NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobry den,
jsem studentkou CZU v PHA a do své diplomové práce potřebuji zapracovat financování výstavby montované haly pomocí leasingu. Jedná se o montovanou halu s betonovou podlahou. Tato hala po dostavení bude dále firmou pronajímána (firma se zaobíra realitní cinnosti).
Problém zpočívá ve způsobu jak bude leasing proveden? Docetla jsem se, ze tento způsob jde aplikovat i na výstavbu budovy s tím, ze leasing. spolecnost odkoupi od majitele jeho pozemek, na kterém má byt staveno.
Bohuzel se, ale uz nemohu nikde docist jak probíha vyrovnání se leasingovou spolecnosti, tzn. splacím jak budovu tak i firmou prodany pozemek? Muzu ziskanou castku z odprodani pozemku leasing.spol. pouzit pri výstavbě budovy? Komu bude budoucí najemce platit za pronajem haly?
Predem děkuji.
Dobrý den,
rád bych se optal na tuto věc: Máme zájem buď jako FO nebo jako s.r.o. vytvořit internetový portál ze zaměřením na turistiku v ČR, a to jak pro jednotlivé klinety taki pro incomingové CK ze zahraničí, kde by bylo možno čerpat informace o možnostech pobytu v ČR (hotely, památky, jízdní řády, rezervace jízdenek atd.) Zajímalo by mne jestli je možné na tento projekt žádat podporu z fondů EU a pokud ano, jak? Děkuji Malach
Dobrý den,s manželem podnikáme od r.1992.V r.2003 jsme změnili oblast podnikání a otevřeli 2 nové provozovny.Jak už to bývá, výše investic nakonec daleko převýšila původní předpoklady,takže jsme byli nuceni vzít si bankovní úvěr, který jsme nakonec vyřídili s velkými průtahy kvůli různým komplikacím, jež jsme byli nuceni řešit.Nicméně úvěr řádně splácíme. V letošním roce jsme si u stejné banky vzali ještě další úvěr. Oba tyto úvěry máme zajištěny nemovitostmi. Bohužel nyní s odstupem času máme pocit, že platíme poměrně vysoké úroky, v obou případech 9 % p.a.Proto by mne zajímalo, zda existuje možnost v takovém případě požádat banku o snížení úroků či např. převést vše do jiné banky s výhodnějším úročením.Děkuji Alena
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat ohledně úvěru.Jsem začínající podnikatel,který chce otevřít restauraci.Při prozkoumávání nabídek finančních společností,stále nacházím požadavky typu výpis z fin.úřadu(dph),nemovitost,atd.Má vlastně možnost ten,kdo začíná podnikat a má nějakou představu o svém podnikatelském záměru, získat finance na na rozjetí projektu.V mém případě se jedná o částku asi 150.000 kč.Předem děkuji za odpověd.
Dobry den,jmenuji se Jana Piskackova a potrebovala bych se na neco zeptat. Chci si zalozit firmu. V bance si zalozit firemni ucet a zaroven si pujcit a rucit nemovitosti.......jde toto vsechno nejak skloubit?a kdyz ano tak jak a u jake banky. Dekuji Vam moc
S pozdravem Jana Piskackova
Dobrý den,
právě zakládám firmu zaměřenou na přepravu zboží do 3,5t. Přemýšlím, zda koupit ojetý vůz na leasing či úvěr, nebo nový. Co je výhodnější? Která banka půjčí peníze začínajícímu podnikateli do 500.000,--Kč s přiměřenou částkou splácení do 10.000,--Kč? Je možné někde dostat nějakou dotaci na tento způsob podnikání?
Děkuji Blažek
Dobry den, rada bych vedela, jake jsou zakonne podminky pro nutnost otevreni stale provozovny ceske firmy (s.r.o.)ve state EU (konkretne v SR). Kdy nemusime a kdy jiz musime pobocku otevrit? Je mozne bez otevreni stale provozovny zamestnat jeden - dva lidi na polovicni uvazek - PS podle ceskeho pracovniho prava, s vykonem prace mimo CR, v prípade, ze by tito lidi delali u sebe doma a svou praci by mi poslilali internetem? Kde najdu prislusne informace prosim?
Dobrý den, mám následující dotaz :
Jsem spolumajitel firmy HERNGROUP CZ,s.r.o., mám leasingový vůz s následujícími vstupy:
Zahájení 23.7.2003
Akontace 147.500,- Kč
Splátek 48x13282, zaplaceno cca 22x
Najeto 126.000 km.
Mám zájemce, firma s.r.o., která chce převzít leasing, převod smlouvy Škofin umožňuje včetně totožných povinností plnění, bez navýšení i novému klientovi.
Odstupné 50.000,- Kč + DPH pro moji firmu, nový uživatel doplatí škofinu 26 splátek beze změny.
Dotaz :
Do dnes za rok 2003 a 2004 odečtené odpočty z vozidla se údajně musí při takovém převodu leasingové smlouvy zpětně dodanit dodatečné daňové přiznání na odečtené položky na leasing.
Prosím, jak je to správně? Musí se zpětně dodanit odečtené částky na leasing a akontaci?
Jak je to s DPH? Jaké je jiné daňově přijatelné řešení, pokud je nutno skutečně při převodu leasingu zpětně dodanit odpočty
Dobrý den, prodal jsem byt v podílovém vlastnictví, kterého jsem byl majitelem a měl v něm trvalé bydliště asi 18 měsíců. Teď nevím zda mi kromě 3% daně z převodu nemovitosti, nehrozí také daň z příjmu. Byt byl 2+1 a dostal jsem ho darem od své sestry, ale jelikož jsem se oženil a máme dítě, prodal jsem jej a peníze použil ke koupi většího družstevního bytu 3+1. Děkuji za odpověď.
Vážený pane doktore,
dovoluji Vás poprosit o odpověď na následující dotaz. Jaká sazba DPH by měla být uplatněna u prodeje nového rodinného domu, který vznikl rekonstrukcí a rozdělením již dříve existujícího objektu na tři rodinné domy (objekt byl původně v 80-tých letech kolaudován jako prodejna potravin a pořízen do obchodního majektu byl před 5-ti lety)? Tento rodinný dům je prodáván společně s pozemkem na němž je též vybudován chodník, oplocení a parkovací místa. V případě, že by se na převod této nemovitosti vztahovalo osvobození dle §56 zákona o DPH, jakým způsobem by mělo být přistoupeno k již uplatněným odpočtům DPH u plnění na vstupu z titulu realizace rekonstrukce resp. výstavby? A je případně nutné toto osvobození uplatnit?
Za Vaši odpověď předem děkuji a zdravím
V důsledku rozchodu jsem s bývalým partnerem sepsala prodejní smlouvu na polovinu domu, kterou jsem mu prodala. Vlastníkem jsem byla 2roky a neměla jsem tam trvalé bydliště. Obdrženou částku použiji na koupi bytu.Musím kromě daně z převodu nemivitosti zaplatit i daň z příjmu? Pokud ano jaké jsou podmínky pro toto zaplacení? Děkuji
Dobrý den,
ráda bych Vás poprosila o radu s následujícím dotazem.
Byla jsem přijata na soukromou vysokou školu, kterou budu navštěvovat od šk. roku 2005/0006.
Úhrada ročního školného činí 22.000 Kč + DPH 4.180 DPH.
Chtěla bych požádat zaměstnavalele o příspěvek na školu/ jsem zaměstnána na plný pracovní úvazek na dobu neurčitou a obor na VŠ je shodný s mým zaměstnáním/ .
Můžete mi prosím poradit, zda by bylo pro zaměstnavatele výhodné mi přispět nějakou částkou s ohledem na DPH nebo jiné výhody spojené se zvyšováním kvalifikace zaměstnance?
V případě že mi nemůžete poradit, mohli by ste mi sdělit nějakou poradnu na kterou bych se mohla obrátit?
Mnohokrát děkuji. S pozdravem
Dobrý den, máme obchod, kde přijímáme platební karty zákazníků. Účtuji denní tržbu= příjem 211/604,343 (tržba je včetně částek zaplacených kartami) a následně výdej 261/211, protože ty peníze v pokladně fyzicky nemám. Částka zaplacená kartami přijde na účet za cca 3 dny ponížená o poplatek bance, účtuji 221/261, poplatek na 568. Je to tak správně? Děkuji
Krásný den,
od 1.5. 2005 jsem prvním zaměstnancem jedné společnosti. Mám na starosti sama za sebe spočítat daň (z příjmu FO) a zajistit platbu na patřičný účet. Do jakého data a na jaké číslo účtu je nutné daň odvést? Je třeba na fin. úřad podat nějakou obdobu přihlášky jako na OSSZ či zdrav. pojišťovnu?
FAKTURA V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ:
Za poskytnuté služby nám jiná organizace vystavila Fakturu-daňový doklad, který nám však zaslala pouze elektronicky (emailem, formát PDF zabezpečený proti editaci). Naše organizace (s.r.o.) nemá zaveden systém elektronické evidence a zejména zálohování dat emailové korespondence na technické nosiče dat (CDROM...) jak to vyžaduje zákon 563/1991Sb. §33.
Je nám zmíněná organizace POVINNA na základě naší výzvy zaslat standardní "papírovou" fakturu se všemi náležitostmi, nebo s odkazem na skutečnost, že v souladu se zákonem ONI vydávají doklady (zde fakturu) pouze elektronicky nás de-facto PŘINUTIT k zavedení systému zálohování emailové korespondence na datové nosiče ?
Předem děkuji za odpověď.
Richard Kocich
Dobry den, chtela bych se zapojit do obchodovani na kapitalovem trhu (jeste vaham mezi akciemi a fondy). Jak se mohu zapojit do obchodovi na BCPP... je vhodny internet? Napriklad Brokerjet nebo fio? Ktery z nich je lepsi? .... nevim presne, jak zacit.. ci uzavrenim smlouvy v me bance ci jinak. Dekuji za radu. Lendrova
Dobrý večer. Rád bych prodal akcie KIS a. s. kapitálová IS České pojišťovny. Zkratka BLDKISIN a BLEKISIN. Počet CP 2 x 5000. Akcie jsem získal ve 2 vlně KP. poraďte prosím jak postupovat a kde je prodej nejvýhodnější.
Díky Michal Hronek
Vážený pane doktore,
mám dotaz, klient podniká na ŽL, vede DE jedná se o chov a prodej zvířat, určené pro zájmové chovy. Jak a na základě jakých dokladů účtovat o úhynu zvířat, konkrétně rybiček.
Předem děkuji za odpovědi
Dobrý den.
V důsledku novely zákona o dani z příjmu od roku 2004 nesplňuji podmínky pro odpočet pojistného zaplaceného na soukromé životní pojištění. Pojišťovací poradce mi doporučil převod prostředků na penzijní připojištění se státním příspěvkem (a uzavřel smlouvu) splňující podmínky pro uplatnění nezdanitelné části základu daně s tím, že částky, o které byl poplatníkovi v příslušných letech z důvodu zaplaceného pojistného základ daně snížen nejsou příjmem podle §10. Je to pravda, nebo musím dodatečně odvést daň?
Děkuji.
Pane JUDr.P.Dytrichu obracím se na Vás o prosbu zda mě můžete zodpovědět tato otázky byl bych Vám velice vděčny .
1. Je možné aby F.Ú. zadržoval daňové podklady po dobu 8 lét i když byla ukončena daňová kontrola a vynesen výměr o nedoplatku.Po celou dobu bylo žádáno jak písemně tak osobně,ale bezvýsledně,až letos je vrátily.
2. Pokud F.Ú.převezme ke kontrole veškeré účetnictví dle protokolu a pak jej vrátí neúplné a to i podklady které nebyly jak předány tak zaprotokolované.Taktéž jen opsali protokol kdy se žádaly alespoň kopie.Originály z větší časti jsou pryč vinou F.Ú. a jsou jen kopie.Pokud žádáme originály nejsou.Jsou nutné pro uplatnění pohledávek,jak si pokračovat když máme jen kopie ověřené F.Ú.
3. Jakou lhůtu má F.Ú.pro zodpovězení k námitek a objasnění.
Velice Vám předem děkují a budu si vážit pomoci.Jsem ochoten Vám podat i podrobnější vysvětleni s podklady. Přeji Vám pěkný den a věřím v kladnou odpověď.