NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Budu zaměstnávat na zkrácený pracovní poměr ženu, která se stará o syna který je osobou závislé na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II a ve věku 16-ti let. Jak se vypočítává ZP a SP.
Děkuji
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak se vypočítavá čistá mzda na DPČ v případě, že mám HPP. Od května jsem pracovala jen na DPČ, kde mám dohodu do konce roku 2013. Od 1.11. budu na témže pracovišti, ale pod jiným zaměstnavatelem, pracovat na HPP. Ráda bych odpracovala několik hodin na na původní dohodu, tedy DPČ. Kdybych si vydělala např 5.000,- hrubého na DPČ, kolik by činila má čistá mzda? Žádná kalkulačka na výpočet mzdy nekalkuluje druhý prac. poměr. Jde mi o to, že vím, že daňová sleva 2.070,- Kč je pouze na jedno zaměstnání. Znamená to, že v případě, kdy bude DPČ mé další zaměstnání, bude mi z oněch 5.000,- stržena daň 2.070 + další poplatky? Můžete mi doporučit, kolik si ideálně vydělat v hrubém, aby byl můj výdělek co nejefektivnější vhledem k daním a poplatkům?
Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně zohlednění svátku ve mzdě. Mám pracovní poměr - poloviční úvazek, tedy 4 hodiny denně se stanovenou měsíční mzdou. Pokud pracuji déle a mám nějaké hodiny navíc, jsou mi vypláceny formou odměny. V měsíci říjnu jsem odpracovala 92 hodin, bez svátku. Bude mi svátek také proplacen? Nebo jen ty 4 hodiny navíc co jsem odpracovala v běžné pracovní době.
Děkuji
Martina
Dobry den. Chtěl bych se zeptat. Nějakou dobu sem neplatil sociální a teď sem nastoupil na dva měsíce, do konce roku na brigádu. Výdělek měsíčně cca. 8000 Kč čistého. Budou mě to strhávat nebo co se teď bude dít? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
dne 15.2.2009 jsem podal řádnou výpověď k 30.4.2009. Zaměstnavatel mi dne 25.2.2009 dal okamžité zrušení PP. Podal jsem žalobu na neplatnost tohoto OZPP a soud jsem vyhrál. Nyní se bude řešit finanční stránka sporu.Já jsem vyčíslil náhradu jako čistou mzdu se stravenkami a penzijním pojištěním od 26.2.2009 do 30.4.2009, tedy, jako kdybych chodil do zaměstnání. Soud však, zřejmě,vyčíslí finanční náhradu jako průměrnou hrubou mzdu za období od 26.2.2009 do 30.4.2009 a to bez stravenek a penzijního pojištění.
Jak bude postupovat zaměstnavatel? Dle mého názoru mne musí přihlásit na ZP a SP,přičemž ZP zaplatí i za mne(překážka na straně zaměstnavatele), u SP si nejsem jistý, zda to bude také tak.Samozřejmě odvede DPFO z.č.
Nakonec mi vystaví ELDP.
Peníze pošle na můj účet v bance i s určeným úrokem.
Nemýlím se ?
Dobrý den.
Od roku 1994 jsem v invalidním důchodu 1.stupně již po druhé operaci srdce. Můj zdravotní stav je takový, že mám zakázanou jakoukoliv namáhavou práci. V posledních letech se snažím přivydělávat jako OSVČ, ale práce je méně a méně a proto jsem musel v daňovém přiznání jako hlavní příjem dát invalidní důchod, protože zde mám vyšší příjem než z OSVČ. Do starobního důchodu mám ještě moc daleko (12) roků.
Při hledání zaměstnání mám dva základní problémy 1) výuční list bez maturity, ale v oboru, který bych stejně nemohl vykonávat ze zdravotních důvodů a za 2) zdravotní problémy, kde by sice nevadily, ale zase nemám odpovídající úroveň vzdělání. Mohl bych poprosit o radu jak se zachovat? Jít na úřad práce nebo zůstat jenom s invalidním důchodem prvního stupně, a nebo jako doposud OSVČ s příjmem z invalidního důchodu?
Děkuji za radu s pozdravem Mirek
Dobrý den,
jsem zaměstnanec personální agentury.Po oznámení těhotenství jsem byla upozornena,ze mi mohou okamzite ukoncit pracovni pomer. Asi mesic po oznameni, jsem byla pro komplikace hospitalizovana, nastoupila jsem na nemocenskou a samozrejme mi byl do tri dnu ukoncen pracovni pomer bez uvedeni duvodu podle paragrafu 48 ZP. Chtela jsem se zeptat, zdali se na me vztahuje ochranna doba podle ZP?
Dalsi vec je, ze jsem za cely rok necerpala dovolenou, zadne pozdni prichody, porusovani kazne...bylo mi receno,ze nahradu dovolene nemohu narokovat?
Dekuji za odpoved.
Dobrý den.
Od roku 1994 jsem v invalidním důchodu 1.stupně již po druhé operaci srdce. Můj zdravotní stav je takový, že mám zakázanou jakoukoliv namáhavou práci. V posledních letech se snažím přivydělávat jako OSVČ, ale práce je méně a méně a proto jsem musel v daňovém přiznání jako hlavní příjem dát invalidní důchod, protože zde mám vyšší příjem než z OSVČ. Do starobního důchodu mám ještě moc daleko (12) roků.
Při hledání zaměstnání jsou dva základní problémy 1) výuční list bez maturity, ale v oboru, který bych stejně nemohl vykonávat ze zdravotních důvodů a za 2) zdravotní problémy, kde by sice nevadily, ale zase nemám odpovídající úroveň vzdělání. Mohl bych poprosit o radu jak se zachovat? Jít na úřad práce nebo zůstat jenom s invalidním důchodem prvního stupně, a nebo jako doposud OSVČ s příjmem z invalidního důchodu?
Děkuji za odpověď Mirek
Dobrý den, pobírám starobní důchod a byl jsem zároveň zaměstnán. Onemocněl jsem a po návratu mě čekala výpověď a následné přijetí zpět, ale již pouze podepsáním smlouvy o dílo. Chtěl jsem se zeptat, jaké změny mě na základě podepsání této smlouvy čekají? Kdo za mě odvádí zdravotní a sociální pojištění, musím odvádět daň z příjmu? Na dovolenou mi prý nárok zanikl. Nějak se v tom vůbec neorientuji. Mnohokrát děkuji za odpověď.
Dobrý den, dovoluji si požádat o radu1)slovenská faktura, 2)nabídka a práce provedené a účtované v PDP: 1)FA s.r.o., plátce DPH, uhradila v říjnu faktur slovenské OSVČ, která má sídlo pouze na Slovensku, můžete mi, prosím poradit, jak fakturu zaúčtuji, s pohledu DPH u nás. faktura je na 83tis, za práce provedené na stavbě v ČR. nemá česká FA nějakou povinnost hlášení na FÚ? nebo se při zaúčtování chováme, jako při běžném účtování české faktury? s.r.o. je Q. plátce DPH.2)je vyhotovená nabídka pro odběratele na částku 100tis bez dph, jedná se o PDP, protože to není konečný příjemce, naše FA bude fakturovat stavební práce včetně materiálu, můžeme si z již nakoupeného materiálu uplatnit DPH?, myslím si, že ANO - vyfakturujeme práce včetně materiál v PDP 21%, máme správně nabídku a poté smlouvu, kde je uvedeno, že práce jsou bez DPH a materiál včetně DPH? práce mají být započaty začátkem prosince, do 14dní ukončení. Velice děkuji za odpověď.
Dobrý den, děkuji za odpověď na můj dotaz.
Ohledně příspěvku na bydlení jsem se asi špatně vyjádřila.
Je to příspěvek na ubytování, poskytovaný firmou, v částce 70,- na den.
Pokud zaměstnanec nevyužívá firemní ubytování.
Tento příspěvek by se měl správně posílat majiteli bytu,který následně tutoo částku předá nájemci,nebo mu ji strhne z měsíčního nájemného. Ale v reálu to chodí tak,že zaměstnanci si nechávají příspěvek posílat na své účty, protože drtivá většina majitelů bytů papír na příspěvek nepodepíše, jelikož nemá byty hlášené jako oficiální pronájem.
Posílám naši předchozí konverzaci.
Děkuji za odpověď
Iwa 123
Dotaz:
Dobrý den, měla bych dotaz na roční zúčtování daně v příštím roce a nevím si rady. Byla jsem zaměstnána na dobu určitou,otěhotněla jsem a musela jsem nastoupit na pracovní neschopnost, která začala v roce 2012. V roce 2013 mi trvala pracovní neschopnost do půlky února. Následně jsem nastoupila na mateřskou dovolenou a začala pobírat peněžitou pomoc v mateřství, a to do 28. srpna tohoto roku. Po nástupu na mateřskou dovolenou mi na konci daného měsíce končila i platnost pracovní smlouvy, a znovu mi ji neprodloužili. Nyní pobírám rodičovský příspěvek,a jsem tedy ,,nezaměstnaná,,. Dovolenou jsem nevybírala,jelikož mi na celou dovolenou v roce 2013 nevznikl nárok,pouze mi byla proplacena dovolená nevybraná z roku 2012. Můj dotaz zní,zda-li mám povinnost odvádět daně za období pracovní neschopnosti,a mateřské dovolené. Vím že rodičovský příspěvek se nedaní. Jelikož mi již pracovní poměr netrvá, tak si budu muset daně udělat sama,pokud mi vznikne povinnost? Dále bych měla ještě jeden dotaz. S přítelem( nejsme sezdáni), žijeme ve společné domácnosti. V práci mu vzniká nárok na příspěvek na ubytování,pokud nevyužívá ubytování dané jeho firmou. Chodí nám tak na můj účet, jelikož máme jen jeden každý měsíc příspěvek. Ve firmě,která příspěvek provozuje- je to jiná firma,než ta co přítele zaměstnává, jsem vedena jako majitelka bytu tak aby nám nárok na příspěvek vznikl ( tato skutečnost není pravdivá, sám provozovatel firmy nám toto řešení navrhl, abychom o příspěvek nepřišli.Majitelka bytu,který máme v pronájmu tento papír odmítla podepsat,protože byt nemá hlášený jako oficiální nájem, aby nemusela odvádět daně ) . Mám si s touto skutečností dělat také starosti? Děkuji za odpověď S pozdravem iwa123
Odpověď:
1. Přiznání k dani z příjmů z důvodu pracovní neschopnosti a mateřské podávat nebudete, protože oba tyto příjmy nepodléhají dani z příjmů. Pokud tedy nemáte jiné příjmy podléhající dani z příjmů nebo jiný důvod pro podání, přiznání si podávat nemusíte. 2. Příspěvek na bydlení je sociální dávka a ta se rovněž nedaní. Tedy starosti si dělat nemusíte.
Odpověděl: Dytrich Petr, JUDr.
Dobrý den,
měla bych dotaz na roční zúčtování daně v příštím roce a nevím si rady.
Byla jsem zaměstnána na dobu určitou,otěhotněla jsem a musela jsem nastoupit na pracovní neschopnost, která začala v roce 2012.
V roce 2013 mi trvala pracovní neschopnost do půlky února.
Následně jsem nastoupila na mateřskou dovolenou a začala pobírat peněžitou pomoc v mateřství, a to do 28. srpna tohoto roku.
Po nástupu na mateřskou dovolenou mi na konci daného měsíce končila i platnost pracovní smlouvy, a znovu mi ji neprodloužili.
Nyní pobírám rodičovský příspěvek,a jsem tedy ,,nezaměstnaná,,.
Dovolenou jsem nevybírala,jelikož mi na celou dovolenou v roce 2013 nevznikl nárok,pouze mi byla proplacena dovolená nevybraná z roku 2012.
Můj dotaz zní,zda-li mám povinnost odvádět daně za období pracovní neschopnosti,a mateřské dovolené.
Vím že rodičovský příspěvek se nedaní.
Jelikož mi již pracovní poměr netrvá, tak si budu muset daně udělat sama,pokud mi vznikne povinnost?
Dále bych měla ještě jeden dotaz. S přítelem( nejsme sezdáni), žijeme ve společné domácnosti. V práci mu vzniká nárok na příspěvek na ubytování,pokud nevyužívá ubytování dané jeho firmou. Chodí nám tak na můj účet, jelikož máme jen jeden každý měsíc příspěvek. Ve firmě,která příspěvek provozuje- je to jiná firma,než ta co přítele zaměstnává, jsem vedena jako majitelka bytu tak aby nám nárok na příspěvek vznikl ( tato skutečnost není pravdivá, sám provozovatel firmy nám toto řešení navrhl, abychom o příspěvek nepřišli.Majitelka bytu,který máme v pronájmu tento papír odmítla podepsat,protože byt nemá hlášený jako oficiální nájem, aby nemusela odvádět daně ) . Mám si s touto skutečností dělat také starosti?
Děkuji za odpověď
S pozdravem
iwa123
Zdravím,kdy musím mít pro placení daně s převodu nemovitosti odhad ceny nemovitosti? Děkuji za odpověď Opatrný
Dobrý den,
mám ŽL a vlastním obchod. Nebyl jsem plátce DPH a v nyní jsem se ptátcem DPH stal. Jenomže mám na skladě ještě zásoby zboží, které jsem pořídil a zaplatil v době, kdy jsem plátce ještě nebyl. Vím, že je možné toto zboží, co mám na skladě odepsat z DPH, jenže nevím, jakým způsobem. Stačí toto zboží prostě odepsat, ikdyž je na faktuře samozřejmě datum zdanění dřívější, než je má registrace DPH nebo budu muset udělat nějakou úpravu.
Velice Vám děkuji,
Martin P.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda si můžu odepsat děti, když mám dohodu o provedení práce a zda si můžu odepsat i manželova syna, když ho má manžel svěřeného do péče? Děkuji
Dobrý den,
jsem již ve star.důchodu, k tomu si přivydělávám asi do 40 tisíc.Kč jako OSVČ -řemeslník.Daním procentem z příjmu. Letos mám prvně i příjem kapitálový z akcií. Jakým procentem se zdaňuje tento příjem, je k němu započitatelné nějaké vydání či záporný příjem z minulých let? jaký bude dopad do zdravotního a sociálního pojištění ?
Děkuji - s pozdravem - Petr Ott 728467600
Dobrý den.
Pronajímám byt. Nájemné je placeno včetně služeb jednou částkou. Pro DAP odečtu z celkových příjmů zálohy na služby (SIPO). Mám částku příjmu pro DAP. Mám dotaz : 1. v případě přeplatku např. plynu přičtu tento do příjmů, 2. v případě nedoplatku odečtu tento od celkových příjmů.
Děkuji za odpověď. Králová M.
Dobrý den.Mám životní pojíštění,které bych chtěl zrušit.Dvakrát jsem ji nechal odečíst z daní, jeden doklad mám ,druhy nemůžu najít. Mám možnost (odečet a v kterém roce) ji někde dohledat abych mohl při zrušení pojistky odpočtenou částku do danit. Firma u které jsem danil už delší dobu nefunguje.Děkuji za odpověd.
Dobrý den,
mám prodejnu a vedu daňovou evidenci, jsem plátce DPH. Chtěl bych teď před vánocemi rozdávat dárkové poukázky svým zákazníkům. Prosím o radu, jak mám účtovat v daňové evidenci?Výroba dárkových poukázek je daňový výdaj?
Děkuji za odpověď
Jsem důchodce s přijmem z pronájmu nemovitosti.Jedná se o polovinu nájemního domu ve kterém nebydlím.V budoucnu (2.let) chceme provést opravu čelní fasády(asi 200tis.Je možné si vytvořit fin.rezervu,která nebude podléhat dani a bude uplatněna až s o
pravou fasády? Jsem fyzická osoba.