Poradna.finance.cz

Potřebujete poradit s financováním bydlení, s daňovými záležitostmi, nebo třeba s ukončením svého studia?

Položte nám dotaz do příslušné poradny, kde se mu budeme věnovat. Zodpovězení dotazu je bezplatné. Dotazy můžete zadávat do formuláře níže.

FORMULÁŘ PRO VLOŽENÍ DOTAZU:

Pro pokládání dotazů do poradny je nutné, abyste se přihlásili! Učinit tak můžete ZDE

NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

odpovídal(a): Zdeněk Navrátil, JUDr.

Převod spoluvlastnického podílu

Dobrý den. Moje matka získala v dedictví 5/6 části nemovitosti a 1/6 má její sestra.Nyní mi chce 5/6 matka prodat a sestra prodat nechce.Je možné uzavřít kupní smlouvu s mojí matkou na její podíl , popř. musí být její sestra seznámena s prodejem a její podíl tj.1/6 nějak uvedena v kupní smlouvě, kterou uzavřu s matkou. Děkuji blanka.


odpovídal(a): Zdeněk Navrátil, JUDr.

Dozorčí rada

Dobrý den, potřebovala bych upřesnit, kdy přesně končí funkce člena dozorčí rady. Jelikož OZ je stanoveno, že členovi dozorčí rady končí po tříletém období od zvolení, avšak setrvává ve své funkci do té doby, dokud není zvolen člen, který ho nahradí, nejpozději však do tří měsíců. Chtěla bych tak vědět, jaké datum se udává do návrhu na zápis do OR. Velice moc děkuji. S pozdrave, Žaneta V.



odpovídal(a): Redakce

povinnost platit daň

Dobrý den, mám dotaz týkající se daně z převodu nemovitosti: V roce 2007 jsme si s manželkou koupili do SJM rodinný domek, na jehož financování jsme využili 100 % hypotéku, resp. úvěr ze stavebního spoření. Po nějaké době jsme bohužel zjistili, že nám bydlení v domě nevyhovuje a rozhodli jsme se ho prodat. Z úvěru máme v této chvíli splacenou pouze nepatrnou část a pokud se prodej uskuteční, prakticky všechny peníze z něj použijeme na splacení úvěru (dům prodáváme za stejnou cenu, za kterou jsme ho koupili). Zajímalo by mě, jestli i v tomto případě, kdy je nemovitost zatížena hypotékou (úvěrem) a prodávajícímu nezůstane po prodeji žádný zisk, je zde povinnost zaplatit 3 % z prodejní ceny nemovitosti? Děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

danění příjmu ze zahraničí

Dobry den, jiz tretim rokem ziji v irsku. Zacala jsem zde pracovat jako aupair, pote jsem pracovala, nejakej cas jsem byla nezamestnana a v poslednim roce student. V posledni dobe stale casteji slysim o lidech co se vratili zpet do cech a museli podat danove priznani a zaplatit pomerne velke castky vzhledem k vydelkum v irsku. Muzete mi prosim poradit co je na tom pravdy. Dekuji moc


odpovídal(a): Redakce

DPH a zálohy

Dobrý den, chtěla bych se informovat, jak je to s DPH u záloh placených za energii. Pronajímáme bytové a nebytové prostory a nájemci měsíčně platí zálohy na energie (voda, elektřina,..) Vyúčtování jsme vždy prováděli až po ukončení roku po obdržení celkového vyúčtování od vodáren a elektráren. Od 1.1.2009 jsme čtvrtletní plátci DPH a nevím, jestli máme vždy z těchto záloh odvézt DPH. Předem děkuji za odpověď.


odpovídal(a): Redakce

prodej chaty

Již jsem se od Vás dozvěděl, že i přesto že nemovitost nevlastním ani rok, tak pokud prokáži, že v nemovitosti bydlím těsně před prodejem a když nabyté prostředky z prodeje nem. použiji na novou nem. tak nemusím daň z příjmu platit. Rád bych se zeptal jestli nemáte zkušenost s tím jak se bydlení v nem. dokazuje ,když se jedná o chatu kde je člověk třeba jenom dvakrát do měsíce?


odpovídal(a): Redakce

danění příjmu z pronájmu

Dobrý den, na domku se 2 byty jsme 2 spoluvlastníci s rozdílným poměrem vlastnictví. Pronajímáme 1 byt, já 1/8 vlastník jsem v důchodu a při daňovém přiznání z přijmu na mne takto připadá malá část přijmu a ani nemohu využít cca 25 tisícový odpočet na mne jako poplatníka. Lze nějakou dohodou upravit jinak poměr na př. že veškeré náklady a výnosy budu spravovat sám. Druhý 7/8 vlastník je zaměstnaný a již ze mzdy má vyčerpán onen možný odpočet 25 tisíc. Předpokladem takové dohody je samozřejmý souhlas obou vlastníků s tímto postupem. Ušetříme tak na daních. Děkuji za radu.


odpovídal(a): Redakce

odpisování majetku

Dobrý den, ještě mám poslední dotaz ohledně daňového a účetního odepisování. Účetní jednotka si pořídí v červnu 2009 dlouhodobý hmotný majetek - nový automobil za 250 000 Kč a v tomto měsíci si ho zařadí do obchodní majetku. Tak se chci zeptat, jestli už může začít daňově a účetně odepisovat v červnu 2009 nebo až ten následující měsíc? Děkuji.


odpovídal(a): Redakce

danění zisku

Dobrý den, mám dotaz ohledně zdanění dceřiné společnosti. Mateřská společnost, která má sídlo v ČR založila svojí dceřinou společnost ve Španělsku. A zajímá mě, jestli může mateřská společnost svůj zisk, který vyprodukovala v ČR převést na svojí dceřinou společnost se sídlem ve Španělsku a tam zdanit tento vyprodukovaný zisk, dle místních daňových zákonů? Děkuji za zodpovězený dotaz.


odpovídal(a): Redakce

odpisy

Dobrý den, mám dotaz ohledně daňových odpisů. Nevíte, jestli už bylo schváleno odpisování dlouhodobého majetku zařazeného ve 2. odpisové skupině na 24 měsíců, čili první rok 60 % ze vstupní ceny a druhý rok 40 % ze vstupní ceny? Děkuji za dotaz.



odpovídal(a): Redakce

náležitosti dokladu

Dobrý den pane doktore, měl bych dotaz ohledně přijaté faktury od dodavatele, kde nebylo razítko a podpis - mohu tuto fakturu i přesto, že nejsou splněné náležitosti jako je podpis a razítko zaúčtovat do účetnictví? Děkuji. Novák.


odpovídal(a): Redakce

přiznání k dani

Dobry den. Mam dotaz,potrebuju podat žadost na dan z nemovitosti a dan z pozemku, kam jse mam obratit a co vsechno budu potrebovat? Dekuji


odpovídal(a): Redakce

vypořádání daně

Dobrý den, jsem maminka na rodičovské dovolené a pracuji na dohodu o provedení práce. U zaměstnavatele mám podepsáno Prohlášení poplatníka. Po uplatnění slevy na dani jsou mé daňové odvody nulové. Chtěla bych se zeptat, zda je v tomto případě také nutné podávat daňové přiznání - roční zúčtování daně z příjmu FO. Děkuji za radu, Jitka Hrabánková


odpovídal(a): Redakce

úhrada daně

dobrý den, k 1.1.2008 jsme převedli náš byt do osobního vlastnictví. Je třeba vyplnit nějaký formulář pro přiznání k dani z nemovitosti nebo přijde složenka opět automaticky? díky


odpovídal(a): Redakce

pojistné na SP

Dobrý den,chci se zeptat jestli když podnikám a mám 2 děti které ještě nemají 15 let,jestli musím platit sociální.Děkuji a přeji hezký den.Monika Gaidečková


odpovídal(a): Redakce

sazba daně

Dobrý den - manželka po rodičích zdědila rodinný dům (majitelem byl otec manželky).Nyní (po půl roce vlastnictví)se dům prodává - jak velká bude daň z převodu nemovitosti - slyšel jsem ,že pokud dům nevlastnila alespoň pět let bude kromě tří procent obvyklé daně ještě platit dalších patnáct procent. Děkuji


odpovídal(a): Redakce

výdaje procentem

Dobrý den,mám dotaz ohledně daně z příjmů fyz.osob Podnikám ve sdružení fyzických osob bez právní subjektivity s dalšími 2 členy, vedeme daňovou evidenci,jsme plátci DPH.Každý z nás podává DP.Mimo tuto činnost mám dále příjmy z pronájmu,kde vedu zvlášt daňovou evidenci,kde mám skutečné příjmy a výdaje např. příjmy 500000,- výdaje 100000,-.Je možné v DP u pronájmu uplatnit výdaj procentem z příjmů,když zde vedu daň.evidenci.,i když u první činnosti ve sdružení paušál neuplatňuji.? A ještě jeden dotaz, pokud bych koupil auto,které bych vložil do sdružení,event.když z něj vystoupím , je možné toto auto převést do té mé druhé činnosti tj.pronajímání?Děkuji


odpovídal(a): Redakce

účtování náhrady mzdy

Dobrý den, nedávno jsem sem dávala dotaz jakým způsobem účtovat náhradu za nemoc. Po Vaší odpovědi jsem si byla jistá, že náhrada se účtuje na 521/331 a 1/2 mínusem na 524/336. Nyní začínám váhat....účtuji také příspěvkovou organizaci, kde přišlo nařízení, že náhrada nesmí přijít do hrubých mezd a musí se účtovat na 528/331. Jak je to u ziskové organizace s.r.o.?? 521 s analytikou nebo tedy také 528. Moc děkuji za odpověď. Mašková D.


odpovídal(a): Redakce

Složenka na pov. ručení

Potřebuji nutně pro manželku předvyplněnou složenku na povinné ručení od poj. Generali. Mohl by jí někdo s čísly účtu a s variabilním, konstantním ap. symboly zaslat na email: pavelradil@centrum.cz? Děkuji!


odpovídal(a): Redakce

Daňová evidence jako živnost

Dobrý den, udělal jsem si kurz Daňové evidence a chystám se zařídit Živnostensdký list a poskytovat své služby (Daňovoau evidenci). Problém je v tom, že mám pouze maturitu, ale ne 5 let praxe v oboru. Bohužel nemám nikoho kdo by mi dělal 5 let garanta. Mohu si zvolit jako předmět podnikání "Administrativní činnost" a provozovovat vedení Daňové evidence? Nedostanu se do rozporu s nějakým úřadem? Předem děkuji za odpověď