitého majetku. Ve smlouvě jsme se zavázali, že kromě běžné údržby provedeme opravu střechy a vyměníme okna. Tyto práce nám pronajímatel hradit nebude.
Dále by nás zajímalo, zda můžeme tvořit rezervu na opravy svařovacích agregátů, které jsme koupili v letošním roce již použité za cenu 40 000 Kč za jeden agregát (cena nového je přes 200 tis. Kč). Oprava jednoho agregátu bude stát více než 60 tis. Kč.
Děkuji za odpověď. S pozdravem Eva Baumannová
Společnost zabývající se poskytováním SW a službami s tím související fakturuje odběrateli dodaný SW a pak měsíčně "systémovou kontrolu a dohled nad provozem systému správy dokumentace". Jedná se o programovací služby, které firma vykonává na dodaném SW s výsledkem, aby jej upravila dle požadavků uživatele, které se v příslušném měsíci vyskytnou. Tuto službu firma zdaňuje sníženou sažbou daně. Je sazba DPH správná? (SKP72.20.31,32,33,35).
Dle přílohy k zákonu o DPH - základní sazba 22%
- opravy a údržba zahrunutá v oddíle 72
(72.20.34 Ošetření a údržba systému - o jaké práce by se jednalo, které podléhají 22%)?
Jako majitel cestovní kanceláře jsem byl na dovolené s rodinou (manželka + 2 děti) v Chorvatsku v ubyt. zařízení za účelem jeho důkladného poznání pro lepší informovanost klientů. Tuto ubyt. kapacitu prodávám a hodlám ji prodávat i příští rok. Cestu jsem absolvoval autem zapsaným v inv. hmotného maj.firmy za účelem jejího poznání. Jakou část nákladů je možné zahrnou do nákladů a jak přepočítávat náklady placené v DM a Kunách v Chorvatsku a Slovinsku. Účtuji v soustavě jednod. účetnictví.
Děkuji - Libor Řezníček
Lze uplatnit odpočitatelnou položku dle § 34 odst. 3 zákona ve výši 10% na leasingové osobni auto i když mám potvrzení z leasingovky že tento odpočet neuplatňují oni ? Děkuji Vám. Leasing platím 1.rokem
Dobrý den,
jsem student na VŠ a zároveň pracuji, zaměstnavatel již požádal o roční zúčtování daně z příjmů. V roce 1999 jsem však obchodoval na RM-S s akciemi a celkový příjem z prodeje CP činil 168 700,- z toho osvobozený příjem (držel jsem nad 6 měsíců) je 57 500,- tj. zdanitelný příjem bude 111 200,-, výdaje na příjmy, které nejsou osvobozeny činíly 106 000,- a poplatky RMS a obchodníka 3 000,-. Daňový základ tak asi bude 2 200,-. Musím podat zvlášť daňové přiznání a jaké doklady si mám od zaměstnavatele vyžádat? Nikdy jsem ještě daňové přiznání nedával takže ani nevím zda se mám s přiznáním obrátit na FU na Praze 4, kde mám trvalé bydliště či na Prahu 3, kde je registrován můj zaměstnavatel.
Předem děkuji za odpověď
Zamezení dvojího zdanění (Itálie)
Italská společnost (právnická osoba) založila u nás s. r. o., kde je jediným společníkem. Prostudovala jsem si příslušná ustanovení zákona o dani z příjmů (§22, §36, §38d, § 38e, §38f) i smlouvu o zamezení dvojího zdanění s Itálií (Vyhl. 17/1985 Sb.) přesto si nejsem jista jak postupovat v následujících případech, kdy mateřská společnost:
1. dodala software pro provádění průzkumu trhu ;
2. fakturuje české s.r.o. za řídící, obchodní a technickou činnost;
3. poskytla půjčku české s.r.o. a účtuje si úroky podle smlouvy o půjčce.
Podle zákona o dani z příjmů by se tyto příjmy snad měly zdaňovat srážkovou daní, popř. by se měla zajistit daň asi podle § 38e odst. 3 písm. b). Podle smlouvy o zamezení dvojího zdanění se mi jeví, že se tyto příjmy nezdaňují. Nebo se provádí sražení, resp. zajištění daně, a pak se tato daň započítává na základě potvrzení finančního úřadu o provedené srážce?
Prosím o sdělení správného postupu.
Děkuji.
Dobry den, chtela bych se ubezpecit o moji domnence. Nase firma prodava
fotoaparat (DHIM) je jiz pouzivany. Firma ktere ho prodvame nesouhlasi s tim,
ze ho fakturujeme s DPH a tvrdi nam, ze u veci ktere byli pouzivany se DPH vubec
nefakturuje a neuctuje. Myslime si, ze nemaji pravdu. Muzete nas prosim ubezpecit,
ze postupujeme spravne, kdyz u veci kterou prodavame uctujeme i DPH?
Dekujeme Krchova
Mám následující dotaz, na jednom finančním úřadě mi bylo sděleno, že když moje teta se stýcem, mají v bezpodílovém vlastnictví rodinný dům, který mi darují, tak já jako jejich synovec zaplatím z odhadu nemovitosti z 1/2 3% jako darovací daň za tetu a z druhé 1/2 7 % jako darovací daň za strýce, poněvadž on není tzv. po krvi můj strýc, že prý je pro mne jako cizí osoba. Na druhém fin. úřadě kde jsem toto zjištoval, poněvadž se mi ta první odpověď nezdála mi řekli, že jednoznačně jsem synovec obou dvou tedy pouze platím 3 % z odhadní ceny.
Že prý na to neexistuje žádná metodika.
Dobrý den,žijeme s manželem u rodičů, a chtěli bychom si pořídit vlastní bydlení v RD.Máme 3 děti(19-letos končí studium,16 a 7 let).Náš společný měsíční příjem je asi 31000 čistého.Oba jsme státní zaměstnanci.Spořit jsme stíhali pouze na 1 stavební spoření ,kde je naspořeno 160.000 s možností úvěru do 400.000-které letos končí,již na něj nespoříme,ale není ukončené - a nové st.spoř.od 12/03,kde se nyní snažíme spořit 5.000měsíčně(úložky jsou vyšší než stanoví cílová částka-300.000 )Obě st. spoř. jsou od Modré pyramidy.Máme šanci s našimi příjmy získat úvěr na bydlení a do jaké výše?Hotovost nemáme.Děkuji za odpověď
Dobrý den.
Chtěla bych koupit byt. Mám v hotovosti 1mil. Kč. Jsem samoživitelka (40let) s 16letým synem. Hrubý příjem je momentálně cce 26.tis.. Zajímalo by mě zda a v jaké výši bych mohla dostat hypotéční úvěr na koupi bytu a případně kde by byl pro mne nevýhodnější.
Děkuji za odpověď. Vážná Dagmar
Dobrý den,
můj problém se netýká zrovna mezd, ale doufám, že mi poradíte. Obdržela jsem Platební rozkaz na zaplacení pokuty 808,00 kč, vydaný na žádost Dopravního podniku v Praze. Dále potom uhrazení nákladů řízení v částce 4348,50 Kč. Jedná se o jízdu bez platné jízdenky, která se sice uskutečnila, ale neměla jsem možnost jízdenku v metru zakoupit - pan mě odmítl obsloužit, neboť jsem měla pouze vysokou bankovku. Jsem ochotná zaplatit pokutu ve výši 808,00 Kč, nerada bych však platila celou částku (vč. nákladů na řízení). Můžete mi poradit, jaké mám možnosti? Pokud uhradím dlužnou částku, nemá DP Praha možnost po mně vymáhat náklady?
Díky předem za radu,
s pozdravem
Jolana Jiránková
jolana.jirankova@grupoantolin.com