NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobry den,
jsem zamestnanec a jako vedlejsi prijem mam zivnostensky list.
Podal jsem pozde priznani k dani z prijmu fyzickych osob a mam dostat vraceno cca 20tis jako danovy bonus.
FU mi vymeril pokutu a k vymerovani pouzil stanovenou dan, prave tech 20tis.
Je to tak spravne? Pripada mi logicke vymerovat pokutu za nezaplacenou dan, pokud bych mel platit uradu 20tis. Poku ma vsak urad platit me, pak mi pokuta logicka neprijde, pak je to jakobych mel uradu zaplatit -20tis pokuta by mela byt take "minusova".
Dobrý den, jsem 3/4 roku nezaměstnaný (výpov. z organiz. důvodů = nadbytečnost), na Úřadu práce jsem evidovaný, ale skončila mi doba vyplácení podpory. Paní na ÚP mi říkala, že jestliže jsem evidovaný, nemusím platit ani sociál. pojištění. Vím, že to platí u zdrav. poj. (které platí ÚP), ale opravdu nemusím platit ani soc. poj.? (pokud jsem stále v evidenci ÚP). Je mi 50 let. Děkuji, J. Raška
Dobrý den, v únoru 2013 jsem dostal nabídku zúčastnit se zájezdu do Británie v září 2013 přes Vyšší odbornou školu. Škola požadovala uhradit zálohu v hodnotě, kterou jsme sami uznali za vhodné. Celkem za zájezd přes 7000Kč. Dosud jsem neobdržel žádnou závaznou přihlášku. Pouze při placení zálohy jsem se podepsal do tabulky se svým jménem. Nyní z vážných důvodů se nemohu zájezdu zúčastnit. Tuto informaci jsem dal vědět více než měsíc před plánovaným odjezdem a pedagogové špatně a arogantně komunikují (první odpověď na email či sms až po 13 dnech). V podstatě chtějí doplatit zbylou částku, pokud si sám nesjednám náhradu. Můj dotaz zní. Jestliže se školou nemám uzavřenou přímo závaznou přihlášku, kde by byly jasně dané podmínky a nejsem ani jejím studentem (pro mě je v podstatě cestovní kanceláří), můžu požadovat vrácení celé částky peněz? Nebo již pouhým podpisem potvrzujícím uhrazení zálohy do tabulky se jmény vznikl jakýsi smluvní vztah se školou a mají právo požadovat doplatek celé částky? Děkuji.
Dobrý den, od 1.1.2013 pronajímáme byt v osobním vlastnictví a mám dotaz, jak a kdy máme podat daňové přiznání k dani z příjmu. Byt je napsaný na manželku, která je na mateřské dovolené, takže jiný příjem, kromě rodičovského příspěvku a nájmu z bytu nemá. Na tento byt splácí úvěr ze stavebního spoření, takže si pokud vím může odečíst zaplacené úroky ze základu daně. Co dalšího si může odečíst? Platí si životní pojištění (asi 2 roky), platí si penzijko, ale jen 200Kč měsíčně, takže to na odečet nestačí, dále platí příspěvky do církve, což se dá odečíst a také posílá pravidelně měsíčně dar jedné nadaci, která ji rovněž každý rok posílá potvrzení. Nájemní smlouvu máme napsanou tak, že je v ní uvedeno, kolik činí holý nájem a kolik činí poplatky na elektřinu, plyn, fond oprav a koncesionářské poplatky. Je to tedy tak, že tyto poplatky se do příjmu nepočítají a počítá se jen holý nájem jako příjem podléhající dani? Kdy máme podat daňové přiznání? Ještě jsem na těchto stránkách našel různé slevy na dani, jako např. sleva na poplatníka cca 24000 Kč, sleva na dítě atd., což bychom se po odečtení od zákl. daně dostali do mínusu, tak nevím, zda se tyto slevy dají vůbec v našem případě aplikovat. Děkuji za rady. Jiří Mařík
Dobrý den, poprosil bych Vás o názor na tuto situaci. Jsem neplátce DPH. Nakupuji zboží od amerického dodavatele, který mi zboží zasílá ze skladu v Británii. Na faktuře je americká adresa, nicméně neplatím žádné clo ani DPH, protože je zboží zasíláno z Británie. Když jsem se ptal dodavatele, zda je plátcem DPH v Británii, tak mi odpověděl: "We include the VAT in our prices of the systems to offset the cost we pay on import. We are registered for VAT in England.".
Momentálně netuším, čím se mám řídit. Na faktuře jsou americké údaje, v tom případě bych nemusel řešit žádné limity pro nákup zboží z USA. Jenže zboží zasílají z Británie a podle odpovědi jsem pochopil, že mají organizační složku v Británii. V tom případě bych si musel hlídat limit 326 tisíc pro registraci jako identifikovaná osoba. Na faktuře není žádná zmínka o daních.
Problém je v tom, že když jsem ho vyzval, aby mi na fakturu rozepsal částku za zboží a daň, tak nereagoval. Možná jsem to blbě vysvětlil, možná nejsou plátci DPH v Británii...
Já bych se i identifikovanou osobou stal, ale někde jsem se dočetl, že se nezapisují do evropské rejstříků plátců, takže si to dodavatel nemůže ověřit a tím pádem fakturu bez DPH nevystaví a člověk musí zaplatit DPH mu a pak i státu.
Kdybych se řídil fakturou a obchodoval bych tím pádem se třetí zemí, musím nějak odvádět zpětně DPH, když to nejde přes celnici?
Moc děkuji za odpověď.
Dočetla jsem se, že daň z prodeje nemovitosti je 3% z prodejní částky. Mě by zajímalo kolik se platí daň, pokud nemovitost koupím a obratem (bez jakékoliv čekací doby) tuto zase prodám další osobě. Slyšela jsem, že je tato daň vyšší. Děkuji za odpověď
Dobrý den
Může si fyzická osoba která je účastníkem úvěrové smlouvy/hypoteky/ odečíst úroky z uvěru pokud hypotéku použije na bytové potřeby, ale není vlastníkem nemovitosti.Vlastníkem je matka přítelkyně a nemovitost poskytne jako záruku za hypotéku. Mohla by si úroky z hypotéky odečíst dcera majitelky?
Děkuji
Dobrý den,
jsem člen dozorčí rady v Akciové společnosti již několik let.Je povinnost akciovky vyplácet členům dozorčí rady peníze?
Dobrý den,
dne 1.1.2007 jsem odešla do starobního důchodu. Ten pobírám, ale dále pracuji na dohodu o pracovní činnosti u jiného zaměstnavatele. Nyní jsen se dozvěděla, že bych mohla požádat o zvýšení svého důchodu, vzhledem k tomu, že z výplaty je mně sráženo sociální i zdravotní pojištění. Vždy na dobu kalendářního roku mám uzavřenou dohodu o pracovní činnosti se svým zaměstnavatelem.
Prosím o odpověď, kam se mohu se svou žádostí obrátit.
Za vyřízení předem děkuji.
Škvárová Zdenka
nika2007@volny.cz
Dobrý den,
prosím o radu, jsme s.r.o., jsme v nájmu, nyní pořizujeme kamerový systém(postupně). Několik faktur vystavených v průběhu cca 3-4 měsíců na kamery a příslušenství. Ani jedna faktura nepřesáhla 40 000,--Kč. Jak správně zaúčtovat?? Jde o samostat. movité věci, mám cenu sloučit a odepisovat? Děkuji I.
Dobrý den,
prosím o radu, jsme s.r.o., jsme v nájmu, nyní pořizujeme kamerový systém(postupně). Několik faktur vystavených v průběhu cca 3-4 měsíců na kamery a příslušenství. Ani jedna faktura nepřesáhla 40 000,--Kč. Jak správně zaúčtovat?? Jde o samostat. movité věci, mám cenu sloučit a odepisovat? Děkuji I.
Dobrý den. S.r.o. bylo doměřeno DPH za loňský rok z kontroly na FÚ. Jak mám prosím zaúčtovat předpis těchto doměrků z minulých let? A následně pak úhradu?
A jak prosím zaúčtovat penále z dodatečně vyměřeného DPH za minulá období?
Děkuji.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně spolupráce se zahraniční firmou, která nemá sídlo ani "legal entity" v ČR, ale ve Švýcarsku. Manželovi nabídli práci konzultanta na 6 měsíců s tím, že bude zaměstnancem švýcarské agentury, která za něj bude platit daně podle evropského práva, a také "social security". Zdravotní pojištění společnost neplatí. Podle tohoto práva údajně není nutno zakládat živnostenský list ani dělat daňové přiznání (při kontraktu na 6 měsíců), je to pravda?
Jak je to pak s přihlášením k platbě zdravotního pojištění, případně sociálního pojištění?
Jsou obecně při tomto typu spolupráce nějaká rizika?
děkuji, hezký den, Rychlíková
Dobrý den,
dne 1.1.2007 jsem odešla do starobního důchodu. Ten pobírám, ale dále pracuji na dohodu o pracovní činnosti u jiného zaměstnavatele. Nyní jsen se dozvěděla, že bych mohla požádat o zvýšení svého důchodu, vzhledem k tomu, že z výplaty je mně sráženo sociální i zdravotní pojištění. Vždy na dobu kalendářního roku mám uzavřenou dohodu o pracovní činnosti se svým zaměstnavatelem.
Prosím o odpověď, kam se mohu se svou žádostí obrátit.
Za vyřízení předem děkuji.
Škvárová Zdenka
nika2007@volny.cz
Dobrý den, prosím o radu. Do konce roku 2013 jsem na RD (jinak jsem zaměstnanec na dobu neurčitou, v oboru naprosto nesouvisejícím s předmětem dotazu) a mám možnost si přivydělat tím, že bych pro jednoho insolvenčního správce komplexně zajistila prodej (zajištěné) nemovitosti z majetkové podstaty. Za tuto činnost bych obdržela 5 % z výtěžku zpeněžení-asi 35 tis. Kč (podle § 298 Insolvenčního zákona). Na základě jaké smlouvy bych měla tuto činnost vykonávat, aby bylo vše v souladu s právními předpisy, zároveň abych optimalizovala své daňové povinnosti a bylo by možné si před zdaněním odečíst nějaké náklady? Pokud by k prodeji došlo letos platí, že jsem na RD, pokud by k prodeji došlo v roce 2014 budu již zaměstnanec. Je výhodnější přivydělat si ještě letos na RD nebo až v roce 2014 jako zaměstnanec? Jinak si nijak nepřivydělávám, tuto činnost jsem nikdy nedělala, ŽL nemám, šlo by o jednorázovou činnost. Mandátní smlouva asi nepřipadá v úvahu, když nejsem podnikatel, že? Šlo by použít příkazní smlouvu? Nebo dohodu o provedení práce? Nebo je jiná možnost? Velmi děkuji za odpověď. Mirka
Dobrý den, naši sousedi by nám rádi za úplatu přenechali chatu - dočasná stavba a nájem městského pozemku. Prosím poraďte jaká smlouva by pro tento úkon byla nejvhodnější. Děkuji
Dobrý den, mám dotaz:
Tři týdny jsem zaměstnaná u firmy Ranob a nyní mám velké zdravotní problémy. Jsem PID, pracuji na pracovní smlouvu. Nevím, zda mohu dostat nemocenskou od lékaře. Děkuji za odpověd.
Mám doma stodolarovou bankovku z roku 1993, mohu ji ještě někde uplatnit?
Daň z příjmů-veřejná obchodní společnost
Dobrý den,
rád bych se zeptal na zdanění zisku u veřejné obchodní společnosti (v.o.s.).
Mám ještě v jiné firmě stálé zaměstnání na HPP a zajímá mě,
zda u v.o.s. bych zisk danil pouze 15% ve svém osobním daňovém přiznání nebo bych z něj musel odvádět i zdravotní a sociální ?
Děkuji za odpověď.
Michal
Dobrý den, dcera v únoru přerušila studium na VŠ a po úspěšném složení přijímacích zkoušek byla znovu přijata ke studiu v jiném oboru. Datum přijetí na VŠ je 2.7.2013.Mám od tohoto dne nárok na slevu na dani na studující dítě nebo dcera musí znovu přinést potvrzení až od září,protože se na ni sleva přes prázdniny podle naší účetní nevztahuje? ,