NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
dobrý den. jsme s.r.o. a do firmy jsme si koupili malou kuchyňskou linku, kterou nám dodavatelvyrobil na míru. Jak mám zaúčtovat pořízení této linky? Cena bez DPh nepřesahuje částku 30.000Kč. děkuji.
Dobrý den,Jsem ročník 1950 a letos v září mohu odejít do řádného důchodu.Chci pracovat dále,zhruba ještě rok. Můj dotaz zní jestli je pro mě finančně výhodnější,zažádat o důchod letos v září a pobírat důchod a zároveň pracovat?Nebo Pracovat dále(cca září 2013) a o důchod zažádat zpětně od září 2012?Jaké bude od roku 2013 zdanění pracujícího důchodce? Díky
Dobrý den, nerozumím v problematice penzijního připojištění jedné záležitosti: jaká je vlastně garance návratnosti vložených financí? Na jedné straně čtu doporučení abych vybírala "silnýů penzijní fond ve smyslu např. slušného ratingu hodnotící určitou důveryhodnost instituce či firmy, na straně druhé čtu, že v současnosti na rozdíl od toho co bude po listopadu 2012 je návratnost vložených prostředků garantována? T.j. kdo a co garantuje? Co se stane když zkrachuje fond? Děkuji za odpověď O.
Dobrý den ,jsem narozena 30.9.1953 a mám dvě děti ,měla bych jít do důchodu 31.1.2013 tj. 59 let a 4 měsíce .Ale protože z vašich odpovědí vím, že odchody v roce 2013 budou zase trošku více nevýhodné než v roce 2012 neměla bych výhodnější jít třeba někdy v prosinci 2012 . Mám odpracováno 45 let,nebo je pro mě lepší dodělat celý rok 2012 . děkuji za odpověd. Jana
Dobrý den,můj syn je nájemník OB 3+1 ,který odkupuje v letošním roku nebo začátkem příštího roku do družstevního vlastnictví a byt opravil a chce si jej udržet pro případ založení rodiny.Nájemné a služby jsou pro něj vysoká částka,tak si musí vzít podnájemníka,který mu přispěje k úhradě nájemného určitě alespoň tři roky.Syn je zaměstnaný a jeho hrubý příjem činí as 17 000.- Příjem za zdaňovací období bude nad 10 000.- l. Musí si zařídit živnostenský list,nebo se dají daně odevzdat jiným způsobem ? 2.Pokud není byt v osobním vlastnictví/nyní OB - bude družstevní/ je možné aby v pokoji měl podnájemníka,který je platící - nahlášen na OÚMČ a jak má vykazovat DPH ?Děkuji za radu. Kovářová
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na DPH u vratných obalů. Nakupujeme zboží s vratnými obaly z EU, zboží uvádíme na řádek 4 a 44. Musím uvádět i hodnotu vratných obalů v přiznání k DPH, když jsou od DPH osvobozeny? Pokud ano, tak na který řádek a dochází zde ke krácení nároku na odpočet daně?
Děkuji
M.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně daňového přiznání.
Má situace je následující.Do poloviny ledna 2012 jsem byl zaměstnán na plný úvazek, poté jsem podal výpověď a byl jsem 5 měsíců bez práce vedený na úřadu práce a nepobíral jsem žádnou podporu a neměl jsem žádný příjem.Nyní pracuji na DPČ 80 hodin měsíčně.V listopadu, maximálně na konci prosince chci odjet za prací do zahraničí.
Zajímalo by mě, jak to bude s ročním zůčtováním daně.Má můj současný zaměstnavatel povinnost zpracovat za mě daňové přiznání, když podám výpověď k 30.11.? Pokud ne, má tuto povinnost v případě, že skončím až k 31.12.2012? Pokud ani to ne, budu muset daňové přiznání podat sám ze zahraničí prostřednictvím internetu-jaké dokumenty budu pro zpracování ročního zůčtování daně potřebovat(abych si je případně včas vyžádal od zaměstnavatele)-přehled o zdanitelných příjmech, evidenční list důch. pojištění, potvrzení o době evidence na UP? Domnívám se, že i když pracuji pouze na dohodu o prac. činnosti, zaměstmavatel mi musí vystavit přehled o zdanitelných příjmech??
A ještě by mě zajímalo, zda se musím nějakým způsobem odhlásit z placení daní v ČR a jak?-na úřadě práce, nebo jinde? Budu pracovat mimo EU.
Předem velmi děkuji za odpovědi.
Dobrý den, chci se zeptat, jak je to s přiznáváním a následným zdaňování příjmů od OSY a Intergramu. Manžel má být od září "v domácnosti" a celodenně tak pečovat o naši tříletou dceru. Zároveň si občas přivydělá na dohodu o provedení práce, kromě toho je ale autorem hudby a chodí mu honoráře od OSY (ročně cca 25000,-) a Intergramu (ročně cca 6000,-). Plátcem zdravotního pojištění je stát (podle § 7 písm. l zákona o veřejném zdravotním pojištění), což nevylučuje ani dohoda o provedení práce. Nicméně nevím jak naložit s těmi autorskými honoráři, protože dle informací na internetu by se ty měly počítat mezi příjmy z jiné výdělečné činnosti, která se ale se statutem "osoba v domácnosti" vylučuje. Lze tento problém nějak vyřešit, nebo díky autorským odměnám není možné "být v domácnosti"? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat zda dárkové poukazy k životnímu výročí,vánocům a příspěvek na dovolenou z FKSP jsou daňově uznatelným nákladem. Používá se k zaúčtování účet 527?
Děkuji za odpověď
Dobrý den, je možné zakoupit praovníkům v kanceláři zdravotní nazouváky jako pracovní obuv? Je to daňově uznatelný náklad, je možný odpočet DPH?
V případě nákupu oděvů a obuvi pro obchodní manažery(reprezentaci firmy)je daňově neuznatelný náklad? Je možné použít účet 528 Ostatní sociální náklady?Děkuji za odpověď
Na základě plné moci od daňového poradce byla tato plná moc podána na finanční úřad v Jaroměři dne 2.4.2012. Poplatník však spadá pod finanční úřad v Náchodě. Dle sdělení pracovnice finančního úřadu v Náchodě však plná moc není platná neboť nebyla podána do Náchoda ale Jaroměře a nebyla podána do 31.3.2012 takže se k ní nebude vůbec přihlížet a vyměřila pokutu za pozdní podání daňového přiznání. Je možnost se proti této pokutě odvolat nebo správní řád nic takového nepřipouští (ačkoli do 5 dnů to má být bez sankce).
Děkuji za odpověd. Plachetská Hana
Dobrý den, Jsme Slovenská firma, která působí na uzemí ČR,chci se zeptat mame ubytování v ČR, kde nám vystavují také DPH, jenomže firma SR není plátcem DPH. Firma která má ubytování v ČR, nám nechce vystavit fakturu bez DPH. Je to správne? aby nám vystavovali fakturu s DPH? děkuji za odpoved.
Dobrý den,
po otci jsme zdědily se sestrou každá ideální polovinu zahrady s chatkou.
Sestra mně svoji polovinu letos bezúplatně darovala/ s notářským zápisem/
Musím přiznávat daň nebo podávat daňové přiznání?
děkuji Eva Krejčí
Dobry den pane JUDr. Dytrichu. Reaguji na Vasi odpoved, ve veci uhrazeni jiz zaplacenych faktur z 2011, napsal jste mi:Odpověď:
A co zůstatek 311 a 321 a součet nezaplacených faktur došlých a odeslaných? Jak to tady vypadá? Pokud potřebujete i toto "vyrovnat", tak budete účtovat 311 a 321 proti nedaňovým výnosům/nákladům. Pokud toto souhlasí, tak doporučuji provést úhradu pohledávek - závzků pouze v knize odeslaných (došlých) Fa bez vazby na účetnictví, pokud Vám to Váš účetní program dovolí. Tolik alespoň obecně. K přesnější informaci bych potřeboval s Vámi osobně konzultovat.
Odpověděl: Dytrich Petr, JUDr.
Presne jak pisete, tak to je, v knize prijatych faktur jsem provedla uhrady faktur bez vazby na ucetnictvi. A pochopitelne v hlavni knize 321 se nezmenila, tudiz toto jsem musela take prouctovat, aby byla 321 ponizena a souhlasila s knihou zavazku. Vim, ze platbou by se uctovalo 321/221, tim padem by byla 321 vyrovnana, ale jak pisete a jak jsem se domnivala, mam uctovat o nedan. vynosech/nakladech. Je tedy toto spravne: priklad - neuhrazena faktura k 31.12.2011 byla ve vysi Kc 1000,- Uctovala jsem Kc minus1000,- 548/321, tim padem ucet 321 je OK. Musim tu "548" (napr.) si zadat v uctove osnove do nedanovych ? Tim, ze zadam castky s minusem na kontaci 5../321 tak vyjde pochopitelne vynos, musi to ale i presto byt nedanove?, a na konci roku v dan. priznani teprve musim provest odcitatelne a pricitatelne polozky?
Za Vasi radu dekuji, respektive postup v uctovani.
Dobrý den, můj manžel je těžce nemocný, máme tři malé děti 4,4,6 let a velkou hypotéku. Manžel je OSVČ a platí si základní sociální a zdravotní pojištění. Nemá životní pojistku a s jeho nemocí ho nepojistí žádná pojišťovna. Kdyby došlo na nejhorší a on zemřel, budou děti dostávat sirotčí důchod? jak dlouho? A z čeho se to počítá a je na to nárok vždy když umře rodič nebo ne. Mohu se pojistit já, na to když se ocitnu v těžké životní situaci bez manžela na výchovu a zajištění tří dětí.
Děkuji za odpověď. IM
Dobrý den,
chtěl bych Vás touto cestou požádat o radu, jak mám postupovat?
Založil jsem před několika lety s kolegou sro za účelem podnikání. S kolegou jsme se po několika letech rozešli a on vystoupil z sro. Ve společnosti byl splacen základní vklad ve výši 50% (100000 Kč). Kolega odešel z sro 2/2012 a mě unikla dost podstatná informace o tom, že mám do 3 měsíců od převodu podílu na jedinéhé společníka doplatit základní vklad. Vzhledem k mé finanční situaci toto nejsem schopen udělat. Ze soudu jsem dostal dopis se žádostí o doložení dokladu o doplacení vkladu. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jsem napsal dopis se žádostí o prodloužení lhůty pro splacení základního vkladu. Můžete mi prosím poradit jak postupovat, aby jsem byl schopen společnost zachovat popřípadě ji zrušit co nejjednodušší formou? Společnost nemá žádné závaky a v posledním roce nevyvíjela žádnou aktivitu kromě nákupu jednoho PC.
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda pokud se jedná o každoročně se opakující platby jako je např. pojištění profesní odpovědnosti nebo pojištění automobilu, zda je možné si "vnitřní směrnicí" určit, že tyto položky se nebudou časově rozlišovat.(jedná se o malou s.r.o.společnost pouze se dvěma jednateli). Děkuji
Má se fakturovat dle PDP čištění koryta potoka (bagrování-odstranění sedimentů)?
Domnívám se, že to nespadá pod CZ-CPA 42.91.20.
Pokud by v rámci prací bylo i zpevnění břehů je to stejný případ?
Dobrý den, měl bych dotaz. Investuji do HYIP (Vysokovýnosné investiční programy), firmy jsou rozmístěny po celém světě a k výplatám neexiistuje žádný oficiální doklad, maximálně výpis z účtu internetové peněženky. Chtěl bych se zeptat, jestli se tyto příjmy musí danit (jsem fyzická osoba), popř. pod jakou daň toto spadá. A ještě dotaz, pokud bych dané peníze po investici převáděl ihned do Moneybookers internetové peněženky, kde bych si zřídil kreditní kartu a z té vybíral v Čechách, jestli i tak se musí odvádět nějaké daně či něco takového. Vůbec se v tom nevyznám a všude je napsáno něco jiného. Děkuji mnohokrát a přeji Hezký den. Petr K.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně podepisování pracovních smluv. Dosud byli u nás 2 jednatelé, z nichž 1 byl ředitel společnosti, a ti podepisovali pracovní smlouvy za zaměstnavatele. Nyní máme nového ředitele, který ale není jednatelem, a původní ředitel již není ve vedení, ale zůstal jednatelem. Může za zaměstnavatele podepisovat smlouvy ředitel, který není jednatelem i jednatel, který již není ve vedení?
Děkuji.