NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Jaký kurs se může používat při přepočtu v roce 2003 u vydaných faktur. Jen kurz CNB nebo si společnost může určit třeba pevný kurz k 1. dni v měsíci?Děkuji.
Dobry den, jsem "podnikajici studentka". Potrebovala bych vedet, jaky je rozdil v odpovednosti za ucetnictvi, kdyz poverim vedenim ucetnictvi danoveho poradce ci kvalifikovanou osobu se zivnostenskym listem. Dekuji.
Jaké je Vaše stanovisko na používání pevných (měsíčních) kurzů v účetnictví od ledna 2003? Je možno i nadále tyto kurzy používat? Děkuji za odpověď
Dobry den, v lonskem roce me SCP poslalo fakturu
ve výši 4000,- Kc za vedení akcií. Marne jsem
reklamoval, ze je nespravne pocitat hodnotu
akcii v nominalni hodnote. Hrozili penalizaci,
nakonec jsem zaplatil. Pozdeji jsem se docetl,
ze UHOS jejich pocinani napadl, jako nespravne.
Mohu nyni pozadovat vraceni penez a jakym zpusobem
postupovat? Dekuji za odpoved. J. Svoboda.
Velice by mne zajimalo, kde mohu zjistit, zda firma vydávající dluhopisy je solventní a nehrozí mi od ní žádné nebezpečí. Předem Vám děkuji za odpověď
Za jak dlouhou dobu mohu obecně dostat u ČS stavební spořitelny úvěr na bydlení, pokud spořím pravidelnou částku každý měsíc. Oficiálně je řečeno 5 let, ale slyšel jsem již praktickou zkušenost, že dostatečné ohodnocení pro úvěr nastalo až po šesti letech?
Jak velkou částku bych zaplatil z prodeje domu za 1.000.000,- ( daň ) ?
Dobry den. Pokud by ucetnictví zpracoval danovy poradce a ja sama si zpracovala danove priznani na zaklade takto vedeneho ucetnictvi, kdo je za pripadne ucetni nesrovnalosti odpovedny? Dekuji.
Dobrý den,
pronajímám byt a uplatňuji náklady ve skutečné výši (ne paušální). V minulém zdaňovacím období jsem koupil do pronajímaného bytu obývací stěnu, ale zapomněl tento výdaj uplatnit. Je možno tento výdaj uplatnit v následujícím daňovém období? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, potřebovala bych poradit: 1) OSVČ účtující v JÚ má od nového roku osobní automobil na leasing. Na leasingovém kalendáři (i smlouvě) se uvádí IČO OSVČ, tzn. má os. automobil zahrnut v obchodním majetku. Tento automobil používá i pro soukromé účely. Dotaz: Musí krátit veškeré výdaje spojené s tímto automobilem (leasingové splátky, oprava, PHM, ?) nebo krátí pouze něco? Někde jsem četla, že leas. splátky se krátit nemusí (z důvodu, že je leasing na IČO), ale ostatní náklady ano. Co je na tom pravda? 2) OSVČ, plátce DPH, účtující v JÚ koupil před 4 lety osobní automobil za hotové. Na vstupu si uplatnil DPH a zahrnul do obchodního majetku. Letos chce os. automobil vyřadit z OM. Dotaz: Musí si nechat předělat technický průkaz, povinné ručení apod. (aby bylo všude uvedeno pouze jméno a příjmení a né IČO ? je to nutností?). Po vyřazení tohoto osobního automobilu, si chce uplatňovat na konci roku paušál, jde to nebo ne? Pokud ne, tak jakým způsobem si může uplatňovat výdaje na tento automobil, když ho používá i pro podnikatelskou činnost? Předem děkuji.
Dobrý den.
Jelikož jsem v cizině a domu se dostanu nejdříve v dubnu zajímalo by mě, jestli mohu v takovém případě daňové podání odevzdat později. Jestli je nějaká vyjimka v takových případech. Když ne jak to mám udělat, abych neměl nějaké problémy.
Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Dobry den,
pobiram prijem ze zamestnaneckeho pomeru v Rakousku, ktery je zde i zdanen. V Ceske republice pronajimam svuj byt. Jiny prijem v CR nemam. Staci priznat v CR pouze prijem z najmu?
Dekuji
Dobry den. Rad bych se zeptal na nasledujici. Chci darovat svoji dceri a jejimu manzelovi nemovitost do spolecneho jmeni manzelu. Zajimalo by me, zda z danoveho hlediska (zarazeni do ruznych danovych kategorii) lze pouzit nasledujici postup. Darovat nemovitost pouze dceri (a uplatnit nejnizsi danovou sazbu) a dcera nasledne daruje polovinu teto nemovitosti svemu manzelovi (take v nejnizsi danove sazbe). Popripade by me zajimal zpusob zdaneni, pokud budu dar adresovat obema soucasne. Dekuji.
Dobrý den,
účtuji v JÚ a jsem Plátce DPH. K cestám používám osobní automobil ,který není ve vlastnictví firmy. Tudíž budu účtovat náhradu za použítí vozu + náklady na pohoné hmoty. Mohu u nákladú na pohoné hmoty uplatnit odpočet DPH. Děkuji za odpověd.
Mám v nájmu provozovnu,ve smlouvě nemám povolení o tom, že mohu tyto prostory pronajímat dalším osobám. Vyrabím výrobky za mé náklady.(materiál, elektřina, doprava, stroje,atd) Ale sama toto množství nezvádnu. Jakým způsobem ošetřit, když požádám další živnostníky o pomoc, nabýdnu jim práci. Zaplatím fakturou za pomocné, či provedené práce? Dle dohody?( Všichni mají oprávněné živnostenské listy na tuto práci). Upozorňuji, že pracovat budou v mé provozovně, která je odsouhlasná hygienikem, požárníky,( vlastní šatny, sociální zařízení, atd.) Zle uzavřít smouvu o dílo? Na dobu neurčitou? Uzavřít s nimi smlouvu o sdružení? Jak to potom s majetkem v této smlouvě? Jak to ošetřit na živnostemském úřadu s místem podnikání, těchto živnostníků? Mám požádat o změnu nájemní smlouvy a přefakturovávat nájemné? A lze přefakturovat vodné a elekřinu?
Děkuji za odpověd.
Vedu JU a využívám pronajatou garáž jako skladové prostory pro materiál. Mohu si uplatnit jako výdaj stvrzenku o zaplacení nájmu této garáže?Dekuji
Děkuji za předešlé odpovědi a mám následující dotaz: Mohu při režimu vykazování nákladů procentem
pořídit drobný majetek (počítač 20000 Kc)? Daňový základ to samozřejmě neovlivní, ale jak to zaevidovat, když při vykazování % nejsem účetní jednotka? Mohu normálně zřídit kartu DM? Chci v následujícím období vykazovat skutečné náklady, pořídit tiskárnu a software, popřípadě náklady na spotřební mat. a chtěl bych, aby tam byla nějaká návaznost. Předem děkuji za radu. JH
Žádost o radu.
Nejsem vlastníkem nemovitosti, kterou užívám k trvalému bydlení.
Vlastníkem nemovitosti je otec mé manželky. Nemáme s manželkou
nájemní smlouvu. Při rekonstrukci bytu jsem čerpal úvěr ze stavebního
spoření a požaduji odečet úroků pro přiznání k dani z příjmů. Na
finančním úřadě mi bylo sděleno, že nemám nárok na odečet úroků.
Pokud bych sepsal nájemní smlouvu s majitelem, budou úroky z úvěru
uznány? Co musí být obsahem nájemní smlouvy? Jsou ještě jiné
možnosti?
Děkuji za posktnuté informace
Dobrý den.
Ke konci minulého roku jsem uzavřel Smlouvu o obchodním zastupení podle zákona č. 513/1991 Sb. (Obchodní zákoník). Jedná se o provizi za sjednávání pojistných, penzijních a jiných programů. Nemám v úmyslu se touto činností více zabývat - pouze uzavření programů pro sebe a v rodině. Nemám tedy IČO. Práci jsem vykonal ke konci roku, ale peníze mi přišly až v lednu 2003. Musím podávat daňové přiznání, když částka byla 12 000,- Kč? A do kterého roku spadá (2002 nebo 2003)? Bude to přinání typu B? Jak je to se sociálním a zdravotním pojištěním? Jedná se o jediný příjem v roce 2002 mimo závislou činnost.
Děkuji za odpovědi.
PS: Viděl jsem již podobnou odpověď z roku 2000, ale nebyly tam zodpovězeny všechny otázky.
Manželka je od listopadu 2001 na mateřské. Zaměstnavatel ji však mateřskou vyplatil poprvé až v únoru 2002 (zpětně za listopad, prosinec a leden). Do jakého roku se započítává mateřská za listopad a prosinec? Jedná se o limit 38040.- Kč na uplatnění odpočitatelné položky za manželku. Děkuji.