NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Obdržel jsem ze zahraničí šek, znějící na částku v USD. Vzhledem k malé částce (méně než 50 USD) bych si chtěl nechat šek proplatit
hotově v CZK. Prosím o sdělení, v které bance by tato směna byla nejvýhodnější z hlediska poplatků. Děkuji.
Chtěl bych bezpečně uložit cca 30000,-Kč na delší dobu a spořit k nim cca 2000,- měsíčně. Můžete mi poradit jakou formu zvolit, případně doporučit fin. ústav.
Děkuji
dobry den,
na podzim 2000 jsem investoval 100 tis.Kc do podilovych listu IKS KB, Fond fondu.
Nyni je COJ na jeden PL 0,97 Kc.
Co s tim?? Jaka je perspektiva?
Dekuji!
Vážený pane, chci začít pracovat na živnostenský list, potřebuji počáteční kapitál asi 250 000,-Kč, Jak mi může s financováním pomoci úřad práce?, popřípadě, kde mám hledat prostředky, když půjčku v počátečních měsících nebudu asi moci splácez? Mnohokrát děkuji za radu a odpověď.
Prosím Vás o odpověď, zda organizační složka zahraniční právnické osoby zapsaná v obchodním rejstříku je posuzována pro účely zákona o daních z příjmů jako subjekt odpovídající § 17 odst. 3 nebo § 17 odst. 4. Předem Vám děkuji za odpověď. M.Fišer
Přeji pěkný den!
Zajímalo by mě, jáká je hranice pro technické zhodnocení nehmotného majetku uvedeného do užívání k 31.12.2000? Platí hranice 40 000 Kč v souvislosti se zněním bodu 11, článku I, Účtové třídě 0 v příloze č.2 Opatření, kterým se stanoví účtová osnova, postupy účtování, uspořádání položek účetní závěrky a obsahové vymezení těchto položek pro organizační složky státu, územní samosprávné celky a příspěvkové organizace.( č.j.283/76 104/2000)?
Děkuji a spozdravem
Ing.Jan Pazdera
Nemocnice s poliklinikou v Mostě
J.E.Purkyně 270/5
434 64 Most
Můžeme si libovolně měnit u jednotlivého majetku sazbu daň. odpisu, aniž by bylo nutné odůvodnění změny sazby a schválení vedením společnosti? Bude postačující evidencí k takto každoročně proměnlivé sazbě karta majetku nebo je třeba mít i detailní soupis odpisů, kde bude každé inventární číslo majetku zvlášť (dosud jsme tiskli soupisy jen sumárně za jednotlivou odpisovou skupinu)?
K 1.9.2001 odchazím pracovat do SRN do zaměstnaneckeho poměru, který předpokládám dlouhodobý. Prosím o pomoc s nasledujícími otázkami:
a) Je správný výklad, že za tento rok musím podat daňové přiznání (B) ve kterém použiji metodu k zabranění dvojího zdanění?
b)Je správný výklad §38 Daňového zákona, že pokud budu vydělávat příští rok celý pouze v SRN, nemusím podávat žádné daňové přiznání?
c)Abych zůstal účastníkem zdravotní péče v ČR mohu platit pouze minimální sazbu pojištění?
d)Nemusím platit socíální pojištění v ČR, které budu platit samozřejmě v SRN?
Která pojišťovna je nejlepší pro uzavření životního pojištění z hlediska rizika a výnosu. Děkuji.
Dobrý den, mám zájem koupit byt za 600000, mužete mi někdo poradit jestli je v dnešní době si výhodnější vzít hypotéku nebo stavební spoření? Chtěl bych tím financovat cca 75% ceny.
Mame moznost koupit stavebni pozemek za 1.000.000 Kc. Je nejaka sance ze bychom si tuto castku mohli nekde vypujcit (stavebdni sporeni, hypoteka, uver)? Priblizne 200.000 mame k dispozici.
Dekuji.
Kam se obratit s dotazem zda pro vsechny zamestnavatele i kdyz zamestnavaji jen jednoho zamestnance plati povinnost zajistit smluvne u nejakeho zarizeni preventivni zdravotni prohlidky?
Dobrý den, chtěla bych vědět , jak postupovat při poskytování stravenek a stravného za sl. cestu , odpracuje-li zaměstnanec celou směnu(popř. její část - jakou ?) a týž den odjede na služební cestu trvající déle než 5 hodin. Lze v takovém případě poskytnout obojí ? Lze příspěvek na stravenku i stravné zahrnout jako daňově uznatelné výdaje ?
Děkuji . pb
Dobrý den,mám tento dotaz.Podnikatel-fyzická osoba podniká v oboru vyklízecí služby a nákup a prodej - provozuje bazar.Účtuje v JÚ.Při vyklízecích službách získá zdarma-lidé,kteří si vyklízení objednají,již o ně nemají zájem- různé věci,které pak prodá v bazaru.Jakým způsobem účtovat příjem tohoto zboží do bazaru? V případě,že by to byla jako vlastní vklad,jak při případné kontrole dokázat nabytí těchto předmětů?Děkuji za odpověď.
Dobrý den,mohu jako rozvedený (rozvod v 05.2001) uplatnit nezdanitelnou položku na vyživované deti( platím výživné synovi a dceři - oba studují) v daňovém přoznání? Ve společné domácnosti nežijeme. Děkuji.
Jsme stavební firma.
Nakupujeme zahradní betonové krby, které odběratelům zabudováváme dle jejich požadavků a přání. Stavební práce jsou s 5% DPH. U některého zboží musí být rozdělen při zabudování do stavby základ daně podle pokynů D-163. Při zabudování zahradního betonového krbu je sazba daně DPH 22% ?
Děkuji za odpověď.
Zdravim,
mam dotaz a doufam, ze pokud nespada do teto oblasti, poradite mi kde se zeptat.
Uvazujeme o zalozeni spolecnosti na Slovensku, ale nejdrive bychom radi prozkoumali moznosti a klima. Je mozne najmout si na Slovensku kancelar a vyslat tam naseho pracovnika rekneme na pul roku ci na rok na dlouhodobou sluzebni cestu, kdy by pro nas pracoval a pripadne zakazky (jde o poradenstvi v oblasti stavebnictvi) by se realizovaly v nasi firme v Cesku? Veskere naklady bychom pak uctovaly jako sluzebni cestu. Nemuze se to posuzovat jako zrizeni trvale provozovny, kdyz se zakazky budou zpracovavat v Praze?
Prosím o odpověď na následující dotaz:
Společnost s.r.o., plátce DPH má od 1.9.1996 pronajatu nemovitost. Od pronajímatele má souhlas s prováděním a odpisováním technického zhodnocení.
V roce 1997 bylo nájemcem provedeno a uvedeno do užívání technické zhodnocení ? odpisováno.
V roce 1998 bylo nájemcem provedeno a uvedeno do užívání technické zhodnocení ? odpisováno.
V roce 1999 bylo nájemcem provedeno a uvedeno do užívání technické zhodnocení ? odpisováno.
Nezávisle na výše uvedeném ukončeném a odpisovaném technickém zhodnocení byla evidována na účtě 042 plynofikace objektu, která byla prováděna od roku 1998, zkolaudována 6.11.2000, právní účinky kolaudace 21.11.2000.
Dne 23.6.2000 byla za 100,00 Kč odkoupena 1/3 nemovitosti, zápis do katastru nemovitostí 12.7.2000.
Dne 20.11.2000 byly za 770000,00 Kč odkoupeny zbylé 2/3 nemovitosti, zápis do katastru nemovitostí 22.11.2000.
Nájemní smlouva byla ukončena dnem 31.12.2000. Ke dni 31.12.2000 je vypracován znalecký posudek na ocenění hodnoty technického zhodnocení, které společnost provedla po dobu trvání nájemního vztahu. Z TZ bude odvedeno DPH ve snížené sazbě. Základem daně bude cena TZ zjištěná dle znaleckého posudku. DPH bude odvedeno ve II/IV.2001 5% DPH (nebudeme dělat dodatečné daňové přiznání na IV/IV.2000).
Prodávající (původně pronajímatel) nebude hradit náklady spojené s provedeným technickým zhodnocením.
Jak máme postupovat při vyřazení technického zhodnocení a zařazení nemovitosti do užívání?
Jaké budou daňové dopady?
Prosím o pokud možno včasnou odpověď, kterou bych potřebovala do odloženého termínu podání daňového přiznání koncem tohoto měsíce. Děkuji.
S pozdravem
Anna Matyášová
Na Výsluní 877
Valašské Klobouky
766 01
Dobry den, potrebovala bych radu ohledne sazby DPH. Nase firma se ucastni vystav a nekdy zajistujeme ucast take pro spoluvystavovatele na nasem stanku s tim, ze jim nasledne toto zajisteni vyfakturujeme jako sluzbu (s urcitym ziskem, nejedna se o cistou prefakturaci jednotlivych nakoupenych sluzeb). Nakupovane sluzby jsou v sazbe 22 i 5%. Zajimalo by me, zda se na nas vztahuje v tomto pripade SKP 74.84.15 Sluzby souvisejici s poradanim vystav, trhu a kongresu, a mam tedy pri fakturaci uplatnit sazbu 22% DPH. Podle meho nazoru toto pojeti neni spravne. Nase firma nema poradani takovychto akci jako predmet sve cinnosti (viz Pokyn D-218/2000). Anebo mam uctovat 22% "pro jistotu"? (partneri si DPH odectou). Dekuji.
Prosím o odpověď na následující dotaz:
Operativní leasing.
Byla uzavřena smlouva o operativním leasingu na 12 měsíců (1.7.1999-30.6.2000) a zároveň smlouva o budoucí kupní smlouvě na předmět operativního leasingu za předem sjednanou cenu 100.-Kč. Protože nebyly splněny podmínky operativního leasingu (kupní cena je nižší než by byla ZC předmětu leasingu při rovnoměrném odpisování), byly náklady na nájem v roce účtovány jako nedaňové výdaje.
V létech 1999 a 2000 bylo zaplaceno celkem 79 073,40 Kč, dle splátkového kalendáře mělo být uhrazeno 103 176.-. Protože leasingová společnost vstoupila mezitím do konkurzu, nebyl po pronajímateli doplatek nájemného vymáhán, kupní smlouva nebyla uzavřena a předmět leasingu zůstal v držení pronajímatele bez dokladu o nabytí vlastnictví.
Jak tento případ vyřešit účetně a daňově?
1. Lze zaplacených 79 073,40 Kč považovat za vstupní cenu majetku a tento začít odpisovat?
2. Protože nedošlo k prodeji předmětu leasingu, lze zaplacené nájemné považovat jako daňový výdaj a pokud ano, v jaké ceně zařadit předmět leasingu do majetku pronajímatele nebo jak jej evidovat?
3. Jiné řešení?
Děkuji.
S pozdravem
Anna Matyášová
Na výsluní 877
Valašské Klobouky
766 01