NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda je možné, aby zaměstnanec pronajal firmě auto, bez nutnosti zdaňovat příjem z pronájmu. A dále zda si firma může pohonné hmoty na provoz pronajatého auta uplaňovat v nákladech.
Děkuji za odpověd.
Dobrý den,
měla bych dotaz. Zákazník nám poslal fakturu, byly na ní špatné údaje o firmě, tak jsme mu ji poslali zpět k opravě. Poslal nám opravené údaje o firmě, ale měl tam chybu v kalkulaci provedených prací. Vracíme mu jí již po 2. Má zákazník nárok nám za tyto chyby, které se vyskytly na jeho straně, požadovat po nás penále? Faktura je již měsíc a půl po splatnosti. Je to v pořádku, že takhle vracíme zákazníkovi faktury k opravě? Není to nějak právně napadnutelné z jeho strany?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat.
Tchán nám chce darovat RD (mě a mému manželovi-jeho syn). Pokud nám daruje tuto nemovitost vztahuje se na nás bezplatné darování. Patříme do I. linie.
Nebo by se jednalo o bezplatné darování, když by to daroval jen svému synovi
Děkuji.
Medalová
Dobrý den,
mám dva dotazy:
1) Jsme s.r.o. - měsíční plátci. Vystavily jsme fakturu v CZK, ale asi po dvou měsících mi volal odběratel, že ji chce zaplatit v EUR. Jak mám postupovat, když už je faktura v evidenci v CZK a odvedeno z ní DPH? Můžu fakturu přepočítat do EUR a domluvit se s odběratelem na částce a nechat si ji uhradit v EUR, při platbě potom spáruju s fakturou v CZK a zaúčtuju kurzové rozdíly?
2) Jak mám zaúčtovat bankovní poplatky + DPH 20%, které mi účtuje dodavatel a jsou uvedeny na faktuře? Můžu to zaúčotvat do spotřeby, společně se zbožím anebo musím účtovat zvlášť.
Ani s jednou situací jsem se prozatím nesetkala, proto prosím o radu.
Předem moc děkuji
Dobrý den, potřebovala bych poradit ve věci povinnosti registrace k DPH. Je nutné,event. vyplývá povinnost ze zákona registrovat se k DPH fyzické osobě nově provozující vinotéku( od 6.10.2011) ??? Tzn., musí mít tato fyzická osoba DIČ ??? Všichni dodavatelé zboží pro tuto provozovnu jsou plátci DPH, tzn., že zboží které se nakoupilo, bylo včetně DPH. Prosím o sdělení, zda je opravdu nutné a povinnost v tomto případě se registrovat k příslušnému Fin. úřadu k DPH a v opačném případě jak postupovat z účetního hlediska. Děkuji
možno kataster dostal potvrdenie správcu že byt nemá nedoplatky. no Kupujúci ani predávajúci o tom nevie, pretože to riešila RK a neupozornila ich na toto. No naša kúpna zmluva neobsahuje toto potvrdenie ani nič ohladne vody a tepla, v zmluve máme odpísanú len elektrinu a plyn. v zmluve je takisto spomínané že kupujúci pristupuje na zmluvu so správcom, no správca pri kúpe prítomný nebol takže sme žiadnu zmluvu s nim ani so spoločenstvom nedostali. Mali sme vraj dostať 2 zmluvy.
priatel sa nedomáhal oznámenia o mesačných nákladoch, neviem prečo sa na túto informáciu neopýtal, proste len podpísal zmluvu a RK mu kázala čakať na oznámenie z katastra kde bolo uvedené že do 30 dní máme isť prevziať LV. potom nás poslali na službyt (čo je správcom domu) a tam sme odovzdali LV so slovami´´ kúpili sme byt na ulici tej a tej a chceme ho isť prerobiť, vraj potrebujeme od vás nejaké podklady. Jediné čo s nami preberal službyt bolo oznámenie o prerábke, ktoré museli podpísať najbližší susedia a predseda spoločenstva. O tom, že by sme sa mali aj na službyt prihlásiť ako nový vlastníci teda prehlásiť byt, keďže sa neodhlásil ani starý majitel, o tom nepadlo ani slovo. tlačivo o prerábke nám potvrdili a poslali na mestský urad vybaviť stavebné povolenie. na meste sa to do 40 dni vybavilo a povolili prerábku a následne po nej máme nahlásiť kolaudáciu.
predsedovi sme poslali tento list na odvolanie voči poplatkom z omeškania.
VEC: Odvolanie voči poplatku z omeškania
Týmto listom sa odvolávam voči poplatku z omeškania zálohových platieb, ktoré neboli uhradené načas v mesiacoch jún, júl, august a september z dôvodu nepredloženia výpočtového listu, pričom sa tak stalo až dňa 19.09.2011 na moje vlastné zistenie.
V zmysle § 5 ods. 2 zákona o vlastníctve bytov č. 182/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov je prílohou Zmluvy o prevode vlastníctva bytu vyhlásenie správcu alebo predsedu spoločenstva, ze vlastník bytu nemá žiadne nedoplatky na úhradách za plnenia a na tvorbe fondu prevádzky, údržby a opráv.
Do prehlásenia predseda spoločenstva alebo správca za prítomnosti starého a nového vlastníka bytu musí uviesť :
- do akého dátumu bude platiť poplatky spojené s bytom starý vlastník
- od akého dátumu bude platiť poplatky spojené s užívaním bytu nový vlastník a koľko osôb bude byt užívať
- k dohodnutému dátumu nahlásiť stav meračov teplej, studenej vody a prípadne
meračov tepla (PRVN)
- upozorniť nového vlastníka, aby podpísal pristúpenie do spoločenstva po obdržaní LV
- oboznámiť nového vlastníka s celkovou správou domu a povinnosťami.
V zmysle § 10 ods. 1 zákona o vlastníctve bytov č. 182/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov sú vlastníci bytov a nebytových priestorov v dome povinní v súlade so zmluvou o spoločenstve alebo so zmluvou o výkone správy, ktorú je správca povinný doručiť každému vlastníkovi bytu a nebytového priestoru v dome v zmysle § 8a ods. 1 zákona o vlastníctve bytov č. 182/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov, poukazovať preddavky mesačne vopred do fondu prevádzky, údržby a opráv.
Keďže zmluva o spoločenstve a mandátna zmluva so správcom bytu mi nebola predložená, nebolo možné poukazovať tieto mesačné preddavky vopred. Dlh som doplatil a tým je to pre mňa vysporiadané.
A zároveň týmto listom žiadam o predloženie zmluvy SVB a mandátnej zmluvy so správcom domu, nakoľko táto povinnosť správcu a predsedu SVB bola zanedbaná.
Takisto na základe Zmluvy o výkone správy alebo Mandátnej zmluvy o správe bytového domu je v zmluve uvedný poplatok za vystavenie upomienky pre neplatiča. Keďže sa starý majiteľ neodhlásil od správcu bytu prečo aspoň na jeho meno, keďže adresa bola stále rovnaká, predseda, ktorému je to povinnostou vyplývajúcej z ich zmluvy vystaviť tieto upomienky ani raz tak neurobil ani za mesiac jún, júl, august ani september.
predseda sa ohradzuje na to, že jej úlohou je urobiť všetko pre to, ked nastane situácia nezaplatenia mesačných preddavkov. No zostali sme len pri slovách.
TAK MI TERAZ PROSÍM NAPÍŠTE ČI MAJÚ PRÁVO ŽIADAŤ PENÁLE ZA OMEŠKANIE KEĎ SA TO VŠETKO TAKTO ZAMOTALO,.
Dobrý den,
Chtěl bych začít podnikat v oblasti zprostředkovatelská činnost. Konkrétně se zajímám o "drop-shipping". V tomto článku o dropshippingu: http://www.finance.cz/zpravy/finance/276911-drop-shipping-rizika-dane-a-dalsi-aspekty/ . Jsem se dočetl, že mohou nastat 2 situace : Mě zajímá situace B/ vlastnické právo nepřechází na prodejce, přechází přímo z dodavatele na zákazníka.
Moje otázky jsou:
1) Pokud bych chtěl začít podnikat tímto způsobem, musím uzavřít s dodavatelem nějakou smlouvu, anebo je to na naší domluvě?
2) Vydělával bych prostřednictvím "rozdílu transakce", tím, že bych nabízel zboží mého dodavatele (ale přitom bych ho tam samozřejmě neuváděl). Ceny bych si vytvářel sám, poté, co by mi koncový zákazník zaplatil, tak bych objednávku i skutečnou cenu zboží zaslal dodavateli. V podstatě bych si na zboží vytvořil svoji marži a prodával ho dráž...
3) Pokud bych o faktu, že jsem pouze zprostředkovatel obchodu a i o tom, že záruku nevyřizuji já jako zprostředkovatel, ale že záruka je už jen na straně kupujícího a dodavatele, bylo by potom toto vše správně po právní stránce?
Děkuji mnohokrát za Vaše odpovědi a rady.
S pozdravem, Remen
Zdravím,mám dotaz.Jsem OSVČ, plátcem DPH,vedu účetnictví.Koupím osobní auto,platba v hotovosti, za účelem podnikání.Část jízd bude ale soukromá.Jak mám zaúčtovat?Jaký bude nárok odpočtu DPH?Děkuji za odpověď.
Dobrý den, z rodinných důvodů jsem pronajal byt v osobním vlastnictví, který mám na hypotéku. Za pronájem dostávám 15 tis. Kč/měsíc. Je to včetně všech poplatků a záloh na služby a energie. Jak to bude při podávání daňového přiznání? Co vše si můžu dát jako náklad na byt? Příspěvek do fondu oprav, zálohy na energie (jak to bude v případě nedoplatků či přeplatků), náklady na opravy bytu apod. Jak je to z úroky z hypotéky? V bytě mám stále trvalý pobyt. Mohu si úroky z hypotéky uplatnit při ročním zúčtování daně, nebo je musím uvést jako náklad na byt při pronájmu (v tomto případě by ale výnos z pronájmu byl mínusový), nebo si je nemohu odečíst z daní vůbec? Děkuji za odpověď. Novotný
Dobry den, na byvaleho pritele jsem nechala prepsat 1/2 nemovitosti. Vim ze ze zakona ma narok na 50% z ceny nemovitosti i kdyz na ni platim hypoteku,ale podarilo se mi dohodnout ze za 80000kc mi to prepise. Rada bych vedela co je potreba k zdarnemu prepisu nemovitosti na me. Nemovitost ma zastavni pravo od banky ktera mi poskytla uver. Rada bych vedela ak na to. Dekuji Slavikova
Dobrý den. Účtuji fakturu za dopravu k dlouhodobému hmotnému majetku. Ten však bude pořízen formou leasingu!!!
Na jaký účet mám zaúčtovat toto dopravné, které by mělo být jinak zahrnuto v ceně pořízení majetku, jako vedljších PN? děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím o radu, jestli je možné rozhodnutím organizace (občanské sdružení) z finančních důvodů zrušit FKSP, a jakým způsobem bude převeden zůstatek. Děkuji
Dobrý den,
chci se zeptat, jaké jsou povinnosti zaměstnavatele při zaměstnání občana Slovenské republiky? A jak je to s výpočtem mzdy a zdanění? Slovenka je registrována u VZP ČR, tak ji tam přihlásíme a pak i normálně na OSSZ, kam hlásíme zaměstnance ČR? A výpočet bude stejný jako u českých zaměstnanců? A u výpočtu daně se postupuje také stejně a nebo se musí zaměstnavatel registrovat k jiné dani? Paní již byla v Čr zaměstnaná a to od 12.12.2010 do 31.8.2011 (dle předloženého potvrzení při změně zaměstnání). Musíme ji hlásit na úřad práce a co všechno by nám měla zaměstnankyně předložit? A na jak dlouho ji můžeme dát pracovní smlouvu? Děkuji za odpověď. Kudláčková
Dobrý den, momentálně jsem na rodičovské dovolené. Můj HPP stále trvá. Ještě před ukončením tříleté rodičovské dovolené čekám další dítě, mateřská a rodičovský příspěvek by mi tedy, předpokládám, byly za těchto okolností přiznány z původních vyměřovacích základů před nástupem na první mateřskou - nástup na druhou mateřskou vychází cca na začátek března 2012 (6 týdnů před termínem porodu). Momentálně jsem v situaci, kdy jsem dostala nabídku na práci od jiného zaměstnavatele, která by pro mne byla profesně i finančně velice zajímavá, a to i z pohledu budoucnosti. Zatím by se ale vzhledem k mému těhotenství jednalo pouze o práci na dobu určitou (pravděpodobně do 31.1.2012 na dohodu o provedení práce nebo na zkrácený úvazek). Tato firma však částečně vykonává odborné činnosti (především vývoj softwaru) i pro konkurenční firmy mého stávajícího zaměstnavatele, což, předpokládám, může podmiňovat vyžádání souhlasu mého stávajícího zaměstnavatele s mou prací pro tuto firmu - nutností toho souhlasem si nejsem zcela jistá?! Pokud by byl souhlas potřeba a stávající zaměstnavatel by mi tuto činnost neumožnil, event. by i požadoval ukončení mého pracovního poměru na HPP a na tom bychom se dohodli, měla bych pak nárok na mateřskou a rodičovský příspěvek počítaný z HPP u původního zaměstnavatele z titulu ochranné lhůty v době 180 dní před nástupem na mateřskou nebo se to na takovýto případ nevztahuje? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím o radu. Jsem zaměstnaná a současně pobírám rodičovský příspěvěk. Od ledna do března nám ale padlo hlídání a tak se nám nabídla přítelovo maminka, že si po dobu 3 měsíců vezme v práci neplacené volno a bude hlídat. Chtěla bych se zeptat, zda je možné po tuto dobu přepsat rodičovský příspěvek na babičku dítěte. Pokud ne, musí si sama platit sociální a zdravotní pojištění? A v jaké výši? Prosím o informace. Předem děkuji a přeji hezký den.
dobrý den,prosím o radu jak postupovat při nezaplacení práce.Syn nastoupil jako řidič na nabídku práce uveřejněnou na úřadě práce.Byl poslán na jízdu jako spoluřidič s tím že smlouvu zatím nesepíší.Na druhou jízdu byl poslán po návratu sám.Podojezdu domů s ním "zaměstnavatel"sepsal pouze měsíční dohodu o vykonané práci.Po další jízdě mu oznámil že vůz opravuje a ozve se mu.Smlouva končila 18.9.11 a od té doby se nepodařilo zaměstnavatele sehnat(nebere telefon,není přítomen na firmě nebo je v zahraničí-dle svého tvrzení).Jak postupovat aby dostal zaplaceno.Děkuji za odpověď
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat.Když mám zaměstnankyni od února 2011 na rodičovské dovolené. A potřebuji aby mě pomáhala s prací co má v původní pracovní smlouvě co je na RD.
Jedná se cca o 20 hodin ( cca 3000,- Kč ) měsíčně. Zatím jenom na 2-3 měsíce. Může zrušit RD , sepíšeme dodatek k pracovní smlouvě na zkrácený úvazek na dobu určitou na ty 3 měsíce. Po 3 měsících může opět zažádat a nastoupit na RD ( má to do 3 let dítěte) ?
Jde mě o to jestli něco musím hlásit na OSSZ a zdravotní pojišťovnu. Nějakou změnu. Ona bude stále pobírat rodičovský příspěvek z ÚP. A já ji mám zatím hlášenou na OSSZ a ZP jako na rodičovské dovolené.
Děkuji moc za radu
Dobrý den, podnikáme ,s.r.o., v našem domě ve vlastnictví mého přítele. 50%podnikání a 50% byt. V současné době budeme provádět výměnu střechy.Placení bude ze stavebního spoření. Jak vyúčtovat do účetnictví s.r.o. platbu za výměnu střechy. Tuto výměnu bude provádět firma, která je plátcem DPH,zašle fakturu stavební spořitelně. My pak zaúčtujeme na naše s.r.o. Dotaz:Jak zaúčtovat tuto opravu do účetnictví? Má nám vystavit opravující firma daňový doklad na zaúčtování platby do naší firmy? Nebo si máme sami provést odpočet podílu 50% z původní faktury? Bude se uplatňovat DPH 20%. Děkuji J.Netíková
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat:o prázdninách jsem byla na brigádě a ted mám jít na finanční úřad aby mi vrátili zdravotní a sociální...jaké dokumenty k tomu potřebuji a dokdy to musím mít vyřízené?
Dobrý den, rád bych se zeptal ohledně zaměstnaneckých benefitů. Firma poskytla nepeněžní plnění na daný rok, které je možno využít např. na rekreaci. Není problém, pokud si objednám rekreaci letos 2011 a firma ji letos uhradí, ale rekreace je až začátkem příštího roku 2012 ?
Děkuji za odpověď, Marek.