Půjčka mezi právnickými osobami

Sekce: Daně | Téma: Daň z příjmu PO

Otázka: 30.04.2019 08:13


Dobrý den prosím o radu ohledně půjčky, kde společnost s.r.o. půjčí druhé společnosti s.r.o. peníze na nákup zboží, v obou společnostech je jednatel a společník stejná osoba. Je třeba účtovat i úroky z půjčky ? Děkuji moc

Odpověď: odpovídal(a): Redakce , 02.05.2019 08:23


Dobrý den, záleží na tom zda společnosti mezi sebou uzavřou bezúročnou půjčku či nikoli. V případě bezúročné půjčky mezi dvěma právnickými osobami, které jsou spojenými osobami podle § 23 odst. 7 zákona o daních z příjmů, by mohl být problém, který však nepředpokládám vzhledem ke stejné osobě společníka (dlužník x věřitel). Přesto doporučuji vaši konkrétní situaci konzultovat přímo s daňovým poradcem.


Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: DANĚ

odpovídal(a): Redakce

Jaké daně se platí při prodeji a koupi bytu?

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu. Máme zájem o koupi bytu. Majitel v bytě bydlí 4 roky. Potřebovala bych vědet, kolik se platí daň z nemovitosti, v případě, že majitel nebydlí v nemovitosti déle než 5 let. Bylo nám řečeno, že daň činí 15 %. Děkuji za odpověď a radu. Pěkný den.


odpovídal(a): Redakce

Třídění (archivace) faktur do šanonů

Vedu daňovou evidenci, nejsem plátce DPH. 1. Chtěl bych se zeptat, zda můžu vést takto archovaci /třídění/ dokladů? Je to správně, nebo mám něco pozměnit? Chápu to dobře? Takže když si založím šanony: VYSTAVENÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na příjmy PŘIJATÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na výdaje BANKA /VÝPISY/ – (?výpis + faktura) nebo jen výpisy? POKLADNA – (přijaté doklady /výdaje/ a zakládat sem i faktury, které byli vystavené zákazníkovi na hotovost /příjmy/?) a pokud jsou v této složce jsou příjmy a výdaje rozlišuje se nějak číslování? 2. Bližší popis pokladny, moc nerozumím, jaké doklady zde mít (přijmy/výdaje nebo oboje) atd. Moc mi pomůžete, jsem podnikající student, který teprve se vším začíná... Děkuji moc!


odpovídal(a): Redakce

Nezaúčtované faktury dodavatelem

Dobrý den. Objednal jsem u dodavatele stavební materiál, který byl dodán a zaplacen v hotovosti. Mám fakturu a pokladní doklad o zaplacení. Moje firma je plátcem DPH, dodavatel je také plátcem jako FO. Dostal jsem od FÚ výzvu, ze které vyplývá, že dodavatel vystavené faktury nezaúčtoval. Prosím o info, čím to hrozí a jak máme postupovat. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Kdy se nemusí platit daň z nabytí nemovitých věcí?

Dobrý den, kupuji bytovou jednotku po rekonstrukci, která byla rozšířena o přístavbu v dvorní části uvedenou i v kupní smlouvě. Jedná se o první úplatné nabytí do 5 let ode dne dokončení stavebních úprav. Vztahuje se na tento případ osvobození od daně? Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

operativni leasing

Dobry den. Firma s.r.o. si vzala auto na operativni leasing. Muze si davat celou platbu za pronajem danove, kdyz auto pouziva jednatel i k soukromym ucelum ? A jak je to s PHM ? Muze si dat do dani a odecist dph z celkove castky nebo musi kratit ? A je povinna kniha jizd ? Moc dekuji za odpoved.


odpovídal(a): Redakce

Darování obchodního podílu společnosti

Dobrý den, rád bych se dotázal na daňové dopady u následující situace. Společník (fyzická osoba) společnosti s ručením omezeným daruje svůj podíl v tomto s.r.o. jiné společnosti s ručením omezeným. Obě společnosti mají stejné sídlo i jednatele, ale jinak kapitálově propojeny nejsou. Předpokládám, že převodce nebude daňově zatížen. Jak je to ale u nabývající společnosti, která bezúplatně nabude podíl v obchodní korporaci? Bude povinna k dani z příjmů? Popř. za jakých podmínek a jak se takováto daň vyměřuje. Předem velmi děkuji za Vaši ochotu a odpověď, s pozdravem.


odpovídal(a): Redakce

Dovoz automobilu z EU-použité zboží a zaúčtování souvisejících služeb z EU

Dobrý den, sháním již dlouho informaci ,jak zaúčtovat dovoz automobilu (použité zboží-tedy zvl. režim) z EU, jestliže nakupuji od plátce DPH a jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci. Dodavatel vystavil fa jako zvl. režim pro použité zboží, což je mi jasné, jak zaúčtovat a uvádí na fa u této ceny kód DPH - M. Ale s touto koupí účtuje na samostatné faktuře služby jako poplatky za aukci, za vystavení dokumentů apod. s kódem - I- cenu zvlášť a v překladu je na fa uvedeno: cituji překlad: Podpora v rámci společenství §13, daňová povinnost je převedena na příjemce -intrakomunitární služba-postup přenesení -příjemce /zákazník je odpovědný za tuto intrakomunitu. Mám zaúčtovat ja reverge charge s nárokem na odpočet daně na vstupu , nebo bez nároku na odpočet daně na vstupu? Tyto služby pak ale potřebuji promítnout do prodejní ceny, takže jak postupovat tam? Co fakturovat při prodeji s odvodem 21% DPH, co jen s přirážkou k pořizovací ceně, co mi vstoupí na řádek 26 do Přehledu DPH? Potřebovala bych prostě příklad zaúčtování prodeje i nákupu k takovému případu. Zároveň někdy účtuji do ceny zakoupené náhradní díly a dopravu od tuzemského přepravce s DPH. Vím, že pro koncového zákazníka musím na fa uvádět jen cenu bez DPH, ale pro potřebu Přehledu DPH a peněžní deník musím mít zaúčtováno DPH a základ daně podle zákona. Jelikož mi nikde tento problém nepomohli vyřešit, zkouším i zde, zda byste mi takovýto návod pomohli sestavit-pokud bude potřeba podle složitosti takto podrobného rozpisu v odpovědi uhradit nějakou částku, souhlasila bych i tak. Děkuji předem.


odpovídal(a): Redakce

Daň z nemovitých věcí - dodatečné přiznání

Dobrý den, bydlím v budově, ve které jsem měla z větší části udělanou hospůdku.V prosinci 2016 jsem podnikání ukončila. Daň z nemovitosti mě ale nenapadlo změnit ,stále jsem platila dost vysokou částku. Z prostor hospůdky jsme vytvořili pokoje pro syny, takže k podnikání se již nevrátím. Musím zajít asi osobně na FÚ a domluvit se nebo stačí stáhnout si formulář, vyplnit a poslat? Podle vaší kalkulačky bych měla platit o 3000 Kč méně, což je dost slušná částka. Předem děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Sazba DPH 21% nebo 15%?

Dobrý den, prosím o radu. Firma plátce DPH, s.r.o., zabývající se nákupem štěpky a následným prodejem do elektráren, čili jako biomasa. Některá štěpka se ještě musí podrtit. Dle Přílohy č. 3 k zákonu č. 235/2004 Sb. Seznam zboží podléhajícího první snížené sazbě daně: 4401 - Palivové dřevo v polenech, špalcích, větvích, otepích nebo podobných tvarech; dřevěné štěpky nebo třísky, piliny a dřevěný odpad a zbytky, též aglomerované do polen, briket, pelet nebo podobných tvarů, určené jako palivo. Otázka zní prosím, jaká sazba DPH se uplatní u faktur za nákup štěpky, dřevní hmoty, klesť atd., která se ještě musí podrtit a teprve poté se prodá jako palivo do elektrárny. Každá firma nám účtuje jinou DPH. Děkujeme za Vaše vyjádření.


odpovídal(a): Redakce

Dodatečná fakturace

Dobrý den, je možné aby společnost Stabil energy s.r.o.vyfakturovala spotřebu plynu za období 10.5.216-23.6.2016 až 23.4.2019 ? Doklad mužu vložit do účetnictví až pro rok 2019 ? Děkuji. 



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.