NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den, jak zaúčtuji v danové evidenci daň z nemovitosti,do které kolonky?děkuji
Dobrý den,jsem zaměstnaná na plný úvazek a je to má hlavní činnost.Do teď jsem byla spolupracující osoba u svého otce a místo toho si chci založit živnostenský list.Tato podnikatelská činnost bude vedlejší,nebude pravidelná a bude s nízkými příjmy.Budu platit zálohy na SP a ZP, když to za mě odvádí i zaměstnavatel?
Dobrý den,
potřebovala bych poradit jakou formu investování nebo spíše jakéhosi spoření je vhodné zvolit, pokud mohu měsíčně uspořit 4000,-Kč. Naspořené prostředky však potřebuji mít k dispozici již po jednom roce.
Děkuji za radu.
Dobrý den, chci jsi půjčit 30 000kč bez potvrzení o výši příjmu, chtěl bych spláce12 měsíců, ale nevím kde jsi půjčit prosím poraďte.
A mohli by jste něco doporučit konkrétněji?
Můžete mi poradit jestli existují finanční poradci ale zdarma? Jestli jo je někde na internetu nějaký seznam? Jedná se mi o lokalitu České Budějovice. Děkuji.
Dobrý den. Jsem nezaměstnaný vedený u Úřadu práce, pobírám podporu v nezaměstnanosti a částečný invalidní důchod. Dne 23.11.2007 mi končí podpůrná doba. Již mám nárok na starobní důchod, ale chci o něho požádat od 1.1.2008. Zajímá mne komu a kolik musím zaplatit za zdravotní a sociální pojištění za dobu od 24.11. do 31.12.2007 a je-li tento postup možný, případně doporučit jiný možný postup. Děkuji.
Dobrý den, hodlám koupit relativně nové auto od fyzické osoby, která má bydliště v Sedlčanech ( bližší údaje mohu poskytnout ). Tento majitel měl toto auto původně na leasing u vaší společnosti, kdy v současné době údajně má být již leasing splacený, avšak rád bych měl 100 % jistotu.
Po dodání údajů o autě nebo osobě, můžete mi podat tuto informaci, rovněž mě zajímá zda existuje nějaká souhrná databáte k ověřování ( konkrétně u movitostí ) stavu leasingu ? Rovněž toto navrhuji, jako zlepšení vašich www stránek, protože si myslím, že nejsem jediný koho to zajímá.
Děkuji za odpověď, Klimes ( win55@post.cz, 607 636 207 ).
Dobrý den, mám kamarádku studentku,která nebyla připuštěna k maturitě,po reparátu má nový termín maturity v polovině září.Jak je to s placením zdravotního a sociálního pojištění v tomto případě?
Dobrý den, od dubna t.r. přebírám účetnictví pro s.r.o., mohl byste mi prosím poradit, co vše budu potřebovat od dosavadní účetní (mám na mysli co si mám nastavit v sw - rozvahu, obratovou předvahu nebo zůstatky účtů)? děkuji
Dobrý den, jak zařadím automobil, který jsem koupila za 38.500Kč do OM podnikatele?Celou částku jsem si uplatnila v roce pořízení 2006 do výdajů, auto je používáno pouze k podnikání, takže PHM,pojištění, opravy atp. jsou mým daňovým výdajem - vedu DE.Je k tomu potřeba sepsat zápis o vkladu do OM ještě v roce 2006?V TP je uvedeno ne mé IČO, ale RČ.
Díky za odpověď. M.S.
Dobrý den, prosím o radu ohledne §78 zákona o DPH. Dne 16.1.2004 jsme pořídili motocykl - zařazeno do dlouh. hmot. majetku, při jeho pořízení jsme si uplatnili DPH na vstupu. A 10.4.2006 jsme ho prodali. Máme povinnost krátit odpočet v roce 2006 dle §78 odst.8, kde se píše, že za změnu účelu použití se považuje také, pokud v průběhu období pro úpravu odpočtu daně u majetku podle odst. 2 dojde k uskutečnění dodání zboží nebo převodu nemovitosti. Čemuž rozumím, že pokud během 5-ti let majetek prodám, tak musím krátit. Je to tak? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, potřebovala bych zaúčtovat počáteční jistinu u karet CCS - nová smlouva, 5.000 Kč. Děkuji moc za odpověď Alena Pokorná
Dobrý den, prosím o radu.
1) prodáváme zboží a výrobky, u většiny máme poštovné nebo náklady na dobírku. Dřívější účetní dávala i poštovné a dobírku s DPH .... domnívám se však, že pokud našim odběratelům účtujeme dobírku a poštovné ve stejné výši, jaké zaplatíme my poště, tak by mohlo být klidně v sazbě 0%? Mohu účtovat tyto náklady na 604 x 601 nebo musím na 602?
2) u některých výrobků účtujeme doprovodné služby zvlášť např. grafickou přípravu. Mohu vše účtovat na 601 nebo musím na 602?
3) nakupované zboží evidujeme přes sklad, ale co se ale týče výroby, tak se účtuje na 501 a prodej 601 bez skladu. Domnívám se, že alespoň ke konci roku by se měla provést inventura a vypíchnout, to co nám zbylo k výrobě na 112. Jedná se např. o pískování dóz, kdy dózy se nakoupí (účt. na 501) a vypískují se a prodávají (účt. na 601).
Dobrý den,
zajímalo by mě, jaká sazba daně se použije při uzávěrce v hospodářském roce (květen 2007-duben 2008) a jak by se spočetly daňové odpisy, pokud se tyto sazby v daných rocích budou lišit. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, firma si půjčí od fyzické osoby finanční obnos 99tis. na cca 1 měsíc. Chci předchystat smlouvu ale nevím jaký uvést úrok, bylo mi řečeno běžný, ale co si pod tím mám předstvit a kde ho zjistím mi už nikdo nedokáže poradit.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně daru nemovitosti (chalupa s č.p., ale není zde nikdo hlášen). Můj otec vlastnil asi 20 let 1/2 nemovitosti, poté v roce 2003 dokoupil druhou 1/2. V roce 2006 prodal 1/2 své dceři. Chtěl by darovat synovi zbývající 1/2, s podmínkou neomezeného užívání. Chtěli bychom poradit jakým nejlevnějším způsobem to provést. Prosím ve stručnosti všechny nutné body.(zda-li je nutný znalec, apod.)děkuji
Dobrý den,
prosím bylo by mi možné vysvětlit toto:/vedeme účetnictví/
Příjde proforma faktura :část je zaplacena hotově a část převodním příkazem. Na faktuře je vyčíslena daň,ale je na ní napsáno,že není daňovým dokladem.1/Když tedy zaplatím zálohu, tak proforma fakturu zaúčtuju bez daně?A až příjde faktura, tak teprv vyúčtuji daň?
2/Nebo nemusím proforma fakturu zaúčtovat a jenom vytvořit převodní příkaz,popřípadě pokladní doklad a tyto doklady buď založit k výpisu a k pokladnímu dokladu?V případě bodu 1
jak zaúčtuju proforma fakturu.U druhé možnosti by jsem dala částky na 314.
Děkuji
Dobry den, nevim, jestli pisu do spravne sekce, ale rada bych vedela neco vice o vyplaceni EURO CHEQUEm. Pokud tento sek prijmu, kde si ho mohu nechat proplatit? Musim na nej uvest adresu sveho trvaleho bydliste, nebo tam, kam mi ma byt zaslan? Mohu si ho nechat proplatit ve kterekoliv zemi EU? Jak zjistim, jestli je sek kryty? Dekuji predem za informace. K. Petrakova kapetrak@yahoo.es
Dobrý den.
Příspěvková organizace zanikne. Vše, včetně pracovníků převezme jiná příspěvková organizace. Jmenovaní funcionáři, např. ředitel nebude vykonávat funkci ředitele ale nějakou jinou, odpovídající jeho kvalifikaci. Jak to bude se mzdou pro dosavadní pracovníky, popřípadě výpovědní doby, dorovnání mzdy?
Děkuji za Vaši odpověď.
Dobrý den, zaměstnanec je zaměstnán u společnosti na hlavní pracovní poměr. Současně bude mít DPP. Jakým způsobem se daní DPP, pokud příjmy z DPP budou do 5.000,-/měs.
Budou daněny srážkovou daní, nebo se přičtou k příjmům ze závislé činnosti a zdaní se zálohovou daní?
Děkuji za odpověď.