NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
moc Vás prosím o radu při výpočtu pravděpodobného výdělku. Zaměstnanec je již 10 měsíců nemocen, nemá žádný příjem, odchází do invalidního důchodu, a firma mu má ještě proplatit 4 dny loňské dovolené.Mohu jako pravděpodobný výdělek při výpočtu této dovolené použít jeho poslední průměrný výdělek, kterého dosáhl ještě před svou nemocí ?
Přeji pěkný den.
Dobrý den, prosím o radu.
Odpisuji nemovitost, na které bylo v roce 2004 provedeno technické zhodnocení. Nemovitost byla uvedena do užívání v roce 2002. Účetní, která počítala odpisy/zrychlené/ za rok 2002,2003a 2004, v roce 2004 po technickém zhodnocení znovu začala odepisovat jako by to bylo první rok, kdy byla nemovitost dana do užívání. Nevím zda je to dobře nebo ne. Prosím o radu. Děkuji
Jsme s bratrem spoluvlastníky domu, ve kterém provozujeme ubytovací služby na základě živnostenského oprávnění (každý máme svůj živnostenský list). Do konce r. 2004 jsme fungovali jako sdružení fyzických osob a účtovali v podvojném účetnictví. K 1.1.2005 jsme se rozdělili na dvě samostatné fyzické osoby a účtovali nadále v podvojném účetnictví. Můj 1. dotaz se týká možnosti přechodu jednoho z nás na daňovou evidenci, zatímco druhý by pokračoval v účetnictví. Můj 2. dotaz se týká možnosti ukončení podnikání jednoho z nás a přechodu na pronájmy. Druhý by dále vedl účetnictví. Prosím o laskavou odpověď za jakých podmínek jsou tyto přechody možné. Nejsme plátci DPH. Za zodpovězení mnohokrát děkuji.
Dobrý den. Prosím o radu. Manžel, jako jediný dědic, zdědil po své matce nemovitost. Musí podat nové daňové přiznání k dani z nemovitosti , nebo se na FÚ pouze přepíše jméno majitele ? Pokud je nutno podat nové přiznání, jaká je lhůta pro podání ? A musí se podávat v místě, kde je nemovitost, nebo lze podat na kterémkoli FÚ ? Děkuji .
Dobry den
Pracuji v GB na castecny pracovni uvazek a chtel bych se zeptat, jestli po navratu do CR mam nejaky narok na vraceni dane z prijmu. Ptam se pro to, ze kamarad pred vstupem CR do EU pracoval v SRN a po navratu do CR mu byly dane"nebo jejich cast" vracena.Pripadne jestli mi nemuzete poradit jak se dostat do danove nejvyhodnejsi skupiny, nyni sem ve skupine "503L" a platim 22% dane z prijmu. Muj rocni prijem je cca 9000 liber rocne " hrubeho ".
Dobrý den,v uterý bych měla podepsat Mandátní smlouvu a rovnou si vyřít ŽL-nemám s tím však žádné zkušenosti,tak by Mě zajimalo kolik bude činnit soc.a zdr.daň z 12000,-a na co si mám dat pozor při podepisování Man.smlouvy-Jde o práci učetní,tak mám obavy,abych vic neprodělala než vydělala.Je možná nějaká pojistka-jak se chránit při připadných potižich?děkuji moc za
Děkuji velice za odpověď ohledně odpisu budovy. Ještě bych si to chtěla upřesnit. Našla jsem si výpis z katastru nemovitostí a zde je zapsána tato budova jako aministrativní a je zapsána na jeho jméno a rodné číslo,ale IČO jsem zde nikde nenašla. V obchodním majetku je budova vložena jako celek na základě kupní smlouvy již asi deset let a před třemi lety proběhla rekonstrukce, kdy se zde vybudoval v podkroví byt, který teď podnikatel pronajímá. Je tedy možno odpisy uplatňovat v plné výši? Ještě jednou děkuji.
Dobrý den, prosím o radu jaký kurz použít při zaúčtování dovozu zboží z EU. Používáme denní kurz. Faktura byla vystavená dne 18.5.06 a zboží bylo předáno 26.5.06. Platba byla provedena 19.5.06. K jakému datu bychom měli použít kurz přepočtu u DPH na vstupu? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
O kolik procent se snižuje silniční daň?
Auto terenní s přepážkou vzadu, takže v tech. průkazu je psáno: nákladní N1G, auto splňuje limity Euro III.
Mohu při zrychlených odpisech uplatnit v prvním roce ještě 10% navýšení?
Děkuji Ivana
Má v dnešní době přiděleno DIČ plátce i neplátce DPH?
Dobrý den. Podnikatel FO uzavře kupní smlouvu na provozní halu jde o starší objekt. smlouva je sjednána na splátky 1/2 kupní ceny při podpisu a pět splátek na dva roky. Cena je vyčíslena s DPH 19 %. jde o to zda může FO uplatnit DPH na vstupu hned ,na smlouvě je DZP 1.6.2006 a také je -li možno uplatnit DPH případně až v dalším čtvrdleti. děkuji za odpověd G.
Dotaz:
Dobrý den pane doktore, mohl byste mi poradit? Byla jsem zaměstnaná a v současné době jsem na neschopence( po ukončení pracovního poměru v ochranné lhůtě). Mohla bych začít pracovat jako telefonistka na ŽL( z domova), který si budu vyřizovat a mám dotaz. Když se přihlásím k SP a ZP ve lhůtě dle zákona můžu vykonávat činnost i když jsem práce neschopná? A jak by to bylo s platbami na SP a ZP.? Moc děkuji za odpověď. Švábová
Odpověď:
Dobrý den, po dobu nemoci nesmíte vykonávat činnost, z které Vám vzniká nárok na vyplácení nemocenských dávek. Po přihlášení na zdravotní pojišťovně a na správě sociálního zabezpečení jako OSVČ Vám vzniká povinnost hradit zálohy na pojištění za OSVČ. OSVČ, které jsou celý kalendářní měsíc v pracovní neschopnosti tyto zálohy v daných měsících hradit nemusí, ale to není Váš případ. Jedná se o OSVČ, které mají celý měsíc nemocenské dávky z plateb OSVČ. U Vás jsou tyto nemocenské dávky vypláceny z již ukončeného pracovního poměru.
Děkuji za odpověď, znamená to, že když se nepřihlásím na SP k nemocenskému pojištění nemám nárok na vyplácení dávek a můžu podnikat?
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně podílových fondů. Investoval jsem v minulém roce do dluhopisového trendbondu. S nedůvěrou sleduji vývoj kurzu všech dluhopisových fondů. Jaký je předpoklad vývoje dluhopisů ve zbývající části roku 2006? Děkuji.
Dobrý den,
mám obecný dotaz. Je pravda, že pokud mám práci na dobu určitou nemohu získat hypotéku na bydlení? Dotazuje se banka vůbec na to, jestli pracuji na dobu určitou či neurčitou?
Děkuji za odpověď, Andrea Bergmanová
Dobry den, jsme spolecnost s.r.o. ktera se zabyva poskytovanim telekomunikacnich sluzeb, vcetne montazi pripojek. Zamerujeme se pouze na jedno mesto, po kterem casto najezdime soukromym automobilem i 40km denne. Nejcastejsi prace Montaze, servis, opravy, upravy zarizeni, jednani s klienty. Staci psat knihu jizd, takto obecne je to dostatecne prukazne? Nebo je potreba na kazdou cestu mit nejaky doklad? Pokud bych byl jednatelem spolecnosti s mandatni smlouvou jake nahrady se na me vztahuji? Muze byt stanovena odmena v mandatni smlouve za cely rok, vyplacena vzdy na konci roku. Dekuji za odpoved
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou - poraďte prosím jak účtovat v podvojném účetnictví a zda uplatnit DPH na níže uvedených účetních případech. Jsme firma zabývající se prodejem ND, olejů,... na auta - "Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje". Máme 10 zaměstnanců. Dosud jsme vedli jednoduché účetnictví, podvojné jsem nikdy nedělala.
Napište, prosím, čísla účtů ke konkrétním účetním případům.
Předem děkuji za rychlou odpověď.
Hezký den.
Mirka
Účetní případy (např. 518, 343 nebo 502, 343, ...):
1. Kancelářské potřeby (papíry, šanony, lepidlo, ...)
2. Občerstvení (káva, cukr, čaj, dobrá voda ...)
3. Čistící prostředky (mýdla na WC, jar, ...)
4. Ručníky pro zaměstnance a zákazníky (na toalety)
5. Telefon - mobil, pevná linka ...
6. Záloha - elektřina - rozpis DPH (E-on)
7. Plyn (topení - JČP)
8. Upgrade - účetního programu
9. Pronájem vozidel (firma nám přefakturovává část nákladů-silniční daň, POV a HAV poj., ... dle smlouvy)
Dotaz:
Dobrý den pane doktore, mohl byste mi poradit? Byla jsem zaměstnaná a v současné době jsem na neschopence( po ukončení pracovního poměru v ochranné lhůtě). Mohla bych začít pracovat jako telefonistka na ŽL( z domova), který si budu vyřizovat a mám dotaz. Když se přihlásím k SP a ZP ve lhůtě dle zákona můžu vykonávat činnost i když jsem práce neschopná? A jak by to bylo s platbami na SP a ZP.? Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, omlouvám se za nepřesnou formulaci, posílám dotaz ještě jednou:
Zaměstnanec má s firmou dohodu, že bude používat firemní auto pro soukromé účely.
PHM jsme zaměstnanci přeúčtovali na základě průměrné spotřeby zapsané v technickém průkazu, zaměstnanec však nesouhlasí a tvrdí, že jel mnohem úsporněji a že zaplatí PHM podle skutečné spotřeby, kterou za daný měsíc měl. Je možné mu vyhovět, nebude takovéto řešení v rozporu s daňovými předpisy? Jaká je běžná praxe? Pokud bychom účtovali podle skutečné spotřeby, ta může být ovlivněna datem tankování. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď týkající se dodat.daň.přiznání k DPH. Nevím si však rady s dalším souvisejícím problémem:
Pokud podám dodat.DP k DPH za min.rok z důvodu přeřazení uskut,zd.pln. z nižší do vyšší sazby, sníží se mi základy , které vstupují do základu daně z příjmů. Bude potřeba podat dodatečné DP k dani z příjmů fyz.os.? Nebo jak postupovat?
Prosím o radu, podnikatel fyzická osoba vlastní budovu ve které podniká. Při rekonstrukci zde v podkroví vybudoval byt, který pronajímá. Nájemce řádně platí nájem i služby. Jak postupovat při odpisech této budovy, může uplatnit odpisy v plné výši? Děkuji