NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobry den,
chtela bych se zeptat, jaky zaklad (prumerny plat) se bere pro vypocet odstupneho pri ukonceni pracovniho pomeru z duvodu organizacnich zmen/zruseni pozice.
V pracovni smlouve/platovem vymeru mam zakladni plat + x% bonus (vyse odvisla od splneni rocnich cilu). Zamestnavatel tvrdi, ze bonus se nikdy do odstupneho nezahrnuje.
Vzhledem k tomu, ze jsem vzdy rocni cile splnila ci prekrocila, bonus predstavoval cca 20% nad zakladni plat, tozn. ze pri jeho nezahrnuti do odstupneho bude odstupne vyrazne nizsi nez skutecny dosahovany prumerny plat.
Jaka je platna pravni uprava? A jaka je bezna praxe?
Dekuji, ph.
Dobrý den,
prosím o radu ohledně synova dań.přiznání:
V roce 2005 pracoval na dohodu a i přes to,že dodal potvrzení o studiu,účtárna mu strhla jak soc.a zdrav.poj.tak i daň ze mzdy.
1.Může tyto srážky nějak dostat zpět?
2.Neovlivní to nějak moje a manželčiny daně,jsme- li oba zaměstnanci?
Děkuji mnohokrát za odpověď.
Dobrý den, mám dotaz. V únoru jsem byla celý měsíc na nemocenské. Dávky mi vyplácí zaměstnavatel. Zjistila jsem, že mi z těchto dávek strhl srážku za vadný výrobek z ledna. Věděla jsem, že ji budu muset zaplatit, jen nevím, jestli má právo mi tuto srážku odečíst z nemocenských dávek. Dále mi přispívá na penzijní připojištění, z této částky mi vypočetl daň, ale v konečném součtu mi nebyla stržena. Je to správný postup? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Dobrý den, ráda bych se zeptala zda student nástavbového studia, který k nám nastoupil od 1.7.2005 na plný úvazek a do té doby studoval denním studiem má nárok na slevu na dani na studenta za 1.-6. měsíc nebo 1.-8. měsíc? Od 1.9.2005 pokračuje na té samé škole ve studiu,ale formou dálkového studia. Dělám mu nyní roční zúčtování a nevím jak posoudit dobu prázdnin?Bylo mi řečeno, že je podstatné zda je považován za vyživovanou osobu, ale to skutečně nevím.Děkuji za odpověď.
Dobrý večer,chtěla bych se zeptat,jedná se o studenta staršího 26 let,který při zaměstnání studuje VŠ,bakalářského typu.Je podle zákona o zdrav.pojištění osvobozen od placení pojistného a plátcem pojistného je stát?Jestli ano,je také osvobozen od placení sociálního pojištění?A podle jakého paragrafu.Jaká potvrzení by v případě,že osvobozen je,by měl dodat jak na zdrav.pojišťovnu,tak na správu sociálního zabezpečení dodat?
Ještě bych se chtěla zeptat,zda existuje nějaký zákon,podle kterého zaměstnavatel může zaměstnanci odepřít vyúčtování cestovních náhrad,
když zaměstnanec je ve funkci obchodně-technický pracovník,místo konání zaměstnání je jeho bydliště.
Ke své práci používá služ.auto,může ho použít i k soukr.účelům.Při zúčtování cesťáků pouze zaplatí spotřebu nafty za soukr.cesty a diety mu proplaceny nejsou s odůvodněním,že ve smlouvě nemá proplacení diet.(což jsme tam nenašli).Je něco takového možné?Jak se může bránit?Děkuji.
Můj e-mail: lxs@atlas.cz
při sledování pořadu TV NOVA,ráno odpovědi daňového poradce,který vysvětloval co si poplatník může odečíst z daní a mimo jiné také odpočet na studenta.zpracovávám DP pro OSVČ ale kolonka pro odpočet na studenta nikde není,myslím si ,že to bylo zrušeno ,od 1.1.2006.Chtěla bych tento názor potvrdit,nebo vyvrátit.Děkuji za odpověď
Přecházím na paušální výdaje v r. 2005. MUSÍM nebo MÁM POUZE PRÁVO právo podat dodatečné přiznání za r.2004 na snížení daňové povinnosti DPFO? Závazky převyšují zásoby a pohledávky. Vzhledem k tomu, že se u mě jedná jen o nepatrné snížení daně, nerad bych dobrovolně tento úkon činil. Podáním dodat.přiznání bych si do budoucna o rok prodloužil 3-letou lhůtu pro případné doměření daně za r.2004
Prosím o radu.Neumím vyplnit přiznání k dani v případě, že poplatník měl příjmy ze závislé činnosti v Irsku. Potvrzení o příjmech má sice přeložené, ale nevím kterým kurzem přepočitat uvedené položky, a zda má nárok např. na odečet základní odč.položky 38040.. Celkovou mzdu 25623,10 E bych napsala do ř. 31,celková odečtená dan 656,26 E do ř. 80, ale kam s položkami danový dobropis 4468 E, odečítací bod 38590 a PRSI zaměstnance 1273,2 E a PRSI zaměstnance a zaměstnavatele 4027,72 E už mi nikam nepasuje. Případnou odpověd ráda zaplatím, vím že se nejedná o obecný dotaz. Tento případ souvisí s předešlým dotazem, jedná se o tutéž osobu vyplnující danové přiznání z důvodu odečtu úroků z hypotečního úvěru. Děkuji. Hanka.
Dobrý den. Prosím Vás o zodpovězení otázky týkající se uplatnování úroků z úvěru ze stavebního spoření. Smlouvu uzavřelo několik osob, manželský pár a oboji rodiče. Toho času je jedinou osobou s příjmy manžel (momentálně pracuje v zahraničí), který také úvěr splácí. Je možné, aby si odečetl všechny úroky ve svém danovém přiznání, ačkoliv jeho manželka má stále trvalé bydliště u svých rodičů?Zákon o dani z přímu toto v $15 odst. 8 zákona nevylučuje, formulka v poučení k vyplnění přiznání zminuje na řádku 53 poplatníky v téže domácnosti, ale spíš to vyznívá jako v souvislosti s limitem 300 000 tisíc na domácnost. Prosím o posouzení tohoto případu. Děkuji. Hanka
Dobrý den. Prosím Vás o radu při vyplňování daňového přiznání, dělám ho poprvé. Pracuji na HHP a mám ještě živnostenský list v oboru zámečnictví.V loňském mi vypomáhal známý na Dohodu o provedení práce.Jak a kde mám v daňovém přiznání vykázat 15% daň, kterou musím za něj zaplatit? Co k tomu musím v přiznání přiložit? Počet odpracovaných hodin nepřesáhl 100hodin v roce a částka 5000kč měsíčně. Děkuji.
Dobry den, jsem OSVC s trvalym pobytem v Olomouci, podnikam mimojine i na uzemi Prahy, a pro tyto ucely jsem uzavrela podnajemni smlouvu s najemcem bytu v Praze (pro ucely meho ubytovani). Mohu si naklady na toto ubytovani uplatnit jako danove odcitatelnou polozku, pripadne do jake vyse a dle jakeho paragrafu zakona o DP? Dekuji
Dobrý den. Pokud budu uplaňovat výdajové paušály v daňovém přiznání za rok 2005, budu moci takto postupovat i při vyplňování přehledu na sociální a zdravotní pojištění? Děkuji.
Vážený pane doktore,
prosím o radu:
mám možnost na základě níže uvedených živnostenských listů podnikat v oblasti "správy počítačových sítí" a "pořádat odborné kurzy, školení a jiné vzdělávací akce včetně lektorské činnosti" pro výpočetní techniku? Nebo je zapotřebí požádat o vydání nového ŽL, když do Živnostenského zákona byla doplněna specifikace výše uvedených předmětů podnikání?
Výpočetní techniku i zákazníkům dodávám.
Jako další oprávnění jsem získal certifikáty na lektorování speciálních počítačových kurzů. Podnikám při hlavním zaměstnání (hlavní výdělečná činnost) - učitel informatiky na žákladní škole.
V současné době vlastním 3 živnostenské listy:
Poradenská činnost (dat. vyd.: 11.10.1995)
Poskytování software (dat. vyd.: 14.6.1995)
Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej (dat. vyd.: 30.9.1992)
Děkuji za odpověď.
P.S.
Při žádosti o ŽL mi v dané době byl doporučen obecně znějící předmět podnikání. Nevím zda existovalo v "ŽZ" vymezení na výše dotazovanou činnost.
Dobrý den, jelikož nemám žádné pohledávky vůči finančnímu úřadu, PSSZ ani ZP, mohu danit paušálně (60%)? Začal jsem podnikat v roce 2004. Děkuji. S pozdravem
Dobrý den,
v současné době se dohaduji se svým zaměstavatelem ohledně proplácení jízdenek MHD.Pracuji v Praze a v pracovni smlouvě mám uvedeno místo výkonu práce Praha (nikoli např. Praha 6).Pokud mne zaměstnavatel vyšle na jednání po Praze a není k dispozici služební vůz,musím si jízdenky MHD (tam a zpět 40 Kč) hradit ze svého.Zaměstnavatel mi odmíta proplácet jízdenky,neboť to údajně na základě pracovní smlouvy nelze (místo výkonu práce Praha).
Jízdenky mi odmítá proplácet i za předpokladu,že bych si napsal klasický "cesťák". Tvrdí, že si nemohu napsat "cesťák" po Praze.Plyne přímo z §20 zákona č. 119/1992 Sb., že pokud chci proplácet jízdenky MHD, tak musím mít uvedeno ve smlouvě konkrétní místo výkonu práce (např. Praha 6)?Zaměstnavatel se údajně opírá o nějaký výklad, podle kterého nelze jízdenky MHD proplácet,pokud není místo výkonu práce ve smlouvě blíže specifikováno.Předem děkuji za pomoc.
V daňové evidenci mám od 27.12.2001 jeden závazek, a to vrátit svému odběrateli 3000,- Kč. Závazek jsem zaevidoval jako vratku duplicitní úhrady mé faktury 27.12.2005, v okamžiku, kdy mi odběratel uhradil moji fakturu za práce podruhé.
Obě platby jsem v r.2001 zahrnul do zdanitelných příjmů(zdaněno 6000,-Kč).Odběratel nikdy vrácení peněz neurgoval, a tak vzhledem k tomu že uplynula čtyřletá promlčecí lhůta, bych chtěl k 27.12.2005 tento závazek vyřadit z evidence. Vím, že uplynutím promlčecí doby závazek nezaniká a proto se táží ,zda to vyřazení bude mít vliv na základ daně z příjmu v. r.2005, když de facto příjem z 1 plnění byl 2x v minulosti zdaněn. Úhrada závazku v budoucnu by pro mne znamenala výdaj.
Dobrý den,mám dotaz ohledně placení daně z převodu členských práv u druž. bytu.Pokud není uvedena finanční částka,prý se daň neplatí.Pokud i tak se musí platit,z čeho se tedy odvozuje?Předem děkuji za odpověď
Dobrý den a předem děkuji za odpověď na dotaz, zda když za rok 2005(OSVČ) chci uplatnit výdaje paušálem, mám započíst do příjmů vrácené přeplatky za soc. poj., které jsem obdržela v 3/2005 a zda jako uplatňovaný výdaj v oddíle pojistné -opět vyúčtování za rok 2004 - mohu uvést zaplacení zdravotního pojištění(platím vždy až do 8 dnů po odevzdání Přehledu-podnikání je má vedlejší činnost. Na jaká další úskalí si u pauš. výdajů dát největší pozor?
Děkuji , s pozdravem
Dobry den! OSVC,vede DE,platce DPH v červenci(22)poridil dodavku na fin.leasing.Akontace děla 21000 vč.DPH(17647)bez DPH,ve smlouve zapsana akont.jako mimořadná splatka.Je dan splatk.kalendař ZD+DPH na 36 mes.Vim ze nemuzu akontac.dat celou jako dan. vydej ale vypočitat poměrnou čast.Muzete mi poradit:1.Muzu DPH na vstupu uplatnit cele(platba akontacii)uz za měs.červenec?2.Jak zauctuji v pěn.deniku-pokladna- minus mimořadná splatka cela nebo jen poměrná čast co je jako dan.výdej.Faktický kdyz uvedu častku 21000KC a jako dan.výdej poměr.část (8517),tak mi vychazi bud manko nebo ten rozdil by mnel zapsat do nedan.výdeju.3.Leasingová splatka(prvni)prošla BV v srpnu.Mam ji zaučtovat celou(jak je v splat.kalendaře)do dan.výdeju a nebo po dobu trvani leasingu davam jen poměrn. čast a DPH prepokladam muzu uvest na vstupu cele?Předem moc děkuji za odpověd.
Dobrý den, jsme stavební firma a používáme způsob B účtování zásob. PZ účtu 112 k 1.1.2005 byl 150.000,-. Stav zásob po inventarizaci k 31.12.2005 je 208.000,-. Postupuji správně, když zaúčtuji 150.000,- na účet 501-spotřeba materiálu a 208.000,- na účet 648?
Děkuji za odpověď.