NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
mám následující dotaz: jsem drobný podnikatel - živnostník (fyzická osoba) s jednoduchým účetnictvím, nejsem plátcem DPH, mám běžný účet v bance. Při své činnosti bych občas potřeboval nakoupit určité zboží (náhradní díly, software apod.) ze zahraničí, konkrétně prostřednictvím internetových stránek prodejce. Problém je v tom, že řada takových prodejců přijímá platby pouze prostřednictvím kreditní karty (zaslání jejího čísla a následné inkaso - alespoň tak si to představuji). Chtěl bych vědět, co všechno v takovém případě musím udělat, aby taková transakce byla "legální" z hlediska účetního a daňového (tedy jak a kde si zřídit takovou kreditní kartu pro firmu, co bude v transakci účetním dokladem, jak prokázat daňově uznatelný výdaj atd.). V českých pramenech jsem takovýto postup nikde nenašel - chápu, že tuzemská finanční sféra je poněkud pozadu, ale přece jen...
Děkuji za odpověď
Vážení přátelé,
zdravím Vás a měl bych k Vám prosbu o radu. Jsem členem bytového družstva a na schůzi družstevníků jsme se dohodli, že si najmeme na úklid společných prostor v domě (chodby, schodiště) jednoho pána a že na tuto jeho práci pro nás budeme mezi sebou vybírat poplatek ve výši, která bude vyhovovat oběma stranám. Ptám se Vás co máme všechno udělat, aby to bylo po právní stránce v pořádku? Stačilo by např. se dohodnout ústně a dávat mu ty peníze z ruky do ruky (bez dokladu)?
Děkuji předem za radu.
Moje adresa: bartos@praha.ilf.com
S pozdravem Vaš Erich Bartoš.
Jaká je nejlepší varianta financovat bydlení v hodnotě 1.800.000Kč, Stav: hotovost 900.000Kč, končící stav. spoř. na cíl. částku 240.000Kč.
Jak nejlépe investovat částku 1.000.000Kč na dobu 1 roku.
Dva vlastníci A a B(ideálně 1/2) pronajímali nemovitosti výr.charakteru a od 1994 prováděli odpisy. Vlastník A daroval svůj podíl svým dětem C a D, zápis do katastru byl proveden 5.1.2000. Za tímto účelem byl proveden i nový odhad nemovitosti. Jakým způsobem mohou noví vlastníci C a D provádět v r.2000 odpisy (vstupní a zůstatková cena, výše odpisu, zahájí se nové odpisování...)?
Díky za odpovědi, přeji hezký den.
Z.Sokol
Česká společnost má v zahraničí stálou provozovnu zaregistrovanou tamním obch.rejtříku. V provozovně je zaměstnán na pracovní smlouvu tamní zaměstnanec, místně se odvádí soc., zdravotní pojištění atd. Lze tomuto zaměstanci vyplácet při služební cestě mimo sídlo stále provozovny (v dané zemi) diety? Místní předpisy umožňují prokázané náklady na stravu zahrnout jako daňově uznatelné. Jak postupovat při transformace účetnictví stálé provozovny do našeho PÚ na konci účetního období v takovémto případě?
Děkuji za informaci.
Pronajímáme nebytové prostory. Odděleně od nájemného fakturujeme měsíční paušál za "poplatky za služby" (vodné, stočné, topení, el.energii, výtah, osvětlení, úklid, odpad, ...). U těchto poplatků je uplatněna základní sazba DPH 22%. Je možné tento paušál rozdělit na základ 22% (el.energie a osvětlení) a základ 5% (ostatní)? Toto rozdělení by bylo doloženo kalkulací spotřeb energií a služeb podle předchozího roku.
Vážení,
chtěli bychom začít stavět asi tak na podzim roku 2003. Já i manžel máme uzavřené stavební spoření.
Já- ČMSS - s cíl.částkou 250000,-
Manžel - Hypo - myslím že 400000,- (nejsem si jistá).
Chtěli by jsme si založit další 2 staveb. spoření na rodiče. Chtěla bych se proto zeptat, zda potom nebude problém s poskytnutím úvěru a s převedením všech závazků na nás dva.
Třetí stavební spoření by jsme chtěli založit ještě tento rok - sice bude bez stát. příspěvku, ale počítáme s tím, že nám bude poskytnut úvěr s úrokem 6%.
Proto Vás prosím o radu - jestli je vhodná Modrá pyramida a jestli opravdu stačí našetřit pouze 40%.
Popřípadě jaký druh spoření, nám doporučujete.
Děkuji
Petra
Dobrý den.
Uplatňuje se při částečném vyřazení ze souboru movitých věcí 1/2 ročního odpisu vyřazované části nebo se vyřazení v tomto případě provádí před odpisy?. Popište na jednoduchém příkladě postup při částečném vyřazení z hlediska daně z příjmů.
Mohu si jako fyzická osoba založit účet v cizině
Jaky je, prosim, "jednotny kurs" britske libry pro rok 2000 pro ucely dane z prijmu fyzickych osob?
Prosím o sdělení jak správně účtovat v JU připisovaný měsíční úrok (OB), ze kterého je současně bankou srážena srážková daň (15%). Je možno tuto sraženou daň odečíst v daňovém přiznání
řádek 180? A co uvést v řádku 98? Děkuji
Prosím Vás o radu. Malíř, FO, jednoduché účetnictví. Skolnčil k 30.11. a má vystavenou fakturu od inzertních novin se splatností v říjnu. Takže v daňovém přiznání částku uvede do nákladů - nebyla do 30.11. 2000 uhrazena?
V daňovém přiznání typu B do jakého řádku a strany se uvádí cestovní náhrady - nebo je to rozvnou výdaj. Ta samá otázka o zálohách na zdravotní a sociální pojištění. Platí pro něj tabulka č.3 - pro poplatníky účtující v soustavě JÚ a pro poplatníky, kteří nejsou účetní jednotkou? Neuplatňuje odpočet výdajů v % příjmů.
Děkuji moc za Váš server. Jana
Vázení,
rád bych se Vás zeptal, jakou sazbou DPH se daní faktura za zprostredkování
prodeje nemovitostí
realitní kancelárí. Soucasne, byla nejaká zmena v prubehu posledních peti
let? Financní úrad
kontroluje úcetnictví realitní kanceláre - fyzické osoby, plátce DPH za roky
1996 a 97. Dekuji
predem za odpoved
Filip
Dobrý den,
chtěla bych se Vás zeptat na dvě věci ohledně FO v JÚ.
1.Jestliže měl zřízen podnikatelský účet u KB (podnikání trvalo od 7/2000 do 11/2000) a v průběhu doby mu na něj přišly 2 úhrady faktur, ostatní proběhly v hotovosti - aby měl na úhradu soc. pojištění a zdrav. pojištění, vložil na účet 3000 Kč. Je to pro něj náklad nebo výnos? Musím účtovat všechny položky z výpisu? Účtuji pouze Vozp a soc. poj. a měsíční poplatek za vedení účtu do nákladů - a ty 3000Kč. Do výnosů účtuji platby faktur. Výběry z účtu mám také účtovat do výnosů?
2. V listopadu již nebyla zaplacena zdravotní a sociální pojišťova - ani následně. Jak se to obrazí v účtování?
Děkuji mnohokrát předem. Jana
Naše společnost chce zákazníkovi pronajímat zařízení pro příjem signálu na dobu 24, max. na 36 měsíců bez jakékoliv první zvýšené splátky.
Zařízení má základní sazbu DPH. Navýšení bude cca 12%p.a. k 1/24 resp 1/36 z pořizovací ceny. Po uplynutí uvedené doby nebude zařízení autoaticky zákazníkovi prodáno.
Dotaz zní: jaké budou sazby DPH fakturované zákazníkovi za zařízení, případně za část navýšení.
Děkuji Hrubý
Vazena pani, Vazeny pane,
v roce 2000 jsem krome sveho zamestnani (HPP) pracovala jeste u jine firmy,
se kterou jsem mela uzavrenou dohodu o provedeni prace. Tato dohoda byla
uzavrena 2 x na mesice cerven a listopad. Pocet odpracovanych hodin se vzdy
pohyboval do 20, prijem za kazdy z techto mesicu byl nekde kolem 4 000 Kc
tj. celkem cca 8 000 Kc. Jde o prijem, ze ktereho byla ztrzena srazkova
dan. Zahrnuje se tento prijem do danoveho priznani? Danove priznani vypracovava
zamestnavatel (HPP) nebo ja?
Dekuji Vam za Vasi odpoved.
Preji Vam pekny den.
S pozdravem
Alena Kasparova
EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email.cz
V TP automobilu je zapsána manželka:
- mohu automobil používat v rámci své živnosti
- jak budu uplatňovat výdaje
- mohu do výdajů uvést manželkou zaplacené povinné
ručení a havarijní pojištění.
Děkuji
Dobrý den.Prosil bych o odpověď na následujícící dotaz. Pokyny k vyplnění daňového přiznání /OSVČ -typ B/ v odstavci - výkaz o majetku a závazcích - požadují nově za loňský rok po podnikatelích vedoucích jednoduché účetnictví, aby do materiálu /zásob/ započítávali v ocenění pořizovací cenou také majetek, jehož doba používání je delší než jeden rok, ale cena je menší nebo rovna 40 000,- Kč. Není to v rozporu se zákonem o dani z příjmů ? Výdaj na pořízení tohoto majetku je přeci daňově uznatelným nákladem a po vydání do užívání se tento majetek eviduje v operativní evidenci do doby jeho vyřazení. Jak s tímto problémem naložit? Uvádět do daňového přiznání či nikoliv? Děkuji za odpověď.
Sýkora František
sykoraf@razdva.cz
Dobry den.
Mam jeden dotaz.
Danove priznani mi kazdy rok vypracoval zamestnavatel. Loni jsem vsak zacal
splacet preklenovaci uver ze stavebiho sporeni komercni banky
a doslechl jsem se ze si tyto splatky toho uveru muzu odecist z dani. Muj
zamestnavatel mi na personalnim oddeleni sdelil, ze v tom pripade
si musim danove priznani udelat sam a ja nevim jak na to. K tomu mi dal
pouze " Potvrzeni o zdanitelnych prijmech ze zavisle cinnosti a
funkcnich pozitku a o srazenych zálohach na dan za rok 2000 ".
Muzete mi prosim Vas poradit, co potrebuji k tomu, abych si danove priznani
vyplnil koretne. ( tj, kde tam mam uvest ony splatky preklenovaciho
uveru ... ).
Predem dekuji
Marek Sliva