NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den, prosím o vysvětlení, z čeho se vypočítává údaje o mzdách pro různé účely:
- výše příjmu ze závislé činnosti pro žádost o sociální příspěvek
- průměrný měsíční hrubý výdělek a průměrný měsíční čistý výdělek pro zápočtový list.
Děkuji.
Dobrý deň, prosím o vysvetlenie.
Som slovenský občan, narodený v r. 1952 s povolením k trvalému pobytu v ČR od května 2004. V ČR pracujem nepretržite od 1.7.2001. Zaujíma ma, ako je to s vyplácaním dôchodku. Za predpokladu, že ostanem pracovať v ČR až do dosiahnutia dôchodkového veku (2014), ako sa mi vypočíta dôchodok? Mohlo by jeho výšku ovplyvniť získanie českého občianstva?
Ďakujem.
Pobírám plný invalidní důchod. Nárok na odchod do normálního důchodu mi vznikne za púl roku. Bude se mi důchod nějak měnit nebo přepočítávat? Díky za odpověď.
Děkuji za odpověď. Zapomněla jsem uvést, že jsem plátce DPH. Jak vysoké DPH je třeba zaplatit ze zásob, pokud budou odprodány za nižší cenu než byla nákupní? Mohu odprodat zásoby osobě, s kterou jsem v příbuzenském poměru, konkrétně matce? Moc předem děkuji za odpověď.
Dobrý den. Chci se zeptat zda majitel při prodeji osobního auta musí zaplatit daň? Jak je to při prodeji bytu, či jiného movitého majetku vlastníka? Není to omezeno dobou vlastnictví?
Předem děkuji za odpověď.
Prosím o odpověď, týkající se PODNIKÁNÍ RODINNÝCH PŘÍSLUŠNÍKŮ.
OTEC,MATKA A SYN podnikají ve stejné oblasti - nákup a prodej motorových vozidel /nákup je omezen 10 OOO EUR/ kalendářní rok a příjmy 1 mil.Kč/rok t.j. OMEZENÍ Z DŮVODU REGISTRACE PLÁTCEM DPH/
Syn je OSVČ, otec a matka pracují v hlavním pracovním poměru a podnikání je pro ně vedlejší činností. Je vedena samostatná daňová evidence pro každého z nich.
Je v pořádku,
když otec a matka pověří písemnou smlouvou syna zastupováním při vyřizování činností s podnikáním otce, matky /ve skutečnosti z důvodu nedostatku času - syn se věnuje jen podnikání/
s tím, že náklady, příjmy a výsledek se projeví v účetnictví otce nebo matky, podle toho, pro koho bylo auto dovezeno a prodáno a koho zastupuje.
Prosím o upozornění na úskalí, vyplývající z tohoto postupu, ev. jinou radu nebo řešení.
Dobrý den!
Dostala jsem se do situace kdy jsem udajně ručitelem a to tak že jsem před rokem a půl koupila byt a paní nezaplatila daň z převodu nemovitosti,má manžela ten polovinu zaplatil,asi jsou rozvedení,teď mi došla výzva z FU,že to má zaplatit.Udělám to,ale poradte mi prosím jak ty peníze dostat zpět.Ano vím napsat žalobu?Kam ji odevzdat?Jak ji napsat?Musí být ověřená nějakým právníkem?Kam ji zanest?Ona je totiž z jiného okresu,takže mám dát žalobu u nich na okrese?Co musí obsahovat?Nemáte nějaký formoluř??
Děkuji předem za odpověd!
Od 1. cervna letosniho roku jsem zacal pracovat v Madarsku v zamestnaneckem pomeru. Ze zamestnani jsem odesel jeste ve zkusebni dobe a vratil se zpet do CR. Zamestanvatel mel odvadet dan, socialni a zdravotni pojisteni, ale k tomu nedoslo, protoze jsem se nestihl zaregistrovat, tj. prihlasit k trvalemu pobytu. Zamestnavatel mi navrhuje, ze mi posle na ucet celou hrubou mzdu a abych odvedl vyse uvedene srazky v CR. Otazka zni jakou smlouvu bych s nim mel uzavrit? Dohodu o pracovni cinnosti, nebo o provedeni prace? Dekuji za odpoved.
Mám dotaz, převzala jsem vedení účetnictví u sdružení DE k 1.7.2004, k 30.6.04 mi byl předan inventární seznam zařazeného dlouhodobého majetku. Až po roce jsem zjistila, že v tom seznamu byvalá paní účetní neměla zařazené jedno nákladní auto, toto auto nebylo uplatněné v odpisech r.2003 ani r.2004. Mám to auto zařadit do majetku v.2005 a odepisovat znovu 5 let nebo pokracovat v odpisech 3 rokem? Nebo mám udělat opravné DAP 2004? V tom případě jak to je s rokem 2003? Jaký v tom případě je postih ze strany FÚ?
Dobrý den,
jsem OSVČ a při startu podnikání jsem jako základní vklad použil dárkové nákupní poukázky v celkové nominální hodnotě několik desítek tisíc korun. Následně jsem se zaregistroval u subjektu, který tyto poukázky vydává a odebírá a proplácí. Poukázky jsem zde odevzdal a platba za poukázky mi přišla na účet. Jak mají být v daňové evidenci tyto poukázky ohodnoceny: jako nepeňeřitý vklad -nominální hodnotou, nebo skutečnou částkou, která mi za ně přišla na účet? Nebo nějak jinak? Platím z příjmu za tyto poukázky daň?
JSME S.R.O., DOSTALI JSME ISO(CERTIFIKACE MANAGEMENTU JAKOSTI). NEVIM JESTLI MŮŽU DÁT CELOU ČÁSTKU PŘÍMO DO NÁKLADŮ (JE DOST VYSOKÁ). MYSLÍM,ŽE JE TO NĚCO PODOBNÉHO JAKO AUDIT,ALE U NÁS JEDEN NIKDY NEVÍ. MOC VÁM DĚKUJI
Prosím o odpověď:
v jednoduchém účetnictví - mám půjčené auto, které použiji na služební cestu, do nákladů půjde náhrada za spotřebované pohonné hmoty. Jak mám zaúčtovat do deníku. Mám vystavit výdajový dokl. v pokladny, když se defacto nejedná o fyzický výdaj. Děkuji
oprava predesleho dotazu na ODPOVEDNEHO ZASTUPCE. Vztah s nim muzu mit bud pracovnepravni nebo Obcanskopravni (v min. dotazu jsem omylem napsala obchodnepravni). diky
Dobrý den, nevím, jestli se na vás obracím správně.. Mám živn. list, chci si pořídit ŽL na fotografování. Na tuto živnost potřebuji odpovědného zástupce, protože nemám praxi ani školu na fotogr. Mám i člověka, co mi odp. zástupce bude dělat - dle zákona musím s takovým člověkem uzavřít Obchodněprávní nebo pracovněprávní smluvní vztah. Myslím, že to udělá pro mě zadarmo a nebo mu vyplatím jednorázovou odměnu - o jaký vzath by se jednalo? Můžete mi prosím poradit, kde sehnat vzor takovéto smlouvy? případně smlouvu poslat? Děkuji moc
Je společenství vlastníků jednotek (SVJ) povinno vést daňovou evidenci nebo účetnictví? Podle zákona č. 563/1991 Sb. ve znění novely 437/2003, pokud vedlo SVJ k 31. 12. 2003 jednoduché účetnictví, mělo by SVJ od 1. 1. 2005 účtovat v účetnictví. Je to tak? Mám takový dojem, že tato lhůta byla prodloužena, přislušnou novelu však nemohu najít.
Dobry den, muj dotaz se tyka dane z prijmu fyz. osob. Konkretne, pokud jsem pracovala v Irsku, byla dan. rezident v CR, jakym formularem dokladam zaplacene dane v Irsku a prijem?
Dekuji za odpoved.
Podnikatel - truhlář si pro svoji potřebu vyrábí okna. Žádá o půjčku na výstavbu rodinného domku, pro možnost jejího čerpání musí předložit fakturu. Dotaz tedy zní, může si podnikatel vystavit fakturu sám sobě.
1. V r.2001 jsem v ČR zdědil a následně prodal dům za odhadní cenu, zápis do katastru nového majitele byl v roku 2002. Daně dědičské a z převodu jsem zaplatil, přiznání k dani z příjmu jsem za rok 2001 nepodal. V roce 2001 jsem s výjimkou uvedeného prodeje domu neměl v ČR žádné příjmy. V ČR jsem měl trvalé bydliště, ale jsem se tam trvale nezdržoval, zdržoval jsem se v zahraničí, kde mám také trvalé bydliště a nebyl jsem daňový rezident ČR. Nyní, v roku 2005 mne finanční úřad v ČR vyzval k podání přiznání daně z příjmu za rok 2001. Písemně jsem odpověděl, vysvětlil situaci a prohlásil, že v roku 2001 jsem na území ČR měl základ pro vyměření daně z příjmu nulový. Prosím o odpověď, jak se v dané situaci dále orientovat, zřejmě jsem udělal chybu a přiznání za rok 2001 jsem měl dát.
2. V roku 2003 jsem prodával byt v osobním vlastnictví (déle než 2 roky trvalý pobyt) a odhlásil jsem se z trvalého pobytu v ČR, daň z převodu jsem zaplatil. Otázka: Vzniká v takové situaci povinnost podat přiznání k dani z příjmu, pokud žádné jiné příjmy na území ČR neexistovaly ?
Dobrý den pane doktore, chtěla bych se zeptat na daň z převodu nemovitosti. Prodali jsme rodinný domek, který jsme vlastinili od r. 1990, daň z prodeje platit nemusíme,ale zajímalo by mě, když použijeme získané peníze na rekonstrukci nynějšího bytu,zda musíme platit daň z převodu. Ale asi ano. Děkuji předem za odpověď a přeji Vám krásný den.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, organizační složka si pronajala kancelář na dva roky. nájemné vč. DPH zaplatila najednou na celé období při podpisu smlouvy na rok 2005-2007. Lze odečíst celou DPH v roce 2005 i když se částka rozúčtuje na současné a následující období nebo se odečítá průběžně? Jak u organizační složky zaúčtovat příjem od mateřské organizace (jedná se o příspěvek na chod firmy v tuzemsku). Děkuji a přeji krásný den.