Třídění (archivace) faktur do šanonů

Sekce: Daně | Téma: Účetnictví

Otázka: 10.05.2019 19:22


Vedu daňovou evidenci, nejsem plátce DPH. 1. Chtěl bych se zeptat, zda můžu vést takto archovaci /třídění/ dokladů? Je to správně, nebo mám něco pozměnit? Chápu to dobře? Takže když si založím šanony: VYSTAVENÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na příjmy PŘIJATÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na výdaje BANKA /VÝPISY/ – (?výpis + faktura) nebo jen výpisy? POKLADNA – (přijaté doklady /výdaje/ a zakládat sem i faktury, které byli vystavené zákazníkovi na hotovost /příjmy/?) a pokud jsou v této složce jsou příjmy a výdaje rozlišuje se nějak číslování? 2. Bližší popis pokladny, moc nerozumím, jaké doklady zde mít (přijmy/výdaje nebo oboje) atd. Moc mi pomůžete, jsem podnikající student, který teprve se vším začíná... Děkuji moc!

Odpověď: odpovídal(a): Redakce , 13.05.2019 10:52


Dobrý den, děkujeme za dotaz. Stručně odpovědět na váš dotaz není jednoduché, proto bych vám doporučovala si najít nějakou účtařku, která vám se začátkem pomůže či aspoň poradí. Jak uvádíte určitě je dobré si vést: vystavené faktury, přijaté faktury (ty si číslovat svou číselnou řadu), banku (výpisy), hotovostní pokladnu (výdajové a příjmové doklady - každé mají své číslování). V případě, že podléháte EET, je třaba se k ní přihlásit a vydávat stvrzenky. V neposlední řadě začít vést daňovou evidenci, různé ukázky vedení daňové evidence jsou k dispozici na webu. 


Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: DANĚ

odpovídal(a): Redakce

Jaké daně se platí při prodeji a koupi bytu?

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu. Máme zájem o koupi bytu. Majitel v bytě bydlí 4 roky. Potřebovala bych vědet, kolik se platí daň z nemovitosti, v případě, že majitel nebydlí v nemovitosti déle než 5 let. Bylo nám řečeno, že daň činí 15 %. Děkuji za odpověď a radu. Pěkný den.


odpovídal(a): Redakce

Nezaúčtované faktury dodavatelem

Dobrý den. Objednal jsem u dodavatele stavební materiál, který byl dodán a zaplacen v hotovosti. Mám fakturu a pokladní doklad o zaplacení. Moje firma je plátcem DPH, dodavatel je také plátcem jako FO. Dostal jsem od FÚ výzvu, ze které vyplývá, že dodavatel vystavené faktury nezaúčtoval. Prosím o info, čím to hrozí a jak máme postupovat. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Kdy se nemusí platit daň z nabytí nemovitých věcí?

Dobrý den, kupuji bytovou jednotku po rekonstrukci, která byla rozšířena o přístavbu v dvorní části uvedenou i v kupní smlouvě. Jedná se o první úplatné nabytí do 5 let ode dne dokončení stavebních úprav. Vztahuje se na tento případ osvobození od daně? Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

operativni leasing

Dobry den. Firma s.r.o. si vzala auto na operativni leasing. Muze si davat celou platbu za pronajem danove, kdyz auto pouziva jednatel i k soukromym ucelum ? A jak je to s PHM ? Muze si dat do dani a odecist dph z celkove castky nebo musi kratit ? A je povinna kniha jizd ? Moc dekuji za odpoved.


odpovídal(a): Redakce

Darování obchodního podílu společnosti

Dobrý den, rád bych se dotázal na daňové dopady u následující situace. Společník (fyzická osoba) společnosti s ručením omezeným daruje svůj podíl v tomto s.r.o. jiné společnosti s ručením omezeným. Obě společnosti mají stejné sídlo i jednatele, ale jinak kapitálově propojeny nejsou. Předpokládám, že převodce nebude daňově zatížen. Jak je to ale u nabývající společnosti, která bezúplatně nabude podíl v obchodní korporaci? Bude povinna k dani z příjmů? Popř. za jakých podmínek a jak se takováto daň vyměřuje. Předem velmi děkuji za Vaši ochotu a odpověď, s pozdravem.


odpovídal(a): Redakce

Dovoz automobilu z EU-použité zboží a zaúčtování souvisejících služeb z EU

Dobrý den, sháním již dlouho informaci ,jak zaúčtovat dovoz automobilu (použité zboží-tedy zvl. režim) z EU, jestliže nakupuji od plátce DPH a jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci. Dodavatel vystavil fa jako zvl. režim pro použité zboží, což je mi jasné, jak zaúčtovat a uvádí na fa u této ceny kód DPH - M. Ale s touto koupí účtuje na samostatné faktuře služby jako poplatky za aukci, za vystavení dokumentů apod. s kódem - I- cenu zvlášť a v překladu je na fa uvedeno: cituji překlad: Podpora v rámci společenství §13, daňová povinnost je převedena na příjemce -intrakomunitární služba-postup přenesení -příjemce /zákazník je odpovědný za tuto intrakomunitu. Mám zaúčtovat ja reverge charge s nárokem na odpočet daně na vstupu , nebo bez nároku na odpočet daně na vstupu? Tyto služby pak ale potřebuji promítnout do prodejní ceny, takže jak postupovat tam? Co fakturovat při prodeji s odvodem 21% DPH, co jen s přirážkou k pořizovací ceně, co mi vstoupí na řádek 26 do Přehledu DPH? Potřebovala bych prostě příklad zaúčtování prodeje i nákupu k takovému případu. Zároveň někdy účtuji do ceny zakoupené náhradní díly a dopravu od tuzemského přepravce s DPH. Vím, že pro koncového zákazníka musím na fa uvádět jen cenu bez DPH, ale pro potřebu Přehledu DPH a peněžní deník musím mít zaúčtováno DPH a základ daně podle zákona. Jelikož mi nikde tento problém nepomohli vyřešit, zkouším i zde, zda byste mi takovýto návod pomohli sestavit-pokud bude potřeba podle složitosti takto podrobného rozpisu v odpovědi uhradit nějakou částku, souhlasila bych i tak. Děkuji předem.


odpovídal(a): Redakce

Daň z nemovitých věcí - dodatečné přiznání

Dobrý den, bydlím v budově, ve které jsem měla z větší části udělanou hospůdku.V prosinci 2016 jsem podnikání ukončila. Daň z nemovitosti mě ale nenapadlo změnit ,stále jsem platila dost vysokou částku. Z prostor hospůdky jsme vytvořili pokoje pro syny, takže k podnikání se již nevrátím. Musím zajít asi osobně na FÚ a domluvit se nebo stačí stáhnout si formulář, vyplnit a poslat? Podle vaší kalkulačky bych měla platit o 3000 Kč méně, což je dost slušná částka. Předem děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Sazba DPH 21% nebo 15%?

Dobrý den, prosím o radu. Firma plátce DPH, s.r.o., zabývající se nákupem štěpky a následným prodejem do elektráren, čili jako biomasa. Některá štěpka se ještě musí podrtit. Dle Přílohy č. 3 k zákonu č. 235/2004 Sb. Seznam zboží podléhajícího první snížené sazbě daně: 4401 - Palivové dřevo v polenech, špalcích, větvích, otepích nebo podobných tvarech; dřevěné štěpky nebo třísky, piliny a dřevěný odpad a zbytky, též aglomerované do polen, briket, pelet nebo podobných tvarů, určené jako palivo. Otázka zní prosím, jaká sazba DPH se uplatní u faktur za nákup štěpky, dřevní hmoty, klesť atd., která se ještě musí podrtit a teprve poté se prodá jako palivo do elektrárny. Každá firma nám účtuje jinou DPH. Děkujeme za Vaše vyjádření.


odpovídal(a): Redakce

Dodatečná fakturace

Dobrý den, je možné aby společnost Stabil energy s.r.o.vyfakturovala spotřebu plynu za období 10.5.216-23.6.2016 až 23.4.2019 ? Doklad mužu vložit do účetnictví až pro rok 2019 ? Děkuji. 


odpovídal(a): Redakce

Půjčka mezi právnickými osobami

Dobrý den prosím o radu ohledně půjčky, kde společnost s.r.o. půjčí druhé společnosti s.r.o. peníze na nákup zboží, v obou společnostech je jednatel a společník stejná osoba. Je třeba účtovat i úroky z půjčky ? Děkuji moc



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.