NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
před nástupem na MD jsem pracovala ve školství. Nyní jsem na RD s dcerkou, které budou koncem května 3 roky. Od září jsem chtěla (po předběžné domluvě se zaměstnavatelem) nastoupit zpět do zaměstnání. Na dobu červen, červenec, srpen pro mě nemá zaměstnavatel uplatnění. Mám si požádat o prodloužení rodičovské dovolené do 4 let věku dítěte a pak ji koncem srpna ukončit? Nebo je ještě jiné řešení?
A ještě druhý dotaz.
Pokud bych nyní znova otěhotněla a druhé dítě by se narodilo až po třetích narozeninách prvního dítěte, mám nárok na čerpání mateřského příspěvku, který by mi platil zaměstnavatel a bylo by to ve stejné výši jako u prvního dítětě?
Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zdědil jsem spolu se 3 lidmi družstevní byt 1+1. Byt má hodnotu asi 150 000 Kč. Nyní zvažuji, zda mám byt spolu s ostatními dědici prodat (v tomto případě se peníze rozpočtou mezi 4) nebo jestli mám byt od nich koupit a pronajímat. Byt je znovu vymalován, vyklizen a připraven k prodeji. Jsem z Ostravy. Myslíte, že je moudré byt koupit a pronajímat ho?Jaké povinnosti jsou s pronájmem spojeny a co všechno musím pro to udělat? Jakou částku bych mohl vybírat navíc, tedy mimo plateb družstvu a SIPA, abych měl požadovaný výnos?Předem děkuji za odpověď.
Dobrý večer, jsem FO vedoucí DE, plátce DPH. ŽL na zámečnické práce. Měl bych na Vás dotaz ohledně sazby DPH. Jedna firma si u mne objednala zámečnické práce pro úpravu žebříků a okapů na střeše bytového domu. Mohu fakturovat tyto práce s 5% DPH? Jest-li ano, jaké doklady nebo potvrzení od této firmy mám požadovat, abych tuto sazbu mohl před FÚ obhájit. Dále bych měl dotaz, jak správně v DE zaúčtovah hal. vyrovnání z faktur. Např. faktura je na částku
15000,30 a úhrad na příj.pokl.dokl. 15000,- Kč. Co s těmi 0,30 hal.? Děkuji za odpověď a přeji krásný zbytek večera.
Vážený pane doktore, prosím radu :
Jsem plátce DPH a mimo jiné příjmy z podnikání /ze kterých odvádím DPH/ dostávám občas PROVIZE ze zprostředkování úvěrů od České spořitelny. Tyto jsou uvedeny pevnou částkou - je to příjem,který zdaňuji v DE, ale nevím, zda z toho příjmu mám také odvádět DPH - např. za měsíc mám cca 1000,-- Kč provizi, zdanění pro účely DPH by činilo - základ 840,- Kč - DPH 19 % 160 Kč?.
Děkuji Vám za odpověď.
1. Když občan pronajímá byt, nájemní smlouva je pouze na 6 měsíců, je nutné příjem z tohoto nájmu uvést v daňovém přiznání, je to omezeno výší nájmu?
2. Při provádění instalatérských prací se zabudovává ohřívač vody, el. kotel v novém domě, určeném pro bydlení, použije se zde 5% nebo 19% DPH?
Předem děkuji
Tuzemská firma A dodává výrobek do další tuzemské firmy B. Ve firmě B se výrobky přeloží do jiného kamionu a odváží se do firmy C na Slovensko (firma C má DIČ slovenské). Firma A fakturuje výrobky do firmy C s místem dodání firmě B. Firma A fakturuje s DPH. Je to správný postup? Jaký § Zákona o DPH tento postup upravuje?
Dobrý den, jsem FO podnikatel a vedu daňovou evidenci, případně někdy uplatňuji daňové výdaje procentem. Překročil jsem limit 1mil a budu se registrovat k dph. Zajímá mne, zda dph, které budu připočítávat k vydaným fakturám pro mne bude z hlediska daně z příjmu daňový příjem nebo nedaňový příjem.
Můj software pro DE to považuje za nedaňový příjem, ale podle mého názoru není v zákoně o daních z příjmů dph vyjmenováno jako příjem, který není předmětem daně, ani jako příjem osvobozený, takže z něj plyne, že přijaté dph je příjem z podnikání a je třeba jej zdanit, jakmile mi přijdou peníze.
Obdobně mi to není jasné u nákladů.
Jak to je a na základě jaké právní normy to tak je?
Děkuji.
Dobrý den! Jsem prodejce bot. Vedu DE.Část zboží na skladě je úplně nebo zčásti neprodejná a je starší 5 let od nákupu. Neměla by se prodávat kvůli pochybné kvalitě materiálů a také některé(dětské a j.) už nesplňují mezitím vzniklé zákony.
Co s tím?
Jaký je rozdíl mezi vyřazením z obch. máj. a likvidací. Jak dokladovat likvidaci?
Zápis do inventury je také účtováním? (den vyřazení ?)
Děkuji
Je nějaká činnost v reklamní agentuře která spadá do snížené 5% sazbě DPH? Kopírování,grafické práce, kresličské práce, návrhy log, laminace,potisk materiálů,vazba dokumentů,tisk fotografií, výroba vizitek,výroba www stránek,prodej reklamy atd.
děkuji
Jsem OSVČ, která podniká ve sdružení (sdružení má jen 2 členy a zastupuje jej kolega) a na začátku prosince bych měla nastoupit mateřskou dovolenou. Můj dotaz zní, zda musím přerušit činnost ŽL na dobu pobírání mateřské a se společníkem tak na tu dobu rozpustit sdružení a vyrovnat si všechny závazky mezi sebou (leasing, odprodej společného majetku atd.). Protože abych měla nárok na MD nesmím mít žádný příjem a i kdybych do práce nechodila, pořád bych bez přerušení činnosti měla nárok na zisk ze sdružení, který v daném období vyprodukuje společník. Zdá se mi to totiž všechno strašně zbytečné, protože ihned po skončení MD bych opět s kolegou sdružení zakládala znovu.Proto by mě zajímalo, zda se dá podepsat něco jako čestné prohlášení na sociálce a zdravotním ((abych nemusela platit zálohy po dobu MD) a taky na fin. úřadě, že já po dobu MD nebudu osobně vykonávat ve sdružení, žádnou činnost, i když po skončení MD budu za dobu co jsem byla na MD mít nárok na část příjmů, výdajů i zisků z daného období, které na konci zdaňovacího období vykážu.
v květnu 2000 jsem koupil nemovitost (byt) a prodávající do dnes neuhradil daň z prodeje nemovitosti. Finanční úřad teď daň vymáhá po mně (podle zákona jsem ručitel).
Jaká je promlčecí lhůta, až do dneška mne z fin. úřadu nekontaktoval.
Jaké úkony ( jak moc se musí snažit, aby daň vymohli od prodávajícího) než přijdou na ručitele ?
Dobrý den, prosím informaci.
U rodinného domku, jehož součástí je garáž v suterénu chci provést výměnu garážových vrat za sekční elektricky ovládaná. Vztahuje se na tuto dodávku a montáž snížená 5 % sazba DPH ?
Je někde dostupný oficiální závazný výklad této problematiky ?
Děkuji.
Dobrý den,jsme příspěvková organizace.Uskutečnili jsme zálohovou platbu na dopravu 2500zlotých,ale z našeho účtu je odečet 19.249,25 Kč.Jelikož jsme zadali špatný příkaz k úhradě vrátila se nám platba na účet za 6dní ve výši 17.869,23Kč.Prosím Vás poraďte zda mám tyto částky přepočítat kurzem ČNB a zaúčtovat kurzové rozdíly?Jak se zaúčtuje ten rozdíl v odeslané a vrácené částce tj.1.380,02Kč?Děkuji moc za odpověď.Nashledanou
Dobrý den, můžete mi prosím poradit co má dělat drobný akcionář po přečtení níže udené zprávy.
Předem děkuji za odpověď jako pro laika. P.P.
Společnost RLRE Kappa Property, s.r.o., se sídlem Praha 4, Olbrachtova
2006/9, PSČ 140 21, IČ 27191711, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze, oddíl C vložka 103281 (dále jen "společnost"),
jakožto hlavni akcionář podle smlouvy o převzetí jmění hlavním akcionářem
uzavřené dne 28. června 2005 (dále jen "smlouva o převzetí jmění") se
společností Hotel FORUM Praha, a.s., se sídlem Praha 4, Olbrachtova
2006/9, PSČ: 140 21 (dříve Praha 4, Kongresová 1655/1, PSČ 140 69), IČ:
45275157, dříve zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem
v Praze, oddíl B vložka 1604 (dále jen "Hotel FORUM Praha"), tímto
oznamuje, že Městský soud v Praze rozhodl o zápisu skutečností dle
smlouvy o převzetí jmění do obchodního rejstříku ke dni 19. září 2005.
Společnost dále oznamuje, že menšinoví akcionáři společnosti Hotel FORUM
Praha jsou oprávněni dle smlouvy o převzetí jmění požádat o výplatu
přiměřeného vypořádání v penězích ve výši 1 080 Kč za jednu kmenovou
listinnou akcii na majitele společnosti Hotel FORUM Praha ve jmenovité
hodnotě 1 000 Kč (dále jen "vypořádání"). O výplatu vypořádání je možné
požádat ve lhůtě dvou měsíců od dne zápisu převzetí jmění do obchodního
rejstříku (tj. ode dne 19. září 2005).
Vážení,
potřebuji svěřit nějaké tuzemské instituci do správy mé akcie na jméno, které se obchodují na Frankfurtské burze.
Prosím o přehled institucí, které službou tohoto druhu zabývají.
Vážení,
chodí mi jeden výpis z účtu majitele CP za druhým o provedení převodu CP, ale finanční vyrovnání mi nikdo nenabízí. Jedná se o novou formu znárodnění? Jak v těchto případech postupovat, tzn. jak se domoci alespoň nějaké částky za akcie?
Díky za radu.
1.Zaměstnanec měl neplacené volno,vychází mu hrubá mzda 4414,odvádíme 970kč,zaměstnanec nám zaplatí jakou částku?
2.Mohu uzavřít s absolvem střední školy( byl na prac. úřadě,ještě nepracoval)prac. poměr s 3měs. zkušební lhůtou?
Dobrý den,
máme v hlavním pracovním poměru zaměstnance - studenta (od 1.1.2005) , který pracuje jen 15 hodin týdně, tj. 3 hodiny denně. Má také nárok na celé 4 týdny dovolené?
Děkuji
Mám uzavřenu Dohodu o Pracovní Činnosti na dobu neurčitou, ve které je uvedena pracovní doba 2 hodiny denně, 6 dní v týdnu. Jedná se o rozvoz tiskovin na trase dlouhé cca 70 km s cca 150 zastávkami denně ve dnech Po-So. Začátek činnosti 03:00 konec s doručením poslední zásilky (dle dne) mezi 07-08:00 (počet zásilek se liší) a týdenní počet hodin v reálu je min. 25. K výkonu práce je používáno soukromé vozidlo, náhrady za používání v pořádku. Je sjednána "fixní odměna" 44 Kč/hod. Zaměstnavatel odmítá hradit více jak sjednané 2 hodiny práce denně, přičemž nedokončení práce je důvodem k výpovědi a náhradě škody způsobené nedoručením zásilek. Zaměstnavatel přitom prokazatelně věděl, že sjednanou práci nelze za 2 hodiny denně stihnout, jelikož každá trasa kvůli cestovním náhradám je definována záznamem přijímače GPS, ze kterého je patrné naprosto přesně vše včetně času a délky. Myslím si, že v tomto objemu práce totiž nelze DPČ vůbec uzavřít - to ovšem při uzavírání nevíte, jelikož vám tvrdí, že s průběhem doby se trasu naučíte a zrychlíte a ač to dnes jezdím již zpaměti, nelze se pod 25 hod týdně dostat v žádném případě. Zaměstnavatel je ochoten v krajním případě nahradit max. 1/2 neplacené doby umělým zvýšením počtu ujetých kilometrů.
Jakým způsobem se lze (lze-li vůbec) domoci se proplacení skutečně odpracované doby?
Jedná zaměstnavatel v souladu se zákonem?
Mám nárok na příplatek za práci v noci?
Hrubou mzdu ve výši 2-3.000 měsíčně mi zaměstnavatel daní 15% přičemž online kalkulátor mi daní až výdělky od 4000 měs. výše a dále nezohledňují 1 dítě. Mají na to právo?
Dobrý deň rada by som poznala Vaše stanovisko
k nasledujúcemu problému:
česká firma "A" plátca DPH fakturuje českej firme"B" plátcovi DPH návrhy a realizáciu výstavy na veľtrhu
v Bulharsku a Slovensku. Firma "A" túto službu má
fakturovať bez DPH a firma "B" ako objednávateľ službymá povinnosť registrácie v SR (prípadne Bulharsku) a odviesť DPH z týchto služieb v mieste kde sa veľtrh koná?
Ďakujem