NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Jsem OSVČ a chci za rok 2006 uplatnit výdaje v daň. přiznání paušálem. loni i předloni jsem uplatňovala leasing. splátky a poměrnou část akontace na auto do výdajů při podání daň přiznání. Chci se zeptat, jestli při přechodu na výdaje paušálem se musí tyto náklady (leasing a akontace uplatněné v minulých letech) dodanit? A další můj dotaz je na výdaje uplatněné v přehledu na OSSZ a na ZP. Jsou stejné jako v daň. přiznání, tj. 50% + soc. a zdrav. pojištění?
Jak mám vyúčtovat kurzové rozdíly za platby v eurech na konci kalend roku? Kde najdu vyhlášku MF?
Dobrý den,
rád bych se touto cestou zeptal na následující:
S manželkou jsme se stali vlastníky bytu a odpovídající části domua pozemku a to zpětně ke dni 13.11. (rozhodnutí katastru doručeno 19.1.). Musíme tedy podat přiznání k dani z nemovitostí, k čemuž se váže několik mých otázek:
1) Stačí podat jedno daňové přiznání na jméno jednoho z nás nebo je nutno podat dvě?
2) Pokud je nutno podat 2 daňová přiznání samostatně, kde ve formuláři daňového přiznání zohlednit skutečnost, že se jedná o majetek ve společném jmění manželů, aby nás nenutil daňový úřad platit daň dvakrát?
3) Kromě bytu vlastníme i odpovídající podíl na společných částech domu a pozemku. Předpokládám, že je tedy nutno vyplnit oddíl II (daň z pozemků) a uvést v kolonce 221 podíl na zastavěné i nezastavěné části pozemku? Pro zastavěnou a nezastavěnou (dvorek) část je nutno použít samostatný list oddílu II ?
4) U vlastnictví části domu je předpokládám také nutné vyplnit oddíl III na dvou listech - jednou pro byt a jednou pro část domu? Kde ve formuláři zohledním jakou část domu vlastníme? Našel sem jen položky pro uvedení celkové výměry (306 f, resp. 307)...
5) Hraje při daňovém přiznání nějakou roli, že majoritní část domu je stále ve vlastnictví obce ?
děkuji a jsem s pozdravem
Dobrý den,
do dnešního dne nemáme zaplacené sociální a zdravotní za zaměstnance za měsíce 11/2006 a 12/2006 , z důvodu druhotné platební neschopnosti.
Slyšela jsem, že pokud tyto odvody na sociální a zdravotní neodvedeme do konce ledna 2007, nesmíme si je dát do nákladů za rok 2006. Je to pravda?
Dobrý den, žádám Vás o odpověĎ na následující dotaz. Firma nakoupila auto na finanční leasing. Smlouva byla podepsána v květnu 2006, ale auto bylo převzato až v prosinci 2006 a s tímto datem zapsáno v TP. Do této doby majitel platil leasingové splátky, dle splátkového kalendáře a využíval jiné zapůjčené auto. Můžu uplatnit leasingové splátky do nákladů už od května? Silniční daň zaplatím až datem zapsaným v TP, t.j. prosinec 2006. Já si myslím, že splátky daňově uznatelné nemám, ale jsou názory, že by snad měly být. Poraďte mi prosím.
Dobrý den,
prosím o sdělení, jak správně zaúčtovat vypořádací podíl v družstvu (výplata odešlým členům). Daní se srážkovou daní 15% a kdy se daň odvádí?
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat: mám provozovnu a jsem v pronájmu a bylo mi doručeno vyúčtování elektrické energie za rok 2006. Firma, která mi objekt pronájímá mi naúčtovala jinou sazbu za Kwh /vyšší/ než jakou jim účtuje elektrárna. Zajímalo by mě, zda si můžou účtovat libovolnou sazbu a nebo při přefakturaci mi mají naúčtovat sazbu takovou, jaká jim je účtována elektrárnou. Děkuji
Vážený pane doktore, manžel je OSVČ,plátce DPH,vedeme DE, je elektrikář.Kancelářské práce děláme doma v obýváku.Chtěla bych se zeptat jak mám postupovat při účtování -1).firemního pevného telefonu-rozdělit částku na přesnou polovinu,nebo můžu dát do podnikání 2/3-vedu si pro sebe seznam hovorů a soukromých je minimum.Jak je to ale s DPH,můžu si ho účtovat-když ho rozdělim?Příklad.celkem PT-1000Kč s DPH-do podnikání-1/2-420Kč bez DPH+80Kč DPH +(soukr.500Kč).2).Jak mám postupovat s PC,tiskárnou-nákupem barev?
Dobrý den,
jsem zaměstnaný na hlavní pracovní poměr a mám příležitost si vydělat na dohodu o pracovní činnosti nebo na dohodu o provedení práce.
- Která varianta je lepší?
- Musím to oznamovat hlavnímu zaměstnavateli?
- Jak potom příjem z takovéto dohody zdaňuji bude-li se příjem pohybovat okolo 10-ti tisíc měsíčně?
Děkuji a jsem s pozdravem
Dobrý den. V roce 2003 jsem ještě studoval pedagogickou fakultu, ale nastoupil jsem na místo učitele základní školy. Byl jsem zařazen do 11. platové třídy a 1. platového stupně. Po roce praxe jsem postoupil do 2. platového stupně. Dnes mám 11. platpovou třídu a 3. platový stupeň i když stále studuju a tudíž ještě nemám kvalifikaci. Jsem platově zařazen správně? Děkuji za odpověď.
Vláďa
Dobrý den,
nevím zda se obracím správně. Můj bývalý zaměstnavatel mi strhl z výplaty 2500Kč za mobil, který mi byl odcizen při cestě do zaměstnání. odcizení jsem zaprotokolovala na policii. Na uvedený mobil jsem neměla podepsanou hmotnou zodpovědnost a ani jsem nebyla upozorněna na nějakou budoucí "srážku". Prosím zda postupoval zaměstnavatel správně.Popř. kde bych mohla celou záležitost řešit.
Děkuji
Chabičová
Dobrý den. Prosím o sdělení,zda se od 1.1.2007 opět zvýšila minimální mzda a kolik činí. Děkuji Soukalová
Dobrý den. Mám dotaz ohledně zaměstnance ze Slovenska, který má E101, tzn. platí se za něj SP+ZP na Slovensku. Jak se to s daní. Platí se z minimální mzdy slovenské, kterou zaměstnanec pobírá nebo se musí zaplatit z minimální mzdy české? Děkuji za odpověď
Bývalý manžel dostal do své péče syna. Manžel odjel pracovat do zahraničí a požádal mě, ať se o syna postarám. Můžu si uplatnit daňový bonus na dítě, když budu mít od manžela potvrzení, že neuplatňuje daňový bonus a potvrzení ze školy ????
Dobrý den, rád bych se zeptal zda můžeme uplatnit snížení vyměřovacího základu daně z příjmu FO v případě, že máme uzavřenou hypoteční smlouvu s bankou a platíme úroky během doby výstavby RD. Tuto výstavbu provádí developerská společnost, která je zároveň po dobu výstavby majitelem pozemku a RD. Až po kolaudaci, která je plánována na tento kalendářní rok bude vlastnictví převedeno na nás. Splňujeme podmínky stanovené v zákoně o dani z příjmu?
Děkuji
Dobrý den.Jsem zaměstnanec,daň podle §6.Při práci provozuji sportovní činnost z který jsem měl příjem za rok 2006 10500Kč.Musím zaplatit z této částky daň.Když jo tak co jsi můžu odečíst. Děkuji za radu.
Dobrý den. Má otázka je jednoduchá... musí mít OSVČ (neplátce DPH, vedoucí DE) razítko? Kamarádka mi tvrdí, že na fakturách musí být... že je to na tiskopisu předepsané!!, ale já se domnívám, že v náležitostech pro daň. doklad se nic o razítku nepíše a že pokud budou na faktuře vypsány všechny náležitosti (odběratel, dodavatel, zapsání živnosti atd.) je faktura i bez razítka plně vyhovující. Děkuji za odpověď.
Dobrý den. Dočetla jsem se zde, že OSVČ uplatňující výdaje % z příjmu musí za auto, které používá k podnikání platit silniční daň i když toto auto nemá zahrnuté do svého majetku. Jak mu kdo ale dokáže, že s autem vůbec jezdí, když si náklady uplatňuje % z příjmu, tudíž o tom, že s autem jezdí není v jeho evidenci vlastně žádný záznam. Dejme tomu, že tato OSVČ může tvrdit, že za klienty a následně prací jezdí MHD nebo že ho vozí kamarád. Vím, že tato otázka není právě korektní, ale mam pravdu s onou průkazností? Děkuji.
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,jak mám zúčtovat uhrazenou zálohu na plyn ve výši Kč 21000 (bez DHP v roce 2006 za období 11,12/2006+1/2007) do nákladů 2006? Roční vyúčtování bude až v 8/2007. Postačí 21000 Kč podělit 3 měsíci a zaúčtovat 502x389(2 měsíce) + 383x 314( 1 měsíc)?Nevím jak správně postupat v zaúčtování nákladů u tézo zálohy. děkuji
Dobrý den, zakoupili jsme nákl. auto o hmotnosti nad 12 t. Vozidlo bylo zakoupeno 26.11., ale zápis do TP byl proveden až v prosinci 2006. Siln. daň máme platit za listopad nebo až od prosince.?