NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den pane doktore. Mám penzijní připojištění a v minulých letech i letos jsem spořil 18000 Kč ročně a uplatňoval daňové úlevy. V příštím roce jsem chtěl spoření předčasně ukončit a založit si nové. Podle novely zákona o daních z příjmů prý budu muset daňové úlevy dodanit. Můžete mi poradit, jak mám problém vyřešit?
Děkuji
Dobrý den. Mohu si do ročního zúčtování daní odečíst školné pro děti? Studují soukromou střední školu a já jsem zaměstnanec. Děkuji za odpověď a přeji příjemné vánoce.
Chci vložit automobil z osobního vlastnictví do firemního. Dočetla jsem se, že pro odhad pořizovací ceny pro vklad do majetku firmy není nutné mít odhad provedený soudním znalcem, že postačí jiné věrohodné zdůvodnění ceny, např. ceník z autobazaru, nebo inzeráty adekvátních vozů z novin příslúšného data. Automobil má hodnotu cca 65.000,- podcenila bych ho na 39.000,-
stačil by mi pro daně takovýto doklad, nebo jen nutný odhad od soudního znalce?
Děkuji za odpověď
Prosím o následující dotazy:
program VEMA - čeho se týká a kde je možno
stáhnout
účtování strukturálních fondů EU
Děkuji
Dobrý den, vedu DE, mohu stravenky na rok 2006 koupit už letos a zahrnout v plné výši do výdajů roku 2005 a potom následně v roce 2006 účtovat do příjmu částečné úhrady zaměstnanců? Mohu vyplatit ke konci prosince 2005 zálohy na mzdy zaměstnancům téměř ve výši 100% prosincové mzdy? Jde mi o maximální snížení daňového základu za rok 2005. Děkuji.
Chtěl bych Vas požadat o informaci ohledně podávání daňového přiznání k DPH. Od roku 2004 mám pozastavenou živnost na vlastní žádost a tohoto času nepodnikám, jsem zaměstnán. Musím podávat čtvrtletní daňová přiznání? Děkuji
Dobrý den, rád bych se zeptal.
V brzské době bude mým rodičům od města prodán Městský byt 2+1 kerý užívají už 20 let.Stáří bytu je 35 let.Částka by měla být kolem 160 tisíc korun. Na tento byt jim budu půjčovat peníze. Byt by na mě chtěli hned převést formou darovací. Bude se vycházet z ceny za kterou byt koupili od města?
Děkuji za odpověď a přeji pěkný den.
Dobrý den. Jsem student VŠ a pracuji na dohodu o pracovní činnosti, jelikož má práce přesahuje 100h ročně. A samozřejmně využívám i nárok na nezdanitelnou částku 4120korun měsíčně. Nyní, mimo této činnosti, vytvářím i internetové stránky. Dodělal jsem jednu zakázku pro svého klienta a nyní je otázka na jakou smlouvu tuto práci napsat ? Přemýšlel jsem o Smlouvě o díle, Licenční smlouvě a o Dohodě o provedení práce. A jak se pak tato práce daní? a mám nárok na vrácení daně? Děkuji.
Když splatnosti leasingových splátek jsou 1.1.- program vytváří také měsíční daňové náklady s datumem 1.1. k těmto splátkám, plánujeme prodej podniku k 1.1.06, součástí kterého bude také převod leasingových aut.(prodej z fyz.osoby na s.r.o.) Jak to je v tom případě s nákladama - k 1.1.06 /za měsíc 1/06)- můžeme to ještě uplatnit na fyz.osobu, nebo už to patří na s.r.o?
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat jak je možno nejlépe získat peníze na koupi pozemku. Jedná se o pozemek pro bytové družstvo od soukromého vlastníka.. Zda by se musela zastavit nemovitost.
Byl by vhodnější úvěr ze stavebního spoření nebo hypoteční úvěr. Děkuji za odpověď.
Dobry den, chtela jsem se zeptat jestli bych mohla ziskat hypotecni uver na nakup nemovitosti v hodnote 2 200 000,- (nizkoenergeticky mezonetovy byt do OV s pozemkem a DPH) ve 100% ceny na 25 let za nasl. podminek: cisty prijem 22 000,- bez 13,14. platu a odmen, osobni rezie: 4 000,- splatky: 3 100,- (splatka stavebniho uveru a neuceloveho uveru, penzijniho pripojisteni), 2 300,- (fond oprav a zalohy energie v byte 2+1 OV P2); 33 let, svobodna. Patri mezi pozadovane dokumenty pro zadost o hypotencni uver i posouzeni zdravotniho stavu?
Dekuji
Sajfertova
Dobrý den,
potřebuji uzavřít životní pojištění a pojištění bytu kvůli hypotéce. Mám několik dotazů: Který druh životního pojištění je vhodný? Je možné sjednat životní pojištění na dobu delší než je splátka hypotéky (je mi 27 let)? Jak se stanovuje cena pojištění u bytu (3+1, Králův Dvůr, panel, nehrozí záplavy) a na jakou hodnotu se musí byt pojistit - je to podle výše úvěru?
Děkuji za informace
Dobrý den,
prosím o radu jak zaúčtovat ztrátu z roku 2004 v roce 2005.
Za rok 2004 jsme měli daňovou ztrátu ve výši 300 209,-Kč. Nikdy před tím jsme ztrátu neměli, tak si nevím vůbec rady, jak o ní účtovat letos. Jestliže budeme mít letos vyšší HV, je možné ztrátu z loňska celou odepsat letos? Jaký je postup při zaúčtování ztráty? Můžete mi prosím poradit v nějakém příkladu, abych se měla čeho chytit? Děkuji předem za zodpovězení dotazu.
Dobrý den,
můj otec je OSVČ a jeho manželka v plném invalidním důchodu. Manželka se podílí na chodu firmy otce administrativní činností. Sama nemá ŽL a není přihlášena jako plátce sociálního a zdravotního pojištění. Může otec převést část svých příjmů na manželku jako spolupracující osobu a v jaké výši? (Dříve to tak dělali, nyní jim to daňový poradce nedoporučuje)
Děkuji za odpověď.
dobrý den pane doktore
chci se zeptat jaké paušální odpisy budou použity
pro rok 2005.Nemůžu se nikde dočíst např.co se týče dětí.Paušální odpisy slibované vládou asi na rok 2005 ještě platit nebudou.Děkuji
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je nějaky problém v odečítaní zaplacených úroků od základu daně, z úvěru ze stavebního spoření na koupi(převod členských práv a povinností) družstevního bytu. "Odečitatel" bude samozrejme majitel jednotky(bude mít s družstvem sepsanou nájemní smlouvu). Děkuji
Dobry den, chtela bych se zeptat, ktery paragraf upravuje podminku zarazeni automobilu do obchodniho majetku, aby bylo mozno uplatnovat narok na odpocet z nakoupenych pohonnych hmot. Do roku 2005 to upravoval § 19 odst. 7 ZDPH. Dekuji.
Dobrý den. Mám dotaz k poskytování příspěvku na stravování. Máme zaměstnance, který je důchodce a pracuje u nás na zkrácený pracovní úvazek 20hodin týdně nerovnoměrně. Má nárok stejně jako ostatní zaměstnanci na stravenku na kterou strháváme zaměstnancům ve mzdě 45% a zbylých 55% hradí zaměstnavatel a odepisuje si do daňově uznatelných nákladů. Je daná nějaká hranice kolik musí zaměstnanec odpracovat hodin aby měl nárok na stravenku a současně bylo těch 55% uznáno jako daňový náklad zaměstnavatele?
Dobrý den,
obracím se na Vás s tímto, dosti konkrétním, případem. Jsem OSVČ a podnikám v pohostinství. Mám v životě smůlu na účetní. V srpnu jsem se rozešla s účetní a přešla k novému účetnímu.
Po dvou měsících jsme stále neměli uzavřenou smlouvu o vedení účetnictví, zpočátku se choval seriozně, ale den ode dne začal vymýšlet nové a nové položky a zvedat cenu. Vše vyvrcholilo natolik, že jsem se odhodlala pro ukončení spolupráce. Od listopadu mi vede účetnictví opět někdo jiný (zatím O.K.). Od předešlého účetního jsem tedy požadovala odevzdání mých dokumentů. Zaplatila tedy fakturu za jeho práci za měsíc říjen. Požadovala jsem také účetní závěrku. Tuto mi zpracoval, ale chce za ni individuálně opět platbu, a to 500,- + DPH. Z okolí vím, že zpracování účetní závěrky, byť mimořádné, je součástí účetnictví a nikoliv "něco navíc". Jaký na to máte názor?
Děkuji
Hezké odpoledne.
podnikatel - právnická osoba chce koupit nemovitos. Z části bude financovat vlastními prostředky a částečně půjčkou. Co se týká odpisování, bude se nemovitost odepisovat dle tabulek a splátka půjčky na to nemá vliv? Úroky z půjčky jsou daňově uznatelné? Nebudou navyšovat cenu nemovitosti?