NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den, můj dotaz se týká aktuálního tématu finanční krize v USA. Chci se zeptat, proč americká centrální bank ,,FED" snižuje úrokové sazby až na 2 % kvůli této krizi? Co to v ekonomice ovlivní? Děkuji. S pozdravem Novák
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně finanční krize v USA. Můžu tato krize ovlivnit pokles Eura vůči české koruně? Respektive mě zajímá, jestli Euro bude v důsledku této krize slábnout? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, Chtěla bych se zeptat, když bych chtěla po iternetu prodávat nové oblečení a můj měsíční výdělek z toho bude třeba jen 2000kč, jestli k tomu musím mít živnostencký list. Popřípadě od jaké částky potřebuji živnostencký list. Nehodlám podnikat jen jsem si chtěla občas nějakou tu korunu přivydělat. Děkuji za odpověď Šárka
Dobrý den, zajímá mě použití elektronického podpisu v účetnictví. Podle zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, §33, může být účetní záznam provedený technickou formou elektronicky, a podle §33a (5) může být záznam podepsán elektronicky "elektronickým podpisem podle zvláštního právního předpisu [30a] anebo obdobným průkazným účetním záznamem v technické formě." Vy se v seriálu o elektronickém podpisu vyjadřujete, že v praxi pod pojmem elektronický podpis většinou rozumí zaručený elektronický podpis, tj. e-podpis, který je jednoznačně spojen s podepisující osobou, umožňuje identifikaci podepisující osoby ve vztahu k datové zprávě, byl vytvořen a připojen k datové zprávě pomocí prostředků, které podepisující osoba může udržet pod svou výhradní kontrolou.
Je nutné ve firmě pro účely účetnictví používat pouze zaručený podpis vydaný autorizovanou certifikační autoritou (http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-kvalifikovanych-poskytovatelu-certifikacnich-sluzeb-a-jejich-kvalifikovanych-sluzeb.aspx) nebo je možné využít i např. self-signed elektronické podpisy (podpisy vytvořené vlastními podpisy) a jejich identifikaci zajistit např. nějakou smlouvou nebo prohlášením o elektronickém podpisu? Existuje nějaký vzor, podle kterého příp. sepsat takovou smlouvu nebo prohlášení? Díky!
Dobrý den, chtěl bych se zeptat pro kamaráda. Občan Španělska pracoval u zaměstnance (ve Španělsku)přes 40 let. Z důvodu dohody se zaměstnancem ukončil dohodou pracovní poměr 8 let před starobním důchodem. V dohodě mu zaměstnavatel a stát vyplácí odchodné, které je vypláceno každý půl roku po dobu než dosáhne starobní důchod a z kterého platí daně. V zákoníku práce ve Španělsku je tedy brán jako předčasný důchodce. Po přestěhování do Česka, kde získal trvalé bydliště, by chtěl aby daně ve Španělsku neplatil a daná výsluha mu byla vyplácená u nás. Co má dělat a jak postupovat, a zda když bude u nás uznán jako předčasný důchodce má platit daně.
Dobrý den,jsme příspěvková organizace.Máme příjem z krátkodobých pronájmů(hospodářská činnost).Částka za pronájem se skládá z nájmu,energie,práce techniků apod.Energie jsou stanoveny dle skutečnosti a mzdy techniků jsou vyšší než skutečné.Potřebovala bych snížit zisk z této činnosti.Můžu zahrnout do nákladů na tuto hospodářskou činnost energie a mzdu techniků-podle skutečnosti?Jakým způsobem se dají snížit výnosy z této činnosti.Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, chtěla bych se poradit ohledně darování nemovitosti synovi. Při darování nemovitosti v přímé řadě se v roce 2008 neplatí daň darovací, ani není nutno podávat daňové přiznání. Darovací smlouvu je však nutno mít písemně ověřenou notářem. Daň z převodu nemovitosti se rovněž v 2008 neplatí ani není nutno podat daňové přiznání. Jedinou daní která se platí je 1.1.2009 daň z nemovitosti. Chtěla bych se zeptat, jaké dokumenty je potřeba doložit na katastr nemovitostí při takovémto darování a zda a k čemu je nutný odhad hodnoty této nemovitosti. Děkuji s pozdravem Jitka
Dobrý den,
pracuji jako zaměstnanec ,ale dostal jsem se k zajímavým investicím.Už asi půl roku mám investováno 40000kč.Zajímalo by mě jak budu postupovat při zdanění výnosů.Bude to 15% z výnosu?A musím tohle to investování oznamovat finančnímu úřadu nebo se to jen zahrne jako přivýdělek k zaměstnání.?????
Předem Děkuji za odpověď
Dobrý den,
Potřeboval bych si ověřit správnost mého postupu. V měsíci 07/2008 byl koupen osobní automobil, který byl ihned vložen do obchodního majetku a užíván pro podnikání (vykazuje se kniha jízd). Jde o IM v ceně 71.000,-- , který bude odepisován. V měsíci 09/2008 provedena oprava za cca 17 .000,--. Je moje úvaha správná, že ač vše proběhlo v jednom roce, jde o opravu, která nezvyšuje vstupní cenu IM, jelikož automobil byl vložen do majetku firmy a užíván již od měsíce 07/2008? Částka 17.000,-- se zúčtuje do nákladů jako oprava.
Děkuji.
Dobrý den,
lze a s jakými podmínkami je možné vyplácet cestovní náhrady u jednatele a zároveň společníka společnosti s.r.o., který není v pracovněprávním vztahu?
Musí být cestovní náhrady sepsány v mandátní smlouvě a jakým způsobem?
Děkuji.
Dobrý den,prosím Vás jak je to s placením silniční daně u příspěvkových organizací.Máme v majetku auto,které se používá pro hlavní i hospodářskou činnost.Nikdy se ale nejede jízda pouze za účelem doplňkové činnosti.Při každé cestě se obě činnosti vždy prolínají(hlavní i hospodářská).Musíme také platit silniční daň?Lze daň zaplatit ještě zpětně za rok 2006 a 2007?
Dobrý den, chtěla bych se zeptat,jak postupovat, když zaměstnanec má na zápočt.listu uvedeno pouze srážky- číslo účtu u banky a měsíční sráženou částku.Jiné údaje nejsou uvedeny.Dále má uvedeno č. účtu a částku na půjčku u předchozího zaměstnavatele. Jsme povinni srážet půjčku?Musí mi zaměstnavatel zaslat kopie dohod ke srážkám a uvést jiné údaje?Děkuji ar.
Dobrý den, neteř uzavřela DPč a však byla hlášená na úřadě práce, na brigádě si vydělala 2000,- neměla podepsané prohlášení o dani, a byla ji odvedena srážková daň 15% tedy 300,- bylo to odvedeno správně.Děkuji.
Dobry den, dalkove studuji (je mi 32let), mam skolou povinne dite, na ktere nic nepobiram, nyni nove je mym jedinym zdrojem prijmu autorsky honorar. Ktery je za rocni obdobi dle smlouvy stanoven na 75000. Jak jsem se docetala, pod 7tis./m by to mel danit ten kdo honorar vyplaci. V me smlouve se toto nepise. Mam zadat dodatek popr. jak danit? Castky budou chodit pravidelne - ctvrtletne. Dekuji.
Dobry den,mam dotaz ohledne vraceni dani,od ledna budu na materske dovolene,bude za me delat zamestnavatel danove priznani?(dosud tomu tak bylo)nebo uz budu muset sama?za druhe se chci zeptat,zda budu moci uplatnit zaplacene uroky z hypoteky...na materkse budu teoreticky bez prijmu,ale hypo je napsana na me...tudiz jsem si uroky vzdy uplatnovala ja.dostanu tim padem vratku jako obvykle nebo bude nutne do smlouvy nejak zakomponovat partnera aby si mohl uroky uplatnit on. dekuji za odpoved
Dobrý den, chtěla bych poradit v případě nároku na dovolenou. Zaměstnankyně k nám nastupuje 15.9.2008 a pracovní poměr trvá do 24.11.2008. Dle mého názoru jí vznikne nárok na dovolenou ve výši 2/12 . Mzdový program žádnou nespočítal. Jak je to prosím správně ??
Předem děkuji za odpověď.
Jsem starobní důchodce, důchod 11900. Dostal jsem nabídku na zaměstnání, nabízejí mi 10000Kč.Toto je mzda hrubá, která bude uvedena na prac. smlouvě. Dotaz: Jak velkou daň budu platit, kolik mi bude strháváno na soc. a zdr. pojištění, bude lepší být zaměstnán na dobu určitou, na dobu neurčitou nebo na smlouvu o dílo? Jak dlouho mohu být zaměstnán? Jak by to vypadalo, kdyby mi dali do smlouvy plat 20000 Kč?
Dobrý den,
mám jeden zaměstnanecký poměr (hlavní, na plný úvazek). A k tomu ještě pracuji jako OSVČ - poskytuji autorská práva jiné firmě. Nyní mne tato druhá firma nutí, abych i u nich začala pracovat jako zaměstnanec na plný úvazek. Podle jejich informací už neexistuje pojem hlavní pracovní poměr. Mohu mít takto souběžně dva zaměstnanecké poměry na plný úvazek ? Jak se potom postupuje např. v případě nemoci ? Bude mi vyplácena nemocenská ? A od koho ? Komu odevzdám nemocenský lístek (který je jenom jeden) ? Je tady ještě nějaký jiný problém o kterém třeba nevím ?
Děkuji mnohokrát za odpověď
A přeji mnoho úspěchů
Marta
Dobrý den,jsem na MD, budu pracovat na DPČ, budu mít max.3000,-Kč hrubého/měsíc, jak to bude s odvody na soc. a zdrav.pojištění,prohlášení poplatníka jsem podepsala, kolik bych měla tedy obdržet čistého k výplatě.Je mi známo, že zdrav.pojištění do min.mzdy doplácet nemusím,jelikož jsem na MD.Sdělte mi prosím,jak to tedy správně je,děkuji
Dobrý večer,kolik si můžu vydělat na brigádách, když jsem v evidenci na ÚP- Úřad práce, děkuji, můžu mít pracovni smlouvu na DPČ nebo pouze DPP.