Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

Dotaz v poradenství: Paušál na auto

17.1.2017 01:04   |   Sekce:  Daně a účetnictví   |   Téma:  Účetnictví

Dobrý den, jsem zaměstnancem a na vedlejší činnost jsem OSVČ. Mohu si do nákladů dávat auto které je psané na manžela ? On náklady neuplatňuje. Děkuji. Dobrý den, aby bylo možné uplatnit veškeré výdaje související s provozem auta, tedy včetně odpisů apod., tak musí být auto zařazeno do obchodního majetku. Zaměstnanci přivydělávající si samostatnou výdělečnou činností volí pro zjištění základu daně z samostatné výdělečné činnosti zpravidla výdajový paušál, v takovém případě jsou však ve výdajovém paušálu zahrnuty již všechny výdaje. S pozdravem Dobrý den, mám nákup a prodej, tak se mi výdajový paušál nevyplatí. Jakým způsobem bych mohla dát do nákladů alespoň paušál 4000.- nebo 5000.- měsíčně ? Děkuji

19.1.2017 15:04   |   odpovídal(a):  Gola Petr

Dobrý den, paušál na auto je upraven v § 24 zákona o dani z příjmu. Paušál ve výši 5 000 Kč lze uplatit na jedno auto za každý celý kalendářní měsíc zdaňovacího období, ve kterém poplatník využíval příslušné auto k dosažení, zajištění nebo udržení zdanitelných příjmů a současně toto auto nepřenechal ani po část příslušného kalendářního měsíce k užívání jiné osobě. Za přenechání auta se nepovažuje uskutečnění pracovní cesty autem spolupracující osobu nebo zaměstnancem, který auto nevyužívá i pro soukromé účely. Používá-li poplatník auto, u kterého se uplatňuje výdajový paušál na dopravu, pouze zčásti k dosažení, zajištění a udržení zdanitelného příjmu, lze na takové auto uplatnit paušál ve výši 4 000 Kč. Paušální výdaj na dopravu je možno uplatnit nejvýše za 3 vlastní silniční motorová vozidla zahrnutá nebo nezahrnutá do obchodního majetku nebo v nájmu za zdaňovací období. S pozdravem

Sdílení a tisk

Tazatel bere na vědomí skutečnost, že odpovědi na jím položené otázky jsou výrazem subjektivního názoru odpovídajícího a nemusejí ve všech případech vyjadřovat jednoznačné a závazné výkladové pravidlo uvedeného problému. V případě, že by se tazatel chtěl uvedenou odpovědí a v ní obsaženou radou či názorem řídit, doporučujeme mu ještě konzultaci uvedeného problému s dalším odborníkem.

Podobné dotazy:
  • Fakturace do zahraničí

     2017-06-21 17:26:00  |   2017-06-26 10:28:00

    Dobry den Rad by som sa informoval ohladom vystavovania faktur mimo CR. Konkretne sa jedna o USA. Som zivnostnik no niesom platca DPH. Je mozne takto na zivnost vystavovat faktury aj do USA ? A ak ano, je potrebne uvadzat na fakture cisla v dolaroch aj ceskych korunach s aktualnym kurzom? Pretoze ten sa stale meni a tym padom ta zaplatena ciastka sa moze lisit od tej na fakture. Dakujem pekne za radu

  • Neplnění smluvního vztahu

     2017-06-13 08:33:00  |   2017-06-19 13:38:00

    Dobrý den, Pán s IČO mně (FO) na základě objednávky (adresa, údaje, definováno místo, termín, rozsah, záruka, reklamace, č.účtu zhotovitele, zálohy dle odvedené práce a dodaného materiálu..) započal s realizací zateplení RD s kompletní fasádou. První část v roce 2016 nestihl z důvodu mrazů (tj. bez finální silikonové omítky) a byl podepsán dodatek k obj., že do konce května 2017 bude dílo dokončeno. Pán nastoupil v dubnu, ale stále nedokončil finální omítku na dvou stranách + nějaké dodělávky. Zaplaceno dostal průběžně převodem i hotově (mám výpisy z účtů i potvrzené předání hotovosti), ovšem po předání poslední zálohy najednou bez upozornění a přes sliby realizace odvezl po měsíci nečinnosti postavené lešení (tvrdí, že jsem mu část vzal) a nekomunikuje od předání poslední částky (přeplaceno cca 15-20t Kč), nebere telefony, nereaguje na výzvy po SMS ani mail. Dozvěděl jsem se náhodou od člověka z jeho okolí, že nejsem jediný, komu toto před koncem realizace provedl. Dotaz zní, mohu po něm chtít vyúčtování (s předáním stavby kvůli záruce alespoň na část dokončené práce odvedené práce) aniž bych musel já doplácet DPH? On totiž údajně tvrdí, že pokud po něm budu chtít fakturu a vyúčtování, jde DPH za mnou. V objednávce a jejím dodatku ovšem DPH nikde řeč není, pouze že se jedná o konečnou cenu. Totožná cena za m2 je i na jeho reklamním letáku a opět bez jakékoliv specifikace DPH. Zvažuji kontaktovat příslušný FÚ (že mi dotyčný dluží na základě dokladů platby a objednávky fakturu, nechci řešit soudem) v případě, že ani po písemném doporučeném vyzvání nebude chtít vyúčtování dodat, aby to neměl tak jednoduché. Děkuji

  • Samostatná výdělečná činnost

     2017-06-07 08:56:00  |   2017-06-13 08:09:00

    Dobrý den, mám možnost pracovat na živnostenský list(truhlářství) pro českou firmu v Německu. Chtěl jsem se zeptat co je potřeba vyřídit. Děkuji. S pozdravem Tomáš Danihelka

  • Nemocenská z DPP

     2017-06-06 08:35:00  |   2017-06-06 19:18:00

    Dobrý den, prosím o radu.Dne 30.4.2017 mi skončila výpovědní lhůta, mezitím 1.3.2017 jsem ještě podepsala DPP u jiné firmy, ve které pracuji doteď. Vydělám si více jak 10.000 Kč, aby mi bylo odvedeno ZP, SP, DPH. Před týdnem jsem zjistila, že jsem těhotná a mě by zajímalo jestli mám nárok na nemocenské pojištění před rodičovskou, např. když budu mít rizikové těhotenství. Popřípadě jak je to placené, vím že první 3 dny se neplatí, poté platí zamšstnavatel a když je nemocenská déle tak stát, ale jak je to u DPP? Také by mě prosím zajímalo, minulý týden jsem byla na pracovním pohovoru a mám se jim do konce tohoto týdne ozvat, jestli mám zájem u nich pracovat na HPP. A nad tímto mi hlava stojí, protože vůbec netuším zda-li mohu podepsat HPP a zatajit mé těhotenství. Nerada bych podepsala HPP když nevím jak mi bude za měsíc nebo za dva, četla jsem,že se jedna maminka s tímto soudí. Prosím o radu, co by bylo nejlepším řešením. Děkuji moc

  • DPH u pronájmu nemovitosti

     2017-05-31 12:44:00  |   2017-06-06 19:10:00

    Pokusím se dotaz zestručnit a upřesnit: pronajímatel nemovitosti - den podpisu smlouvy JE plátce DPH nájemce nemovitosti - v den podpisu smlouvy NENÍ plátce DPH pronájem na dobu neurčitou, s fakturačním obdobím tři měsíce V průběhu fakturačního období se NÁJEMCE stal plátcem DPH Na konci fakturačního období vystavil pronajímatel daňový doklad za nájemné za uplynulé tři měsíce a vyčíslil zde DPH opět za všechny tři měsíce, tj. i za dva měsíce, kdy nájemce plátcem DPH nebyl. Je takový postup správný, nebo měl např. fakturaci rozdělit na první dva měsíce bez DPH a daňový doklad vč. DPH za třetí měsíc popř. jinak??? Možný problém vidím v tom, že první dva měsíce byl pronájem od DPH osvobozen, neboť pronajímatel se pro toto období nemohl rozhodnout, že uplatní DPH - toto lze pouze mezi plátci DPH, nikoliv mezi plátcem a neplátcem. Děkuji

  • Příjmy z prodeje přes eshop

     2017-05-31 14:17:00  |   2017-05-31 14:27:00

    Dobrý den , jsem zaměstnán a chtěl bych provozovat eshop. Pokud by příjmy eshopu byli do 20.000,- mám povinnost zakládat živnost ? Pokud ne, tak jsem nebo nejsem plátce DPH? Děkuji

  • Údaje faktury

     2017-05-29 14:09:00  |   2017-05-30 09:59:00

    Opravujeme rodinný dům z firemního účtu. V tomto domě má firma sídlo. Ale není jejím majitelem. 1. jednatel firmy zemřel , druhý ( já) nemá tr. pobyt v opravovaném rod. domě ( sídle firmy) Jak má vypadat fakturace mezi dodavatelem a odběratelem? Jedni dodavatelé vystavují fakturu na mé jméno a můj trv. pobyt,druzý na firmu a moje jméno, další na mé jméno a trv.adresu a do označení dodávky napíšou o jaký objekt se jedná. má se někde uvádět ico firmy ( objednavatele? tipla bych si , že 3. varianta bude správná Děkuji za odpověď

  • Pravděpodobný průměrný výdělek

     2017-05-30 09:41:00  |   2017-05-30 09:55:00

    Dobrý den,prosím o odpověď-zaměstnanec ukončí prac.poměr na dobu určitou dne 31.5..Po dohodě nastoupí u téhož zaměstnavatele dne 25.6.na dobu určitou do 30.9..V případě,že mu nebude prac.poměr dále prodloužen,jaký mu bude vypočítán průměrný čistý měsíční výdělek pro nárok na podporu na ÚP? Počítá se jen výdělek z posledního zaměstnání,tzn.že mu bude vypočítán pravděpodobný průměrný výdělek ?

  • Průměrný čistý měsíční výdělek

     2017-05-25 16:21:00  |   2017-05-30 09:40:00

    Dobrý den,prosím o odpověď-zaměstnanec ukončí prac.poměr na dobu určitou dne 31.5..Po dohodě nastoupí u téhož zaměstnavatele dne 25.6.na dobu určitou do 30.9..V případě,že mu nebude prac.poměr dále prodloužen,jaký mu bude vypočítán průměrný čistý měsíční výdělek pro nárok na podporu na ÚP? Počítá se jen výdělek z posledního zaměstnání,tzn.že mu bude vypočítán pravděpodobný průměrný výdělek ?

  • Potvrzení o studiu

     2017-05-26 13:32:00  |   2017-05-29 10:09:00

    Dobrý den, setkal jsem se se zvláštním chováním úřadů, dle mého názoru. Jsem studentem posledního ročníku na střední škole a na začátku jsem dostal potvrzení o studiu pouze do 31.5., tedy datum, kdy bych měl mít po závěrečné zkoušce. Což mě připadá v souladu s tím, že žák přestává být žákem školy den po úspěšném složení maturitní zkoušky. Poté jsem našel, že podle zákona o statní sociální podpoře 117/1995 Sb. § 13 odstavce 2 písmena b: (2) Za soustavnou přípravu dítěte na budoucí povolání na střední škole se považuje také b) doba od úspěšného vykonání závěrečné nebo maturitní zkoušky, je-li tato zkouška konána v květnu nebo červnu, do konce období školního vyučování školního roku,44) v němž byla taková zkouška konána; to platí též, bylo-li v květnu nebo červnu konáno absolutorium Z tohoto mi vyplývá, že žákem školy jsem pouze do 31.5., ale status studenta resp. soustavnou přípravu na zaměstnání mám až do konce letních prázdnin tedy 31.8., za předpokladu, že nepůjdu pracovat atd... Paní, která pracuje v účtárně, mě řekla, že škola napsala nesprávné datum a tudíž si musím jít pro potvrzení, které bude platit až do konce června. Jinak mě status studenta končí právě tímto datem 31.5. Stejnou informaci jsem dostal i na FÚ. Zajímalo by mě, kde je pravda a jak se tato skutečnost posuzuje? Předem děkuji za odpověď a mějte hezký den.

  • Darování pozemku

     2017-05-23 08:06:00  |   2017-05-23 14:21:00

    Dobry den. Lze pozemek, který je majetkem s.r.o. darovat? (jde mi o to, ze jsem loni koupil stavební pozemek od firmy - s.r.o., nyni se resi jeste prilehajici kousky pozemku - cca 4Om/2, které byli prislíbeny prevest bezuplatne. Bohuzel ted zmenili nazor). Pokud darovat lze, jakym zpusobem? Dekuji a hezky den.

  • Nevyplacená mzda

     2017-05-16 13:19:00  |   2017-05-17 12:54:00

    Dobrý den, ráda bych se zeptala jak máme zaúčtovat vrácení peněz zpět na účet od našeho zaměstnance. Zaměstnanci, který zemřel byla zaslána výplata 331/221, jelikož došlo k zablokování jeho účtu (kvůli notáři), peníze nám byly vráceny zpět na účet. Dodnes nám "visí" na účtu, protože notář se ještě neozval. Nemůžeme to přeci jednoduše dát jen na 221/331, ale použít nějaký závazkový či pohledávkový účet? doufám, že je můj dotaz trošku srozumitelný a předem děkuji za odpověď. Přeji příjemný den

  • Platba daně

     2017-05-12 12:59:00  |   2017-05-17 12:30:00

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdali po podání daňového přiznání mám zaplatit daň hned rovnou na účet příslušného FÚ nebo čekat nějakou výzvu/složenku/platební výměr? Děkuji.

  • Výdajový paušál

     2017-05-10 07:47:00  |   2017-05-10 11:05:00

    Dobrý den, mám dotaz, zda si může podnikatel uplatnit DPH z pohonných hmot (z paragonů) i když uplatňuje daň z příjmu výdajovým paušálem a z toho důvodu nevlastní žádný obchodní majetek? Děkuji

  • Podnikání ve více oborech

     2017-05-03 13:54:00  |   2017-05-10 10:53:00

    Dobrý den ráda bych se informovala ohledně podnikání. Mám sice svou účetní, ale je k zastižení až v příštím týdnu. Podnikám v zemědělství,jsem plátce DPH, platím si sociální a zdravotní a příjmy mám z dotací a z prodeje telat, vedeme daňovou evidelci-paušálově...zatím se mě netýká EET, příjmy nejsou v hotovosti. Moje práce se týká administrativní činnosti a ráda bych si jako koníček otevřela krámek s oblečením. ( z dřívější doby mám žl na prodej a obchod)..zajímá mě zda je možné provozovat tyto dvě činnosti naráz?...Jak to prosím funguje v těchto dvou odvětvích? musela bych mít dva účty? Musela by se vést daňová evidence nějak zvlášt? ..když z jednoho podnikání mám faktury a z druhého účtenky? Děkuji za odpověď.

  • Doklady pro banku

     2017-05-02 09:35:00  |   2017-05-04 11:50:00

    Dobry den, mel bych dotaz ohledně potvrzeni o vyšší prijmu. Před 5 měsíci jsem si vzal 16000 půjčku a mel jsem na priznani uvedeno 13000. Ted si vyrizuji půjčku 800000 ohledne prestavby bytu. S pani jsme se dohodli ze ten zbytek půjčky doplatil tou novou. Kvůli výšce půjčky a splaceni mne zaměstnavatel napsal do priznani vyšší mzdu o 4 tisíce. Bude to banka nějak řešit nebo někoho popotahovat? Dekuji. Bohužel su,jeden z případu, který dostava peníze k výplatě bokem.

  • Doklad pro pokladnu

     2017-04-29 12:31:00  |   2017-05-04 11:42:00

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mohu z pokladny OÚ proplácet i ručně vystavené paragony, jedná se většinou o občerstvení nebo dárky na obecní akce, kupované v místních obchůdcích ( obchůdky mají EET, ale pravděpodobně je pro ně rychlejší a jednodušší napsat papírový paragon, a do EET si vše zadají později). To, že zboží bylo opravdu pořízeno, je prokazatelné, neboť dárky i občerstvení bylo opravdu předáváno. Prostudovala jsem vše možné, ale konkrétní odpověď jsem nikde nenašla, snad jen to, že prodejce může vystavit papírový paragon v případě poruchy pokladny. Konzultovala jsem tento případ s jednou profi-účetní, která mi říkala, že zákon o účetnictví, kterým se řídíme my, účetní, se nezměnil, a že nejsme povinni sledovat, proč obchod vystavil papírový paragon a zda obchod platbu zaregistroval, že to je "problém" prodávajícího. Papírový paragon prý náležitosti podle zákona o účetnictví má a tak jej můžeme z pokladny proplácet. Proplácím je tedy, ale mám trošičku strach, a tak se chci zeptat na Váš názor, a případně, na jaký zákon se mám odvolat ... moc Vám děkuji, P.

  • Doklad pro platbu

     2017-04-29 12:31:00  |   2017-05-04 11:39:00

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu, zda mohu z pokladny OÚ proplácet i ručně vystavené paragony, jedná se většinou o občerstvení nebo dárky na obecní akce, kupované v místních obchůdcích ( obchůdky mají EET, ale pravděpodobně je pro ně rychlejší a jednodušší napsat papírový paragon, a do EET si vše zadají později). To, že zboží bylo opravdu pořízeno, je prokazatelné, neboť dárky i občerstvení bylo opravdu předáváno. Prostudovala jsem vše možné, ale konkrétní odpověď jsem nikde nenašla, snad jen to, že prodejce může vystavit papírový paragon v případě poruchy pokladny. Konzultovala jsem tento případ s jednou profi-účetní, která mi říkala, že zákon o účetnictví, kterým se řídíme my, účetní, se nezměnil, a že nejsme povinni sledovat, proč obchod vystavil papírový paragon a zda obchod platbu zaregistroval, že to je "problém" prodávajícího. Papírový paragon prý náležitosti podle zákona o účetnictví má a tak jej můžeme z pokladny proplácet. Proplácím je tedy, ale mám trošičku strach, a tak se chci zeptat na Váš názor, a případně, na jaký zákon se mám odvolat ... moc Vám děkuji, P.

  • Účtování zásob vlastní výroby

     2017-04-11 19:29:00  |   2017-04-17 08:07:00

    Hezky den, vyhodnocují výsledek hospodaření a stává se ze mi ho výrazně ovlivňují položky změna stavu výrobku a polotovarů. Chtěla bych se zeptat jak je možné ze jeden měsíc je na tomto účtu stav minus a jeden plus. Pokud je plus tak mi to výrazně navyšuje výsledek hospodaření, pokud je minus tak mi to zase výrazně ovlivňuje dolu. Děkuji za vysvětlení.

  • Podnikání a rozvod

     2017-04-11 14:28:00  |   2017-04-17 07:46:00

    Dobrý den, chtěla bych požádat o radu. Manžel podniká v maloobchode jako OSVČ, já mu dělám spolupracující osobu. Manžel je plátce DPH. Nyní se budeme rozvádět a v rámci nesporného rozvodu a vypořádání jmění přejde podnikání na mě. V praxi to znamená v podstatě jen zboží co je na prodejně, nemovitosti ani hodnotnější movitost žádná není. Dále budu pokračovat v podnikání na své IČ, DIČ. Nevím ale jak má správně proběhnout vyrovnání DPH u zboží co ted leží na prodejně. Manžel podnikání ukončí s nulovými zásobami zboží a já budu dál prodávat už na své DIČ a nové zboží nabírat na svoje DIČ? Nebo manžel ukončí podnikání, bude muset vrátit DPH ze zásob a já si pak DPH z těchto zásob co přejdou na mě odepíšu? Pokud ano, na základě jakého dokladu? Předem děkuji.

  • Možnosti dalšího podnikání

     2017-04-09 11:18:00  |   2017-04-10 09:35:00

    Dobry den Mel bych jednu otazku. Ja jsem OSVC a danim vydajama. Chtel bych od Vas vedet jestli by se me v budoucnu vyplatilo udelat si s.r.o cko a jake bych mel v mem pripade danove vydaje. Cisla podnikani v roce 2016: Prijmy: 2700000 Vydaje: 2300000 Zisk: 400000 Dan z prijmu: 400000 x 0,15- 24840= 35160 Korun Zdravko: 200000 x 0,135= 27000 Korun Socialni: 200000 x 0,292= 58400 Korun V sume jsem musel zaplatit 120560 Korun Me by ted zajimalo kolik bych zaplatil pokud bych mel s.r.o a danil tam jako spolecnik Dekuji moc za info S pozdravem

  • Hodnota skladu

     2017-04-05 14:41:00  |   2017-04-10 08:58:00

    Dobrý den, píši DP na téma řízení nákladů u firmy vyrábějící stroje. Možná úspora nákladů se jeví ve výrobě převodovek v dávkách. Otázkou je , kolik si firma může dovolit vázat finančních prostředků na skladě, aniž by ohrozila chod firmy. Případně, jestli se vyplatí peníze investovat jinam. Aby byly zohledněny náklady na skladování, inflace, rizika spojená se skladováním apod. Měl by někdo tip jak na to? Děkuji

  • Elektronická evidence tržeb

     2017-04-02 13:21:00  |   2017-04-03 08:18:00

    Dobrý den, jelikož začíná sezóna, začínáme prodávat " kopečkovou zmrzlinu ". Je nutné její prodej evidovat v II. vlně eet, když ji prodáváme do kornoutů v prodejně bez posezení anebo na poutích? Děkuji za odpověď. Hrubá.

  • Daňový poradce

     2017-04-01 15:44:00  |   2017-04-03 08:06:00

    Dobrý den, daňovým poradcem a jeho účetní firmou, kdy naší firmu daňový poradce účtoval a sestavoval účetní závěrky, vedl kompletní účetnictví i mzdy a podával, jako daňový poradce, daňová přiznání a přehledy pro FÚ a OSSZ a pojišťovny. Po 2 letech ale finanční úřad údajně zjistil problémy se zaúčtováním některých faktur (nebyly fiktivní), ale např. špatně zaúčtované nedaňové náklady na prezentaci, úklidové prostředky apod.. Požádal jsem daňového poradce aby prověřil tvrzení FÚ je-li jeho tvrzení správné a oprávněné. To však poradce odmítl a nakonec vypovídal i jako svědek a tvrdil, že jsem to byl já kdo rozhodl o zaúčtování dokladů, aniž byl zbaven mlčenlivosti, u Policie i u soudu, která mě nejprve odsoudil na 5 let za krácení daně. Po zásahu odvolacího soudu jsem byl nakonec zproštěn obžaloby, po 5 letech stíhání. Myslíte, že je daňový poradce svým povinným pojištěním může uhradit škodu mě způsobenou jeho nezákonným a nepravdivým svědectvím? Předem děkuji za informace. Šimík

  • Základ daně

     2017-03-31 08:59:00  |   2017-04-03 07:56:00

    Dobrý den, chtěla bych požádat o odpověď v jednoduché záležitosti, doby uplatnění nájmu jako nákladu. Velmi jednoduše. Jako OSVČ: - 5/2016 jsem si pronajala nebytový prostor - 8/2016 jsem zřídila ŽL - 11/2016 jsem přihlásila úředně prostor k podnikání a začala vytvářet zisk Od kdy si mohu nájemné za prostor, který samozřejmě platím od května, uplatnit do nákladů? Děkuji předem za odpověď a přeji hezký den L. Nováková

  • Odpisy nemovitosti

     2017-03-28 06:25:00  |   2017-03-30 10:31:00

    Dobry den, rad bych se zeptal na odpisy u pronajmu. Vlasnim 3/4 bytu ktery pronajimam a odepisuji z odhadu 3/4 dle sazby dva roky. Nove odkupuji zbyvajici 1/4 bytu. Jak dal odepisovat? A, prictu kupni cenu podilu k 3/4 z odhadu a dal pokracuji v odpisech B, jelikoz se provadi novy odhad na cely byt a jelikoz ceny jsou ted vyssi mohu odepisovat z vyssiho odhadu coz je pro mne nejlepsi reseni C, jinak... Dekuji za radu.

  • Náhrada za dovolenou

     2017-03-27 09:43:00  |   2017-03-28 17:25:00

    Dobrý den, zajímalo by mě, z jakého období se počítá průměr dovolené, když jsem ukončila mateřskou a nyní pobírám rodičovský příspěvek a zároveň čerpám 36,5 dne dovolené. Před nástupem na mateřskou jsem byla v pracovní neschopnosti. Počítá se průměr z doby, kdy jsem už byla na mateřské, nebo se počítá z doby, kdy jsem byla na neschopence? Čerpat dovolenou budu 8 dni v březnu, 20 v dubnu a 8,5 v květnu. Moc děkuju za informaci.

  • Daňové povinnosti s. r. o.

     2017-03-20 07:35:00  |   2017-03-22 08:24:00

    Dobrý den,mám s.r.o. a vůbec nepodnikám,nenám žádný příjem ani výdaje.Musím podat"Daňové přiznání",nebo stačí prohlášení(formulář na FÚ).Mám datovou schránku.Děkuji za odpověď.

  • Daňová evidence

     2017-03-21 16:12:00  |   2017-03-22 08:05:00

    Dobrý den, chci se zeptat ohledně účtování přijaté faktury zaplacené hotově a dobírkou,týká se to danové evidence.Když mám fakturu přijatou zaplacenou hotově,FAP přenesu do peněžního deníku a vystavim k tomu výdajový doklad? A když je FAP placená dobírkou a k tomu mám potvrzení platby(příjmový doklad)od dodavatele, jak mám postupovat při zaúčtování této FAP.Děkuji předem za odpověd.S pozdravem Aja

  • Zpracování účetnictví

     2017-03-21 11:44:00  |   2017-03-21 12:38:00

    dobrý den, jsme nezisková sportovní organizace.Koncem roku nám paní,která je důchodce zpracuje účetnictví a vyplní daň z příjmu. Platíme ji jednorázovou odměnu 6 000 Kč.. Můžeme to vést jako příležitostnou práci? Dvakrát za rok pořádáme závody a rozhodčím vyplácíme odměnu 500,-Kč. Je to příležitostná práce? Děkujeme za radu. jacht klub KM

  • Nájem a paušál na auto

     2017-03-21 11:25:00  |   2017-03-21 12:35:00

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli mohu využít paušální výdaj na automobil jako náklad k příjmu z pronájmu bytu. Automobil využívám min. jednou měsíčně ke kontrole bytu. Automobil je napsán na manželku a pořídili jsme si ho před dvěma roky, takže předpokládám, že by měl být ve společném jmění manželů. Děkuji

  • Výpočet stravného

     2017-03-14 09:13:00  |   2017-03-18 20:11:00

    Dobrý den, Na jakou výši zahr.stravného mám nárok, když: V jeden den pobyt 9 hod. Polsko (35 EUR), 3 hod. Litva (40 EUR), 4 hod. Lotyšsko (40 EUR), 8 hod. Estonsko (40 EUR). Nejdéle v Polsku, takže 35 EUR, nebo sečíst Litvu+Lotyšsko+Estonsko, když stejné stravné 40, takže 40 EUR? Děkuji za odpověď.

  • Pronájem a výdaje na auto

     2017-03-18 12:18:00  |   2017-03-18 15:49:00

    Dobrý den, pronajímám byt a z 50% používám přitom moje osobní auto bez placení silniční daně, ani nevedu cestovné, spotřeby PHM. Mohu uplatnit jakou slevu na dani za auto, když daňové přiznání provádím podle § 9; 1. otázka) P - V při použití daňového paušálu, 2. otázka při použití výdajů dle skutečných nákladů včetně ročních rovnoměrných odpisů bytu dle znaleckého posudku? Václav

  • Uplatnění paušálu na auto u pronájmu

     2017-03-12 00:56:00  |   2017-03-15 09:54:00

    Priznani prijmu z podnajmu - vydaje na dopravu - vlastnictvi auta: Dobry den, pronajimam byt. Mohu u danoveho priznani dat do nakladu dopravu 4 000 mesicne v pripade, ze nejsem majitel auta? Auto si pujcuji od pritelkyne ci od rodicu. Jestli nelze, je pak toto mozne pokryt smlouvou, kde bude psano, ze mi pritelkyne/rodic pronajima auto za symbolickou cenu (př. za jednu korunu) a tuto dodat zaroven jako evidenci pri pripadne kontrole? Dekuji

  • Pronájem a paušál na auto

     2017-03-10 06:55:00  |   2017-03-15 09:37:00

    Dobrý den, pronajímám byt, ráda bych si uplatnila paušální výdaj na dopravu 4000 Kč měsíčně, ale nevím, je-li to možné, když sama vozidlo nevlastním, vlastníkem je přítel, se kterým bydlím (není to tedy společné vlastnictví manželů). Na dopravu veřejným dopravním prostředkem asi tento výdaj uplatnit nelze? Děkuji za odpověď.

  • Darovaná nemovitost a odpisy

     2017-03-13 00:23:00  |   2017-03-15 09:02:00

    Danove priznani prijmu z pronajmu - nemovitost ziskana darem - odpisy: Matka zdedila po babicce polovinu bytu, vyplatila sveho sourozence, aby dostala celou nemovitost a byt prevedla na syna. Je toto povazovano jako DAR? Zajima me, zda syn (pronajimaci byt) muze u danoveho priznani udelat odpisy nemovitosti (jelikoz jsem se docetl, ze danove odpisy se nemohou uplatnit u nemovistosti, ktera byla ziskana darem)

  • Vedení daňové evidence

     2017-03-03 11:41:00  |   2017-03-03 14:01:00

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na rozdíly ve vedení jednoduchého účetnictví a daňové evidence? Moc prosím, pokud možno co nejpodrobněji. Dá se těžko dohledat... Jaký je formální rozdíl (kdo vede co a dle jakého zákona), to vím, potřebovala bych znát rozdíly v obsahu. Vím jen, že daňová evidence je jednodušší než vedení jednoduchého účetnictví. Předem moc děkuji za odpověď! Přeji hezký den.

  • Ukončení společnosti

     2017-03-03 01:08:00  |   2017-03-03 13:40:00

    Dobrý den, Prosím o radu, návrh řešení následujícího problému : Společníci firmy xxxxxxxxxxx s.r.o se usnesením valné hromady rozhodli ukončit svoji činnost prodejem 100 % obchodních podílů. Jsme tři společníci, každý má stejný třetinový podíl. Prodej nabízíme za cenu 4 mil. Kč s tím, že z této ceny budou uhrazeny všechny firemní závazky - dluhy, které firma eviduje. Jsou to : bankovní úvěry 1 125 000 Kč nebankovní půjčka 1 400 000 Kč Je to několik půjček poskytnutých společníkem na základě smluv, vše evidováno v účetnictví firmy nevyplacené mzdy společníků 580 000 Kč Závazky z obch. styku, po lhůtě splatnosti 700 000 Kč Provize zprostředkovatele. prodeje firmy 140 000 Kč = 3,5 % z ceny Vzhledem k tomu, že se některé položky - především závazky po lhůtě mění je požadovaná pevně stanovená cena 4 mil Kč. Otázka zní, jak tuto transakci účetně provést. Pokud dojde k realizaci, tak zájemce pošle peníze na účet společníků - soukromý - což nepodléhá dani z příjmů protože je doba trvání firmy delší než 5 let. Jak ale účetně a z hlediska daní provést to, co je dohodnuto - tj. vyrovnat všechny výše uvedené cizí fin,. zdroje - dluhy. Když společníci ze svých účtů převedou utržené peníze z prodeje podílů na firmu bude to již v okamžiku, kdy bude společnost patřit kupujícímu. Jak zajistit, aby tyto prostředky byly skutečně použity k úhradě dluhů a jak by to bylo se zdaněním – u firmy by se jednalo o příjem podléhající dani z příjmů? Nebo jakým způsobem tuto operaci provést ? Děkuji, přeji hezký den a jsem s pozdravem

  • Roční příjmy

     2017-02-23 10:12:00  |   2017-02-24 12:53:00

    Uplatňuji daňový paušál u fotovoltaiky 40 %. Mám ji od října 2015 - první fakturu mám až v dubnu 2016 s úhradou za říjen až prosinec. Mohu ji dát do roku 2016. Mám to jako vedlejší činnost, jsem zaměstnanec. Bohužel mám výkon, že musím zdaňovat podle § 7c. Děkuji

  • Účtování SJM

     2017-02-18 12:11:00  |   2017-02-24 12:23:00

    Dobrý den. Dovolte mi prosím otázku ohledně způsobu odpisů nákladů na rekonstrukci plynového topení u bytu v SJM určeném pro krátkodobé pronájmy dle §7. Původní vytápění kamínkami Waf nahradí topná tělěsa s ohřevem vody napojené na plynový kondenzační kotel (není nutný souhlas Stavebního úřadu ani ohláška, jak jsem se na úřadě informovala). Ráda bych se zeptala, zda je možné jednotlivé faktury 1)na investici do kotle, 2)na instalační práce, 3) na další materiál, rozpustit do nákladu daného roku (jednotlivě nepřesahují částku 40 tis. Kč)? Dle mého názoru nejde o technické zhodnocení, ale pokud se mýlím, jak je možno toto odepsat v případě, že byt není v obchodním majetku? Děkuji předem za Vaši odpověď.

  • Stravné

     2017-02-08 09:50:00  |   2017-02-16 10:15:00

    Dobrý den, ráda bych se zeptala na tuzemské stravné pro podnikatelskou sféru. Pokud budu vyplácet stravné podle §163 (5 - 12 hod = 72,- Kč) a vyplatím více, např. 100,- Kč, bude rozdíl tj. 14,- Kč součástí zdanitelné mzdy zaměstnance. Pokud však vyplatím např. 80,- Kč, je rozdíl (80,- mínus 72,-) 8,- Kč pro zaměstnavatele daňovým nákladem nebo je nedaňovým? Děkuji za odpověď

  • Zahájení samostatné výdělečné činnosti

     2017-02-16 09:11:00  |   2017-02-16 09:49:00

    Dobrý den, pracuji na HPP a chci si otevřít na vedlejší činnost autoservis-pneuservis. Budu si muset vést účetnictví? Budu k tomu potřebovat účetního nebo daňového poradce? Děkuji Dan

  • Vydaná faktura

     2017-02-14 08:18:00  |   2017-02-15 17:47:00

    Můžu dát do daňových příjmů za rok 2016 jenom zaplacenou část faktury? Nebo můžu celou fakturu přesunout do dalšího roku?

  • Vyřazení auta

     2017-01-28 12:53:00  |   2017-02-02 12:01:00

    Jak mohu vyjmout firemní vozidlo z firmy s.r.o. ? Firemní vozidlo je přihlášeno na jméno jednoho z jednatelů firmy ( momentálně v LDN) , nemá platnou technickou kontrolu ( oprava vzhledem k počtu závad a stáří vozidla nerentabilní).. Musí se platit silniční daň , přeto , že Firma nevykazuje již žádné příjmy ? Lze pozastavit činnost s.r.o. aniž by proběhlo nějaké vyrovnání mezi společníky ?

  • Kontrola z finančního úřadu

     2017-01-30 15:36:00  |   2017-01-30 20:41:00

    Dobrý den, v listopadu roku 2014 jsme vystavili opravné daňové doklady k pohledávkám k insolvenci. v Listopadu roku 2016 přišla kontrola z FÚ s tím, že pohledávky nebyly zjištěné a proto jsme neměli nárok upravovat DPH. Vedení rozhodlo, abych udělala opravné daňové přiznání k PO roku 2014. V roce 2014 jsme účtovali Opravné daňové doklady 343/6. Nevím jak toto opravné daňové přiznání udělat. HV přeci nemůžu opravit, když ve výkazech je pořád stejný. Mám tento rozdíl dát na nějaký jiný řádek 100 až 162 přiznání? Vím že dodatečné přiznání se má vyplnit tak jak by to mělo opravdu vypadat, ale nepřijde mi správné opravovat Hv. Můžete mi prosím poradit? Moc děkuji a přeji hezký den

  • Fakturace

     2017-01-26 11:11:00  |   2017-01-28 13:14:00

    Dobrý den potřebovali by jsme poradit se zakládáním faktur.Využíváme u dodavatele dropsihipping dobírkou přímo k našemu zákazníkovi.Zákaznikovi vystavíme fakturu našim jménem platba dobírkou na faktuře jsme dodavatel my a odběratel zákazník.Zboží obědnám u dodavatele a on vystaví fakturu kde dodavatel je na faktuře dodavatel já jsem na faktuře jako odběratel a zákazník je na faktuřr jako konečný příjemce.zboží dodavatel předá dopravní společnosti a ta od zákazníka vybere peníze,které pošlou dodavateli a dodavatel nám vyplatí rozdíl mezi vystavenou fakturou co jsme účtovali my zákazníkovi a dodavatel nám jak tyto faktury máme k sobě přiložit jde to započíst nebo jak se to prosím řeší děkuji

  • Daňový a účetní odpis

     2017-01-23 12:46:00  |   2017-01-23 21:24:00

    Dobrý den. V dubnu 2016 jsme přeúčtovávali bývalé zaměstnankyni (účetní) náklady za opravu účetnictví účetní firmou. Je to samozřejmě nedobytná pohledávka. Jakým způsobem ji můžu odepsat (a zda vůbec) Nebo jak postupovat. Předem děkuji za odpověď. M.T.

  • Náběh EET

     2017-01-20 07:43:00  |   2017-01-23 20:51:00

    Dobrý den, jsem OSVČ a mám následující podnikání. V přírodě připravuji hry pro děti ve formě krabiček, ukrytých na určité trase. Aby bylo možné krabičky najít, je třeba si na mém webu zakoupit a stáhnout herní plán, pomocí kterého je možné krabičky najít. Při nákupu plánu umožňuji platbu kartou. Plán je také možné si za úplatu (platba v hotovosti) zapůjčit přímo na trase hry. Pomocí tohoto plánu pak děti s rodiči krabičky hledají, plní různé úkoly a na konci dojdou k pokladu ze kterého si vezmou odměnu. Z mého pohledu je toto prodej služeb nikoli prodej zboží. Mám v tomto pravdu? Jde mi o to, do jaké fáze EET spadám. Podle mého názoru prodej služeb spadá až do poslední fáze a povinnost zavést EET tedy budu mít až v roce 2018. Mám v tomto pravdu? Děkuji za odpověď.

  • Neplnění daňových povinností účetní

     2017-01-23 08:13:00  |   2017-01-23 20:37:00

    Dobrý den, zjistil jsem, že má účetní, která za mě měla podávat daňové přiznání, poslední dva roky toto neudělala. Zjistil jsem to teprve včera a je mi jasné, že je to třeba co nejdříve řešit. Mám z toho celkem strach. Chci se zeptat, co mám dělat? Co mi hrozí a jak přesně bych měl teď postupovat? Díky

  • Podnikatel nebo s. r. o.

     2017-01-18 10:05:00  |   2017-01-19 08:54:00

    Dobry den, mel bych dotaz ohledne dane a vsech odvodu. Mame maly rodinny obchod, pracuje tam 6 clenu nasi rodiny. Momentalne cinnost obchodu je napsan na otce jako OSVC a my jako rodinny prislusnici mu pomahame, na konci roku otec vzdycky poctive rozdeli vydelek. Ma otazka zni mame cca denni trzbu 17 000kč/denne, za rok cca 6 120 000kc, odecet vsech nakladu je cca 80%, takze zisk je pak cca 1 224 000kč, odecet zdravotni a socialni pojisteni + dane vyjde na cca 34%, takze uplne cisty vydelek je cca 807 840 kc/rok a kazdy clen rodinny dostane cca 134 640kc/rocne. Moje otazka zni neni pro Nas lepsi podnikat jako firmu sro, kdy rodinne prislusnici budou zamestnanci firmy? mohl byst emi uvest nejaky priklad vypoctu? dekuji moc za odpoved

Zprávy a aktuality

EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?

27.06.  |  Petr Gola

Mzdové náklady zaměstnavatele a čistá mzda zaměstnance obdržená na účet se liší o desítky procent. Na průměrnou mzdu většina zaměstnanců v zemích EU nedosáhne, podívejme se proto, jak vysoké je zdanění práce u podprůměrné mzdy.

Léto ve znamení dovolených a rekonstrukcí. Speciální letní…

16.06.  |  Komerční sdělení

Léto je nejen obdobím dovolených, ale i podle statistik nejvhodnějším a nejvyužívanějším časem pro různé typy výletů.

Abyste na brigádě vydělali co nejvíc: přehled daňových slev. Nezapomínáte na některou?

20.06.  |  Petr Gola

Při výpočtu měsíční čisté mzdy nebo měsíční čisté odměny plynoucí z letní brigády je možné uplatnit některé daňové slevy. Za jakých podmínek?
Zobrazit další zprávy a aktuality