Nevíte si rady v oblasti daní? Daňových zákonů je celá řada a neustále se mění. Pokud máte otázku, týkající se právě této oblasti, naše poradna je vám k dispozici. Pomůžeme vám nalézt odpovědi na vaše otázky:
FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:
DOTAZY V SEKCI: DANĚ
odpovídal(a): | Redakce |
Při investici do nového stroje - co lze všechno považovat za prvotní vybavení a tedy součást investice?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, jsem na rodičovské dovolené a při tom bych chtěla začít pracovat jako OSVČ. Chtěla jsem se zeptat kolik budu muset měsíčně platit sociální a zdravotní pojištění. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
V roce 1998 jsem byl trvale zaměstnán u jednoho zaměstnavatele. Mám také živnostenský list. Ve zdaňovacím období 1998 jsem neměl žádné příjmy a proto jsem nepodal daňové přiznání. FÚ však po mně požaduje prohlášení o tom, že jsem v uvedené zdaňovacím období nedosáhl žádných příjmů. Zajímalo by mě jestli na to má právo? Není to zbatečné? Pokud to prý neposkytnu budou mě předvolávat. Děkuji za odpověď.
odpovídal(a): | Redakce |
Zmena sazby DPH u najmu pozemku a nebytovych prostor v prubebu trvani jiz "starych" najemnich smluv. Jsme s.r.o. a vlastnime prumyslovy areal,ktery z cca 70 % pronajimame jinym podnikatelskym subjektum (platcum i neplatcum DPH) jako nebytove prostory popr.pozemky bez DPH. Vzhledem k charakteru techto vynosu (§ 20 zakona o DPH)uvazujeme o zmene fakturace najemneho (sazba 5 % DPH) pouze pro najemce-platce DPH. Je tento krok v souladu se zakonem o DPH a je dostatecne tuto zmenu pouze pisemne oznamit najemcum (nikoliv menit jiz uzavrene smlouvy se zakazniky)
odpovídal(a): | Redakce |
SRO prodá jiné SRO HIM ke dni 1.1.1999, jak se postupuje při odpisování, účetní odpisy jsou stejné jako dańové, HIM byl nově oceněn, jak vysoké odpisy použije prodávající a jak vysoké kupující firma? Lze u prodávající nepoužít žádné a u kupující celé? Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Doplneni predchoziho dotazu (pozadavek c.1093), tykajiciho se datumu prijeti honoraru za preklady. Dotaz se tyka priznani dane z prijmu fyzicke osoby - priznavam honorare za preklady jako prijmy z jine samostatne vydelecne cinnosti (na formulari B) a naklady odecitam pausalem 30%. Uctovnictvi nevedu. Zajima me, ktere datum je rozhodujici pro zarazeni prijmu do prislusneho roku (1999) - datum odevzdani prekladu, datum vyuctovani prekladu nebo datum prevedeni honorare na muj ucet. Dekuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Pro účely zpracování přiznání daně z příjmů fyzických osob za rok 1999 ze závislé činnosti,funkčních požitků a z kapitálového podnikání (jiný příjem nemám a používám tiskopis typu B) si nejsem jist zda správně chápu způsob výpočtu základu daně z výnosů prodeje zahraničních cenných papírů(akcií).Přes brookerskou společnost obchoduji s akciemi cizích podniků na americkém trhu.Brookerská společnost je česká akciová společnost s řádným povolením k obchodování na cizích burzách,zapsaná v Obchodním rejstříku, která zprostředkovává na základě smlouvy mé pokyny k nákupu či prodeji.Prostředky k nákupu skládám (nebo odčerpávám) průběžně podle potřeby na(z) účet brookerské společnosti přímo v USD, nebo v Kč, potom je brookerem převeden na USD.Nákupy i prodeje,stejně jako poplatky spojené s nákupem i prodejem se uskutečňovaly v USD,průběžně v roce 1999.Některé prodeje jsem učinil i dříve než za 6 měsíců a ty tedy nejsou osvobozeny od daně. Používá se pro přepočet USD na Kč jeden kurs pro všechny operace v roce 1999 (a který), nebo vždy kurs vyhlášený ČNB v den uskutečnění nákupu ( pro ocenění nákladů nákupu) nebo prodeje ( pro ocenění tržby z prodeje)? Jak se započítávají do nákladů i poplatky spojené s nákupem a prodejem? Jak postupovat v případě, že některý z prodejů byl se ztrátou, celkově však bylo dosaženo zisku?
odpovídal(a): | Redakce |
Porada-li obcanske sdruzeni kulturni akci, na kterou ji firma venuje vecne a penezni dary pro ucastniky teto akce, je toto obcanske sdruzeni povinno odvest darovaci dan? V pripade ze ano, jak se tato dan stanovi u vecneho daru? Dekuji!
odpovídal(a): | Redakce |
Vážení prosím o odpověď na tento problém. Havárie podnikového auta JU. Faktura zní na ZD 76883,84 DPH 16914,40 celkem 93798,04 Kč. 1) pojišťovna zaplatila přímo opravně pouze 66884,- Kč, bez DPH a bez spoluúčasti podnikatale. 2) podnikatel zaplatil opravně spoluúčast 10000,- Kč. a DPH 16914,40 kč. DOTAZ 1) je tato spoluúčat 10000,- Kč. daňově uznatelný náklad? DOTAZ 2) není-li musí se krátit DPH z této spoluúčasti. DOTAZ 3) jak správně vše zaúčtovat v JU. Děkuji předem za pomoc.
odpovídal(a): | Redakce |
Slyšel jsem, že přiznání k dani darovací (za neziskové občanské sdružení dětí a mládeže s nárokem na osvobození) je povinnost dávat až, jestliže tři měsíce za sebou přesáhne výše darů 30.tis. Existuje takový limit?
odpovídal(a): | Redakce |
Na konferenci v Norsku jsem dostal ocenění za nejlepší projekt. Cena byla vyhlášena dva dny před vyhlášení nejlepšího projektu. Jedná se o geodetické zažízení v hodnotě 300 tis.Kč. Zajímali by mě daňové náležitosti této ceny. Vztahuje se na to daň z příjmu a daň darovací?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, byl jsem na finančním úřadě se přihlásit k dani z přidané hodnoty a pani mi povídala že musím doložit nabídku nebo fakturu od dodavatele. Což nějak přesně nevím co vůbec po mě chce.
odpovídal(a): | Redakce |
V roce 2009 jsme získali jako s.r.o. dotaci na realizaci vzdělávacích kurzů. V rozpočtu projektu máme mimo jiné tyto náklady jako přímou podporu účastníků kurzů : příspěvěk na dopravné a příspěvek na občerstvení, celkem ve výši pro rok 2010 cca 300 tis Kč. Po zaúčtování dotace do nákladů, vyvstává otázka, zda tyto konkrétní náklady jsou daňově uznatelné. Nemůžu nikde najít odpověĎ, můžete mi, prosím, poradit? Děkuji moc za radu
odpovídal(a): | Redakce |
Mí rodiče získali meziúvěr ze stavebního spoření, který použili ke stavbě domu k určeného k bydlení. Jako odčitatelnou částku od základu daně si chtěli uplatnit úroky zaplacené z tohoto úvěru v roce 1998 za zdaňovací období 1998. Ani jeden z nich, ani nikdo jiný z rodiny však něměl v uvedeném období v tomto domě trvalé bydliště, ačkoli v něm již po kolaudaci bydleli. Kolaudace proběhla v roce 1997. Trvalé bydliště si zařídili až v roce 1999 po zjištění, že je to nutné. FÚ právě z tohoto důvodu (že v daném zdaňovacím období 98 neměli v tomto domě trvalé bydliště) nárok neuznal. Je to tak v pořádku?
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. S.R.O. nebo A.S.? zajímaly by mne 3-4 zakladni rozdily ve zdanovani zisku a ruceni u techto spolecnosti (1. DZPR prav. osob 31%-a.s. i s.r.o., 2.dan z rozdeleneho zisku - dividendy,...., 3...., 4....) Děkuji.
odpovídal(a): | Redakce |
Mohu při pronajímaní bytu v osobním vlastnictví provádět odpisy bytu / 30 let/ např. zrychlenou formou. Mohu když nemám byt pronajmut odpisování přerušit.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobry den, Chceme ve firme zvysit zakladni jmeni z nerozdeleneho zisku minulych obdobi.Jsme s.r.o. s obratem 30 mil Kc.Pravnik nam rekl,ze krome jineho je potreba mit audit pro zvyseni zakladniho jmeni.S casem ani penezma na provedeni auditu se nam nechce plytvat. Zvysenim zakladniho jmeni chceme zvysit nasi prestiz ve vztahu k bankam a pripadnym partnerum.Jinak nas nic jineho k tomu netlaci. Moje otazka zni,jestli je mozna jina cesta ke zvyseni zakladniho jmeni bez draheho a narocneho auditu. Dekuji za odpoved.
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den. Prosím Vás o odpověď do kdy (po zpátku) jsem povinen předkládát finančnímu úřadu doklady. Podnikám od roku 1995 a zajímá mě, zda tento rok a podle jakého zákona může FU kontrolovat. Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
prosíme o následující informaci: 1/ povinost přihlásit se k DPH při jednoduchém účetnictví je jestliže: za tři měsíce dosáhnu obrat 750000,-- nebo každý měsíc po sobě jdoucí v průběhu tří měsíců dosáhnu obrat 750000,-- při čtení zákon 588 jsem se nemohl jednoznačně rozhodnout 2/ prosím o informaci, jakým způsobem zjistím výši obratu v jednoduchém účetnictví pro stanovení povinnosti platit DPH - zda podle faktur vydaných - zda podle skutečného příjmu Děkuji
odpovídal(a): | Redakce |
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu ve třech věcech. 1. Náš zaměstnanec začíná od 1.9.2000 pobírat starobní důchod. Z tohoto důvodu mu byla od 1.9.2000 změněna pracovní smlouva na dobu určitou k 31.12.2000. Kdy mu mám proplatit jeho nevyčerpanou dovolenou? 2. Od 1.4.2000 k nám nastoupil nový zaměstnanec, který si v minulém zaměstnání nevybral část dovolené připadající na I.čtvrtletí 2000. S minulým zaměstnavatelem jsme se dohodli na finančním vyrovnání. Jakým průměrem mu mám spočítat čerpanou dovolenou? Tím, který měl u bývalého zaměstnance nebo tím, který má u nás? 3. Od 1.5.2000 k nám nastoupil zaměstnanec, který do roku 1999 studoval na VŠE, od roku 1999 do 3/2000 vykonával civilní službu, ve 4/2000 byl zaměstnán, kde nečerpal dovolenou (není dohoda o refundaci dovolené). Kolik dnů má nárok na dovolenou v roce 2000 v naší společnosti? Děkuji za rychlé vyřízení. S pozdravem