NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
prosím o radu
na jaké účty mám dát :1.Dodatečný platební výměr
na daň z přidané hodnoty2.Dodatečný platební výměr na základ daně,daň a ztrátu z příjmů FO.3.Platební výměr na daňové penále DPH???
Děkuji
Podnikatel se chce zaregistrovat dobrovolně jako plátce DPH.V současné době má nedokončené zakázky,které má např.dohodunuté za cenu 500 tis.Práce budou dokončeny až po registraci,tudíž je musí fakturovat s DPH. Ale co má brát jako základ daně? Má k těm 500tis přičíst DPH nebo DPH vypočítat z 500tis? Nebo je to čistě na domluvě mezi ním a odběratelem? Je k tomu nějaký § v zákoně?
A jestě jednu otázku, může si nově registrovaný odečíst DPH na vstupu u plnění přijatých před registraci?Dočetla jsem se,že jen u MAJETKU a to v rozmezi nabití 1 roku před registrací.
Děkuji
dobrý den, zaujal mě dotaz na vedení podvojného účetnictví v občanských sdruženích, které vedly jednoduché účetnictví k 31.12.2004.
Slyšela jsem, že byl zákon upraven - Zákon č. 264/2006 - povinnost vést podvojné účetnictví byla posunuta o jeden rok.
Dobrý den
dne 1.1.2006 jsem začal soukromě podnikat v rámci VPP, ale stále jsem státním zaměstnancem(Ředitelství silnic a dálnic, Správa Brno). Vedu si podrobný přehled o příjmech a výdajích a dokladovou evidenci mám v "ažuritě". Není mně ale jasné, jaké formuláře budu muset předložit jakým institucím k 31.3.2007. Děkuji Vám za Vaši odpověď !
dobrý den, prosím o následující radu. Podléhá výplata podílu na zisku společníka spol. s r.o. sociálnímu a zdravotnímu pojištění ? Uvádí se výplata tohoto podílu na daň.přiznání FO společníka ?
Děkuji
Dobrý den.Dne 8.4.2006 jsem nastoupila na mateřskou dovolenou.Od tohoto data mi chodí peněžitá pomoc v mateřství od mého zaměstnavatele.Vím,že mateřská je 28 týdnů a tak konec připadá na 21.10.2006.Můj zaměstnavatel mi napsal,že poslední výplata mateřské končí 20.10.2006 (pozn. každého 20-tého má naše firma výplatní termín).Já si však myslím,že poslední mateřská mi má být zaslána až 20.11.2006 a to za 1.-21.10.2006.Je to tak správně?Pokud ne,prosím o správnou odpověď.děkuji.
Omylem jsem zavedla do úce dohodu o provedení práce jednoho zaměstnance 2x /5.6.měsíc/, odvedli jsme srážkovou daň. Jak to opravit :
Jsem čtvrtletní plátce DPH.Mohu vystavit zálohovou fa s DPH v jednom čtvrtletí a v dalším čtvrtletí vystavit fa ma celou částku? Může si odběratel služby nárokovat DPH až dostane fa na celou částku?
Jako starobní důchodce si požádám o vystavení živnostenského listu a budu podnikat. Musím platit sociální a zdravotní pojištění?
Dobrý den. Členění živností pro výdaje paušálem p jsou prý uvedeny v nějakém usnesení vlády. Můžete mi prosím říci číslo tohoto předpisu. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám dva dotazy. Jsem živnostník a od srpna tohoto roku jsem plátcem DPH.
1. Kdy mám do přiznání k DPH zahrnout tzv. uzávěrkové výdaje (telefon, benzin apod).
2. Pochopila jsem správně zákon, že pokud mám na leasing osobní auto, které je zahrnuto v majetku firmy, nemohu použít DPH, které zaplatím v leasing. splátkách pro odečet v přiznání k DPH?
Děkuji
Dobrý den pane doktore, můžete mi, prosím, poradit ohledně DPH :
1) Můj dotaz se týká § 78 – úprava odpočtu daně
Pořídil (koupil) jsem jako plátce nemovitost od neplátce (=bez DPH), tuto nemovitost jsem používal pro své podnikání, musel jsem ji opravovat a částečně i technicky zhodnotit (odečetl jsem si DPH). Když nyní tuto nemovitost po dvou letech prodám při splnění podmínky pro osvobození dle § 56 (nabyl jsem ji před 2 roky, ale kolaudace proběhla před více než 3 lety) budu muset provést úpravu odpočtu daně dle § 78 u uplatněného DPH u technického zhodnocení, nebo u oprav ? Já nemohu nikde nic o technickém zhodnocení v zákoně najít.
2) Pokud bych tuto nemovitost místo prodeje daroval – stejná podmínky jako v bodě 1) – domnívám se správně, že se jedná o zdanitelné plnění - převod nemovitostí dle § 13/4 a), ale při splnění podmínky pro osvobození nebudu DPH odvádět ? Ale opět vůbec nevím co tady s § 78.
Předem moc děkuji za radu.
Zdeněk Matura
Dobrý pane doktore,
obracím se na Vás možná s velmi jednoduchou otázku týkající se správného stanovení zdaňovacího období v případě zálohy a DUZP. Nikde jsem v ZDPH nenašel, že při UZP musí být odúčtována přijatá záloha (s uplatněním DPH na výstupu) ve stejném zdaňovacím období jako DUZP. Lze či nelze dodatečně odúčtovat přijatou zálohu v ŘDP v pozdějším zdaňovacím období než byla DPH vykázána z DUZP. Podle mne dle §37 odst. 3 ZDPH to nejde. Odúčtováním přijaté zálohy v ŘDP snižuji daňovou povinnost v daném zdaňovacím období a pokud to provedu v pozdějším zdaňovacím období neporuším ZDPH?
Děkuji
Dobrý den, může se stát firma zabývající se pouze zprostředkovatelskou činností směřující k uzavření pojistných smluv mezi třetími osobami a pojišťovnami, plátcem DPH? Stačí k plátcovství dle zákona o DPH překročení obratu 1 mil. Kč? Pokud ano, vyplňují se poté tyto osvobozené činnosti do řádku 530 daňového přiznání DPH?
Děkuji Vám za odpověď.
dotaz : byla mi priznana tzv.vysluhova penze (socialni duchodova davka po odslouzenych letech v Armade) jsem povinnen platit zdravotni pojisteni v tomto pripade ci jsem klasifikovan jako "plnohodnotny duchodce" tj. osvobozen od placeni zdravotniho pojisteni
dekuji
Dobrý den,
Mám u pojištovny UNIQUA celoživotní program quatro - životní pojištění + úrazove (pro případ trvalé invalidity),
Měsíčně platím 342Kč.
Kvůli špatné finanční situaci uvažuji o zrušení této pojistky, ale stále nevím...
Je mi 28 let, pojištěný jsem u nich 6 let a konec pojištění bude v mych 70ti letech. (Krom toho mám penzijní připojištění, které se mi zdá výhodnější)
Dostal bych, v případě zrušení pojištění, naspořenou částku zpět?
Díky.
Chtěl bych se zeptat na nejnižší částku povinného ručení na osobní automobil o obsahu 1800 cm2. Která pojišťovna je pro mě nejvýhodnější?
Děkuji moc Vinš Jiří
Dobrý den, chtěl by jsem se zeptat na dnešní vývoj 21.9.2006 warantu eb2cdp - call na O2. Myslel jsem si že by tento w. měl klesat jako podkladová akcie, ktterá klesla o cca 40kč ale tento w. hned od rána naopak rostl. Jak je to možné? Děkuji za odpověď
Dobrý den, mám dotaz ohledně smlouvy o výstavbě. Firma bude na stávajícím domě stavět formou vestavby garsonku, která se stane součástí jednoho bytu - byt se zvětší. Jak řešit vlastnictví bytu v průběhu výstavby? Stavební povolení bude na firmu. Původní část bytu bude stále náležet tomu původnímu vlastníkovi, ale druhá část by měla být převedena do jeho vlastnictví až po kolaudaci a samozřejmě úhradě kupní ceny. Dá se to řešit tak, že by část spoluvlastnického podílu patřila firmě a část vlastníkovi. Děkuji za příp. odpověď.
Prosim o radu jakym zpusobem a kde bych mohla investovat $10.000 na 1 rok a s jakym ziskem . Dekuji