Dovoz automobilu z EU-použité zboží a zaúčtování souvisejících služeb z EU

Sekce: Daně | Téma: DPH

Otázka: 05.05.2019 15:43


Dobrý den, sháním již dlouho informaci ,jak zaúčtovat dovoz automobilu (použité zboží-tedy zvl. režim) z EU, jestliže nakupuji od plátce DPH a jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci. Dodavatel vystavil fa jako zvl. režim pro použité zboží, což je mi jasné, jak zaúčtovat a uvádí na fa u této ceny kód DPH - M. Ale s touto koupí účtuje na samostatné faktuře služby jako poplatky za aukci, za vystavení dokumentů apod. s kódem - I- cenu zvlášť a v překladu je na fa uvedeno: cituji překlad: Podpora v rámci společenství §13, daňová povinnost je převedena na příjemce -intrakomunitární služba-postup přenesení -příjemce /zákazník je odpovědný za tuto intrakomunitu. Mám zaúčtovat ja reverge charge s nárokem na odpočet daně na vstupu , nebo bez nároku na odpočet daně na vstupu? Tyto služby pak ale potřebuji promítnout do prodejní ceny, takže jak postupovat tam? Co fakturovat při prodeji s odvodem 21% DPH, co jen s přirážkou k pořizovací ceně, co mi vstoupí na řádek 26 do Přehledu DPH? Potřebovala bych prostě příklad zaúčtování prodeje i nákupu k takovému případu. Zároveň někdy účtuji do ceny zakoupené náhradní díly a dopravu od tuzemského přepravce s DPH. Vím, že pro koncového zákazníka musím na fa uvádět jen cenu bez DPH, ale pro potřebu Přehledu DPH a peněžní deník musím mít zaúčtováno DPH a základ daně podle zákona. Jelikož mi nikde tento problém nepomohli vyřešit, zkouším i zde, zda byste mi takovýto návod pomohli sestavit-pokud bude potřeba podle složitosti takto podrobného rozpisu v odpovědi uhradit nějakou částku, souhlasila bych i tak. Děkuji předem.

Odpověď: odpovídal(a): Redakce , 07.05.2019 09:00


Dobrý den, tato problematika je složitější a není možné ji odpovědět v bezplatné poradně. Pro odpověď specifikovanou přesně na Váš problém, kontaktujte prosím svého daňového poradce.
Děkuji za pochopení a přeji krásný den.
 


Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: DANĚ

odpovídal(a): Redakce

Kompenzační bonus

Dobrý den, zažádala jsem o kompenzační bonus a ten mi byl hned vyplacen. Za 3 dny jsem ale zjistila, že na kompenzační bonus nemám nárok, tak jsem ho hned vrátila zpět na účet odkud mi byl bonus zaslán a oznámila jsem to na příslušný finanční úřad. Po 2 týdnech mi přišel dopis - Dodatečný platební výměr , že bych měla zaplatit doměřenou daň ve stejné výši jako je kompenzační bonus. Nevím, jestli mám něco platit nebo je to jen nějaké vyrozumění o tom všem, co už proběhlo. Děkuji za případné vysvětlení.


odpovídal(a): Redakce

Vrácení přeplatku

Dobrý den. Jako fyzická osoba (zaměstnanec) jsem dala daňové přiznání před 31.3.2020. Bude mi přeplatek vrácen až v srpnu nebo již teď v dubnu? Děkuji za odpověď. 


odpovídal(a): Redakce

Vouchery na ubytování

Dobrý den, provozujeme turistický portál a rádi bychom pomohli v dnešní době hotelům z našeho regionu a umožnili jim u nás na webu zařadit do eshopu voucher na ubytování - např. ubytování v hotelu Slunce v hodnotě 1000 Kč - možnost uplatnit do konce roku 2020. Na eshop bychom následně zaměřili cílenou reklamu. Chci se zeptat, zda to je možné a jak to bude s DPH. NEJSME plátci DPH. Nebudeme si účtovat žádnou marži. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Výpověď v době koronaviru

Dobrý den, je mi 2o let a pracuji v hotelu jako servírka a recepční. K 1.4. jsem podala výpověď. Se zaměstnavatelem jsme se domluvili na klasické výpovědní době 2 měsíce. Nastala ale situace, že vláda zavřela náš hotel kvůli opatření proti šíření covid 19. Schválila mzdy pro zaměstnance ve výši 100%. Toto se ale nevztahuje na lidé ve výpovědní lhůtě. Stále nevím, jak na tom budu. Má můj zaměstnavatel také příspěvek i na lidi jako já? Můj zaměstnavatel ani já nemáme žádné informace. Děkuji a přeji hezký den.


odpovídal(a): Redakce

Vrácení daní

Dobrý den,chtěl bych vědět, jsem zaměstnanec, ale měl jsem ještě jednu práci na dohodu ,takže jsem si musel řešit daně sám, ale v práci na mzdovce se mi pán nabídl, že mi ho vypracuje. Vypracoval a podal je někdy v polovině února, kdy mohu čekat, že mi příjdou peníze, které mi mají v těch daních vracet. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

DPP a prohlášení k dani

Dobrý den, už nejsem student a pracuji na DPP ( do 10000,-Kč), ale platím si sama zdravotní pojištění. Dostala jsem nabídku na další brigádu na DPP (obě brigády dohromady na DPP jsou stále do 10000,-Kč), kde se mě ptají na podepsání prohlášení k dani. K čemu vlastně prohlášení k dani je? Mám ho podepsat, když ho nemám podepsané u první brigády? Děkuji za radu


odpovídal(a): Redakce

podpora osvč

Dobrý den. Mám živnostenský list a podnikam od roku 2019. Danove přiznání jsem jestě nepodaval. Jelikož ted nemuzu vykonávat svou činnost tak jsem žádal u finančního úřadu podporu pro osvč 25000,ale v žádosti je že chtějí DIČ ,které já ale přidělené nemám. Můžu vědět jestli mi ho někdo přidělí a jestli mám nárok na podporu osvč.Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Kompenzační bonus

Dobrý den, mám dotaz. Chtěla bych se zeptat máme-li s manželem nárok na kompenzační bonus. Jsem spolupracující osoba a manžel je od poloviny ledna na nemocenské. Já pracuji a provozovnu máme otevřenou. Zakázek máme málo. Manžel začal chodit na rehabilitace v březnu, ale musel je kvůli koronaviru přerušit. Teď čeká až bude moci opět začít rehabilitovat a následně ukončit nemocenskou. Děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Dropshipping a daně

Dobrý den, začínám podnikat a potřebovala bych informace ohledně placení daní a EET. Podnikám jako živnostník v oblasti prodeje zboží a můj obchodní model je následující: Mám e-shop, kde zákazník provede objednávku, kterou poté zaplatí (nejčastěji převodem v CZK) či přes PayPal. Já po provedení objednávky zboží objednám u dodavatele a nechám zaslat na adresu zákazníka. Jedná se o obchodní model tzv. Dropshipping. Zákazníci jsou z Česka. Dodavatelé jsou z Číny. Jak je to v tomto případě s placením daní - které všechny daně se mě, jako podnikatele, týkají? Jak je to v tomto případě s EET - jsem povinna evidovat tržby a jak? Za každou transakci zákazníka, za převod od poskytovatelů platebních bran nebo se mě to netýká? Jednou jsem volala na daňový úřad a paní bohužel vůbec nerozumněla tomu, na co se jí ptám, ale co mi řekla bylo, že nemusím u produktů účtovat DPH. Tak bohužel úplně nevím co je pravda a co ne. Mnohokrát děkuji za odpověď


odpovídal(a): Redakce

Měsíční daňový bonus

Dobrý den, zaměstnankyně má min. mzdu a uplatňuje měsíční DB na 1 dítě. V březnu má OČR a vyměř. základ 7964. Mně vychází DB 1732 Kč, ale na Vaší kalkulačce jen 1267. Je tam limit? Na FÚ mně řekla, že ne. Prosím o vysvětlení, co je spávně. 



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.