NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobry den,
jsem student mam 2 prace soubezne. V jedne mam DPC a mesicni hruba mzda se pohybuje od 7000 do 9000 Kc/mesic. V druhe praci mam DPP a hruba mzda je cca 4000-7000 Kc/mesic. V teto praci skoncim v prosinci. Kde by bylo vyhodnejsi podepsat danove prohlaseni? Mohu pozadat o vraceni preplatku na dani v roce 2010? Musim podat danove priznani sama nebo o muzu pozadat zamestnavatele o zpracovani?
Dekuji za odpoved,
Simona
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na jednu věc. Jsem studentem denního studia a 17.8. mi bylo 26 let. Vím, že v té době už za mě není plátcem zdravotního pojištění stát. Při škole si přivydělávám 4000,- za měsíc. Vím, že podle zákona nemusím za tento měsíc platit ještě z celého minimálního vyměřovacího základu, ale pouze z 15 posledních dnů v měsíci, protože to mi bylo nad 26 let. V jaké výši bych ale měla zaplatit zdravotní pojištění. nejsem si jistá, jestli mi toto zaměstnavatel spočítal správně. Nevím, jestli mám porovnat skutečný VZ za 15 dnů s minimálním za 15 dnů a z rozdílu zaplatit 13,5%. Nebo zda když je za 15 dnů minimální VZ 3871,- Kč a to je nižší než můj skutečný VZ 4000,- Kč, tak stačí, když zaplatítm zdravotní pojištění pouze ve výši 4,5% z 4000,- Kč. Zaměstnavatel použil první variantu, ale nejsem si jistá, jestli jsem neměla platit v červenci ještě pouze nižší pojistné. Moc Vám děkuji za odpověď. HM
Dobrý den, pracuji ve velkém marketu, tudíž dělám od 9.00 do 21.00 hod, jeden týden pouze středa, pátek a druhý pondělí, úterý, čtvrtek, sobota a neděle. Jak se mi bude počítat nemocenská, když se platí pouze za naplánované směny, já pracuji 2 krát v sobotu a v neděli po jedenácti hodinách a v nemocenské se soboty a neděle nepracují.Kolik bude mít nemocenskou za celý měsíc, když mám vyměřovací základ DPN 648 kč a PP 118 kč.Děkuji za odpověď I.Polejová
Většina právnických osob má ve vnitropodnikové směrnici stanoveno,že drobným dlouhodobým hmotným majetkem se rozumí samostatné movité věci a soubory movitých věcí, jejíchž ocenění je nižší nebo rovno 40 000 Kč. O složkách majetku do 3000 Kč včetně se nevede evidence a nepodléhají inventarizaci. Při výdeji do používání se účtuje přímo do nákladů na účet 501- Spotřeba materiálu.
O složkách majetku nad 3000 Kč se vede operativní evidence včetně jejich ocenění a podléhají inventarizaci. Při pořízení se vyúčtují do nákladů na účet 501 – Spotřeba materiálu.
Pokud nechci zbytečně dělat inventarizaci,je možné zvýšit hodnotu z 3000Kč např na 9000Kč? Nebo kategorii drobný dlouhodobý majetek vypustit?(byl by jen dlouhodobý majetek,né drobný).To znamená,že bych o složkách majetku např. do 9000kč nevedla operativní evidenci a ani by nepodléhal inventarizaci.Je hodnota 3000kč daná zákonem o účetnictví?Já jsem v zákoně tuto hodnotu nenašla.Děkuji mnoho předem.
Dobrý den,
jsme s.r.o. plátci DPH, jednatel si kupuje nyní osobní automobil do obchodního majetku a chystáme se tedy odečíst si po novu na vstupu DPH. Zároveň máme v majetku auto, kterému nyní skončil 3-letý f.leasing a chystáme se ho prodat. Můj dotaz je jestli u tohoto prodeje musíme DPH odvést ? Není to náhodou tak že když jsme si ho v minulosti nemohli uplatnit na vstupu nemusíme nyní to DPH také odvést ? Děkuji moc za zodpovězení dotazu.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Klient si v roce 2009 koupil nemovitost - halu, kterou vlastní 3 vlastníci a to ještě ve SJM, každý vlastní podíl 1/3. Můj klient začal nemovitost opravovat ( jedná se o velké částky), upozornila jsem ho, že by si měl do nákladů upltňovat poze 1/3 z opravy a nebo celou částku, ale zbývající 2/3 by měl vyfakturovat ostatním vlastníkům a to vždy při přijetí faktury za opravu. Je to tak správně?
Děkuji za odpověď
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Klient si v roce 2009 koupil nemovitost - halu, kterou vlastní 3 vlastníci a to ještě ve SJM, každý vlastní podíl 1/3. Můj klient začal nemovitost opravovat ( jedná se o velké částky), upozornila jsem ho, že by si měl do nákladů upltňovat poze 1/3 z opravy a nebo celou částku, ale zbývající 2/3 by měl vyfakturovat ostatním vlastníkům a to vždy při přijetí faktury za opravu. Je to tak správně?
Děkuji za odpověď
dobry den, potreboval bych radu ohledne socialniho a zdravotniho pojisteni. na konci kvetna mi bylo 26 let, jsem stale studentem a mam jednu dohodu o provedeni prace. platim si mesicne zivotni pojisteni a od cervna i zdravotni 1080 kc. muj prijem byl jen v mesici cervenec (13tis) a srpen (7tis). predpokladam ze v dalsich mesicich se bude prijem pohybovat podobne. moje otazka zni zda platim spravne nebo spatne, pripadne zda si mam pozadat o snizeni poplatku zdravotniho pojisteni a zda mam vubec platit socialni pojisteni.
dekuji s pozdravem petr
Dobrý den, dcera pobírala od roku 1993 sirotčí důchod.V březnu 2008 přerušila studium na vysoké škole. Nyní od září 2009 bude ve studiu pokračovat.Jak požádat o obnovení sitotčího důchodu? Bude se vypočítávat znovu? Podle jakých pravidel? Děkuji.
Dobrý den,pracovní poměr mě končí výpovědík 31.10.09.
Zůstalo mě 13 dní dovolené. O kolik dní ji zaměstnava-
tel skrátí? Děkuji.
Dobrý den,pracovní poměr mě končí výpovědík 31.10.09.
Zůstalo mě 13 dní dovolené. O kolik dní ji zaměstnava-
tel skrátí? Děkuji.
Dobrý den, jsem v invalidním důchodu a chci se zeptat, zda si musím požádat o starobní důchod, když dovrším věkovou hranici na tento důchod nebo mi nadále bude náležet důchod invalidní. Děkuji a přeji krásný den.
Dobry den, jsem narozena 21. 4. 1951 a mam dve deti. Jsem v pracovnim pomeru na neurcito a rada bych se zeptala, zda se mi vyplati i po 1.1.2010 dale pracovat, zda se mi muj regularni starobni duchod, na ktery budu mit narok od zacatku roku, nesnizi tim, ze budu pracovat i po reforme. dekuji
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, když spolupracujeme se slovenským dodavatelem, provádí pro nás na území ČR zednické práce, ale má pouze slovenské IČ a je plátce DPH, není uveden v Aresu ČR, jestli nám za provedené práce může fakturovat v Kč s rozpočítaným DPH. Ale toto DPH si můžeme nebo nemůžeme uplatnit? Jsme plátci DPH. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
jsme spol.s r.o..
Na základě námi vystavené faktury nám zákazník uhradil částku 35 000Kč. Jak odvedeme DPH?
Výpočet koeficientem: 0,1597, tj. základ daně 29 410,50 a 19% DPH 5 589,50Kč. Nebo: základ daně 29 411,80, DPH 5 588,24 a haléřové vyrovnání -0,04Kč?
Děkuji.
Dobrý den,včera jsme zkolaudovali dům. Rozhodnutí nám teprve přijde a samozřejmě musíme čekat na nabytí právní moci. Potřebovala bych poradit, kdy na FÚ máme podat přiznání k dani z nemovitosti?? ihned nebo máme čekat až na nabytí právní moci rozhodnutí o kolaudačním řízení... díky za odpověď Kettys
Dobrý den,
Jsem zaměstnancem (více než 12 měsíců)a uvažuji o zaregistrování živnosti volné jako vedlejší příjem (chtěla bych několik živností: výroba bižuterie, šití oděvů a doplňků atp. = ruční práce). Při registraci stačí zaplatit 1000.- a volnou živnost zvolit, zdravotní a sociální poj. mi bude stále platit stávají zaměstnavatel.
Předpokládaný zisk nebude vyšší než 6000.-, jak pak postupovat při daňovém přiznání, slyšela jsem, že stačí doložit "přehled o příjmech a výdajích", ale doložit v jaké formě, kam a kdy? Předem děkuji
Dobrý den,prosím Vás,co se má udělat,když se až v září zjistí, že společnost v červnu překročila obrat pro registraci DPH a neoznámila to na Finanční úřad?Vyplývají z toho nějaké sankce?A od kterého měsíce bude muset být plátcemi DPH,když to oznámí dodatečně v září?Děkuji moc za odpověď.
Dobrý den, prosím o radu, jak zaúčtovat mimořádnou slevu na pojistném. Děkuji za odpověď.
dobrý den,před dvema roky jsem koupila byt za 1000000kč ted ho prodávám za 1600000kč a kupuji si pět let starý družstevní byt za 2000000kč,chtěla bych se zeptat kolik budu platit f.ú.děkuji za odpověd v.j.