NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY
Dobrý den,
mám na vás tuto prosbu-týká se daňové povinnosti vyplývající z pronájmu nemovitosti.
1,Jakou dokumentaci je třeba vést při pronájmu nemovitosti ?
2,Jaké položky lze dát ,,do nákladů"-?
Jsem fyzická osoba,v předmětné nemovitosti neprovádím výdělečnou činnost.
Děkuji.
S pozdravem
Petr Kužela
Lány 50
625 00-Brno
GSM:737 623 673, 737 558 191
e-mail:petr.K@klikni.cz
Dobrý den, jsem v nájmu na základě smlouvy o pronájmu družstevního bytu od stavebního bytového družstva. Byt jsem však dal dále do podnájmu a takto získám ročně příjem jako FO kolem 80.000,-Kč. Chtěl bych ze dotázat, zda tuto částku musím přiznat v daňovém prohlášení FO jako příjem z pronájmu, i když se jedná už o podnájem. Daň z pronájmu přece už platí stavební bytové družstvo podle zákona o daních.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
5 let splácíme hypotéku, končí nám fixace úroku.
Chceme odejít od Hypoteční Banky a udělat refinancování k mBank, kde chceme fixovat úrok na 3 roky.
Dotaz zní, pokud bychom za 3 roky znovu refinancovali,
nezratili bychom právo si úroky daňově uplatňovat ?
Moc díky předem
Jakub Honzek
Dobrý den, jsem OSVČ a do 30.6.2008 jsem byla i zaměstnanec (od roku 2000 pobírám starobní důchod!). Zálohy na SP a ZP jsem tedy neplatila. Musím teď platit zálohy SP a ZP, když už jsem pouze OSVČ (důchodce). Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Dobrý den,klient si koupil nemovitost určenou k podnikání i bydlení,financoval ji z úvěru 1.600.000,00 Kč na RČ.Nemovitost je na KÚ zapsána na RČ.Co musí udělat z hlediska daní,když ji chce vložit do podnikání.Vede DE.
dobrý den, kdy přejít z jednoduchého na podvojné účetnictví? děkuji
Dobrý den,
můj syn /21 let/ necelý rok pracoval, nyní od září nastupuje na vysokou školu. Komu odevzdá zápočtový list, který mu vydal zaměstnavatel?
děkuji za odpověď
Vážený pane doktore,
děkuji Vám za brzkou odpověď ohledně tvoření rezervy
na opravu.
Mám ještě jeden dotaz: musí být na rezervu finanční
prostředky každý rok shrohromážďovaný na BÚ.
Děkuji za odpověď.
Volfová Marie, Ražice 28
Dobrý den, prosím o radu jak postupovat při zaokrouhlení z hlediska DPH v návaznosti na ukončení 50 haléřů. Od 1.9.08 se bude odvádět DPH i ze zaokrouhlení? Prosím o kontrétní příklad. Děkuji
Dobrý den, potřebovala bych poradit v jaké sazbě dph je poplatek za znalecký posudek . děkuji Jana Paukeová
Dobrý den,
měla bych dotaz ohledně faktury po splatnosti. Jsem živnostník a vede pouze evidenci, nejsem plátce DPH. Vystavila jsem fakturu za služby, která však nebyla v termínu splacena. Nyní se snažím z dlužníka peníze dostat, ten po mě však chce nový doklad (fakturu).
Je plátce DPH a má uzavřený kvartál a mou fa zahrnou v účetnictvím a potřebuje prý na zaplacení nový doklad.
Jak se mám v tomto případě zachovat? Má dlužník na nový doklad nárok a jak je provést? Na původní fa vystavit dobropis a novou fa s novým datem splatnosti?
Děkuji moc
Dobrý den, jsem zaměstnancem a mám možnost vedlejšího příjmu z výkonu sportovní činnosti. Moje aktuální zaměstnání s touto sportovní činností nemá nic společného. Chci se zeptat, pakliže jsem si předem spočítal přibližný možný příjem, který by mi plynul z této vedlejší výdělečné činnosti a ten by nepřesahoval 50.000,- Kč za období od 1.8 2008 do 30.5 2009 včetně, jak vysokou daň z příjmu (alespoň přibližně) bych musel zaplatit. Nevím, jestli to s tím bude souviset, nicméně manželka je na mateřské a před měsícem se nám narodila dcera. Děkuji za odpověď. PS: případné chybějící informace potřebné k tomuto výpočtu?? :-)Rychtera Radek
Dobrý den,
prosím o radu ohledně fakturace části nákladů na veletrhy.
Naše firma se účastní veletrhu v Rusku,Taiwanu (faktury od dodavatelů bez jejich DPH) a ve Španělsku (faktura od dodavatele vč. španělské DPH).
Potřebujeme část nákladů spojených s výstavou vyfakturovat našeumu co-exhibotorovi (spoluvýstavci). Fakturovat budu tedy bez DPH, ale nejsem si jistá, zda mi nevznikne povinnost registrovat se k DPH v Rusku, Taiwanu a Španělsku?
V případě Španělska - fakturovat částku podílu vč. jejich DPH nebo fakturovat částku bez jejich DPH - po skončení roku 2007 budeme žádat ve Španělsku o vratku DPH.
Dobrý den, prosím o radu. Fyzická osoba má v obchodním majetku nemovitost, v případě, že tato nemovitost bude vyřazena z obchodního majetku a zhruba rok bude v soukromém majetku a po té bude vložena do s.r.o., kterou tato fyzická osoba má více jak 5 let, zhruba po 1 roce od vkladu nemovitosti do majetku s.r.o.tuto společnost prodá.Předpokládám, že na prodej obchodního podílu nemá žádný vliv, že do majetku firmy byla vložena nemovitost, i když to v podstatě zvýší kapitál s.r.o, protože se to bude účtovat na účtu 413 - Ostatní kapitálové fondy. Děkuji za odpoveď.
Dobrý den mám dotaz.Prodala jsem nemovitost ve které jsem žila 63 let dostanu 3 miliony a ty vložím do nového bydlení.Musím zaplatit daň nebo budu osvobozena?
Když zaměstnám syna (16let) na dohodu o provedení práce, je výhodnější když podepíše prohláčení k dani nebo když toto prohlášení nepodepíše?
Můj klient je OSVČ zaregistrovaný na Fin. Úřadě jako spolupracující osoba . V roce 2005 na základě Osvědčení se stal Pojišťovacím zprostředkovatelem ( jako vedlejší činnost) a tuto činnost na Fin. Úřadě k dnešnímu dni nenahlásil. Ne úmyslně, ale v domnění že je nejprve potřeba projít školením. Za rok 2006 měl zisk z této činnosti 7700,- Kč a za rok 2007 částku 2770,- Kč. Tyto částky nedal do daň. přiznání za rok 2006 a 2007.
Tuto chybu chce nyní napravit. Prosím o radu jak postupovat a jaké sankce mu z toho plynou?
Děkuji Zatloukalová.
e-mail:kazani@tiscali.cz
mob.: 739 562 334
Dobrý večer, prosím Vás o pomoc!Jsem studentka vysoké školy a při studiu sem začala pracovat pro jednu kosmetickou firmu. Chci si zřídit živnostenský list a zajímá mě, jak je to s daněma, sociálním a zdravotním pojištěním, když mě čekají ještě 2 roky studia. Děkuji a moc zdravím Magda Závodná
Dobrý večer, prosím Vás o pomoc!Jsem studentka vysoké školy a při studiu sem začala pracovat pro jednu kosmetickou firmu. Chci si zřídit živnostenský list a zajímá mě, jak je to s daněma, sociálním a zdravotním pojištěním, když mě čekají ještě 2 roky studia. Děkuji a moc zdravím Magda Závodná
Vážený pane doktore,
firma s.r.o. plánuje provedení opravy budovy, kterou
má v majetku. Budova je zařazena v 5. odpisové skupině. Na tuto opravu chce vytvářet rezervu. Rezervu by chtěla tvořit 3 zdaňovací období, tj. v roce 2008,
2009, 2010. Oprava by byla zahájena v roce 2011.
Podkladem pro tvoření rezervy by měl být kvalifikovaný rozpočt.
Nyní bych Vás žádala jak tento kvalifikovaný rozpočet
musí vypadat. Tento rozpočet by měla provést stavební
firma, která bude opravu provádět?
Podle mého názoru musí být uvedena firma,která je
vlastníkem budovy, předmet opravy, předpokládaný rozpis nákladů na tuto opravu(materiál, práce),
datum zahájení opravy, předpokládané ukončení opravy.
Podpis kdo kvalifikovaný rozpočet sestavil.
Pane doktore, žádám Vás o doplnění dalších nezbytných údajů, které jsou nutné, aby v případě kontroly z FÚ
byl tento rozpočet akceptován
Mnohokrát Vám předem děkuji za odpověď.
Marie Volfová, Ražice 28, 398 22
byl tento rozpočet akceptován.
Mnohokrát Vám předem děkuji za odpověď.
Marie Volfová, Ražice 28, 398 22
Mělo by být uvedeno