Daňová vratka za nemocenskou a měsíc na ÚP

Sekce: Daně | Téma: Slevy na dani

Otázka: 24.04.2019 16:41


Dobrý den mám dotaz n a tzv. Vratku daně. Leden 2018 jsem byl na úřadu práce, od 1 února jsem zaměstnanec se standartní tříměsíční zkušební dobou. Zaměstnán po zbytek roku a až dodnes. Byl jsem 6 týdnů na nemocenské se zápalem plic a pak ještě cca 14 dní. Nevím jestli mi vznikl nějaký nárok na vrácení daně, nejsem zaměstnán celý rok a za období nemocenské? Dítě uplatňuje matka a ostatní úlevy jako ůroky úvěru nebo tak nemám. Pokud za neodpracovaný Leden nebo období nemocenské vzniká nárok na vrácení daně, musím si u naší účetní žádat o spočítání nebo je obvyklé že to spočítá automaticky. Pokud žádat tak podklady od lékaře jsem jí předával a jinak bych jí měl dodat nějaké potvrzení z Úřadu Práce? Což už nestihnu ptám se jen informativně pro příště. Děkuji.

Odpověď: odpovídal(a): Redakce , 25.04.2019 09:03


Dobrý den, z vašeho dotazu předpokládám, že jste zaměstnán po celou dobu u jednoho zaměstnavatele, a že jste u něj podepsal prohlášení k dani "růžový papír". V tomto případě jste také určitě od vašeho zaměstnavatele nejpozději k 15.2. obdržel toto prohlášení k podpisu na rok 2019 a v rámci něho požádal o roční zúčtování daně. Pokud by vám vznikla daňová vratka obdržel byste ji v tomto případě od zaměstnavatele s největší pravděpodobností ve výplatě za březen, tedy v dubnu. Více informací o této problematice se dočtete v článku: Vrácení daní - kdy dostanete daňový přeplatek? Osobně se domnívám, že potvrzení od úřadu práce po vás zaměstnavatel požadoval již při nástupu, stejně jako zápočtový list a další doklady (včetně dokladů nemocesnké, které jste odevzdával při nemoci), přesto vám doporučuji se na toto zeptat přímo mzdové účetní. V případě, že vám sleva na poplatníka za dobu, kdy jste byl registrován na úřadu práce nebyla uznána, máte možnost podat daňové přiznání a slevu uplatnit.


Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.




Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

DALŠÍ DOTAZY V SEKCI: DANĚ

odpovídal(a): Redakce

Jaké daně se platí při prodeji a koupi bytu?

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu. Máme zájem o koupi bytu. Majitel v bytě bydlí 4 roky. Potřebovala bych vědet, kolik se platí daň z nemovitosti, v případě, že majitel nebydlí v nemovitosti déle než 5 let. Bylo nám řečeno, že daň činí 15 %. Děkuji za odpověď a radu. Pěkný den.


odpovídal(a): Redakce

Třídění (archivace) faktur do šanonů

Vedu daňovou evidenci, nejsem plátce DPH. 1. Chtěl bych se zeptat, zda můžu vést takto archovaci /třídění/ dokladů? Je to správně, nebo mám něco pozměnit? Chápu to dobře? Takže když si založím šanony: VYSTAVENÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na příjmy PŘIJATÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na výdaje BANKA /VÝPISY/ – (?výpis + faktura) nebo jen výpisy? POKLADNA – (přijaté doklady /výdaje/ a zakládat sem i faktury, které byli vystavené zákazníkovi na hotovost /příjmy/?) a pokud jsou v této složce jsou příjmy a výdaje rozlišuje se nějak číslování? 2. Bližší popis pokladny, moc nerozumím, jaké doklady zde mít (přijmy/výdaje nebo oboje) atd. Moc mi pomůžete, jsem podnikající student, který teprve se vším začíná... Děkuji moc!


odpovídal(a): Redakce

Nezaúčtované faktury dodavatelem

Dobrý den. Objednal jsem u dodavatele stavební materiál, který byl dodán a zaplacen v hotovosti. Mám fakturu a pokladní doklad o zaplacení. Moje firma je plátcem DPH, dodavatel je také plátcem jako FO. Dostal jsem od FÚ výzvu, ze které vyplývá, že dodavatel vystavené faktury nezaúčtoval. Prosím o info, čím to hrozí a jak máme postupovat. Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

Kdy se nemusí platit daň z nabytí nemovitých věcí?

Dobrý den, kupuji bytovou jednotku po rekonstrukci, která byla rozšířena o přístavbu v dvorní části uvedenou i v kupní smlouvě. Jedná se o první úplatné nabytí do 5 let ode dne dokončení stavebních úprav. Vztahuje se na tento případ osvobození od daně? Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

operativni leasing

Dobry den. Firma s.r.o. si vzala auto na operativni leasing. Muze si davat celou platbu za pronajem danove, kdyz auto pouziva jednatel i k soukromym ucelum ? A jak je to s PHM ? Muze si dat do dani a odecist dph z celkove castky nebo musi kratit ? A je povinna kniha jizd ? Moc dekuji za odpoved.


odpovídal(a): Redakce

Darování obchodního podílu společnosti

Dobrý den, rád bych se dotázal na daňové dopady u následující situace. Společník (fyzická osoba) společnosti s ručením omezeným daruje svůj podíl v tomto s.r.o. jiné společnosti s ručením omezeným. Obě společnosti mají stejné sídlo i jednatele, ale jinak kapitálově propojeny nejsou. Předpokládám, že převodce nebude daňově zatížen. Jak je to ale u nabývající společnosti, která bezúplatně nabude podíl v obchodní korporaci? Bude povinna k dani z příjmů? Popř. za jakých podmínek a jak se takováto daň vyměřuje. Předem velmi děkuji za Vaši ochotu a odpověď, s pozdravem.


odpovídal(a): Redakce

Dovoz automobilu z EU-použité zboží a zaúčtování souvisejících služeb z EU

Dobrý den, sháním již dlouho informaci ,jak zaúčtovat dovoz automobilu (použité zboží-tedy zvl. režim) z EU, jestliže nakupuji od plátce DPH a jsem plátce DPH a vedu daňovou evidenci. Dodavatel vystavil fa jako zvl. režim pro použité zboží, což je mi jasné, jak zaúčtovat a uvádí na fa u této ceny kód DPH - M. Ale s touto koupí účtuje na samostatné faktuře služby jako poplatky za aukci, za vystavení dokumentů apod. s kódem - I- cenu zvlášť a v překladu je na fa uvedeno: cituji překlad: Podpora v rámci společenství §13, daňová povinnost je převedena na příjemce -intrakomunitární služba-postup přenesení -příjemce /zákazník je odpovědný za tuto intrakomunitu. Mám zaúčtovat ja reverge charge s nárokem na odpočet daně na vstupu , nebo bez nároku na odpočet daně na vstupu? Tyto služby pak ale potřebuji promítnout do prodejní ceny, takže jak postupovat tam? Co fakturovat při prodeji s odvodem 21% DPH, co jen s přirážkou k pořizovací ceně, co mi vstoupí na řádek 26 do Přehledu DPH? Potřebovala bych prostě příklad zaúčtování prodeje i nákupu k takovému případu. Zároveň někdy účtuji do ceny zakoupené náhradní díly a dopravu od tuzemského přepravce s DPH. Vím, že pro koncového zákazníka musím na fa uvádět jen cenu bez DPH, ale pro potřebu Přehledu DPH a peněžní deník musím mít zaúčtováno DPH a základ daně podle zákona. Jelikož mi nikde tento problém nepomohli vyřešit, zkouším i zde, zda byste mi takovýto návod pomohli sestavit-pokud bude potřeba podle složitosti takto podrobného rozpisu v odpovědi uhradit nějakou částku, souhlasila bych i tak. Děkuji předem.


odpovídal(a): Redakce

Daň z nemovitých věcí - dodatečné přiznání

Dobrý den, bydlím v budově, ve které jsem měla z větší části udělanou hospůdku.V prosinci 2016 jsem podnikání ukončila. Daň z nemovitosti mě ale nenapadlo změnit ,stále jsem platila dost vysokou částku. Z prostor hospůdky jsme vytvořili pokoje pro syny, takže k podnikání se již nevrátím. Musím zajít asi osobně na FÚ a domluvit se nebo stačí stáhnout si formulář, vyplnit a poslat? Podle vaší kalkulačky bych měla platit o 3000 Kč méně, což je dost slušná částka. Předem děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Sazba DPH 21% nebo 15%?

Dobrý den, prosím o radu. Firma plátce DPH, s.r.o., zabývající se nákupem štěpky a následným prodejem do elektráren, čili jako biomasa. Některá štěpka se ještě musí podrtit. Dle Přílohy č. 3 k zákonu č. 235/2004 Sb. Seznam zboží podléhajícího první snížené sazbě daně: 4401 - Palivové dřevo v polenech, špalcích, větvích, otepích nebo podobných tvarech; dřevěné štěpky nebo třísky, piliny a dřevěný odpad a zbytky, též aglomerované do polen, briket, pelet nebo podobných tvarů, určené jako palivo. Otázka zní prosím, jaká sazba DPH se uplatní u faktur za nákup štěpky, dřevní hmoty, klesť atd., která se ještě musí podrtit a teprve poté se prodá jako palivo do elektrárny. Každá firma nám účtuje jinou DPH. Děkujeme za Vaše vyjádření.


odpovídal(a): Redakce

Dodatečná fakturace

Dobrý den, je možné aby společnost Stabil energy s.r.o.vyfakturovala spotřebu plynu za období 10.5.216-23.6.2016 až 23.4.2019 ? Doklad mužu vložit do účetnictví až pro rok 2019 ? Děkuji. 



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.