Poradna.finance.cz

Potřebujete poradit s financováním bydlení, s daňovými záležitostmi, nebo třeba s ukončením svého studia?

Položte nám dotaz do příslušné poradny, kde se mu budeme věnovat. Zodpovězení dotazu je bezplatné. Dotazy můžete zadávat do formuláře níže.

FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Pro pokládání dotazů do poradny je nutné, abyste se přihlásili! Učinit tak můžete ZDE

NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, chtěla bych se vás zeptat, zda jste mi…

Dobrý den, chtěla bych se vás zeptat, zda jste mi schopni zjistit výši daně z příjmů fyz.osob na daňové přiznání podnikatele za rok 2005 když daň. základ je 161700,- nebo 131700,-. Nebo jestli nevíte, kde na internetu je možné najít tabulku pro výpočet této daně. Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Pokud OSVČ zaplatí zálohy na soc. pojištění,…

Pokud OSVČ zaplatí zálohy na soc. pojištění, patří tato položka do řádku 31. a zároveň tím snižáje základ daně?



odpovídal(a): Redakce

Prosim Vas o pomoc. Jsme dve fyzicke osoby,…

Prosim Vas o pomoc. Jsme dve fyzicke osoby, mame mezi sebou uzavrenou spolecenskou smlouvu.A o vydelek se delime pul na pul. 1 - převody penez od jedne z uctu na druhou na jiny ucet( splatky bance) - dani ci nedani ( ten prevod penez)? 2 - zaloha na PC 10 000,-, pote byla vracena - daní, ci nedani? dava se do odpisu? 3 - úroky připsane mne od banky (jde o halere) - dani, ci nedani? 4 - Koupe software za 30.170,- - odepisuje se postupne? 5 - od kolika korun jsou odpisy dlouhodobeho majetku? 6 - Nevratna dotace od Uradu prace 80.000,- dani - nedaní? 7 - vklady z domaci pokladny, prvotni vlozena castka na ucet z domaci pokladny - dani - nedani? 8 - jedna ma uver od banky na podnikani 450 000,- , zapocitava se do prijmu, ktery se zdaňuje? 9 - minimalni dan? byly jsme na uradu prace - nasledoval kurs podnikani - dotace - zalozeni zivnostenskeho listu a ejhle, zjistily jsme, ze nekolik let obe podnikame, kdysi to tak bylo a neukoncily jsme ani neprerusily jsme ho. Nasledovalo dodatecne prohlaseni zpetne za nekolik let, ze jsme nepodnikaly. A ted od dubna 2005 podnikame intenzivne, musime platit minimalni daň? Dekuji moc predem za pomoc.


odpovídal(a): Redakce

Prosím o sdělení,zda manželka,která podávala…

Prosím o sdělení,zda manželka,která podávala společné zdanění manželů a vyšla jí daň v dost vysoké částce/750.00-jedná se o manželku podnikatele/-musí platit čtvrtletní zálohy na daň z příjmu


odpovídal(a): Redakce

dobrý den, prý si můžu snížit daň.základ …

dobrý den, prý si můžu snížit daň.základ nezaplacenými závazky z minulých let? jedná se o r.97,99,00,01,02. některé jsou zaplaceny, ale není k dispozici pokladní doklad. děkuji


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, chtěla bych se optat, nevím si rady s…

Dobrý den, chtěla bych se optat, nevím si rady s problematikou svého přítele, Byl od ledna do května zaměstnán, pak nastoupil od 1.6.05 do nového zaměstnání a skončil v něm k 2.12.2006 a do konce r. 2005 nebyl zaměstnán, nevím, jaký formulář, či přehledy mám v tuto akutní dobu vyplnit pro sociální a zdravotní pojišťovny, prosím Vás o radu!! S přátelským pozdravem


odpovídal(a): Redakce

Dobry den, mam dotaz na prijem ze zahranici. Mam…

Dobry den, mam dotaz na prijem ze zahranici. Mam za rok 2005 prijem z Danska, kde jsem zaplatil i dan 20% a mam na to potvrzeni. V Cechach jsem ve ztrate. Nasel jsem, ze mam pouzit metodu vyneti, ale dal jsem pri vyplneni tabulky bezradny. Pocita se zaplacena dan v Dansku jako vydaj ? Prijem od zamestnavatele nemam zadny. Predem dekuji za odpoved. Hrdy


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, mám truhlářskou firmu. Nyní…

Dobrý den, mám truhlářskou firmu. Nyní zpracovávám finanční nabídku pro školu se třídou pro postižené děti. Škola ode mně chce kromě nábytku také další vybavení- pojízdné židle, lavičky na převlékání a další věci pro postižené děti. Tyto rehabiliteční pomůcky já nakoupím u výrobce s 5% DPH. S jakým DPH je budu fakturovat škole? Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, dotaz:celý rok 2005 jsem byla práce…

Dobrý den, dotaz:celý rok 2005 jsem byla práce neschopná – nemocenské dávky (zaměstnanec). V tomto roce jsem zrušila smlouvu na životní pojištění. Celkem jsem uplatnila odpočet na dani z příjmu 35 000,- Kč /2002,2003,2004/, v těchto letech OSVČ. V DPFO jsem v řádku 55 uvedla částku 35.000 minusem. Vychází mi nulová daň. Je to dobře?? děkuji


odpovídal(a): Redakce

V rámci ESPP mám možnost nachat si strhávat část…

V rámci ESPP mám možnost nachat si strhávat část mzdy a z této částky nakupovat za zvýhodněnou cenu akcie firmy. Jaká částka je základem pro zdanění, pokud akcie prodám před / po uplynutí půlroční doby? Jde mi o to, kdy a jakým způsobem se bere v potaz rozdíl mezi zvýhodněnou cenou akcií a aktuální cenou v době jejich nákupu.



odpovídal(a): Redakce

Odpočet DPH při nákupu motorky. Mohu uplatnit…

Odpočet DPH při nákupu motorky. Mohu uplatnit odpočet DPH při nákupu motorky na leasing, která bude zahrnuta do obchodního majetku soukromého podnikatele - fyz. osoby a bude využívaná pro podnikání? Vím, že u osobních aut to nejde (pokud nemají přepážku), ale o motorkách jsem se nikde nedočetla. Dekuji za odpověď a zdravím


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, chci se zeptat zda jsem to udělala…

Dobrý den, chci se zeptat zda jsem to udělala dobře, máme konto v cizí měně v podnikání a učtujeme DE, na začátku roku jsme si 1. 1. 2005 stanovili podle ČNB pevný kurs roční a k 31. 12. 2005 jsem kurzem ČNB přepočítala stav konta, ale vzhledem k tomu, že DE se kurzových rozdílech nikde neúčtuje tak jsem to nechala tak, je to správné. Děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Prosím Vás o odpověď:Od tohoto roku vedu podvojné…

Prosím Vás o odpověď:Od tohoto roku vedu podvojné účetnictví a nevim, jakým způsobem zaúčtovat přijaté zálohy na elektřinu.Nejdřív mě chodí záloha, na kterou příjde danový doklad(až po zaplacení) a pak jednou čtvrtletně fa s vyúčtováním(bud přeplatek, nebo doplatek. Když jsem přes banku zaplatila částku na neexistující účet a vzápětí mě ji KB vrátila, mám to nějak zaevidovat do účetnictví?Děkuji za odpověď


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den, nově vzniklá firma chce pořídit…

Dobrý den, nově vzniklá firma chce pořídit nábytek v celkové hodnotě asi 1 300 000 Kč bez DPH (jednotlivé položky jsou do 40 000 Kč). Jsme plátci DPH. Máme návrhy splátek u finančního leasingu a splátkového prodeje. Při akontaci 30 % u obou variant "přeplatíme" asi 150 000 Kč za 3 roky.Lze říci, co je pro nás výhodnější - zda využít finanční leasing nebo splátkový prodej? Děkuji za radu


odpovídal(a): Redakce

Potřebovala bych poradit, jak mám zaúčtovat vklad…

Potřebovala bych poradit, jak mám zaúčtovat vklad nákladního vozidla do podnikaní, mám účtovat přes účet 491? - 042/491 a pak následné jeho vyřazení v důsledku prodeje 311/641?


odpovídal(a): Redakce

Dobry den, prosim Vas, odpovedel jste mi takto na…

Dobry den, prosim Vas, odpovedel jste mi takto na muj predesly dotaz, a ja bych k nemu mela jeste jeden. Dotaz: Dobry den, prosim vas, nejsem si jista, jakou castku musim presne zdanit ohledne prijmu z pronajmu bytu.Ve smlouve je uvedeno, ze pronajimatel mi hradi castku 10.000,-- Kc vcetne zaloh za sluzby (napr. teplo, elektrika, voda v byte, ale i ve spolecnych prostorach, kde je napr. navíc zapocitan i uklid, vytah). Tyto castky za sluzby vydaji 3.500.--. Dále se k bytu vaze fond oprav 800,-- a rezijni naklady (odmeny clenum predstavenstva) 500,--. Je spravne zdanit castku takto: 10.000 – 3.500 – 800 – 500 = 5.200 Kc - toto je zaklad dane, od ktereho je pak dále mozne odecist ještě 30 procent pausal a konecny vysledek az zdanit? Navíc mam problem s tim, ze zpetne s pronajimatelem vyuctovavam preplatky nebo nedoplatky za sluzby, ale to az po zdan. obdobi, takze nevim, jestli spravne odecitam od tech 10.000 Kc vždy pouze zalohy v den, kdy doslo k uzavreni smlouvy, jak je uvedeno ve smlouve. Dekuji moc, vim, ze muj dotaz je asi trochu vic komplikovany. Odpověď: Bohužel to tak není. Jednak odvody do fondu oprav jsou nedaňový výdaj a potom můžete použít pouze jeden způsob uplatnění výdajů, tedy buď v prokázené výši, nebo procentem z příjmů. Vy používáte současně oba. Ve Vašem případě bude výhodnější použít výdaje v prokázané výši, protože jsou vyšší (3500 + 500) než výdaje procentem (3000). Případné přeplatky nebo nedoplatky zúčtujete v tom období, ve kterém proběhnou platby. Buď to bude Váš příjem nebo výdej. Odpověděl: Dytrich Petr, JUDr. *** Muj muz nezavazne na mne take zjistoval, jak je to spravne, ale jemu jiny poradce rekl, ze sluzby se do najmu nezahrnuji, jak je uvedeno ve vyhlassce min. fin. d-190, kde je :K §9 zákona 1. Příjmy z nájemného z bytů nebo jejich částí, z nájemného nebytových prostor a z nájemného z nemovitostí se u fyzických osob zahrnují do příjmů z pronájmu podle §9 zákona, případně do příjmů z podnikání či jiné samostatné výdělečné činnosti podle §7 zákona, je-li byt, nebytový prostor či nemovitost vložen do obchodního majetku nebo se jedná o příjem z činnosti provozované na základě živnostenského oprávnění (registrace), případně podle zvláštního předpisu. 2. Součástí nájemného z bytů nebo jejich částí podle ustanovení §686 a §696 občanského zákoníku nejsou úhrady za ceny služeb spojených s užíváním bytu a obdobně v případě pronájmu nebytových prostor nejsou součástí úhrady nájemného za služby, jejichž poskytování je spojeno s nájmem (§9 odst. 2 písm. b) zákona č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor, v platném znění). 3. Zálohy na ceny základních služeb, jejichž výčet je uveden v §11 odst. 1 vyhlášky č. 176/1993 Sb., o nájemném z bytů a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu, ve znění pozdějších předpisů (např. za ústřední (dálkové) vytápění, za dodávku teplé vody, úklid společných prostor v domě, užívání výtahu, dodávku vody z vodovodů a vodáren, odvádění odpadních vod kanalizacemi, užívání domovní prádelny, osvětlení společných prostor v domě, kontrolu a čištění komínů, odvoz popela a smetí, odvoz splašků a čištění žump, vybavení bytu společnou televizní a rozhlasovou anténou), které pronajímatel po uplynutí roku zúčtuje se skutečnými daňovými výdaji za tyto služby, nezahrnuje pronajímatel do zdanitelných příjmů a ani platby za tyto služby nezahrnuje do daňových výdajů vynaložených na dosažení, zajištění a udržení příjmů.;, ale na druhou stranu ta vyhlaska c. 176/1993 yla k 31.12.2001 zrusena. Takze mam na Vas jenom tuto prosbicku. Kvuli tomu zruseni asi nemohou byt sluzby nezahrnuty do najmu, ale musi se zdanit - resp. udelat z nich danovy vydaj a nebo od tech obdrzenych 10.000 udelat pausal 30%. Dekuji jeste jednou za Vas nazor, z ceho jste vychazel Vy osobne. K.B.


odpovídal(a): Redakce

Má společné zdanění manželů vliv na platby…

Má společné zdanění manželů vliv na platby pojistného(sociální-zdravotní)? Oba jsme OSVČ. Nebo jen spolupracující osoby jsou zahrnuty do Formulářů OSSZ a zdrav.poj.? Děkuji


odpovídal(a): Redakce

Dobrý den,chtěla bych poradit ohledně pojištění…

Dobrý den,chtěla bych poradit ohledně pojištění nemotosti.Jedná se o RD v podílovém spoluvlastnictví 2 osob v poměru 50%:50%.Reálně ale v domě bydlí 2 rodiny,ovšem jeden byt je zhruba o 20m2 větší než druhý.Dle dohody obou spoluvlastníků bylo uzavřeno pojištění nemovitosti pokrývající živelné pohromy a odpovědnost vyplývající z vlatnictví nemovitosti.Po roce trvání pojištění se jeden z majitelů bydlící v menším bytě rozhodl snížit svůj podíl pojistného z 1/2 ( což bylo odvozeno z podílu,kterým vlastní nemovitost) na 1/3 s odůvodněním,že jeho bytje menší,tudíž bude přispívat menší částkou.Navíc já ,jako dcera jednoho spolumajitele jsem z vlastních prostředků vybudovala půdní vestavbu právě na jedné polovině půdy,což prý navýšilo náš podíl podlahové plochy,a proto se pojistné snižuje.V budoucnu bychom rádi spolupodílové vlastnictví zrušili a rozdělili nemovitost na bytové jednoky.Ale jak řešit situaci teď? Kdo má pravdu ? A pokud by šlo uvést nějaký odkaz na zákon či vyhlášku.Mnohokrát děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

Otázka: V roce 2005 základ daně 166tis.V jaké…

Otázka: V roce 2005 základ daně 166tis.V jaké výši mohu uplatnit ztrátu z roku 1999 -která činí 79800Kč. Buď jen 58700kč a 21100 /ztráta jen do výše min.základu daně/,nebo uplatnit ztrátu celou.Nevím si rady.Moc děkuji Odpověď: Ztrátu z předcházejících období si můžete uplatnit do výše částky uvedené na ř.41 DAP. Pokud na něm tedy máte částku 166 tis., tak si uplatníte ztrátu celou, tedy 79800 Kč. Odpovídal: Dytrich Petr, JUDr Dobrý den, není toto špatně? V r. 2005 se dá uplatnit ztráta z r. 1999? Lenka


odpovídal(a): Redakce

Hezký den a prosím moc o radu. Vedu DE a…

Hezký den a prosím moc o radu. Vedu DE a přecházím na výdaje v %. Musím podat dodatečné daň.přiznání za rok 2004, protože mám pohledávku z r.04 ve výši 26000 Kč, kterou musím dodanit. Nevím si vůbec rady s vyplněním přiznání. Vyplním stranu 1, co mám napsat do oddílu 2,3,4 ? Budu vyplňovat jen oddíl 5 nebo celé přiznání s "novými" čísly? Děkuji za radu.