NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den. Zvažujeme s přítelem možnost využití hypotéky za cca půl roku. Nejsme svoji ani se neplánujeme kvůli spoření vzít - mám dotaz, na jakou částku mohu dostat úvěr, pokud mám plat 30 000 hrubého a více a spoříme oba již třetím rokem (Hypo) 1500,- / měsíc. Dotaz je, jak vysokou částku mohu dostat při své "bonitě" při skutečnosti, že bychom chtěli využít hypoteční půjčky bez vkladu počátečních 20%.
Druhým dotazem je, zda je možno tuto částku zvýšit tím, že by mi přítel ručil (nebo naopak).
Děkuji za odpověď.
D. Myšková
Dobrý den, plánuji nákup staršího bytu - kupní cena kolem 1,9 mil. Kč. Uzavřená smlouva o stavebním spoření s cílovu částkou 130 tis. Kč, po pěti letech naspořeno 100 tis. Kč. Jsme mladí manželé (26 a 32), čistý měsíční příjem kolem 40 tis. Kč. Závazky žádné. Majetek žádný. Předem děkuji za radu jak nákup financovat. Řehová
Slyšel jsem, že od 1.3.2000 jsou obchodníci povinní při nákupu nad 20 Kč vystavit doklad o nákupu s uvedeným druhem zboží. Rozumí se tím konkrétní zboží (př. Gin Beefeater 0,7L) nebo jenom skupina zboží Alkohol a cena 350,- Kč.
Podle mého přítele, kterého to zajímá by snad mělo jít o jakýsi zákon 55/1991 §31 odst. 12. Bohužel se mi nepovedlo tento zákon na internetu najít. Děkuji za odpověď. Zbyněk Výboh
Zajima nas tento problem: Podnikatel uctujici v jednoduchem ucetnicetvi denne dojizdi do jineho mesta, kde provozuje svou cinnost. Jaky zpusob uctovani pohonnych hmot je vyhodnejsi - davat do nakladu uctenky za benzin nebo pausal za kilometr a jaky tento pausal je a co vsechno je v nem obsazeno (pohonne hmoty a opotrebeni automobilu?)
Predem dekuji za odpoved.
Doubravova
Prosím o sdělení, zda a jaké máte zkušenosti s doklady, které jsou vytisknuté termotiskárnou pokladny, z hlediska uznatelnosti Finančním úřadem. Z některých dokladů mizí tisk podstatně dříve, než skončí období možné kontroly účetnictví.
Děkuji.
S pozdravem
Chtěla bych Vás požádat o zodpovězení následujícího dotazu:
Podnikatel si v daň. přiznání za rok 1999 uplatnil odpočitatelnou položku dle § 15 úroky z úvěru ze stavebního spoření na nemovitost, kterou vlastní a opravuje ji. Opravy zde provádí za účelem zajištění trvalého bydliště pro sebe a pro svou rodinu.
Ovlivnila by uplatnění tohoto odpočtu skutečnost, kdyby v r. 2001 po kolaudaci domu byl dům využíván nejen k bydlení, ale částečně také pro
podnikání (kancelář+1místnost) a částečně by dům pronajímal (3 místnosti - ubytování)?
Koupil jsem si akcie ČEZu a poté jsem je prostřednictvím obchodníka s cennými papíry někomu půjčil. Vrátit by mi je měl za 7 měsíců. V případě zisku, budou se brát pro výpočet 6 měsíčního testu, kdy se zisk z obchodování s akciemi nezdaňuje, datumy skutečného nákupu a skutečného prodeje a nebo tam budou nějakým způsobem vklíněny i transakce půjčování? Mám prostřednictvím obchodníka i BCPP potvrzeno, že zmíněné půjčky jsou skutečně půjčky a ne běžné obchody. Děkuji za odpověď. S pozdravem.
V září jednomu našemu zaměstnanci upadnul při manipulaci televizor (zboží) a poškodil se. Jelikož není oprava rentabilní, prodali jsme ho do bazaru za cenu, která je nižší než pořizovací cena. Jedná se u pořizovací ceny o daňově uznatelný náklad?
Chci investovat 50 000,-Kč na 2,5roku s výnosem nad úrovní inflace.Poradíte mi konkrétní produkt,např garantovaný certifikát? Jak nepřijít o potencionální výnos při možném posilování koruny?Lze koupit garantovaný nebo diskontní certifikát v CZK? Pokud ano kde lze o nich získat informace?Děkuji za odpověď.
Do kterého § na přiznání daně z příjmu fyz. osob se zařadí pravidelný měs. příjem za reklamu - jedná se o smlouvu na pronájem rekl. plochy, jejímž předmětem je celá plocha auta, na dobu 3 let.
Muj jediny prijem v CR jsou uroky z term. vkladu (shruba 110 000 Kc / rok. Z techto uroku mi banka srazi povinych 15%. Zajima mne jestli musim podavat danove priznani.
Dekuji
Chtěla bych Vás požádat o odpověď na následující dotaz:
Společnost koupila nemovitost (původně chata) s tím, že v ní bude mít sídlo a kanceláře. Nastal problém, že stavební úřad nepovolil změnu užívání z objektu pro rekreaci na objekt pro podnikání, z důvodu toho, že se objekt nachází v rekreač. oblasti. Proto, že nebyly splněny všechny podmínky stanovené zákonem pro zařazení nemovitosti do užívání, není možno objekt užívat pro podnikání a uplatňovat výdaje s ním spojené (odpisy, pojištění, otop, elektřina, telefon...)
Firma to vyřešila tak, že si pořídila jinou nemovitost, do které převedla své sídlo. Problém je však co s původní nemovitostí. Zůstává v katast. úřadu jako objekt k rekreaci, výdaje spojené s nemovitostí se účtují jako nedaňové,
odpisování je přerušeno.
Bylo by možno celý objekt pronajat společníkovi pro rekreaci - cizinec - nepobírá mzdu - za obvyklý nájem, s tím, že by se uplatňovaly všechny výdaje spojené s objektem jako daňově účinné. Jak správně stanovit cenu obvyklého pronájmu? Uplatňovali by se výdaje jen do výše příjmu z pronájmu?
Vážení přátelé, obracím se na Vás s dotazem ohledně zdanění zisku z nákupu a prodeje cenných papírů (zejména akcií) v USA (případně v záp. Evropě). Zejména mě zajímá jakým kurzem se přepočitává cena akcie při nákup a prodeji. Dále pak jak se daní dividendy. Jaké daňové přiznání mám v této souvislosti podávat, pokud jsem ještě student. Případně bych velice ocenil informaci ve které právní normě tuto problematiku naleznu.
Za Vaši odpověď Vám předem děkuji.
S pozdravem
Strojírenský zkušební ústav fakturuje firmě cca 150 tis Kč za certifikát výrobku ve smyslu ustanovení zákona č.22/11997 Sb., o technických požadavcích na výrobky. Výše uvedená osoba tímto osvědčuje na dobu neurčitou, že u vzorků předmětných výrobků zjistila shodu jejích vlastností se základními požadavky a že výrobcem je zajištěno řádné fungování systému jakosti.Vzhledem k ceně pořízení a neomezené platnosti certifikátu se jedná o nehmotné aktivum , provozní náklad nebo náklad příštích období ? Děkuji za odpověď.
Dobrý den! Je mi 27 let a můj hrubý měsíční příjem je 26 000 Kč. Mému manželovi je 31 let a jeho hrubý měsíční příjem je 15 000Kč. Vlastníme byt, který je po kompletní rekonstrukci (3+1, cca 60m2). Dále jsme vlastníky 4 garáží v hodnotě asi 200 000Kč. V dubnu 2005 odcházím na mateřskou dovolenou (má mateřská bude činit cca 12 500 čistého měsíčně po dobu 7 měsíců). Rádi bychom si koupili pozemek a postavili dům. Pozemek se nachází v Kostelci nad Černými lesy a jeho cena je cca 1 200 000. Je možné získat hypoteční úvěr? Který by byl pro nás nejvýhodnější? Nebo jakou cestu financování zvolit, abychom si mohli splnit náš sen? Děkuji! P.Randáková
Dobrý den, přijali jsme před rokem zaměstnance(rozvedený), došlo za 3 měsíce od nástupu od insolventního správce( dále IS ), že byl ustanoven soudem k provedení insol. řízení z důvodu úpadku dlužníka a byl prohlášen konkurs na majetek dlužníka(dluhy z podnikání). A dále, že máme zasílat zbytek čisté mzdy jemu pro další srážení vůči insolvencii, po domluvě a plné moci zaměstnance s IS byla celá čistá mzdy zasílána tedy IS a ten sám prováděl nezab.části ze mzdy(na povinného a výživné určené soudem na jeho 5 dětí..i mi jsme 2x dávali info soudu o mzdě pro stanovení výživného ), po zohlednění těchto částek nebylo více na insolvenci a IS správce vymohl peníze jen z movitého majetku, dražbou ( nahlíželi jsme do insolventního rejstříku ). Teď 3/2013 došla výzva od IS: Tímto Vás jako plátce příjmu dlužníka vyzíváme, abyste již neprováděli žádné srážky z příjmu dlužníka a příjem vypláceli dle dlužníkových pokynů! Nyní to budou to již 2 měsíce co mu vyplácíme celou čistou mzdu ( k výživnému na děti nám nic nedal, abychom zasílali mi, že má dohodu s bejvalkama a zasílá to sám a zatím to z něj nemůže zaměstnavatel dostat..složenky či výpis banky že posílá) dále ničeho k němu dosud nedošlo a na insol. rejstříku po zadání jeho dat k 26.4.13 nám dalo poslední zápis z 4/13 o vyplacení věřitelům z peněz získaných dražbou majetku, tedy nic o skončení insolvence jako takové. Nyní má dojít k ukončení prac.poměru(dále pp ) tohoto zaměstnance. Naše dotazy zní:1) musíme někomu dát vědět o skončení jeho prac. poměru, když se držíme výzvy od IS z 3/13? 2) Když mu proplatíme nevyč.dovolenou či případné odstupné, můžeme mu je vyplatit opět s odvoláním se na výzvu IS určeného soudem z 3/13 ? 3) dát či nedat uvedenou insolvenci do jeho Zápočtového listu? když se opět přikloníme k té výzvě z 3/13 a dosud nic jiného zaměstnavatel neobdržel pro srážení k této insolvenci ( Inko..věřitelé dostali jen zlomek toho co půjčili) či pro nové srážení od někoho jiného. Zname jen postup u běžných exekucí kde při ukončení pp se exekuce dá do ZL a nemáme od exekutora žádnýho dopisu o ukončení, přerušení či podobně. Děkuji předem J.P.
Dobrý den,dovoluji si Vás požádat o následující.
Jsem zaměstnaný na plný úvazek. Současně vlastním živ. list a na základě podnik. činnosti získávám platby ze zahraničí v US a DEM, které jdou na můj účet u vnitrost. banky. Jakým způsobem budu podávat daň. přiznání a v jaké měně.
Děkuji za odpověď.
Od poloviny loňského roku splácím úroky úvěrů ze stavebního spoření a překlenovacích úvěrů použitých na nákup pozemku a financování stavby rodinného domu, ve kterém zatím nebydlím - předpoklad dokončení je letošní říjen.
Žaměstnavatel odmítá uplatnit odpočet od základu daně s poukazem na jistý rozpor v §15,odst.10 a §38k, odst.4.
Prosím o Váš názor a zároveň o sdělení, zda si mohu snížení daňového základu uplatnit sám v daňovém přiznání za roky 1999 a 2000, pokud předpoklad využití stavby k trvalému bydlení je koncem roku 2000.
Děkuji.
Vlastním rodinou vilku zděděnou po rodičích a mám tam vybudovanou vinárnu kterou jsem pronajímala za Kč 20000,--měsíčně.Teď by chtěl ve vinárně podnikat můj syn můžu mu vinárnu pronajmout za symbolickou Kč 1,--měsíčně?
OA - zrychlené odpisy a technické zhodnocení
Koupil jsem v roce 1998 OA za 94.500,- Kč. Použil jsem zrychlené odpisy. V přiznání za rok 1999 jsem omylem uplatnil v daňovém přiznání pouze 25 % namísto 37,5 %. Jsem ve ztrátě, takže to nemá vliv na daňovou povinnost. Počítám s tím, že v daňovém přiznání za letošní rok uvedu odpisy ve výši 37,5 %. Má smysl podávat kvůli tomu opravné daňové přiznání? Pokud si nechám letos upravit auto na pohon LPG (asi 30 tis. Kč) bude se zřejmě jednat o technické zhodnocení. Jaká bude výše odpisů za letošní rok a kdy toto technické zhodnocení zcela odepíšu?